Sierra 2.3D LAASERI

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Touko 19, 2010 10:53 pm

Mitä enemmän polettaa ni sitä enemmänhä se putki lämpiää.Kyllä mulla on kestäny kumit hyvin vaikka joskus ajankin sierralla pari tuntia kaasu pohjassa 4000-6000 rpm kokoajan.. ;D Mullaki vuosi sitten oli ongelmana putken tippuminen,kerran kävi niin että olin pääsuoralla kaasu pohjassa vetämässä 11 aikaan illalla ja yhtäkkiä tippuu putki möykyssä matkalle ja jää pelkkä pakosarja paikalleen.Laitoin putken ihan normaalisti paikalleen mutta sitten vasaralla hakkasin kiinnikkeitä silleen ettei enää lähe niin helposti putki pois.Siinähän on sellanen tappi mihin se kumikiinnike tulee ja sen päässä ainakin mulla on ollu kaikissa sierroissa sellane pieni litteä levy ja sen kun taivuttaa ylös ni pitäs pysyä kiinni,ainakaan mulla ei oo irronnu vuoteen putki kertaakaa ja voin kertoo että sillä sierralla ajellaan vaikka minkänäkösistä möykyistä ja vaikka kuinka huonokuntosia teitä ja ratoja ja lujaa! :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Touko 21, 2010 5:42 am

Putki on patentilla kiinni. Pyörittelin hiekkakentällä ja irtosi kiinnikkeistä. Ei kun auton perään, tunkilla putki ylös hollille ja patentilla kiinni. Patenttiratkaisu oli takalootasta löytynyt putkipuristin. Kädet oli kyynärpäitä myöten mustat ja sormet hellänä ruuvaamisesta sekä polvet rikki, mutta pysyy. Onnistuin myös saamaan palovamman. Ainakin pysyy.

Tänään sitten päätin pitää löysän päivän ja purin sisustaa maalaamista varten. Maalarinteippiä pitää hakea ja mustaa kilikolia ja voi aloittaa urakan. Ovipahvit yms lähti helpolla irti. Muutama ruuvi irti ja nykäisy. Ei edes mitkään muovikiinnikkeet hajonneet.

Kojelautaa pällistelin ja päädyin lopputulokseen, että helpompaa minulle on aloittaa teippiurakka kuin sitä purkaa. Paljon on teippaamista, mutta ainakin aika kuluu hyvin.

Sitten pitäisi hattuhylly purkaa ja päällystää. Mietin vain, että kun siinä on muotoa niin miten sen kankaan saa muotoon. Koulussa ainakin käytettiin askartelussa Erikeeperiä huopa huopaan liimaamiseen, eli kai sitä sitten sudin pintaan. Mutta se on illalla emännän hommia, itse vierastan kankaita.

Nyt hoidan tänään vain etuosan ja hattuhyllyn. Taka"ovien" (3-ovinen malli) pahvit hoidan toiste. Pitää miettiä, miten ne lähtee irti.

Kuvia illalla, ettei pelkästään tuuban jauhamiseksi mene.   
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Touko 21, 2010 8:23 am

Osta kilikolin kaveriksi vielä muovitartunta ainetta. Sitäkin kilikolina saa, pysyykin maali sitten.

Hattuhyllystä sen verran, että paras on liimata joko spray liimalla, taikka kontaktiliimalla ainakin mun kokemusten mukaan. Jos kangas on venyvää (esim.huopaa) ei pitäisi ongelmia tulla. Jos taas on ns. ei venyvää, niin sitten pitää olla jo tarkkana verhoilun kanssa.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Touko 21, 2010 9:07 am

Seuraavaksi kun alan teippailla jotain, antakaa minulla viikon jäähybanni! Tunnin tapellut kojelaudan kanssa ja vasta vajaa puolet piilossa! *paljon kiroilua* vielä pitää alaosa piilottaa, ratti, soitin, tuulilasi. Voi elämä!

Pilarit maalattu kuten oven osia. Jee!
Sitten kun on hermosauhut vedetty, takaisin teippihommiin. *kiroilua*
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Touko 21, 2010 7:06 pm

Kuvia tän päivän askarteluista :D

Ovipahvien purkaminen oli ihanan yksinkertaista. Alaosan lokerot irti, kahvan ympärys kolmella ruuvilla irti, kaksi ruuvista päädystä irti ja tempaus.
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Pilarit, ovenkahvat ja ovikotelot ennen maalia. "Kauniin" perusharmaat.
[img width=640 height=480]http://img84.imageshack.us/img84/39/21052010082.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Pilarit maalattu eka kerros:
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Oven muoviosia maalattu mustaksi:
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Armotonta teippausta:
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Maalit loppui kesken ja soittelukierroksen jälkeen järkevän matkan päästä ei olisi lisää saanut. Eli nippuun. On kyllä winha väri!
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Mustaa ja sinistä siis sisustaan :D
Oli aikamoista askartelua, lähinnä tuo teippaus oli erittäin ärsyttävää. Seuraavaksi kyllä saan opetella kojelaudan purkua, ei seuraavalla maalauskerralla enää jaksa. 2 tuntia meni teipin, paperin ja muovipussien kanssa sähläämiseen, kun maalaukseen meni n. 1 tunti. Ajan haaskausta.

Tosiaan, maali loppui kesken, joten uutta satsia odotellessa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Touko 21, 2010 9:01 pm

Ei varmaan oo ihan puolen tunnin homma tuo kojelaudan purkukaan, jos ottaa ihan koko vehkeen pihalle. mutta varmaan ainakin helpompi sitten maalailla.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Su Touko 23, 2010 8:38 am

Koe taulussa menee aika liki n.30min niin se on sierrasta irti. Ei paharasti ollenkaan...Alaosat ottaa kevyesti alle 10 min. irti. Sitten ei olekaan enään kun yläosa, eikä sekään ole kiinni kun muutamalla ruuvilla. Ekalla kerralla saattaa tunti mennä, mut mielestäni järkevämpi homma kun tuo teippaus. Ja tulis osatkin paremmin maalattuuks joka puolelta  ;)
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Kesä 11, 2010 7:05 pm

Tuli Sierraan hommattua Blaupunkt GTA 260 vahvistin + Blaupunkt 12" subbari :D
Kuva

Pääsee ihmettelemään asetuksia jonain päivänä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Kesä 15, 2010 2:49 pm

Töiden jälkeen kävin onnellisena ostamassa johtoja, että asentaisin subbarin. Tunnin pihalla pähkäilin kunnes totesin, etten saa virtapiuhaa mistään sisälle. No, rahalla saa ja muut asentaa p*****e.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Ti Kesä 15, 2010 3:06 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Töiden jälkeen kävin onnellisena ostamassa johtoja, että asentaisin subbarin. Tunnin pihalla pähkäilin kunnes totesin, etten saa virtapiuhaa mistään sisälle. No, rahalla saa ja muut asentaa p****le.
[/quote]
Sierrassahan on iso koritulppa hanttipuolen jalkatilassa. Pikku reikä siihen ja avot. Saattoi olla pienempiäkin hanttipoulella, mut en muista kun pitkään aikaan touhunnut...Yks varma on mittarivaijerin kanssa samasta holesta.
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierain » Ti Kesä 15, 2010 3:09 pm

joo kartturin paikalla on suht iso tulppakin vielä menee paksumpikin kaapeli läpi. se vaan tulee hankalasta paikasta läpi joutuu vaan työntää kättä sinne hanskalootan taakke mikä muistaakseni olikin aika ahdas paikka  8)
Avatar
Sierain
Rekisteröityneet
 
Viestit: 93
Liittynyt: To Joulu 17, 2009 8:22 am
Paikkakunta: Lahti

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Kesä 16, 2010 2:22 pm

Ajo huoltamolle, viisi minuuttia ja viisi euroa niin oli johto vedetty hyttiin. Siitä sitten hikoilemaan, irroittamaan muovihilppeitä ja piilottamaan piuhoja ja vetämään niitä takakonttiin.

Valmis:
Kuva

Sitten tuli ongelma! Kun olin töistä lähdössä kotiin, auton lämpövaroitusvalo paloi, vaikkakin itse lämpömittari näytti normaalia lämpöä kun auto on seissyt paikoillaan, eli ihan alarajalla. Pitkän aikaa pähkäilin ja mietin, kunnes löysin irtonaisen johdon:
Kuva
Keulasta katsottuna johto sijaitsee konehuoneessa oikeassa ylänurkassa. Mikä tuo on, mihin menee? Koitin pitkän tovin etsiä sille sopivaa paikkaa, mutta mitään ei löytynyt :O Ilmeisesti huoltamolla irronnut, kun setä vetänyt johtoa TAI tuo ei ole mihinkään koskaan mennytkään. Hieman outoa...

Mutta, koska lämpötilat ovat ok mittarin mukaan MUTTA lämpöjen varoitusvalo palaa, voisiko tuo keltainen mötti (kuvassa) olla joku anturi siihen lämppiksen valoon? Toisaalta kun auton käynnisti, moottorin ylikuumenemisen varoitusvalo sammui  :o

Sitten autossa oli yksi ongelma. Kurveissa, kiihdytyksessä ja jarrutuksessa öljyvalo välkähteli. Epäilin, että anturin johdossa kontaktihäiriö. Ãljyt kuitenkin tarkistin ja taso puolessa välissä. Moottorissa renklatessani löysin ohjaustehostinsäiliön korkin  :P Ohjaustehostinsäiliössä oli joku muovitulppa, ja todennäköisesti sen takia valo vilkkunut. Heitin pohjapanssarilta löytyneen korkin paikoilleen ja kumitulpan nevadaan, ja enää öljyvalo ei vilku  :D

Päivän saldo tähän asti:
- Rokit soi
- Moottorin ylikuumenemisen varoitusvalon palaminen kun virrat kytkee päälle mysteeri
- Keltainen mötti konetilassa mysteeri
- Ohjaustehostinnesteen säiliön korkki löytyi
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Elo 27, 2010 4:43 pm

Tuli ajettua Sierralla yhestä paikasta kotiin hiekkatietä, mitä olen monta kertaa katsonut kartalta. Ja ei kun keskeltä tietä meni poikki oja. Vähän kuin olisi kaivettu salaoja, unohdettu pistää putki ja täyttää se. Ei mitään liikennemerkkiä töyssyistä tai varoitusta. Tulos: kolme iskaria paskana  ;D

Korvaakohan joku tiehallitus, kun ei ollut varoitusmerkkejä? Nopeutta oli rajoituksen mukaan.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Elo 28, 2010 4:13 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Tuli ajettua Sierralla yhestä paikasta kotiin hiekkatietä, mitä olen monta kertaa katsonut kartalta. Ja ei kun keskeltä tietä meni poikki oja. Vähän kuin olisi kaivettu salaoja, unohdettu pistää putki ja täyttää se. Ei mitään liikennemerkkiä töyssyistä tai varoitusta. Tulos: kolme iskaria paskana  ;D

Korvaakohan joku tiehallitus, kun ei ollut varoitusmerkkejä? Nopeutta oli rajoituksen mukaan.
[/quote]


Paska homma. Hyvä sinällään jos ei menny muuta rikki.
Sierraa pitää pitää kuin kukkaa kämmenellä. No joo, eipä se itelläkään aina mee niin :D

Oliko yksityistie vai yleinen?
Periaatteessa tienpitäjällä on vastuu pitää tie ajettavassa kunnossa, jos sitä ei ole poistettu käytöstä. Jos tie on yksityistie, niin en tiä miten sen käyttöön ei omistajien suhteen suhtaudutaan. Yleisellä tiellä ymmärtääkseni tämä menee niin että tiehallinnolla on vastuu pitää tiet liikennöitävässä kunnossa, mutta siltikään niiden ei tarvi todellisuudessa korvata mitään, koska tienkäyttäjän ajeltava riittävää varovaisuutta noudattaen.
Toki tämä on vaan mutu-tietoa. Mutta näin Lapissa asustelevana olen kuullut monia juttuja, että yleisellä tiellä on tullut vastaava vahinko. Kuitenkaan korvauksia tiehallinto ei ole maksanut johonkin syyhyn vedoten. Täällähän ei tunnetusti ole rahaa pitää teitä kunnossa, kun kaikilla rahoilla rakennetaan helsingin katuja....
No kuiten valittaa kannattaa ja pitää kuiten aina tuollasista. Eli kannattaa hakea ylläpidosta vastaavasta tiepiiristä korvauksia.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Elo 31, 2010 4:51 am

Yleinen tie kyseessä. Ihmetyttää, että oli oja kaivettu tien läpi, muttei mitään varoitusmerkkejä töyssyistä tms. Pitää soitella ja kysellä vähän. Onneksi tosiaan ei mennyt mikään muu kuin iskarit, mutta harmittaa silti, vaikkei nuo nyt paljon maksa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja henkka.k » Ti Elo 31, 2010 6:56 am

Ois kannattanu soittaa heti kun jysähti. Nyt kun soitat niin vievät samantien varoitusmerkit sinne ja sanovat, että ne on ollu siellä.
automaalit.net
Volvo V40 TD -99
henkka.k
Rekisteröityneet
 
Viestit: 86
Liittynyt: To Joulu 17, 2009 11:27 am
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Marras 19, 2010 9:01 pm

Pari paukkua naukattu ja tupakilla katsoin auton konepeltiä ja tuli sellainen fiilis, että tekisi mieli tehdä tuosta carbon-look :D Pitää huvikseen katsella, mitä vinyyli(tms)pinnoitus maksaisi. Olisi härski.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Marras 30, 2010 5:41 am

Ostin Sierraan 74 amppeerin akun. Hyrähtää taas käyntiin. Vanha akku oli ihan valmis. Tänään haen postista iskarit x4 ja ensi tiistaina sitten huoltoasemalla aika. Sen jälkeen leimalle yrittämään. Ei mitään tietoa, meneekö läpi. Oli se viime vuonnakin mennyt. Onneksi Sierran osat ei nyt kalliita ole ja muuten tuo toimii paitsi iskarit rikki. Saa nähdä, onko alustassa muuta vikaa. Ja takavalo on disco kun pistää vilkun päälle ja painaa jarrua. Mahtaako inssi-setä huomata tuota.

Sierran hommasin keväällä ja nyt on mittariin tullut vajaa 40.000 kilometriä. Tulee näköjään jonkin verran ajettua. Vuodessa varmaan 60.000. Tosin on muillakin autoilla tullut ajeltua, mutta kyllä noita kilometerjä kerääntyy. Mitä netistä olen lukenut, vissiin tuo kiisseli Sierra kestää teoriassa ajaa kaksi koria mädäksi.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja henkka.k » Ti Marras 30, 2010 9:52 am

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Ja takavalo on disco kun pistää vilkun päälle ja painaa jarrua. Mahtaako inssi-setä huomata tuota.
[/quote]
Saattaa se huomata.
Putsaa liittimet ja tarkista maadotus niin pitäis alkaa pelaamaan, perusvika voorteissa.
automaalit.net
Volvo V40 TD -99
henkka.k
Rekisteröityneet
 
Viestit: 86
Liittynyt: To Joulu 17, 2009 11:27 am
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Joulu 27, 2010 11:57 am

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Ja takavalo on disco kun pistää vilkun päälle ja painaa jarrua. Mahtaako inssi-setä huomata tuota.
[/quote]

Katoppa onko se takavalon liitin oikein käsin. Ainaki sedanissa voi työntää sen väärin käsin, jolloin valot ei toimi ihan niinko pitäs :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Joulu 28, 2010 5:42 am

[quote=""Sierramies""]
[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Ja takavalo on disco kun pistää vilkun päälle ja painaa jarrua. Mahtaako inssi-setä huomata tuota.
[/quote]

Katoppa onko se takavalon liitin oikein käsin. Ainaki sedanissa voi työntää sen väärin käsin, jolloin valot ei toimi ihan niinko pitäs :)
[/quote]

Kyllä nuo takavalot toimi, kunnes lopetti toimimisen. Tai toimiihan kaikki kuten pitää, ainoa, että kun painaa jarrua yhtäaikaa kun on vilkku vasemmalle, se vilkuttaa nopeammin.

Tällä viikolla pitäisi tuo leimata. Iskarit tuli vaihdettua viime kuussa, eli ainakin ne on ok. Eikä ainakaan tuttu huoltomies mitään maininnut, että olisi probleemia pohjan puolella sen enempää. Toivottavasti menee läpi. Pitää vielä nuo takavalot tarkistaa.
Auto onkin töissä hallissa lämpeämässä, jos saisi takaluukun auki. Ollut jo kuukauden jäässä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Joulu 29, 2010 5:37 am

Kävin ottamassa päästöt korjaamolla, koska hieman halvempaa siten. Läpi!
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Tammi 04, 2011 6:48 am

Helmakoteloa kuskin puolelta pitää paikata kahdesta kohtaa, toiselta puolelta yhdestä kohtaa. Oikeaa etuvaloa säätää hieman alemmas ja kuskinpuoleisen oven kulmaa hieman fiksata. Ruostessa ja liika ulkona rungosta. Eli, hitsaamista hitsaamista. Mietin, kannattaako hommata uusi ovi vai pistää vain paikka tuohon. Ei sillä ulkonäöllä ole mitään merkitystä, eli varmaan pikkusen vaan uutta rautaa kiinni.

Pitää jostain hitsaaja saada kiinni ja käydä uusintanäytillä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Ongelmaa

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Tammi 27, 2011 1:55 pm

Eli ongelma on, että konehuone huutaa kuin sikaa tapettais. Mistä johtuu? Huomasin, että öljyä oli vajaan alarajan (unohtui lisätä) ja pistinkin tikun ylärajaan asti. Voiko vinkuminen johtua vähästä öljystä ja kestääkö hetken, ennen kuin öljy alkaa konetta voidella? Ãljyvalo tosin ei missään vaiheessa muistutellut.

Kaasun kanssa vinkumista tulee, kytkin pohjassa ei. Välillä ilman kaasua liukumisesta ei tule vinkumista, välillä tulee.

Piti käydä huoltamolla kysymässä, muttei ollut setä töissä. Eli, mikäs tuossa on vikana, mitä tarvitsee korjata?

Sitten toinen kysymys, onkos tuossa hihna vai ketju? Tarttiskos varmuudeksi uusia, ellei ole ketjua. Entä laturin hihna, kannattaako uusia? Tietysti korjaamolla osataan varmaan paremmin tuosta sanoa, mutta ajattelin kysellä etukäteen neuvoa...

---

Ensi maanantaina uusintanäyttö umpeutuu. Hitsausaikaa en saanut. Koko kylässä yksi mesta mikä hitsaa, loput 5+ huoltsikkaa ei. Mutta soitin konttoriin, niin autolla saa katsastuksen jälkeen ajaa 2kk, mutta jos 1kk uusinta-aika ylittyy, joutuu auton katsastamaan uusiksi. Eli tavallaan tämän kk lisäajan lisäksi on vielä toinen kk päälle.

Uusiminen olisi maksanut 20 euroa, mutta kun tuo 1kk ylittyy, se kustantaa 50 euroa koska uusi katsastus. Toivottavasti ei vaan löydä uutta vikaa!

--

Vitsi kun tekisi mieli maalauttaa tuo mattamustaksi. Harmi vain, että maalarin hinnalla saa jo 5 Sierraa pihaan :D
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Tammi 28, 2011 12:54 am

Minkälaista huutoa kuuluu konehuoneesta? Kuulostaako joltain vinkumiselta että olisko kiilahihna löysällä? En tiiä voiko öljyn puutteesta alkaa vinkumaan mutta itselläni alkoi kansi kolisemaan öljyn puutteen takia kun meni nokka ja seuraajat jne paskaksi. Ãljyvalo syttyy vasta todella alhaisessa paineessa, oliskos ollu jottai 0.5 bar tms. jotenka ku se syttyy ni vahinkoo on jo käytännössä tapahtunu.
Mistäpäin tämä vinkumine kuuluu? Tulleeko paikallaan ollessakin?

Ketjulla näyttäsi olevan 2.3 diesel sierrat.
Laturin kiilahihna kannattaa ainakin tarkistaa että on sopivalla tiukkuudella. Jos se on kireällä mutta luistaa silti niin sillon kannattas vaihella. Mulla kävi golffisa silleen että kone vuoti öljyä kiilahihnan päällee jollonka se ei pitänyt ja vinkui ja öljy paloi hihnassa ja tuli kauhea savu jotenka jos siihenki on menny jottai öljyä tms ni silloinki kannattas vaihtaa. Eihän siitä mitään haittaa ainakaan ole vaikka vaihtasit kaikki hihnat jne. mikäli parikymppiä ylimäärästä liikenee. Sitten ainaki voit olla varma että hihna on kunnossa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Tammi 28, 2011 5:45 am

Ok. En ole paikantanut tuota vinkumista, kun kaasuttaessa lähinnä kuuluu. Pitäisi joku saada painamaan kaasua tai vaihtoehtoisesti katsomaan pellin alle mistä ääni tulee. Vien kyllä huoltamolle tsekattavaksi. Onneksi kaverin kaveri, ettei mitään järettömiä taksoja ota.

Ketjuhan on käytännössä huoltovapaa, eikö?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Tammi 28, 2011 3:14 pm

Kyllähän se aika huoltovapaa on, mutta jossain vaiheessa se  voi käydä niin väljäksi että alkaa esim. kolisemaan, mutta sitä ennen kestää ajaa useampi sata tonnia omien kokemuksien ja kuultujen juttujen perusteella. Kunhan muistaa tarkistaa ettei pääse ketju löystymään.. En tiedä onko diisselisierroissa automaattinen vai manuaalinen  ketjunsäätö. Mutta tosiaankin ketjukoneella voi aika huolettomasti ainakin ketjun puolesta ajella..  :)
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Pe Tammi 28, 2011 3:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Tammi 28, 2011 4:52 pm

Kiitos Mikko informaatiosta! Tänään en kerennyt huoltikselle, maanantaina sitten. Mutta ainakaan nyt viitis pahemmin panikoida. Huomenna jos olisi hereillä sellaiseen aikaan, että vielä jotain ulkona näkee, voisi katsoa mitä kaikkea jänskää pellin alta löytyy.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 10, 2011 5:34 am

Vaihteeksi ei lähtenyt käyntiin aamulla. Akku tyhjä. Tuota tekee aina silloin tällöin. Ja virtaa ei käsittääkseni jää päälle, vahvari kun herätteen ottaa soittimesta ja kattovalo on sammuksissa yleensäkin.
Kävin huoltamolla näyttämässä ja laturin remmit kirskuu. Mietin vain, että kerran kuukaudessa saa akkua ladata, että mahtaako tuo rötjäke itse sitä akkua latailla ollenkaan tai kunnolla? Kuitenkaan akkuvalo ei pala käynnissä, eli sen perusteella siellä jotain tapahtuu.

Mietin vain, että riittääkö laturin remmien kiristely tuohon ongelmaan vai miksi akku ei lataudu, tai purkautuuko se... Yleensä tosin tuota tapahtuu kylmällä pakkasella... Nytkin ilmat pompsahti eilen nollan tienoilta -9 ja tänään -22.

Alkaa ottaa päähän, kun ei tiedä koskaan käynnistyykö tuo aamulla vai ei.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Helmi 10, 2011 10:54 am

Toki jos laturi ei pyöri kunnola ko hihna sutii, niin kiristys/vaihto voi auttaa. Jos taasen laturissa on laakerit tms. menny, niin se ei varhmaan pyöri kunnola vaikka hihnan vaihtaski. Sitä laturin tuottamaa virtaa ja jännitettähän voi mitata.
Ottaako akku kuiten ottaa virtaa vastaan? Mulla ilmeni uudessa akussa viime kevhäänä semmonen ongelma, että akku ei ottanu varausta vastaan ollenkhaan. Kävin sitten tutun akkumyyjän tykönä (jolta ko. akun olin ostanukki) ja vaihettiin uus akku takkuuseen. Laturisa ei ollu mithään vikkaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron