Ajo huoltamolle, viisi minuuttia ja viisi euroa niin oli johto vedetty hyttiin. Siitä sitten hikoilemaan, irroittamaan muovihilppeitä ja piilottamaan piuhoja ja vetämään niitä takakonttiin.
Valmis:
Sitten tuli ongelma! Kun olin töistä lähdössä kotiin, auton lämpövaroitusvalo paloi, vaikkakin itse lämpömittari näytti normaalia lämpöä kun auto on seissyt paikoillaan, eli ihan alarajalla. Pitkän aikaa pähkäilin ja mietin, kunnes löysin irtonaisen johdon:
Keulasta katsottuna johto sijaitsee konehuoneessa oikeassa ylänurkassa. Mikä tuo on, mihin menee? Koitin pitkän tovin etsiä sille sopivaa paikkaa, mutta mitään ei löytynyt :O Ilmeisesti huoltamolla irronnut, kun setä vetänyt johtoa TAI tuo ei ole mihinkään koskaan mennytkään. Hieman outoa...
Mutta, koska lämpötilat ovat ok mittarin mukaan MUTTA lämpöjen varoitusvalo palaa, voisiko tuo keltainen mötti (kuvassa) olla joku anturi siihen lämppiksen valoon? Toisaalta kun auton käynnisti, moottorin ylikuumenemisen varoitusvalo sammui :o
Sitten autossa
oli yksi ongelma. Kurveissa, kiihdytyksessä ja jarrutuksessa öljyvalo välkähteli. Epäilin, että anturin johdossa kontaktihäiriö. Ãljyt kuitenkin tarkistin ja taso puolessa välissä. Moottorissa renklatessani löysin ohjaustehostinsäiliön korkin :P Ohjaustehostinsäiliössä oli joku muovitulppa, ja todennäköisesti sen takia valo vilkkunut. Heitin pohjapanssarilta löytyneen korkin paikoilleen ja kumitulpan nevadaan, ja enää öljyvalo ei vilku :D
Päivän saldo tähän asti:
- Rokit soi
- Moottorin ylikuumenemisen varoitusvalon palaminen kun virrat kytkee päälle mysteeri
- Keltainen mötti konetilassa mysteeri
- Ohjaustehostinnesteen säiliön korkki löytyi