Sierra 2.3D LAASERI

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Huhti 21, 2010 7:29 pm

Tulipahan Sierra hommattua. Niitähän ei tällä foorumilla voi koskaan olla liikaa, vai?

Suunnitelmia on jo heti, tai alkoi olla jo hieman ennen kuin se pihaan tuli. Nyt kun tuli peli pihaan ajettua, niin suunnitelmat alkaa olla kirkkaat. Itse on tarkoitus tuon kanssa "opetella" tekemään juttuja.

Sattuneesta syystä nyt on myös keittiön pöytä täynnä thyyning roinaa, eli on mistä rakennella. Sierra on tarkoitus maalata mattaharmaaksi, pistää jotain tribaaliteippiä kylkeen, poistaa listat ja muuta pientä hienosäätöä. Joku krominen antenninnipukka kun vakioantenni puuttuu. Sisustaa sitten päällystämään kankaalla ja maalaamaan muoviosia sisustamaalilla. Tarkoitus on lähinnä tuon kanssa itse vähän treenailla tuota rakentelua ja stylingiä.

Poppikoneina on Pioneerin mp3-soitin sekä JVC kajarit hattuhyllyllä. Soi pirun hienosti! Auto oli ihan nätti ajaa, ja vaikka kiisseli onkin, niin motarilla ohittaessa ei tarvinnut vitoselta pienemmälle vaihteita iskeä.

Pari ongelmaa kuitenkin kiesissä on. Kuskin ovi on kulmasta hieman ruosteessa, sekä listan edestä. Pakkelia vaan kehiin, niin oppii sitäkin mälläämään!
Toinen probleema on auton keinallehdessa palavat öljyvalot. Moottoriöljyä on noin puolet mittatikun määrästä ja ohjaustehostimen öljyä on puoli säiliötä. Ohjaustehostimen öljy kuitenkin valuu yli. Korkki lienee rikki (korkin kohdalla teippiä, en viitsinyt ronkkia ilman hanskoja, sen verta rasvainen oli). Lisäksi kuskin puolen jakkara ei taitu, joten uutta penkkiä tilalle tai sitten katsoo, onko vaijerissa mikä ongelma...

Muuten ihan kelpo peli ja leimaa vuoden loppuun asti.

Yhden kuvan vasta räpsäisin, mutta kyllä nyt kaikki tietää miltä Sierran näyttää:

Kuva
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Huhti 22, 2010 3:21 am

Et kai sie suoraan ruosteen päälle pakkelia aio mällätä? :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 4:45 am

[quote=""HEka--""]
Et kai sie suoraan ruosteen päälle pakkelia aio mällätä? :)
[/quote]

Kait siinä kaveri on apuna. En kai mä nyt ihan itte :P muuten tosiaan suhteellisen ruosteeton, vain kuskin ovi mädäntynyt.

Tummennusta takalaseihin suunnittelin. Aikaisempaa kokemusta on vain Mondeon takasivulaseista. Tuo Sierra voi olla hieman kärsivällisyyttä vaativa, kun takasivulasitkin ovat melko suuret ja kuperat. Mietin, että ostaakko 20 euron laatukalvoa, mikä tuntuu kukkarossa jos menee pilalle, tai 4 euron Biltema-kalvoa, mitä voi hinnan puolesta tuhlata mutta laadun takia ehkä vaikeampi laittaa.

Ennen maalausta pitää tosiaan ovi fiksata. Sitten auto pesulaan, että lähtee isoimmat sonnat minkä jälkeen viimeistely käsin. Mattaharmaalla pohjavärillä vedän, eli ei kuulemani mukaan (2 henkilöltä kysellyt) sen enempää vaadi pohjatöitä. Eikä jäljen tarvitse olla ihan tiptop. Ja maalin jälkeen teippiä kylkiin ja konepellille. Idea on tehdä korista harmaa mustin yksityiskohdin (teipit, antenni, peilit yms). Jostain sais halvalla vakavalot niin vetäisin toiset mustaksi.

Sisustasta en ole varma. On sinistä ja keltaista sisusta maalia ja sinistä, keltaista ja punaista sisustakangasta. Varmaan tulee sini-musta sisusta. Eli kojetaulun yksityiskohtia, ratin keskiö, vaihdekepin pussi (pitää ostaa), ovipahvien kankaat, hattuhylly yms. sinisellä kun sitä on. Sitten penkinpäälliset jostain halpahallista. Mustat missä sinistä.

Perästä ennen maalausta pitää repiä merkit irti ja maalata kromilla eheämmäksi ennen takaisinlaittoa. Sitten ylimääräinen "Racing" plakaatti vielä takamukseen.

Kuskinpuoleista jakkaraa pitää tutkia jos saisi taittomekanismin korjattua. Ellei, uusi jakkara romuttamolta. Vaihdekepin nuppi pitää ostaa halpahallista vitosella vielä.

Pitäisi Mondeoon vaihtaa äänenvaimennin, niin jos tuon nykyisen pistäisi Sierraan.

Yksi ongelma on, mihin pyydän neuvoa! Kun auto heilahtelee jarruttaessa, kiihdyttäessä, kääntyessä, niin öljyvalo vilkkuu. Samoin jos on tankki tyhjä niin bensavalo vilkkuu mutkissa tiedättekö? Moottorissa on öljyä merkkien puoliväliin asti, ja ohjaustehostimen öljyä on puolet (jos sen säiliö on nokkapellin alla ihan oikeassa etukulmassa). Eli mistä tuo vilkkuminen mutkissa voi johtua?

Eilen tuli ajeltua 60 km ja tänään työmatka. Pakko sanoa, että hieno peli ajaa. Vihdoinkin sain Sierran, p*****e :D 
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 7:51 am

Tuli pari kuvaa räpsäistyä, niitä postailen kun pääsen kotiin. Tuli otettua omiin nimiin tuo ja samalla meni Mondeo seisontaan odottelemaan rauhassa parempia aikoja.

Näillä näkymin Mondeon takapönttö vaihtuu Sierraan viikonloppuna jos hitsaajalla on aikaa. Saa Sierra tupla ulostulot. Ilmanputsari tuosta puuttuu kokonaan, joten seisonnassa olevasta Mondeosta pöllin illalla vaparin. Jos vain on samankokoinen "juuri" noissa, että sopii ilman soviterengasta.

Autopesuun pitäisi tosiaan viedä ennen kuin alkaa itse käsiä sotkemaan. Ja moottorin voisi pestä jossain vaiheessa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Zigu » To Huhti 22, 2010 5:44 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Tulipahan Sierra hommattua. Niitähän ei tällä foorumilla voi koskaan olla liikaa, vai?[/quote]
Onnea uuden auton johdosta. Ei Sierroja koskaan liikaa ole  ;D
Auto oli ihan nätti ajaa, ja vaikka kiisseli onkin, niin motarilla ohittaessa ei tarvinnut vitoselta pienemmälle vaihteita iskeä.
Monet eivät tiedäkkään kuinka pirteitä oikeastikkin noi vanhatkin Sierrat ovat!
Pari ongelmaa kuitenkin kiesissä on. Kuskin ovi on kulmasta hieman ruosteessa, sekä listan edestä. Pakkelia vaan kehiin, niin oppii sitäkin mälläämään!
Pari vinkkiä:
1. Huolellinen puhdistus ekana
2. Huolellinen ruosteen poisto esim. P80 hiomapaperilla + varmistat ettei jää yhtään epäpuhtauksia maalipintaan
3. Rasvanpoisto (maaliliikkeistä saa hyvää rasvanpoistoainetta esim. automaalit.net:stä)
3. Vikakohdan pakkelointi
4. Pakkeloinnin tasoitus P180 hionta
5. Auton suojaus muualta (osat joita ei maalata)
6. Ruostepohjamaali (epoximaali)
7. Kevyt hionta P320
8. Täyttävä pohjamaali
9. Hionta P400
10. Hionta P600
11. Pintamaali + lakka
 
Toinen probleema on auton keinallehdessa palavat öljyvalot. Moottoriöljyä on noin puolet mittatikun määrästä ja ohjaustehostimen öljyä on puoli säiliötä. Ohjaustehostimen öljy kuitenkin valuu yli. Korkki lienee rikki (korkin kohdalla teippiä, en viitsinyt ronkkia ilman hanskoja, sen verta rasvainen oli). Lisäksi kuskin puolen jakkara ei taitu, joten uutta penkkiä tilalle tai sitten katsoo, onko vaijerissa mikä ongelma...

Ãljynpaineenanturissa voi olla jotain häikkää tai öljypumppu ei oikein toimi. Tarkista myös kaikki mahdolliset vuotokohdat. Auto käynnissä sen tehostajan öljyt alkavat liikkumaan kivasti, jolloin vuoto on varma, jossei korkki/tiiviste ole kunnossa tehostajansäiliössä.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 6:12 pm

Kiitos Zigu vastauksista! Tosiaan, tuo ohjaustehostimen korkki pitää hankkia. Onkohan niitä jotain yleismallin korkkeja, vai pitääkö metsästää "virallinen"? Säiliön päällä korkin kohdalla tosissaan on jesaria ja koko säiliö ihan öljyssä... Heilahtelu kuulemma voi olla herkästä anturista/kosketushäikästä. Valo ei jää palamaan kun virrat lyö päälle, ja vain vilkahtelee juuri auton heilahdellessa.

Uutta korkkia siis kehiin...

Tuli tosiaan parit kuvat räpsättyä!

Entisen omistajan jäljiltä jäänyt kojelaudalle ratin päälle ko. tarrat. Saa jäädä  ;D
Kuva

Ryåstetta oven lokarin puolella:
Kuva

Lisää ruåstetta, mutta siinä ne sitten oikeastaan onkin:
Kuva

Pioneerin mp3-soitin:
Kuva

JVC hattuhyllyrokit:
Kuva

Lähempää kuvaa ylemmästä:
Kuva

Kuinka monen mielestä Sierran maski on hienompi ennen faceliftiä? Minun mielestäni on (mut se on taas mielipideasia  ;)):
Kuva
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Zigu » To Huhti 22, 2010 6:21 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Kiitos Zigu vastauksista! Tosiaan, tuo ohjaustehostimen korkki pitää hankkia. Onkohan niitä jotain yleismallin korkkeja, vai pitääkö metsästää "virallinen"? Heilahtelu kuulemma voi olla herkästä anturista/kosketushäikästä. Valo ei jää palamaan kun virrat lyö päälle, ja vain vilkahtelee juuri auton heilahdellessa.
[/quote]
Käy ihmeessä hakemassa romarilta orginal-korkki, en ainakaan itse suosisi mitään yleismallin korkkeja. Vaihdat vain sitten uuden tiivisteen siihen romarilta haettuun korkkiin, niin se on kuin uusi :) Eikä varmasti kustanna paljoa. Tarkista johdot ja liittimet. Ton ikäsessä autossa ne on varmasti huonossa kunnossa. Melkein suosisin uusimaan sen anturin liittimet ja johdot tai melkeimpä uus anturi kokonaan. Sekään ei hirveänä voi maksaa. Kuitenki tärkeimmästä päästä antureista...

Niin ja unohtui sanoa, romarilta monesti tekee kivoja löytöjä  ;)
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä To Huhti 22, 2010 6:30 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 6:30 pm

Toinen viesti perään, toista asiaa...

Eli tuli jopa jotain "tehtyäkin" tänään  ;D ::)

[shadow=red,left]OPERAATIO ILMANSUODATIN[/shadow]

Autosta siis puuttuu ilmansuodatin kokonaan, joten sellainen pistettävä paikalle, ettei maantienpölyt ja muu roska mene suoraan... jonnekin minne ikinä se putki meneekään (voi shjeesh kuulostan ihan naiselta kun yritän selittää näitä teknisiä juttuja... mutta eniveis). Mondeo kun on seisonnassa, hiippailin sen luokse ja varastin siitä tämän:

Kuva

Nyt kaikki vapaavirtaussuodattimen vihaajat heristelevät nyrkkiään ja naureskelevat ääneen, mutta minkäs teet, kun tuo nyt sattui olemaan sopivasti käsillä. Joka tapauksessa, tuli heti esiin ongelma.
Vaparin ympärysmitta 8 senttiä kun taas autossa putken pää 5 senttiä. Eli 3 senttiä jäi tyhjää tilaa väliin. Jonkinlaista sovitinkappaletta 5cm->3cm kävin kyselemässä, muttei kuulemma ole. Mittaukseni tosin voivat olla päin jotain, mutta alla olevassa kuvassa näette eron:

Kuva

Hetken mietintää, miten saa 8 sentin reiästä 5 sentin kokoisen (tai päinvastoin) kunnes aloin miettiä jotain siihen väliin. Siinä vieressä naapuri siivoili autotallia, ja sieltä jäi käteen tällaista tiheää vaahtomuovia:

Kuva

Siitä sitten sopivan kokoinen suikale ja nippusiteellä kiinni tuohon putken päähän, että siitä tulee "paksumpi". (Missä muuten ne nippusiteet on aina kun niitä tarvitsee? Nytkään ei löytynyt sopivan pituista vasta kun oli tuon saanut asennettua, eli piti 2 lyhyestä tehdä 1 pitkä. Muistilista: Aina mukana nippusiteitä ja jesaria!)

Kuva

Karskin näköinenhän tuo on, mutta paremmin se meni siihen ympäri rullalle kun sormilla vielä piti kiinni päistä. Valokuvaa ottaessa vain kun ei sormet riittänyt joka paikkaan. Ja nyt varmaan siellä muut foorumin gurut pudistelevat päätään, mutta tuossa meni n. 3 minsaa (ellei nippusiteiden etsimistä ja saakelin vaahtomuovin leikkaamista lasketa mukaan). Ja teinpähän ihte enkä ostanut mistään 250 euron sovitepalaa. Nih. Mutta takaisin asiaan...
Testisovituksen tein näppituntumalla, ja oli kireämpi. Lisäksi tuo vaahtomuovi oli suhteellisen jäykkää tavaraa (ei sellaista mistä lähtee purua nyppimällä, vaan oikeesti kovahkoa) ja vaparin kaula on silikonia (tai jotain muuta pehmeetä) joten vaikka muodot eivät täysin 1:1 toisiaan vastanneet niin kumpikin taipui sen verran, että haki tiiviisti toisiinsa kiinni. Tiiviillä tarkoitan sekä kireää, että ilmatiivistä.

Eli, lopputulos näyttää siltä, miltä pitääkin:
Kuva

Vikassa kuvassa näkyykin tuo Irakin sodassa ollut ohjaustehostinöljyn säiliö...

Elikkäs, tämä taisi olla minun ihan ensimmäinen projektitarinani jonkun systeemin tekemisestä vaihe vaiheelta ja kuvien kanssa. Ensimmäinen, koskaan. (Okei, laadusta sitten ei puhuta, tai siitä, ketä tuo kiinnostaa, mutta hssst antakaa miun nauttia ny hetki siitä et sai oikeesti jotain ite aikaiseksi).

Ehkä tähän sierra-topicciin tulee enemmän näitä kuvasarjoja meikäläisen korjaus- ja tuuning-touhuiluista, kun tuon kanssa uskaltaa harjoitellakin tekemistä ;)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Zigu » To Huhti 22, 2010 6:35 pm

Minkä vuotinen tämä sinun Sierra oli? Toi on kyllä kiva auto siitä, että sen voi purkaa ihan osiin ihan perustyökaluilla ja kokemusta siitä on.  ;D
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 6:38 pm

-86 on tuo. Joo mitä itse katsoin niin melko yksinkertaisen näköinen ja huoltovihkot on vielä melko kattavia kuvitukseltaan. Tosin se vähän hirvittää, että kun kuullut täälläkin ja edellisellä foorumilla kauhutarinoita Sierroista ja niiden kestävyydestä... ... Mutta tuollaista olen halunnut ja sellainen eteen tuli niin mikäs siinä. Ja en tiedä, hiton komea auto se on jotenkin. Siinä on sitä tyyliä :D Aika paljon tulee ajeltua eli kiisseli on siinä mielessä plussaa. Ajotuntuma mielestäni on suhteellisen mukava... tai minä tykkään. Vähän letkeämpi, kun Mondeo liian "uudenaikainen" ja Skoda nyt on Skoda... Tolla on kiva kruisailla hissukseen :D Sitten tosiaan tuon kanssa voi itse harjoitella noita hommia, osat kun ei paljoa maksa ja lopputulos ei ole niin tärkeää... Kiinnostaa siis sisustan teko ja korin maalaus ainakin. Niissä onkin operaatiota. Eikä tuo maali tuosta pahemmaksi voi mennä. Vaikka onkin ovea lukuunottamatta ihan ok kunnossa kori.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Zigu » To Huhti 22, 2010 6:41 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
-86 on tuo.
[/quote]
Myös turbo aihioksi on mahdollista tuo siis tehdä, + 300Hp & mustaa pukkaa  ;)
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 6:55 pm

[quote=""Zigu""]
[quote=""Thaumiel_Nerub""]
-86 on tuo.
[/quote]
Myös turbo aihioksi on mahdollista tuo siis tehdä, + 300Hp & mustaa pukkaa  ;)
[/quote]

Tuosta jos kerrot enemmän, kun on käynyt oikeasti mielessä pieni turpotus tai viri. Ihan vaan kevyttä, ettei kone paukahda... Miten polttoainesuuttimen säätöruuvin vääntäminen isommalle, auttaako? Haitat ja riskit? Missä on? Mitä muuta viriä tuolle voi halvalla tehdä, pullonkaulat, riskit, mikä hajoaa jos hajoaa? +300 hp tuntuu aika kireältä jo! Mutta sais ees muutaman kymmentä lisää  ::)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Antto- » To Huhti 22, 2010 7:58 pm

Vapari dieseliin syöttöjen lisääminen ei kyllä tee juuri muutosta kun että soppaa menee enemmän ja savua tulee enemmän. Kaikki rahat mitä käytät koneen parantamiseen on käytännössä turhaa, jossei tommoseen laita jotain holsetin hx40:stä.
If you got haters, you are doing something right!
Who says that rubbing is a bad thing? -StanceWorks-
ffp.fi
NoPokemonShit
Avatar
Antto-
Rekisteröityneet
 
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:52 pm
Paikkakunta: Oulu & Kemi

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 23, 2010 4:40 am

Jos tänään menee kaikki suunnitelmien mukaan, niin illalla on edessä äänenvaimentimen vaihto. Eka hitsaaja ei ole tänä viikonloppuna paikalla, mutta löytyi toinen kaverin kautta. Kaveri nyt päivän aikana vielä varmistaa, sopiiko se tänään. Jos sopii, niin jes.

Ensimmäisen kerran kävin tankilla 10 eurolla ja tänään aamulla uudelleen. Enemmänkin olisi voinut päästellä, mutta trippimittari näytti 89 kilometriä sillä 10 euron tankkaamisella. Ihan kohtuullisesti siis kuluttaa.

Nyt sitten odottamaan, että mitä ilta tuo tullessaan.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 23, 2010 7:59 am

Voi olla tyhmä ja puusilmä joskus! Rupesin käsikirjaa lukemaan huvikseni ja siellä oli piirros moottoritilasta. Tuo putki mihin vaparin pistin, niin eihän siihen mitään edes kuulu! Koneen keskellä on tuollainen peltikansi minkä otin auki ja siellähän se suodatin on.
Ihmettelin eilen, että miksi vaparin imuäänet olivat kovin vaisuja, mutta kai ovatkin kun kaksi suodatinta melkein peräkkäin. Tarkistin vanhan kunnon ja likainen kuin mikä. Mietin hetken, että se putki mihin vaparin heitin menee suoraan tuohon toiseen suodattimeen, eli vanha suodatin pois sieltä sisältä ja kansi kiinni. Johan imuäänet koveni.

Pitää kotoa pari kuvaa laittaa. Mietin vain, ettei tuo alkuperäismallin suodatin toimi myös tiivisteenä?! Kuitenkin nyt kun suodatin on tuloilmaputken päässä, niin ei sinne roskaa pääse sisälle. Eli, onko merkitystä jos suodatin vaihtoi paikkaa sisältä ulos? Eli nyt tosiaan on imuilmaputken päässä eikä sen pöntön sisällä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 23, 2010 7:08 pm

En jaksa kuvia laittaa, laiskotuttaa ja puhelin on tuolla jossain niin kaukana... Mutta kuitenkin, tänään heitettiin Mondeosta WM Sportsin äänenvaimennin Sierraan. Ja on se kyllä taikapönttö! Heti huomas, että vähän piristyi Riesa! Uskoo ken tahtoo, minuahan se ilostuttaa. Ja kyytiläinen ennen ja jälkeen asennuksen ei tiennyt, että siitä tulee taikavaikutus :D Eli yllätysmomentti ja puolueeton mielipide oli taattu.

Eniveis, nyt on tuplaulostulot Sierrassa, kulkee hiukan reippaammin, ja vaparilla löytyy imuäänetkin. Vaparin laitto auttoi ainakin sen verran, että vakioputsari oli todella likainen. Ainakin on puhdas paikalla. Tekisi mieli lähteä cruisaileen, mutta kun tarttis viinaa ottaa tänään.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Su Huhti 25, 2010 6:28 pm

Nonniin, eli suodattimia oli kaksi, kuten kuvasta näkyy:

Kuva

Vakio siis irti, kun olin konsultoinut autolääkäriäni.

Lisäksi tosiaan tuli hitsautettua Mondeon äänenvaimennin kiinni Sierraan, koska Mondeoon on uusi tulossa. Ei mitään hirveää pörinää kuulu, mutta äänet tuli hieman muhkummaksi ja emäntä kuulee, koska tulen kotiin.

Kuva

Mitäs sitä seuraavaksi keksisi? Sisustaa varmaan funtsimaan. Ehkä yritän pitää tuossa tiettyä "old school" meninikiä, mutta sisustaa rakentaa vähän "rallimmaksi". Saa nähdä, mitä keksii.

Momon turvavyötopit kanssa heitin :D
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Huhti 26, 2010 7:48 pm

Pari kysymystä:

1. Mahtaako Sierraan mennä Mondeon vanteet? Pulttijako on ainakin sama.

2. Mahtaako tuohon -86 3-oviseen mennä heittämällä cossusiipi? Ilman modaamista siis. Ja mitä cossusiipi mahtaa maksaa, ja mistä sellaisen saa  :-*
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Huhti 26, 2010 8:46 pm

Kyllähän ne mondeon vanteet pitäisi mennä kuhan ei yritä tunkea semmosta rengasta mikä sinne ei mahdu ja et olisi kohtuullisen lähellä sierran omia vanteita sekä keskireikä on oltava vähintään yhtä iso kuin sierrassa,isommasta ei ole itsellä ainakaan haittaa ollut mutta jos keskireikä on liian pieni niin vanne ei mene paikalleen. Cossusiiven kiinnityksestä en tiedä mitään siitä varmaan joku kertoo joka on kossujen kans roplannu mutta lasikuitukopioita näin pari vuotta sitten liikkeessä hintaan 200⬠kappale. Liikkeen nimeä en muista enkä löytänyt pikagoogletuksella,varmaan löytyisi jostain tuolta kirjanmerkeistä mutta kestää vuorokausi selata ne läpi.. ;D Tietysti noita siipiä saa sillointällöin nettivaraosasta yms. paikoista. Voisin myös veikata että orkkis siipi maksaa enemmän kuin lasikuitukopio.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Huhti 26, 2010 8:54 pm

Pitänee vissiin noita sovitella vanteita, ettei tarvi heti ruveta ostamaan. Kun Mondeon nastattoman talvigummit on vanteilla, jos niillä pääsis aluksi.

Itse yritin etsiä huvikseni cossusiipeä niin nettiautosta, huutonetistä kuin keltaisesta pörssistä ja yleensäkin googlella. Suomesta en ainakaan pikaisella haulla löytänyt. Briteistä joku ~250 puntaa, mutta postikulujen kanssa alkaa jo hinnat olla aika kovat.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Ti Huhti 27, 2010 4:51 am

Mikä mahtaa olla mondeon et? Sierraan menee +30-40, riippuen vanteen leveydestä ym...
Noita cossun kuitukopioita myydään vaihtelevalla mensestyksellä niin 200-400â¬
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Huhti 28, 2010 7:50 am

Ellei vappuviikonloppuna ole kamalaa krapulaa, niin toive on, että jaksan sisustaa purkaa ja maalata/päällystää. Niillä eväillä mennään mitä on varastossa, eli sinimusta tulee.

Hattuhylly: on sinistä sisustakangasta 3 rullaa, eli emäntä pääsee sen päällystämään. Ainakin koulussa askarrellessa tuli huopaa liimattua huopaan Erikeepperillä, eli jos se sopisi myös tuohon. Ei mutta, mutta saisi hattuhyllyn muotoon. Muovinen ensiapulaukun kansi saa sinistä tai mustaa kilikolia. Nyt on harmaa.

Kojelauta: mustat osat pysyvät mustina, harmaat saavat sinistä kilikolia. Jossain netissä näin Sierran kojelaudan sinisenä, ja oli ihan siisti. Keskellä kojelautaa päällä on ritilä, minkä alla joku kaiutin vuodelta kärrynpyörä. Se pois, vanerista tasainen levy ritilän paikalle ja maalia. Siihen päälle sitten 2 paikkainen mittariteline. Musta löytyy, mutta vedän siniseksi. Jostain ne kaiutinjohdot jonnekin menevät, eli kai mittarin johdot jonnekin kojelaudan sisään saa valmiista reiästä vedettyä. Mittarit? Sen näkee sitten :P

Ovipahvit: sini-mustaa. Pitää ottaa irti ja miettiä, miten väriä laittaa. Varmaan kangas mustalla sisustakankaalla (nyt ruma harmaa "linja-auton penkinpäälliskuosi), muoviosat mustalla ja vinyyli sinisellä.

Ratista en tiedä, mitä sille tekee. Ehkä musta muovinen ratinpäällinen ja puolat sekä keskiö siniseksi. Pitää vain hetki raapia päätä, että miten ratin saa irti. Töötti ei ole ongelma, se kun on viiksessä.

Jos tällainen tunari osaisi maalata. Kojelaudasta irti se mikä helposti lähtee, loput teippaan ettei tarvitse koko hässäkkää repiä. Helpompi tietysti olisi maalata irti, mutta onko se helpompi (minun) irroittaa onkin toinen kysymys.

Penkit päällystän joskus jollain sinimustalla hupulla halpahallin valikoimasta.

Toivottavasti vappuna jaksaa säätää. 
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Touko 11, 2010 4:44 am

En ole vieläkään saanut aikaiseksi sisustalle noita, vaikka suunnitelmat onkin "paperilla". Joko ollut kiire, mutta menoa, energia pula tai huono ilma.

Mietin tuota korin maalaamista ja päädyin sellaiseen lopputulokseen, että pidän tuon alkuperäisen värin. Se on sen verran jäätävä, että jopa ihan hieno. Ja jotenkin tuo ruosteinen ovi tuo luonnetta. Old school.

Kysynkin nyt teiltä ehdotuksia, kun olette kauemmin olleet alalla, että mikä olisi siistiä. Aluksi oli vähän ideaa laittaa tuota, mutta toisaalta haluan pitää jotenkin orkkiksena. Mutta jotain pientä hillittyä, että vähän erottuisi joukosta. Tavallaan jotain old school meininkiä hakusessa. Ja tiettyä romulookkia haluan pitää.

Yhdelle paikalliselle osamyyjälle tulee KF jousia, mutta todennäköisesti hyllyyn vain -30mm. Ei pahan hintaisia sarjoja, mutta näyttääkö noin pieni tiputus miltään?

Maskiverkkoa minulla on, mutta tuosta ei löydy mitään mihin sitä laittaisi. Maskia en halua lähteä muokkaamaan, koska se on hieno noin. Jotenkin tuntuu, ettei mutta laittokohdetta löydy kuin sisusta. Takalasejakaan en tahdo tummentaa. Riittääkö mielestänne pelkkä sisustan väritys?

Cossu siipi olisi, mutta ne on hirveän kalliita niin ei innosta.

Miten muuten ratit? Onko ne jotain yleismallia, jos haluaa jonkun hienon ralliratin.

Eipä kai muuta kuin sisustan maalausta ja päällystystä tulossa tähän peliin.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Faba » Ti Touko 11, 2010 11:50 am

Ratit sinänään, esim. Momo, Sparco, tai jotkut halppisratit, on yleisiä, mutta keskiöt taas on mallikohtaisia. Keskiöitä saa esim. Momon valmistamana, hintaluokka tietääkseni keskimäärin 40-50 â¬. Niihin sopii aika monen valmistajan ratit suoraan kiinni. Ittelläni on Momon keskiö, ja joku halppisratti, tais olla Jom tai vastaava..
Audi 80 1.8E
Avatar
Faba
Rekisteröityneet
 
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 6:54 pm
Paikkakunta: Pori

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierain » Ti Touko 11, 2010 5:17 pm

mulla mahtuu ainaki sierrassa pyörimää noi 7 tuumaa leveet ja ET 37  :o
Avatar
Sierain
Rekisteröityneet
 
Viestit: 93
Liittynyt: To Joulu 17, 2009 8:22 am
Paikkakunta: Lahti

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Touko 11, 2010 7:07 pm

Oiskohan tähän paha jotku 16" peltivanteet pikku nakeilla, kenttään ja jotain pikku hipistelyä ulkokuoreen? Sisustaan ei nyt oikein irtoa multa ideaa...
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Touko 11, 2010 7:35 pm

[quote=""Leksa""]
Oiskohan tähän paha jotku 16" peltivanteet pikku nakeilla, kenttään ja jotain pikku hipistelyä ulkokuoreen? Sisustaan ei nyt oikein irtoa multa ideaa...
[/quote]

Sisusta on jo suunniteltu ja "päätetty". Kenttää suunnittelen, -30 mm jousia tulee halvalla, mutten tiedä onko niillä vaikutusta ulkonäöllisesti. Eli kannattaako hankkia. Vanteet olisi mukavemmat isommat. Kun Mondeosta tulee kesäkiesi, niin mahdollisesti ehkä hankin suuremmat vanteet siihen, niin jäisi nuo 16" alut ylimääräisiksi :D
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Kysymys h****tin kuumasta pakoputkesta

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Touko 19, 2010 6:36 pm

Eli, tänään huomasin oudon piirteen. Tarinaa:

Olin pyörittelemässä Sierran takapäätä hiekkakentällä, ja lähti äänenvaimennin taas irti kumiputsista. Ei muuta kuin auton perään ja satanas kun oli takapönttö kuuma! Jäi palovamma käteen  :o Moottorin lämpötilat kuitenkin normaalit mittarin mukaan, eikä ulkolämpötilan helteistä huolimatta pidemmänkään tai "rankemman" ajon jälkeen konepelti tunnu kuumalta tai ilma "väreile" sen pinnalla. Eli moottori ei ainakaan käy überhottina.

Mutta miksi tuo takapönttö on niin helevetin poppa? Edelleen on kädessä 2cm x 5cm punainen kipee palovamma. Samaten kun auto on päällä ja laittaa käden putken suulle, ulostuleva ilma on myös yllätys yllätys helevetin kuumaa...

Ei ihme, ettei se kumi pysy paikoillaan, kun pönttö painaa jonkin verran + kuumana pehmittää kumia = kumi venyy...

Onko tuo ihan normaalia käytöstä?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Apexi » Ke Touko 19, 2010 7:33 pm

heh kyllä se ihan normaalia on että pakoputki lämpenee auton ollessa käynnissä  ;D ;D ;D
puhkuu ja puhisee mennessään..... \";)\"
Avatar
Apexi
Rekisteröityneet
 
Viestit: 157
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 5:47 pm
Paikkakunta: mikkeli

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Touko 19, 2010 7:51 pm

Juu varmaan on, en oo tosin ennen tuollaiseen törmännyt. En tosin ole jonkin aikaa käynnissä olleen auton pakoputkea mennyt nostelemaan paikoilleen  ::) Eli, ei ole Sierrassa vikaa, vaikka pakoputki on tulikuuma  ;D
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa