Sierra 2.3D LAASERI

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » To Helmi 10, 2011 7:23 pm

Voiha sieltä olla myös hiiletki menny jollonka se ei lattaisi kunnolla. Tai sitte tosiaanni voi olla akussaki vikkaa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 11, 2011 6:30 am

Kyllä akku virtaa ottaa, kun töpselistä lataa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Helmi 11, 2011 4:31 pm

Sitten on pakko olla laturissa vika. Se hihna vinkuu jossei se oo tarpeeks kirreellä. Muutenha siellä voisi olla vaikka ne hiilet paskana.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 11, 2011 5:11 pm

Voiko noitten hihnojen kireys vaikuttaa asiaan, siis lataamiseen? Nyt taas vaikutti hyvin pelittävän. Samaten tosin viimeksi kun latasin, pari viikkoa pelitti hyvin. Voiko akussa kestää muka varaus päivittäisessä ajossa pari viikkoa? Vai lataako akku hieman, muttei tarpeeksi?

Aika outo.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Helmi 11, 2011 8:22 pm

Mikäli hihna on liian löysällä, se ei piä ja luistaa laturin hihnapyörässä joka johtaa siihen ettei laturi pyöri tarpeeksi lujjaa eikä se sillo lattaakkaa nii paljoa ku pitäsi mutta sen erottaa kyllä sellasesta kovaäänisestä vinkumisesta jota ei mitenkää voi olla kuulematta ellet oo kuuro. Eipä siinä akussa kovin pitkälti virtaa riitä jossei se lattautusi ollenkaa. Uskosin että lataa jonki verran, mutta justiisa sen verta liian vähän että parin viikon vällein pittää akkua ladata. Veikkaisin että laturin hiilet oisi menny. Mutta kannattasi vaikka mitata tulleeko sieltä laturista 14 volttia vai vähemmä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 18, 2011 2:52 pm

Laturin hihnat kiristetty, ei huuda enää. Katsoos nyt, vaikuttaako akun lataamiseen. Huoltissetä oli kyllä sitä mieltä, että siinä vika.
Samalla sitten ohjaustehostimen hihnaa kiristettiin, eipä sekään vingu ääriasennossa.
Etuvalo suunnattiin kuntoon.

Eilen pohjaan neljä lappua ja massausta, ovea hitsattiin ja kitattiin.

Sitte vaan leimalle kun kerkeää!

Suatana, tätäkö se Sierra-kuskin elämä tulee olemaan? Hitsaamista ja pikkuvikoja (vitsi vitsi, onhan tuolla rytjäkkeellä jo ikääkin).
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Helmi 18, 2011 9:10 pm

Sellaistahan se on.. Kaikissa vanhoissa autoissa riittää hommaa.. :( Kyllä sullekkin vielä niitä isoja vikoja tulee elä huoli :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Helmi 19, 2011 8:02 pm

[quote=""Mikko""]
Sellaistahan se on.. Kaikissa vanhoissa autoissa riittää hommaa.. :( Kyllä sullekkin vielä niitä isoja vikoja tulee elä huoli :)
[/quote]

Niitä (kauhulla) odotellessa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Leksa » La Helmi 19, 2011 10:35 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
[quote=""Mikko""]
Sellaistahan se on.. Kaikissa vanhoissa autoissa riittää hommaa.. :( Kyllä sullekkin vielä niitä isoja vikoja tulee elä huoli :)
[/quote]

Niitä (kauhulla) odotellessa.
[/quote]
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D eipä vaiskaan, kyllähän vanhemmissa autoissa on aina omat ongelmansa, ja alkaa tulla vastaan itsemurhan tehneitä osia, mutta kun jaksaa pitää huolta, ja pitää auto siistinä, niin kyllä se palkitsee, kun saa porukan päät kääntymään - esimerkiksi sierralla, joka on aika perusauto, mutta hyväkuntoisena huomiota herättävä :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Maalis 02, 2011 5:29 am

En ehtinyt uusintakatsastukseen, eli eilen sitten täyskatsastus. Onneksi päästöt voimassa 3kk eli sitä ei tarvinnut uudelleen maksaa. Huoltoja katsastukseen siis oli:

- Vasemman etuvalon suuntaus alemmas
- Etuoven kulman hitsaus, koska liian ulkona ja vaaralinen
- Pohjassa paikkailtavaa

Ja läpi meni ilman huomautuksia tai korjauskehotuksia. Taas vuosi rankkaa ajoa tiedossa. Jes.

Samalla tuosta siis on laturin hihna kiristetty. Akkukin latautuu eikä vingu enää. Myös ohjaustehostimen hihna kiristettiin. Ei sekään vingu ääriasentoon käännettäessä.

Yhteensä nuo hitsaukset, pohjatyöt, hihnojen kiristykset ja lampun suuntaus maksoivat 112 euroa. Ei paha mielestäni.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Huhti 06, 2011 4:48 am

Käy ja kukkuu. Pitäisi pari pikku juttua tehdä.

Hommata lisää sisustusmaalia, loppui kesken. Samalla pitäisi penkit päällystää vaikkapa jollain halpahallin sarjalla ja auto muutenkin puunata sisältä. Likainen! Emäntä on laitoshuoltajan koulussa ja siellä jossain vaiheessa kuuluu opintohin auton sisäpesu, mutta kehtasi väittää, ettei Sierraa kehtaa sinne ottaa pestäväksi! Mitä ihmettä!

Nyt on sellainen tilanne, että tekisi mieli maalauttaa tuo. Kuitenkin maalaaminen on niin tuhottoman kallista, ettei raaski Sierraan pistää rahaa. Värikin kahden vaiheilla päätetty. Tai kolmen oikeastaan.

- Kiiltävän musta
- Matta harmaa
- Keltainen kahdella raidalla konepellistä katon yli takaluukkuun

Tekisi mieli myös ostaa cossu-siipi, mutta perhana maksoi 600 ⬠minkä löysin!

Myös takalasien tummennus voisi kiinnostaa, mutten oikein tiedä onko tuo kirkas parempi. Hattuhyllyyn myös kangasta mitä löytyykin jo, muttei ole kerennyt millään. Samaten voisin pistää polkimiin päällykset, nuo kun niin pienet ja liukkaat. En tiedä tuhlaisiko Momon pedaalit tuohon, vai pistäisikö eräät toiset mitkä jemmassa. Tosin ne on aika rumat, mutta eihän ne sinäänsä näy ja mukavuus on tässä tärkeintä.

Mondeoon nuo Momot haluaisin, mutta siinä on jo pedaalit sikafleksillä kiinni. Irroitusvinkkejä, että saa vaihtoon? Siksi sikafleksillä, koska ne kiinnikkeet on ihan olemattomat eivätkä pysy hyvin.

Rallirattikin olisi harkinnassa, niitä taitaa ihan käytettynäkin välillä löytää. Tai ei se ratti itsessään maksa paljon, lisähintaahan tuo sovituskappale.

Kuskin puolen ovikin pitäisi vaihtaa. On listan alta ja siitä alaspäin sen verran mätä.

Toisaalta tuosta maalista tuli mieleen, pitäisikö vain pitää tuollaisena old school karseutena? Muutenkaan pieni lintta look ei Sierrassa haittaa yhtään. Mietin myös, että jos Sierraa hiukan pistäisi tonttiin. Toisaalta, jotkut peltivanteen rimpulat siinä on enkä tiedä haluanko sijoittaa aluihin ollenkaan tuossa autossa.

Vähän tehojakin olisi kiva saada irti tuosta kiisselistä. Mitään ehdotuksia, miten kiisseli piristyisi? Onhan tuossa moottorissa kokoa vähän, mutta tehtaalla ne hevoset on unohdettu pakata mukaan.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Huhti 06, 2011 5:16 am

Eikait sitä semmosta paikkaa olekkaan mihin ei kehtais sierraa viä, on se niin komea auto :) Toki joillaki voi alkaa käyhmään kovasti katteeksi :)

Jos mie saisin päättää, niin laittasin kiiltävän mustaksi (ja sitten ko olis vielä cossu-look :) )

Mulla oli nykysesä sierrasa ostettaesa paikala joku halppisralliratti, mutta pistin sen sillon hetimmiten kierthoon jollaki parila kympilä. Siinä ei ollu mittään sovitepaloja. Tuo cossuratti on hyä, mutta hinnakas.

Nuo vanhat kiisselit tahtoo olla vakiona vähän tehottomia. En kyllä tiä mitä tuolle tehottomuudele vois tehä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Huhti 06, 2011 8:54 am

[quote=""Sierramies""]
Eikait sitä semmosta paikkaa olekkaan mihin ei kehtais sierraa viä, on se niin komea auto
[/quote]^Samaa mieltä! :D Itte laittasin kyllä matta harmaaksi noista, toinen vaihtoehto olis sitte tuo kiiltävä musta.

EIkö sierran diisselissä ollu joku vajjaa 70hv? Nosta syöttöjä ja sitte turbo kylkkeen! Diisseliin ei mittään viritysosia vissiin saakkaa niinku tuohon ohc konneeseen.. Sierran diisseli on kyllä aivan järettömän laiska, joten toinen ehotus on että osta jonku 324 bemmin kutos diisseli ja turbota se. Kaverilla oli tuommone 324 turbodiesel ja penkkilapussa luki 300hv ja 700nm ;D Se kiihty ja nopiaa! :P
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Huhti 06, 2011 1:04 pm

Voikos tuohon suoraan heittää turbon kylkeen, vai tarviiko muuta palikkaa vaihtaa? Jostain foorumilta joskus bongasin vähän juttua diisseli Sierran turbottamisesta, mutten enää löydä. Käsittääkseni vakiona tuo moottori aika hyvin heppoja kestää.

Mites syöttöjä nostetaan? Joku sanoi, että jotain ruuvia säätää tms.

Ja en minäkään ymmärrä, miksei Sierraa kehtaisi esitellä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Huhti 06, 2011 1:53 pm

Pakosarja pittää vaihtaa ja lisäksi suosittelen välijäähdytintä ja sitten imusarjaan pitää soveltaa putki turbolta, lisäksi turbo tarvitsee öljylähdön esim suodattimelta ja paluun öljypinnan yläpuolelle öljypohjaan. Turbolta lähtevä downpipe eli putki turbosta joka menee auton alle ja liittyy pakoputkeen pittää myös tehdä. Siinäpä suurimmat, eli aika iso työ ja vie rahaakin mutta sillä saa tehoa ja etenkin vääntöä. Suosittelen myös että jostain sovellat syöttöpumpun jossa on ahdonalainen syöttö, eli sitämukaa kun ahtopaine nousee niin pumppu pukkaa lisää tavaraa sylinteriin. Tietty ilmanki sellasta pärjää mutta sellanen on hyödyllinen ekstra.

Syöttöä nostetaan juurikin ruuvia pyörittämällä, eri syöttöpumpuissa ruuvi on eri kohdassa. En tiedä missäkohin syöttöpumppua se sierrassa sijaitsee, golffissa oli syöttöpumpun perässä ja aikaa syötönnostoon meni minuutti. Tällä keinollaha ei mittään kuuta tavoteta mutta pieni tehonlisäys voi tulla, ei välttämättä muuta mitään mutta kokeilemallahan se selviää. Ja niinkuin yleensäkkin, mitä enempi lissää tehhoo, sitä enempi mennee polttoainetta.. Tässä jotain tietoa jota googlella löysin:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=2496 Tuossa olisi ohjeet 1.8 turbodiesel sierran pumpulle, mutta veikkaan että jotain pientä eroa on koska tuossa on ahdonalainen syöttö jota vaparissa ei ole. Löysin jotain huhupuheita että ahdonalainen syöttö olisi ainut ero 2.3 vaparin ja 1.8 turbodiesel sierran syöttöpumpun välillä.

Sellanen juttu vielä että turbo vaatii muutoskatsastuksen niinku välijäähytinki, mutta syötön nosto ei kuhan menee päästöistä läpi. Itte jättäsin tuon turbotuksen kyllä pois on sen verta isohko homma... :(
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Ke Huhti 06, 2011 4:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Touko 06, 2011 4:26 am

Missäs tuon kiisselikoneen syöttösäätöruuvi mahtaa olla. Ajattelin viikonloppuna kokeilla, ja sitä hieman kääntää isommalle. Jos saisi kunnon mustat savut ;)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Touko 06, 2011 1:57 pm

Syöttöpumpussa, tarkempaa paikkaa en tiiä ku eri pumpuissa on eri paikassa. Se on vaa sellane ruuvi, ei niitä normaalisti montaa ole, vähäsen kääntelet ja testailet tai sitte ota kuva siitä syöttöpumpusta ni voin yrittää kahtoo josko siitä hoksais mikä ruuvi se on.. :)

Nii ja musta savu ylleensä tarkottaa sitä että kaikki diisseli ei oo palanu kunnolla, jolloin syöttöä on käytännössä liikaa. Eli polttoainetta menee enempi kuin moottori pystyy polttamaan, kyllähän woimsavut aina komiat on, ei siinä.. ;)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Touko 06, 2011 2:20 pm

Jos meinaat maalauttaa niin ehottomasti kiiltävä musta! :P Se on vaan niin porno väri, hankalampi hoitaa tosin. Tai no, esim. mattapinnan vahauskin tuottaa tuskaa koska pitää löytää oikeat aineet ettei ala kiiltämään.

Laitat vaan siistit peltivanteet alle, etkä tiputa pikkasen, vaan ihan tonttiin asti niin bravo! :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Touko 06, 2011 11:21 pm

Hyviä ehdotuksia. Tuo Mondeo on vaan projekti nyt, Sierra kuljettaa kauppaan, töihin ja muualle. Eli käyttis. Mutta kait sitä saa aina hieman unelmoida ja mietiskellä?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » La Touko 07, 2011 9:37 am

Saa ja pittää! ;) Mondeon jälkee tämä projektiks? :P
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Touko 07, 2011 6:07 pm

[quote=""Mikko""]
Saa ja pittää! ;) Mondeon jälkee tämä projektiks? :P
[/quote]

Mikä jottei, jos saa käyttikseksi jostain kiisselin.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » La Touko 07, 2011 6:16 pm

No ei muuta ku toinen diisseli sierra sitten käyttikseksi ;)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Kesä 02, 2011 10:38 am

Kävipä viikolla hassusti, oliko maanantai vai tiistai? Ei muista. Mutta pahimman sademyräkän kohdalla kauppareissulla pienessä kuopassa pyyhkimet sanoivat itsensä irti. Pyyhkimien moottori pitää ääntä, mutta mitään ei tapahdu. Joka päivä olen sen unohtanut viimeistään silloin kun päässyt kotiin. Jos tänään jaksaisi katsoa, missä vika. Ilmeisesti moottori kuitenkin jotain tekee, kun viiksestä kääntää surisee. Pyyhkimet vain eivät liiku. Jumissakaan eivät tunnu olevan, koska käsipelillä liikkuu.

Itseasiassa käsin pyyhkimet liikkuvat hyvin helposti. Mikään ei ota "vastaan" vaikka pyyhkimet ovat päällä. Tuntuu, että vika on niin yksinkertainen, että joku ruuvi tai mutteri on irronnut vain pyyhkimen moottorin ja pyyhkimien välistä. Jolloin moottori pyörii tyhjää.

Tuo siis analysointi kurkkaamatta konepellin alle. Saas nähdä, mitä sieltä löytyy. (Unohdan tämän heti kun painan lähetä. Muistan kun seuraavaksi sataa.)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » To Kesä 02, 2011 11:17 am

Mulla kävi joskus Skoda Feliciassa noin. Tosin sillon johtu siitä että pyyhkimet oli jäätyny kiinni ja laitoin pyyhkimet päälle -> moottorista välitys rikki. Pyyhkimet pyörivät helposti sillonki ja moottori surisi, mutta pyyhkimet eivät olleet yhteydessä moottoriin. Ratkaisu tähän ongelmaan oli uusi moottori. :( Tarkista kuitenki ensin että tosiaan pyyhkimet on kiinnitetty moottoriin, jos kiinnityspultti ollu irti ni hyvinni voinu pongahtaa irti. Mutta jos pyyhkijät ovat kiinni moottorissa niin moottorin välitys pyyhkimille on mitä todennäkösimmin hajonnu.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Tombbuli » To Kesä 02, 2011 3:49 pm

Meillä menee noissa mettäkoneissa pyyhkijä silloin tällöin "epäkuntoon" jos esim. joku risu ottaa siihen varteen kiinni. Ne mutterit, millä ne pyyhkijän varret tulee kiinni siihen mekanismiin löystyy ja se mekanismi ja moottori toimii, mutta pyyhkijät ei koska ne ei lähde sen mekanismin mukaan. Selitinpäs harvinaisen epäselvästi. :D
Tombbuli
 

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Leksa » To Kesä 02, 2011 6:39 pm

Voihan se olla, että esim mulla on pyyhkijät ja vivusto booriakseleilla yhteyksissä moottoriin, että on tosiaan hypänny siitä irralleen ku kerta olit kuopasta ajanu.. Tai sitten vivusto hajallaan tms..
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Kesä 03, 2011 4:27 pm

Niinhän se oli helppo ja yksinkertainen vika, että moottorista lähtevä vipu oli irronnut pyyhkimien kannasta. Plops paikoilleen ja toimii.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Loka 07, 2011 4:27 am

Olin drive-inissä ja kun piti rullata ikkuna ylös, se tipahti sijoiltaan, eikä nouse. Pitää siis purkaa ovipahvi ja katsoa, mitä sisältä löytyy. Ei ihan ole sesonki nyt pitää ikkunaa auki. Yöksi piti tehdä jätesäkkifix. Piti kyllä vedet ulkona, vaikka satoi.

EDIT:

Fix'd. Ovipahvi auki ja hieman pyörittelyä ja tuumailua. Oli ikkunaveivin kisko irronnut lasin vastaavasta kappaleesta. Kaksi palloa koloihin plumps ja ruosteenestävää tunkeumaöljyä, että kisko liikkuu hyvin. Testiä ja kyllä lasi taas rullaa. Ovipahvi nippuun ja homma valmis.

Tällä foorumilla pidempään olleet tietää, miten käsi olen autojen kanssa. Sinäänsä hyvä omistaa tuollainen wanha "raato" kuin Sierra, kun aika pitkälle pieniä fiksailuja pääsee kotona jo jakoavaimella ja ruuvimeisselillä tekemään. Osat helppo purkaa ja pistää kiinni.

Vertailuna ovipahvin irrotus Mondeosta. Kyllä se irti lähti, mutta niin katkesi pari heppoista muovikiinnikettä kun ei ollut varma ensimmäisellä kerralla mihin suuntaan pitää työntää, että kiinnikkeet irtoaa vaivattomasti. Lisäksi sitä turhaa ruuvia oli joka paikka täynnä ja ainakin oven kahvan ympärystämuovi aikaste tiukkaan mitoitettu. Kun takaisin pisti, sai jonkin aikaa sovitella, että osui just kohilleen, eikä jäänyt kulmista koholle. Vielä nuo sähkölasit päälle.

Sierrassa tasan kaksi ruuvia ovipahvissa. Neljä kotelossa (2 alunperin, mutta vahvistettu parilla lisää, kun muovikiinnikkeet hävinneet/hajonneet) ja kolme kahvan muovissa. Ovipahvi vaan repäisemällä irti, mikään ei katkennut. Sama homma niputtaa. Ovipahvi hollille ja nyrkkiä sekä parit ruuvit päästä kiinni. Kotelot ei olleet sen hankalempia ja osui kerrasta hollille. Niin, ja peilin se muovipala lähti vetämällä irti ja hollille-nyrkkiä taktiikalla takaisin. Mondeon vastaavassa muovikolmiossa on varmaan 10 pikkuruuvia -.-

Sellainen tarina tältä erää :) Seuraavaksi listalla on kuskin pyyhkimen vaihto. Kun vaan muistaa ostaa. Ei sitä poutasäällä koskaan muista :) Pirun kalliita nuo pyyhkimet, ja tämän kylän halpakaupoista ei viimeksi löytynyt. Tai 10 euroa noin kait ne maksaa...

Sitten tuo ovi räjähtää käsiin pian! Pitää ottaa ihan valokuva, on sen verran raato. Ei kannata hitsailla, mutta mietin, että jos popniiteillä ja vaikka kitillä saisi vielä vähän lisäikää. Ei ole läheltä löytynyt (viimeksi kun katsoin) vastaavaa ovea. Ja sitten se värivammaisuus ei kauheasti iske.

Tekisi mieli maalata tuo. Alkaa lakka hieman irrota konepellistä. Mutta prkl rupea vanhasta autosta paljoa maksamaan, eikä maalareita taasen se kiinnosta.

Pitääkö ostaa joku kippo pihaan, minkä saa rauhasti purkaa ja opetella hiomisia ja ruiskimisia? Muuten joo, mutta vuokranantaja ja lähiympäristön ihmiset ei varmaan tykkäisi. Oma piha jos olisi voisi jonkun satkun raadon ostaakin. Samalla lailla, kun kampaajilla ja kosmetologeilla on ne muovipäät.
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä Pe Loka 07, 2011 10:58 am, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 07, 2011 12:12 pm

Ite olen tullu nuitten pyyhkijöitten kans siihen tulokseen, että halpaa ei kannata ostaa, niilä ei tehe mithään. Ite olen suosinu Valeoita ja Bosheja. Lisäski ruukaan vaihtaa aina kerrala molemmat sulat.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Loka 07, 2011 1:15 pm

Joskus mullakin tipahtelee tuosta harmaasti sierrasta kuskin lasi mutta johtuu siitä että joku tiiviste tms. on jostain kohin tiellä ja vääntää lasia jotenki omituisesti joka johtaa siihen että se lopulta tipahtaa kiskoilta, jos se on semmonen tahmee ja raskas rullata se veivi niin sillon todennäkösesti siinä tiivistepinnassa tai jossain ei ole kaikki kohillaan, ja saattaa lasi tipahtaa.

Itelläki tapana molemmat sulat vaihtaa samalla, ylleensä ku yhtä surkeessa kunnossa ovat.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron