Sierra 2.3D LAASERI

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Marras 03, 2011 5:22 am

Uusi soitin on ollut viikon kaapissa. Pitää löytää inspiraatio heittää kiinni ja jos vielä jostain näytön löytäisi.
Pioneer DVH P1400UBD http://www.pioneer.eu/fi/products/archive/DVH-P4100UB/index.html

Ollut vaan tämä viikko sellainen, että kun työpäivän jälkeen kotipihaan hurauttanut ollut jo pimeää. Jos viikonloppuna. Sormet ristissä, että tuo vanhan Pioneerin liitin kelpaa tuohon uuteen.

Autossa ollut poltettuja mp3-cd:itä ja jostain syystä ei ole tullut koteloa niille hommattua, eli käyttöikä melko lyhyt. En malta odottaa, että saan heitettyä minun 8Gb muistitikun tuohon!
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä To Marras 03, 2011 5:25 am, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja henkka.k » To Marras 03, 2011 2:28 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Sormet ristissä, että tuo vanhan Pioneerin liitin kelpaa tuohon uuteen.

[/quote]
Jos liitin passaa soittimen persiiseen niin kannattaa tarkistaa, että kaikki johdot on samassa järjestyksessä.

Veikkaan, että ainakin se vihreä "käsijarrun" johto puuttuu vanhasta johtosarjasta, siis jos se vanha ei ole myös DVD soitin.
automaalit.net
Volvo V40 TD -99
henkka.k
Rekisteröityneet
 
Viestit: 86
Liittynyt: To Joulu 17, 2009 11:27 am
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Marras 16, 2011 5:45 am

Hehkut pitää vaihtaa. Tänään näyttämään jos ehtii, niin osaa sovittaa huoltomies ajan sen mukaan miten arvioi aikaa vievän. Minulla ihan vierasta tekniikkaa koko hehkut. Toivottavasti ei maksa paljon. Kaveri joutuu vaihtamaan -94 farkku Golfiin ja maksaa 89⬠kipale. Hinta jännittää.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Marras 30, 2011 5:28 am

Siitä, mistä aita on matalin. DVD-soittimessa liittimen jokaisen johdon päässä on valmiina liitokset. Ei tarvitse kuin pistää johdot johtoihin ja puristaa. Eilen piti pistää kiinni, mutta hermot meni taskulampun valossa. Päivällä taas ei ehdi. Tuossa on sellainen johtohelvetti, että puolet lähtee pois. Löytyy teippiä, liittimiä, sokeripalaa.

Töissä on halli, mutta ei ehdi. Onneksi kaveri lupautui laittamaan kiinni työpäivän aikana täällä. Itsekin sen olisi voinut tehdä, mutta on se ankeaa sinisessä led-valossa pimeässä pihalla säätää. Vähän harmittaa kun itse olisin halunnut, muttei muu oikein auta. Jostain vielä näyttö. Tuossa on johdot kahdelle näytölle.

Tarvitseeko muuten näyttä virran erikseen, vai ottaako se sen kuva-johdosta? Jos tarvitsee oman, voiko varastaa soittimen plus ja maa johdoista? Tupakansytytinvirta ei inspiroi.

Pitäisi auto pestä ja pistää carenthusiasm-tarrat taka- ja sivulaseihin vihdoinkin. Kun ehtii.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Joulu 01, 2011 5:31 am

Hektisen päivän takia ei ehtinyt eilen, mutta jos tänään saisi sen soittimen kiinni. Viikko ilman musiikkia ja sitä ennen epätoimiva soitin on ollut yhtä tuskaa. 8GB muistitkku odottaa jo taskussa soittoa.

Tuli vanhalla soittimella hyvin opittua ulkoa napit. Taas saa opetella, että osaa sokkona käyttää. Tosin tuossa on se kaukosäädin. Saa nähdä helpottaako ajossa säätöä. Vanhassa toki oli kauko myös, minä en sitä vain koskaan siihen saanut.

Näyttöjä ei ole soittimeen. Kahdelle siihen on paikat. Pitää varmaan jossain vaiheessa ainakin yksi hankkia. Ellei muuta käyttöä, näkee siitä kuitenkin kappalelistat nopeasti. Kosketusnäyttöä tuo malli muistaakseni ei tukenut.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Tammi 04, 2012 8:31 am

Nyt se sitten sanoi itsensä irti, tuulilasinpyyhkimet meinaan. Oli jo ennen käynyt väljäksi se moottorin aisan toinen pää, mikä pyyhkimiä liikuttaa. Ensiapu oli taittaa sitä hieman, että kolosta tulee jälleen tiukempi. Epähuomiossa oli jäänyt pyyhkimet päälle, pistin auton käyntiin, tuulilasissa 10 senttiä märkää suojalunta ja *präks*. Lähti se muoviholkki iloisesti palasiksi. Tulos, että reikä ja tappi n. 5mm väljä. Ei pysynyt sitten pyhällä hengelläkään.

Noh, kaikki tietävät, että nippusiteet ja jeesusteippi on autoilijan ensiapulaukku autoille. Eli tappi hollille, nippuside kiinni. Test test, toimii. Siihen kaveriksi vielä kaksi nippusidettä rinnalle. Toimii. Elikkä nuo nippusiteet on periaatteessa muovilenkkejä, mitkä pitää sen paikoillaan. Ei ihan tiukkaan voi vetää, koska silloin nippusiteisiin tulee vetorasitusta. Sen verran löysälle, että on jämäkästi paikoillaan, mutta pyyhkimen aisan pyöriessä antaa myöden liikkuen mukana.

Saas nähdä, kauanko kestää. Uutta aisaa kyselin, mutta ei löytynyt. Pitäisi koko moottori ja pyyhinmekaniikka ostaa kerralla! Ei käy, koska periaatteessa ongelma on yksi muovinen holkki + sellainen päälle painettava nuppi... Jos varaosana löytyisi jotain vastaavaa. Kun saan korjattua oikein tuon, jätän varmaan nippusiteet silti varuiksi paikalle ;)

Sitten probleema 2. Lähti äänenvaimennin irti kiinnikkeestä. Tai no, pohjassa oleva kiinnike katkesi ja on nyt jossain tien varrella. Katselin, niin vaikka se kiinniketappi on pois, niin siellä juuressa on reikä. Pitää joku patentti keksiä siitä reiästä, ehkä pultti + mutteri mikä menee sitten siihen kumitötsään kiinni. Ongelma vain on, ettei ole makuulta oikein tilaa säätää. Äänenvaimennin on niin iso, että perhana ei vain ole tilaa. Tarvii siis huoltamolle kitkuttaa ja rasvamontusta pistää kiinni kerralla hyvin... Jollain narulla tms. pitää hirttää tosin se kiinni, ettei käy paskaset ja tipu koko roska :D Tiet kun on hiton huonossa kunnossa.

Sitten vasen takalamppu. Se muovihökötys missä polttimot kiinni, niin yksi muovikiinnike on rikki, eli toiselta puolelta n. 2 cm irti umpiosta. Tarkoittaa sitä, että sen puolimmainen lamppu ei ole kunnolla hollilla ja ei siis "paista" kunnolla. Tuo korjaantuu jesarilla :D

Sierrasta tulee kunnon nippuside + jesari viritelmä ;)

Tässä kuussa vai ensi kuussa on taas katsastus. Saas nähdä, meneekö läpi. Viime katsastuksen jäljiltä ei pitäisi olla mitään erikoista. Iskaritkin tuli uusittua vuosi sitten, jousia en muista... Pohjasta hitsattiin yksi reikä ja 3 muuta kohtaa vahvistettiin etukäteen, vaikkei rikki ollut. Läheltä tunkinpaikkoja siis... Eli pitäisi silleen olla ihan jees. Ainoa mikä huolettaa on kuskin etuovi, mikä listasta alaspäin ihan mätä. Viime katsastukseen etukulmaa ovesta hitsattiin, kun repsotti. Nyt takakulma repsottaa. Mietin, että jos pistää päälle levyn popniiteillä, tai jos sikafleksi pitään, niin väliin kilo sitä ja puristimella kiinni. Viittis uutta ovea hommata...

Niin se vaan nuo vanhat autot alkaa repeilemään liitoksista. Katsastus totuuden kertoo, mutta viime leiman jälkeen kyllä ollut hyvässä kunnossa kiesi. Tässä tosin on muutakin vilskettä kuin tekohengityksen antaminen autolle. Keväällä sitten öljynvaihto voisi olla jees, mutta sitä en tee itse. Samaten voisi ilmanputsarin uusia, ties kuinka vanha on... Muuta ei nyt tule mieleen. Täytyy vain toivoa, ettei pohja ala mädäntyä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Tammi 05, 2012 5:18 am

Tuli pakoputki hirtettyä kiinni sellaisella reikäisellä rautanauhalla, mitä käytetään esimerkiksi ilmastointiputkien kiinnitykseen. Ihan noin ensiapuna. Saa nähdä kauanko kestää ennen kuin tärinästä repeää tai ruostuu.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 05, 2012 5:41 am

Eikös net reikänauhat ole aika hyvin sinkittyä, ettei pitäs ihan heti ruostua.
Pystyykös siihen pyyhkijämekanismiin tekehmään sen holkin ite? Esimerkiksi muoviputkesta. Luulis nuita mekanismeja saavan puoli-ilmaseksi purkuautoistaki..
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Tammi 05, 2012 6:02 am

Reikänauha on hyvää tavaraa :) Itelläkin on Passatista sillä kiinni tuo takaäänenvaimennin, ei edes katsastuksessa mitään sanonut.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Tammi 05, 2012 6:03 am

[quote=""Sierramies""]
Eikös net reikänauhat ole aika hyvin sinkittyä, ettei pitäs ihan heti ruostua.
Pystyykös siihen pyyhkijämekanismiin tekehmään sen holkin ite? Esimerkiksi muoviputkesta. Luulis nuita mekanismeja saavan puoli-ilmaseksi purkuautoistaki..
[/quote]

Pitää sitä holkkia tutkia ja jostain tehdä. Esimerkiksi sopiva tiiviste tai sitten lyhyeksi leikattu muoviputki tms. siihen väliin.

Romuttamo juuri olisi myynyt koko koneiston, ei pelkkää aisaa. Ja sen hinta oli joku 50 euroa, eli jäi ostamatta siltä erää. Toki siinä olisi varaosina koko systeemi sitten, mutta koska sille ei ole tarvetta tällä hetkellä niin ei inspiroi. Kun kuitenkin itse kun keksii patentin, se maksaa euron pari.

-edit lisäys- Jaa, se reikänauha sitten kestää :) Töissä sillä noita paksuja ilmastointiputkia on kiinni seinässä ja katossa ja palan lainasin omaan käyttöön. Se on tavallaan kuin nippuside. Pituus on helppo säätää ja mutterin pituudella sain sitten vielä ruuvaamalla napakaksi.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Tammi 19, 2012 7:41 am

Katsastus oli eilen.

Päästöt 1.01 kun maksimi olisi 2.5.
Etujarrut ihan rajamailla, jarrupalat kuluneet. Mutta läpi meni.
Muut jarrut käkkä mukaanlukien hyvät.
Iskarit ja jouset hyvät.
Pohja hyvä ja muut systeemit kaikki hyvät.

Mutta sitten probleemat mistä tuli hylky.

Takarenkaat liika kuluneet *krhm*. Pitää uusi satsi hommata, kun epäili, ettei mene nastat tasan jos vaan taakse hommaa.
Ovi liika ruosteessa. Ovessa siis alatakakulma repsottaa. Ovi kun on kahdesta pellistä. Sisä- ja ulkopelli tehty niin se sauma on pettänyt. Hylky! Ei muuta kun vähän työkaveri hitsaa saumaa ja sitten vaan kittiä tajuton määrä päälle ;) Halpa fiksaus, mutta ottaa kyllä päähän tuollainen nillitys.

Renkaat sitten ahistaakin. Kierros uusia talvirenkaita kun ei ole kauhean halpa. Pitää kavereilta kysellä, että olisiko kellään ylimääräisiä. Vanteet toki löytyy.

Ei kellään täällä olisi gummeja? Tällä hetkellä muistaakseni alla 175/65 R14 Q. Ei inspiroisi montaa satasta pistää vanhaan autoon  >:(
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » To Tammi 19, 2012 4:42 pm

No jo on tarkkaa.. :( Nettivaraosan rengashausta voi joskus löytyä halvalla hyväkuntosiakin renkaita, sen lisäksi rengasliikkeistä voi kysellä että onko jotain hyväkuntosia käytettyjä rattaita saatavilla, sain itse kerran 100â¬:lla neljä hyväkuntoista Nokian kitkarengasta (reilu 6 milliä pintaa jälellä vielä) vanteille laitettuna ja tasapainotettuna, oli joku halunnu vaihtaa ne jo uusiin, niin sain halvalla, kannattaa siis kysellä ihan liikkeistäkin, yleensä myyvät myös käytettyjä venteilta pois otettuja renkaita kun kysäsee..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Tammi 20, 2012 4:29 am

Renkaat meni tilaukseen puskien kautta. Taidan saada kaverilta.

Ovi fiksattu. Tosiaan se alakulman peltien saumakohta oli sen verran hapero, että hitsaaminen ei järkevää. Oli näemmä kitillä joskus korjattu ennen. Ei muuta kuin läpiporautuvat ruuvit kolme kipaletta, ja jo pysyy.

Mutta sitten kyssäri. Olisi kiva sitä tasoittaa, koska ruoste ja ruuvit. Mutta lasikuitukitti pienimmissäkin purkeissa on hieman liika iso, kun ei tule käytettyä varmaan ja pelkään, että menee hukkaan. Eli en viitsi purnukasta maksaa. Mitä muita vaihtoehtoja siihen voisi pistää? Mietin, että sikafleksiä paljon ja tasoittaa lastalla, mutta onko sika hiottavaa? Enemmänhän se saumaukseen ja liimailuun on tarkoitettu kuin tasoitukseen. Sikaa kuitenkin olisi tarjolla. Jos sitä pruuttaa, tasoittaa, antaa kuivua, hio, maalaa? Toimiiko vai meneekö ketuiksi? Onko muuta vaihtoehtoa kuin tuo lasikuitukitti? Lisäksi se tarttuminen, ettei tarvi maalia ruveta hiomaan kun ei ole työkaluja siihenkään hommaan. Kait se noinkin menee, mutta ajattelin viimeistellä varmuuden vuoksi, ettei katsastajasetä näe siinä ruostetta ja se näyttäisi enemmän "korjatulta".

Niin, ja hallin lämpötila on joku 15 astetta jos sillä on merkitystä mihinkään suuntaan.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Tammi 20, 2012 7:04 am

hehheh, eihän sikafleksiä voi hioa tai käyttää tuohon tarkoitukseen :) taitaa purkki kittiä olla vielä halvempikin. Kittiä ja maalia päälle.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Tammi 20, 2012 9:49 am

[quote=""HEka--""]
hehheh, eihän sikafleksiä voi hioa tai käyttää tuohon tarkoitukseen :) taitaa purkki kittiä olla vielä halvempikin. Kittiä ja maalia päälle.
[/quote]

No sitä itsekin mietin, kun sika jää sellaiseksi joustavammaksi kuivuttuaan :) Yksi vain sanoi, että sikaa siihen. Noh, pakko kait kittiä ostaa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Tammi 20, 2012 1:55 pm

Osta kemiallista metallia, sitä saa pienissäkin tuubeissa ja on lastalla tasoitettavaa, voi hioa ja maalata ja leikellä kuhan on kuivunu (24h muistaakseni ottaa kuivumiseen). Oon joskus käyttäny sitä liimanakin ja myös pakoputken tiivisteaineena.. :D Joissain tapauksissa se kittipurkki saattaa kyllä olla halvempaa kuin kemiallinen metalli, ei kylläkään isoja eroja, mutta tuolla tulee myös lujempi liitos kuin kitillä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Tammi 20, 2012 7:38 pm

Tuo kemiallinen metalli vissiin vaatii sitten lämpimän tilan? Ei varmaan toimi, jos töissä aamulla levittää ja n. 8-9 tunnin päästä ajaa pois ja auto seisoo sitten pihalla näillä ilmoilla? Mistä mahtaa saada?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » La Tammi 21, 2012 8:42 am

Monet autotarvikeliikkeet myy, täällä ainakin Motonet, tarviketorista en mene sanomaan, mutta myös monet muut liikkeet myyvät, esim. myös biltemasta ja puuilosta pitäisi löytyä.  En muista ulkoa eikä nyt ole purkkia lähellä, joten en osaa vastata millaisen lämpötilan vaatii. Tätä tavaraa olen itse käyttänyt, voi olla että muuta vastaavat kuivuvat nopeammin tms., kysele lisätietoja jostain missä noita myydään, itse en enää enempää voi muistista auttaa. :(
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 17, 2012 5:19 am

Toissapäivänä työkaveri pakitti pakettiautolla vasempaan oveen. Lommo tuli, mutta pinta ei onneksi kärsinyt. Ei saanut ihan täydellisesti painettua suoraksi, sillä oven sisäpuolella oli peltiä sen verran. Isoin lähti, mutta pari pientä kuoppaa jäi. Pitänee joskus imukuppi hommata ja testata saisiko sillä loputkin. Harmittaa vähän. Olisi ollut se ruosteinen ovi, mutta ei.

Kaverilta ostin aluvanteet. Kuvan otin, pitää vielä liittää tänne.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Helmi 19, 2012 7:35 am

Et kyllä saa sitä lommoa suoraksi enää millään imukupillakaan, sen saa ponkautettua patiksi kuopan sijaan, mutta kun tuolleen tulee lommo niin pelti hieman venyy, eikä se siitä kutistu, joten sellainen pieni rypyläpinta siihen jää. Tietty tämä nyt on sitten suoraan verranollinen siihen miten iso se lommo oli alunperin.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 05, 2012 4:11 am

Kesti tässäkin, mutta eilen tuli hehkut vaihdatettua. Paha vielä sanoa mitään, mutta aamulla tuntui, että hehkuvalo oli 3x vähemmän aikaa päällä ja auto lähti saman tien avaimesta kääntämällä ilman ylimääräistä junnaamista...

Tuo kun on ollut koko talven ongelma, että vähänkin menee -5 yli pakkaset niin auto käynnistyy tosi laiskasti ja välillä loppuu akku siinä touhussa. Hehkuttelu kesti 20 sekuntia + ja välillä piti muutaman kerran hehkutella, että viitsi autoa käynnistää ilman, että se hyytyy kokonaan.

Remmit kaikki oli kiristetty (niitä on varmaan 50 :P) mistä laturin oleellinen tähän asiaan ja akku käytiin testerillä. Siihen kuului myös lataako enempi kuin purkaa käytössä ja purkautuuko sammuksissa yms. Akku oli ok ja auto ok, eli vikana oljenkortena jäi nuo hehkut.

Saamattomuutta en itse vaihtanut. Nyt toisaalta osaan tehdä sen itse kun vierestä katsoin. Samaten kesti vähän aikaa vaihtaa. Maaseudulla kun tottuu siihen, ettei pikkuhommista makseta vaan joku kaverin tuttu tekee ne, ja sitten korvataan jollain muulla kuin rahalla. Näin kauan kesti löytää se kaverin tuttu tällä kertaa  ::)

Mutta joo, pääsiäisenä kerkee testailemaan tuota käyntiin lähtöä kylmänäkin, kun ei ole niin ressiä jos auto ei käyntiin lähdekään, kuten työaamuna.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Huhti 07, 2012 5:32 pm

Pikkaisia testejä on tehty. Lämmityspiuhaa en ole käyttänyt, vaikka kyllä kannattaisi. Mutta nyt hehkujen vaihdon jälkeen lähtee ihan avaimesta suoraan kääntämällä käyntiin parin päivän seisomisen jälkeen 10 asteen pakkasessa. Yksi riesa vähemmän Sierrassa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Huhti 10, 2012 4:22 am

Melkein viikon ollut uudet hehkut. Pitää sanoa, että taisi vika korjaantua. Muutamana päivänä en ole pitänyt johdon päässä ollenkaan ja silti lähtenyt käyntiin eikä ole tarvinnut akkua latailla yhtään. Kait vanhat hehkut sitten kylmäkäynnistyksessä söi sitä virtaa niin paljon, että akku tyhjeni ennen kuin jaksoi hurahtaa päälle.

En jaksanut autoa siivota, eli se projekti olisi seuraavaksi edessä. Harmi vaan, että tänään on surkea keli. Aurinkoista päivää siis odotellessa, että on mukavempi imurin ja rätin kanssa lähteä heilumaan.

Pitää tsekata noita renkaita mitä minulla on, josko saisi kesäksi gummit jemmasta. Renkaita kun jostain syystä aina kertyy eikä aina muista mistä nekin on tulleet.

Nyt kun katsonut noita kun porukat on vanteita maalannut tekisi itsekin mieli. Kuva taitaa olla puhelimessa noista vanteista, pitääkin upitella. Myöhemmin sitten kysyä, miten se maalaaminen kantsii tehdä  :D
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 20, 2012 4:02 am

Nyt ei suju! Unohdin leimata auton tuossa viimeksi sitten ihan kokonaan. Tiedä mikä aivopieru tullut, mutta ystävällinen poliisi otti kilvet pois. No ei se mitään, ajattelin, sitä sattuu ja tänään meinasin mennä leimamaan sen. Talvirenkaat huonot joten kesäkumit pakko heittää paikalle. Pitää vaan aluvanteista ottaa slicksit pois ja heittää ne yhdet kumit päälle mitkä nurkassa on odottanut... mutta yhtä nummeroa liika pienet!

Nyt on pieni dilemma, tarttis renkaat saada tänään, eikä ole sellaista käteismäärää nyt. Pitää tämän päivän aikana keksiä jotain todella pätevää mistä taion renkaat alle. Tietty voisin nyppiä noista talvikumeista nastat irti ja koittaa niilläkin.

Vitsi kun voi olla joskus pehmeä päästä.

Niin, katsastuksessa kävin ja oven olen korjannut mistä napistiin, se uusinta vain unohtui kokonaan  8) Toki on toinen auto, mutta se pukeilla hallissa...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 20, 2012 10:18 am

Jaaaaa... läpi meni. *menee ruuvaamaan kilvet takaisin*
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Huhti 20, 2012 12:21 pm

No käyhän sitä.. Antoko tämä ystävällinen poliisi mitään sakkoa? Voiko tuosta saaha sakkoja vai lähteekö vaan kilvet? En oo itte nimittäi koskaa kokkeillu, miten on..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 20, 2012 6:31 pm

[quote=""Mikko""]
No käyhän sitä.. Antoko tämä ystävällinen poliisi mitään sakkoa? Voiko tuosta saaha sakkoja vai lähteekö vaan kilvet? En oo itte nimittäi koskaa kokkeillu, miten on..
[/quote]

20 päiväsakkoa. Kiitos nam. Tietty normi katsastusmaksu mutta kilpien luovutus maksoi 11,50 extraa päälle.

Silleen harmittaa kun eilen lähti kilvet, tänään leimasta läpi ja kilvet takas. Ei olisi ollut siis mitään ongelmaa katsastaa ajallaan... mutta kun unohtui.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Syys 06, 2012 5:56 am

Nyt alkaa olla hermo sen verran koetuksella, että kohta lähtee myyntiin tai paaliin.

Perjantaista asti Sierra seissyt, koska Transitilla olen kruisaillut. Tänään olisi ollut meininki viedä Sierra uuteen kotiin. Noh, ei lähde käyntiin, mutta sehän ei yllätys ollut. Ei muuta kuin laturi kiinni, mutta akku ei ota virtaa vastaan. Siinä siis seisoo...

Tuo on jo toinen akku mikä mennyt tuossa autossa muutaman päivän seisomisen jälkeen sellaiseen kuntoon, ettei ota virtaa enää... Alkaa hermot mennä. Kahdelle korjaajalle on raha kelvannut, mutta vikaa ei ole löytynyt.

Voiko olla muka, että jo kaksi akkua putkeen ollut jotain maanantaikappaleita. Tuo auto kyllä tuntuu kirotulta. Noh, seiskööt siinä sitten niin kauan, että alkaa kiinnostaa ajatella, mitä tuollekin oikein keksisi. Olis ees saanut nyt siirrettyä, mutta se olisi ollut aivan liian helppoa. Omalla pihalla sitä olisi kerennyt sitten järkeilemään paremmin...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Mikko » To Syys 06, 2012 8:32 am

Ei se voi kovin muusta johtua ku rikkinäisestä akusta tai laturista. Voi ehkä olla että se Sierra purkaa akun ja yöpakkasten aikana se sitten jäätyy? Aika epätodennäköistä mutta ei ne akut ilman syytä rikki mene ellei tosiaan ole maanantaikappaleita. Eikös noillaki ole vähintään joku puolen vuoden takuu, että jos maanantaikappale on niin pitäsi sinun saada vielä uuski tilalle.

Hankala keksiä miten Sierra voisi hajottaa kaksi akkua seisoessaan. Mieleen tulee vain että se purkaisi akun ja yöpakkaset jäädyttäisivät akun, silloin siinä akussa kyllä näkyisi pullistuma tai halkeama. Muuten ei tule kyllä mieleen muuta kuin että akku olisi maanantaikappale. Jotkut akut voivat olla uudesta lähtien sellaisia että purkavat itsensä tyhjäksi ilman kaapeleitakin n. vuorokaudessa, mutta yleensä ottavat kyllä virtaa vastaan jos ei ole kerennyt jäätyä tms.. En muista nyt sitä akkumerkkiä, mutta itselläni on tuossa HJ:ssa sellaiset akut että se tietynmerkkinen akku on vaihdettu takuuseen lukuisia kertoja ja jokaikinen kerta se ei ole pitänyt virtoja. Syynä voi tietty olla 24 voltin järjestelmä, kun jos akku on ronkeli niin ottaa itseensä pienestä latausjännitteen erosta. Mutta tietyt akkumerkit vain yksinkertaisesti ovat vikaherkempiä kuin jotkin.

Jos sulla laturi lataa niinkuin pitää niin en kyllä tiiä mikä on vikana. Mutta ei se pelkästä autosta voi johtua jos akku menee ilman pakkasia pimeäksi, pakko olla akussa vikaa, mikä muukaan voisi olla? ???
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra 2.3D LAASERI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Syys 07, 2012 4:16 am

Tuossa googlasin aiheesta niin yksi ongelma voisi olla väärin asennettu vahvistin mikä on aina päällä. Vahvistimen pitäisi kyllä olla soittimen herätteen takana ja siinä kyllä on merkkivalo. En tiedä sitten purkaako tuo akkua. Outoa on, että kaikki on mitattu tyhjäkäynnissä, kaasulla, valot + sterkat päällä, sammutettuna jne. En muista lukuarvoja, mutta kaiken pitäisi olla ok eli lataa enemmän kuin kuluttaa ja sammutettuna ei pura. Varmaan tuo akku sitten on vain huono. Yhden olen jo vaihtanut. Ongelmia ei ole ollut kun on vain pistänyt ylläpitolataukseen jos auto seisoo kauemmin... Nyt unohtui.

Mietin, että pitäisikö maajohto vaihtaa jos se on kovin hapero sisältä. Tässä nyt olis kyllä vähän muutakin tekemistä...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron