Ford Mondeo

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 28, 2011 5:28 am

Hienoa että saat rojektia etheenkäsin!
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Loka 28, 2011 5:39 am

No arvaa onko hienoa. Sen verran tökkinyt tämä, mutta nyt löytyi oikeat narut mitä vetää. Katsoo kun nuo hommat valmiit, että jatkaako samalla henkilöllä. Ainakin haluja hänellä riittää. No kaverin kaveri ja muita hommia mitä tietty tehdään päittäin (tavaraa, tietokonehuoltoja yms. kaverinpalveluksia) niin siinä mielessä rullaa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Loka 28, 2011 4:28 pm

Toivotaan että saisit viimein valmiiksi :) on sitä odoteltukin :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Loka 28, 2011 5:28 pm

Kuten ahistaa-ketjussa avauduin. Ei onnannut tänään. Liikaa säätöä. Akku ei sano mitään. Etupuskuri pitää sitoa johonkin kiinni kun roikkuu maassa. Etuvalon umpio paskana ja sitä piti selvitellä, mitä tapahtunut. Hitto. Tuo korisarja on kiinnitetty niin päin vitsiä, kun itellään tippuu.

Suunnitelma B toiselle päivälle:
Akun lataus
Etupuskurin sitominen 1km ajon ajaksi kiinni

Uusi etulamppu pitää ostaa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Marras 21, 2011 5:21 pm

Vanha jäätynyt akku sai latinkia ja kauan seisonut Mondeo lähti käyntiin heti kun avainta käänsi. Pientä nitkutusta, oli takarenkaista käsijarru jämähtänyt. Sen verran liukas, että renkaat vain liukui pyörimättä. Kyllä se helppasi lopulta. Nyt siis auto ajettu pihasta pois ja ruvetaan odottelemaan, koska saa takaisin.

Madallusjousien takia piti mitata nykyinen korkeus. Ihan nopeasti vain pyörän päältä lokasuojaan. 5/8 cm edestä ja takaa. Saa nähdä, tippuuko yhtään. Hieman takapystyksi taitaa tosin jäädä. 40/60 mm varmasti sopusuhtaisempi, mutta niillä mennään mitä on.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Joulu 01, 2011 5:41 am

Hitaasti on edennyt. Asennustyöt kaveri tekee pihalla ja ilmat on olleet pääsääntöisesti vesisadetta. Toki kiinnikkeet ja kuidutus puskureihin tehdään hallissa, mutta asennustyöt pihalla. Odotellaan ja katsellaan.

Konepelti on ollut kohta puoli vuotta taas valmistumassa. Sama kaveri, kenellä ensin oli. Kesti vuoden, eikä tapahtunut mitään, kunnes peruin homman. Useista syistä kesällä vein takaisin ja homma eteni hyvin, kun olin paikalla. Nyt seissyt taas usean kuukauden. Pitää ruveta painostamaan.

Oikea etu-umpio rikki. Mietin, ostaakko uuden vai samalla vaivalla toiset umpiot kokonaan. Angel eyes aika wanha juttu jo, mutta jotain erikoisempaa ehkä haluaisin. Onko jollain ehdotuksia? Mondeossa ei nuo etu-umpiot tavallisenakaan niin pahan näköiset toisaalta ole. Ehkä sellaiset ja luomet. Mutta mistä luomet saisi? Vinkkejä ja ehdotuksia, mitä tehdä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Joulu 01, 2011 5:30 pm

Olkoon angel eyes valot vanhaa tyyliä, mutta hyvältä ne aina näyttää. Ja aina erottuu peruskeulasta. Mut eikös olisi aika kokeilla itse lasikuiduttamista? :) Niistä luomista on juurikin erittäin helppo aloittaa. Vilkaise tuosta yksi monista ohjeista: http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34511
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Joulu 02, 2011 5:55 am

Voi olla aika kokeilla. Ei siinä häviä mitään jos esimerkiksi luomet tekee. Materiaali hävikki pieni. Halli töissä vain 12 astetta talvella.

Eilen oli Mondeon takaiskarit ja jouset irti. Ehkä hän ehti pistää uudet. Hallitunkki tosin hajosi. Onneksi ehti laittaa pukit alle. Eli takapää eilen vaiheessa, ehkä jo valmis. Hänen pitää ostaa uusi tunkki, että saa auton alas :) Etsii hallia, että pääsee kuiduttamaan.

Edistyy siis. Kyllä nuo enkelin silmät kiinnostaa, vaikka so last season. Hinta lienee siinä 250 paikkeilla vai?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Joulu 14, 2011 5:25 am

Madallusjouset on alla. En ole ehtinyt mennä katsomaan autoa vielä, mutta huomattavasti jäykempi kuulemma on. Mahdollinen muutos maavaraan selviää, kun pääsen katsomaan autoa mittanauhalla.

Korisarja vaiheessa, kun tallin omistaja ulkomailla. Joko odottaa sitä tai löytää toisen hallin, missä kuiduttaa. Hiljaa etenee, mutta etenee kuitenkin :)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Joulu 14, 2011 1:23 pm

Hyä että kuiten etenee :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Joulu 14, 2011 2:33 pm

Hiljaa hyvä tulee ;)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Touko 19, 2012 8:16 pm

Alkaa saada konepelti jo muotoa.

Kuva
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Heinä 03, 2012 3:29 am

Mondeo tuli eilen takaisin pihaan. Puskurit on nyt kunnolla ja tukevasti kiinni ja tukirautaakin löytyy, ettei pelkästään lasikuidusta ole vedetty läpi. Vaikuttaa kestävältä. Pieni probleema on. Pakoputket jättivät "jotenkin" ja ne ei oikein sovi. Pitää siis viedä ne kiinnitettäväksi hieman eri tavoin. Toivottavasti menee samaan hintaan koska silloin joskus se homma jäi "kesken", sillä takapuskuri ei ollut kiinni.

Madallusjousetkin on paikalla ja mittanauha kertoi, että sen 45mm on nyt matalempi. Ihan vähän eri näköinen. Paljon siistimpi, vaikkei kauhean matala olekaan. Testiajossa kyllä oli jäykempi huomattavasti jo pelkillä jousilla. Ei paha ostos.

Konepelti on siinä vaiheessa, että pitäisi mennä mallailemaan paikoilleen. Auto vain ei ole ajossa eikä leimassa. Pitäisi ne siis hoitaa alta pois. Muutamia ongelmia ja rahareikiä kuitenkin löytyy:

- Oikea umpio on rikki. Parkkiksella nurmikon puolelta kivi rikkonut. Ruohonleikkaajalle soitin, mutta kiisti kaiken. En tiedä mistä pieni kivi on niin lujaa lentänyt, että paskonut umpion, mutta epäilyt menevät ruohonleikkaajan puoleen. Uusi umpio pitäisi siis ostaa. Normi romuttamolta vai jotkut "siistimmät"? Enkelinsilmät yms. alkaa jo kyllästyttää vähän, eli varmaan ihan vakion ostan jos saisi luomet tehtyä niihin.

- Auto on sisältä homeessa. Syytä en tiedä. Kuiva oli nyt kun eilen tsekkasin, mutta penkit ja turvavyöt saa ainakin uusia. Lattia ja kattomatto näytti äkkiseltään ihan ok. Mutta penkit menee uusiksi vähintään, ellei turvavöitä saa pelastettua. Pitää keksiä miksi homeessa. Siitä oli kyllä ovien tiivisteet korjattu, että jos nyt pysyisi kuivana sisältä... Pitää tarkkailla sitä...

- Tuo nykyinen vara-akku on liian korkea, eli konepelti ei mahdu loksahtamaan kiinni ollenkaan. Pitää siis hommata uusi sopivan kokoinen akku.

- Katsastaa pitäisi, mutta sitä ennen tuota pientä laittoa vaatisi. En tiedä mitä katsastus tykkää homeisista penkeistä  :o Mutta vähintään umpio pitää vaihtaa ja katsoa sitten, meneekö läpi.

Nyt on vain sellainen tilanne, että rahaa kerään yhteen isoon projektiin eikä oikein viitsisi tähän Mondeoon pistää, vaikka varaa olisi. Prioriteetit on vähän eri. Oli paljon kivempi kun tuo auto ei ollut pihassa. Poissa silmistä poissa murheista. Nyt kun se on tuossa pihassa taas ja sen näkee jatkuvasti ahistaa kaikki mitä siihen pitäisi tehdä.

Pitää nyt miettiä vähän, että mitä sitä tekee. Antaako seistä ja säästää rahaa järkevämpään tarkoitukseen vai laittaako kuntoon. Vaikeita valintoja. Katsastus, umpio, akku ja pakoputkien asennon muuttaminen ei nyt niin pahoja ole, mutta tuo home on ikävämpi juttu. Jos jostain saisi halvat kuppipenkit olisi ok ja takapenkit varmaan voisi löytyä romuttamolta. Mutta ennen niitä sijoituksia pitäisi kyllä ehdottomasti olla varma, ettei auto kerää enää kosteutta sisälle... Mistäs sitä lähtee tutkimaan? Myös talveksi olisi ihan ehdotonta saada hallipaikka jostain, ettei tarvi koko talvea seisottaa pihalla sitä.

Aivomyrskyä ja stressiä siis.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja RST » Ti Heinä 03, 2012 4:23 am

Sen homeen saa pois pyyhkimällä pinnat miedolla fairy/vesiseoksella..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Heinä 03, 2012 9:12 am

Juu home ei sinällänsä ole ongelma, eikä taida olla edes uutta jos auto on seisonut pidemmän aikaa että kostuu sisältä. Normaaliajossa jos olisi ollut, niin ei varmaankaan olisi homehtunut.

Kinkkinen tapaus jos motivaatio on hukassa, niin kävi mullaki focuksen kans. Viime syksynä sen sai aikalailla ulkokuoreltaan "valmiiksi ja semmoseksi miksi sen halusin" mutta sehän ei ollutkaan loppupeleissä kovinkaan jees.. Joten vaihtoon meni, allansa kuukauden vanhat vanteet ja 2 kuukautta vanha alustasarja :D

Eihän nuo sulla kyllä isoja hommia ole, hommaat uuen vakio umpion. EI MISSÄÄN NIMESSÄ ANGELEYESEJA!! Valoteho yleensä vähintäänkin hanurista ja kerää kosteutta sisälleen yms..
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Heinä 04, 2012 5:32 am

Okei, tarvii ruveta pyyhkimään siis. Lähinnä huolestutti, että on läpihomeessa, tai siis ihan sisuksia myöden. Pitää ottaa projektiksi käydä sisusta läpi.

Nyt oli kyllä sisältä kuiva. En ole varma, mutta voi olla, että se missä auto oli kuivatteli sen, kun siitä puhui.

Romarilta tarvitsee siis tilata umpio. Ei luulisi olevan kallis. Tuskin uutenakaan normiumpio paljoa maksaa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Heinä 04, 2012 6:22 am

Tuolta löytyy ainaki umpioita , hinta 120e ja siitä alaspäin. Valitset merkin ja haet kohdan "Etupään osat". Kannattaa kysellä myös fixukselta tai vastaavista varaosapuljuista. Niistäkin saa yleensä yllättävänki halvalla.
Viimeksi muokannut Leksa päivämäärä Ke Heinä 04, 2012 6:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja RST » Ke Heinä 04, 2012 3:55 pm

Katos Motonetistä hintoja, useesti romiksella maksaa umpio enemmän kun uus tarvikeosa, ja tosiaan Fiksus liikkeestä kannattaa myös kysellä.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Heinä 04, 2012 7:11 pm

Tuosta hommeesta sen verta vieltä, että on itellekkin tuttu, kun nuita autoja on sen verta että ihan hyvin voi joku auto seistä parikin vuotta niin ettei sitä juurikaan käytetä ja oon huomannu sellasen jutun että muutama kuukausi riittää siihen että rattiin, penkkeihin ja etenkin turvavöihin alkaa kertymään hometta. Oon ratkaissut ongelman siten, että jos auto seisoo vähänkään pitempään, niin laitan ikkunan ihan vain hieman raolleen, silleen että ylälaidassa on näkyvissä n. millin rako, täten vesi ei pääse sisään mutta ilma pääsee vaihtumaan ja tämän jälkeen ei ole mulla enää ykskään auton sisusta homehtunu. ;) Vettä/luntakaan ei sisään ole mennyt, kun aukaisee vain todella vähän ikkunaa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Heinä 05, 2012 5:37 am

[quote=""RST""]
Sen homeen saa pois pyyhkimällä pinnat miedolla fairy/vesiseoksella..
[/quote]

Tästä kysyisin vielä, että millä pyyhkii? Rätillä, pehmeällä harjalla?

Ja tosiaan mitä katsoin niin ongelmakohdat ovat penkit, turvavyöt ja vähän kojelaudan sivusta... Tuossa tuota homejuttua mietin, niin tiiviste on ollut irti kyllä toisesta ovesta minkä huomasin. Voi vaikuttaa asiaan. Lisäksi se joka autoa fiksasi epäili, että yksi syy on voinut olla takakontin välissä ollut puoli metsää neulasia :)
Pitääkin jättää ikkunaa vähän auki sitten tulevaisuuden kannalta.

Täytyy paikallisesta tarvikeliikkeestä kysyä tuota umpiota. Saan sieltä alennusta ihan kivasti.

Soittelin juuri huoltamoon ja sovittiin alustavasti se pakoputkien fiksaaminen oikeaan asentoon. Ensin tarvitsee kyllä pistää auto ajoon, ennen kuin viitsii lähteä ajelemaan. Sitten kun auto on ajossa pääsee mallailemaan konepeltiä paikoilleen myös.

Sitten alkaakin taas se maalaamisen aika... Harmillisesti nyt on yksi iso projekti, eli ei ole todellakaan pistää edes tonnia kiinni auton maalaamiseen. Eli kesken se jää kuitenkin joka tapauksessa vielä määräämättömäksi ajaksi. On muuten noita maalareitakin montaa tullut haastateltua, mutta kukaan ei ole mitään tehnyt. Tietty se on se tuttavan hinta ja siksi varmaan motivaation puute niillä oikeasti tehdä mitään. Sitten joskus kun on oma piha pitää joku satasen lintta ostaa ja harjoitella kaikkea sillä ;)
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä To Heinä 05, 2012 5:42 am, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » To Heinä 05, 2012 7:37 am

Rätillä ite lähtisin pyyhkimään, jos on itsepäisempiä paikkoja niin niitä sitten ensin harjalla ja rätillä perään.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Elo 29, 2012 8:51 am

Nyt muistin jaksaa tilata oikean etu-umpion. Matkahuollon kautta tulee, eli voipi olla huomenna tai viimeistään varmaan jo perjantaina minulla.

Varasin ajan samalla autohuoltoon, saavat muuttaa pakoputkien kulmaa, että sopii paremmin.

Näyttäisi siltä, että nyt nuo puskurit on kunnolla kiinni. Kaveri lupasi, että kaverin kaveri tekee hyvään hintaan. Tuli hiton kalliiksi! Noh, on se huomattu tässä jo mitä nuo kaverin kaverit ovat. Ei niihin parane luottaa pätkääkään. Kivasti hinta nousi jatkuvasti, eikä auttanut kuin maksaa. Koitin sovitella hintaa ja karmea kitinä asiasta. Noh, pidä rahas.

Mittanauhalla on tullut katsottua, on se sen 4,5 cm matalempi. Vaikka ei se madalletulta tietysti näytä pätkääkään, sen verran korkea kuitenkin tuo auto. Ja nuo 16" rinkulat ei kyllä ole yhtään eduksi auttamassa asiaa. Mitä nopeasti testaillut, on kyllä parempi ajaa asfaltilla.

Taitaa tässä pian on varmaan oma talli, niin siellä pystyy sitten hipistelemään oikein kunnolla.

Takapuskuri on nyt keltainen edelleen, mustaksi senkin ajattelin vetää siksi aikaa, että maalarin saa jostain hommattua.

Aika pitkälle varmaan kun siirtää auton omaan talliin tulee enemmän tehtyä kaikkea. Muutenkin talvi edessä, niin mikäs siinä hieroa sitä.

Akku pitää vielä käydä ostamassa ensiviikon alussa. Edelleen tuo liika korkea kiinni. Sitten se onkin noin periaatteessa ajossa normaalisti taas.

Pitäisi tuota konepelitä käydä sovittelemassa, mutta kun ei ole ollut aikaa. Ehkä sitten haen sen sinne omaan talliin, turha sitä toisten nurkissa odotuttaa kymmenien kilometrien päässä.

Ainakin vähän se nyt etenee ja toivottavasti syksyn ja talven aikana enemmän. Emäntä ei anna luopua tuosta paaliin, joten pakko sitä on kärsiä sitten  ;D
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Syys 28, 2012 5:43 am

Akkukaupoille. Sitten oikea umpio vaihtoon. Sitten johonkin säätämään pakoputken asentoa. Lopuksi katsastukseen. Sitten alkaa pohdinta miten saan tuon kotio täältä citystä. Sellainen kaveri joka voisi jeesiä nyt asuu 60 kilsan päässä, eli se menee aika säätämiseksi ja polttoainetta kuluu. Sekä tietty aikaa menee ainaskin pari tuntia tähän kikkailuun.

Ja toki sormet ristiin, että menee leimasta läpi! Toivottavasti noille jousille ne TÃV-laput on tallella! Jos inssisetä niitä kysyy niin voi alkaa kuumottaa muuten...

Noh, työn ja säätämisen iloa minulle nyt tuon pikku fiksaamisen ja leimaamisen kanssa ja se on sitten myöhemmän murhe miten tuon siirrän...

--EDIT--

En vastaa uudella viestillä, vaan jatkan...

Tuli ostettua Vartan Silver D21 akku. Hintaa 77 euroa. Hehe! Netistä katsoin pari paikkaa niin toinen pyysi 110 ja toinen 145. Aika hyvä diili.

Ja ei kun akkua kiinni. On kyllä niin ärsyttävä tuo akun kiinnittäminen! Siinä on kummallakin puolella "puikot" minkä päältä menee akun yli kahva. Se säätäminen, että saa puikot loviin ja sitten kiristettyä... Hermot meinasi palaa. Vielä kun aika ahdasta sieltä takapuolelta!

Umpiota aloin vaihtaa ja samalla sormeni leikkasin. Pieni haava mutta syvä ja valui verta ihan järettömästi. Tulehtuu satavarmana kun mähmäiset kädet. Haava tuli rikkoontuneen umpion lasista. No, umpion vaihto tyssäsi sitten siihen kun oli kolme ruuvia irti ja maski. Neljäs ruuvi on puskurin takana, eli pitäisi puskuri irroittaa. Se on sen verran hyvin kiinnitetty, ettei oikein itse onnistu ilman toista käsiparia tukemaan + pitäisi melkein nostaa auto ylös, että saa alta ja sisältä jemmasta pultit veks. Voi huoh!

Ja vielä nuo perseellään olevat taivaaseen osoittavat pakoputket pitäisi pistää oikeaan asentoon. Lisäprobleema on se, että koko putki on hitsattu, eli ei tietoa taipuisiko se edes oikeaan asentoon vai onko se hitsattu päin helevekkoa!

Käyntiin auto lähti avainta hipaisemalla, että silleen ei probleemaa. Jarruista en ole varma onko kuinka jumissa, mutta kait ne siitä sitten oikenee kun ajelemaan lähtisi. Auto ei ole leimassa mikä hankaloittaa kaikkea ihan kohtuuttoman paljon. Ja leimalle on paha viedä tuhoutuneella umpiolla (selitys voisi mennä läpi ja saada korjauskehotuksen koska uusi umpio on auton sisällä kuitenkin. Enemmän huolettaa nuo pakoputket ja puskuri... Teenpäs siitä kyssärin toiselle alueelle mitä varmaan luetaan enempi kuin tätä projektia tässä ;)
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä Pe Syys 28, 2012 7:59 am, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Loka 18, 2012 3:45 am

Tänään aamusella auto huoltikselle. Saavat vaihtaa umpion ja säätää pakoputken kulmaa. Sitten leimalle kokeilemaan. Sen jälkeen saakin miettiä miten ihmeessä saan auton siirrettyä kotiin. Sitten kun se on kotona tallissa onkin kaikki hyvin.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Loka 19, 2012 3:36 am

Umpio uusittu, putkien kulmat säädetty. Nyt toimii kun kaasullakaan putket ei hakkaa puskuriin. Ensi viikolla leimalle.

Tyyppäsin vähän niin raskaammalla jalalla kaasu lakkaa vastaamasta. Hmmm... Voisi aloittaa putsaamalla vapaavirtaussuodattimen. Ellei sekään auta, sitten pitää ruveta funtsimaan. Oliskos ruiskut tms. tukossa? Nelipiste tuo on.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja RST » Pe Loka 19, 2012 4:23 am

Ilmamassamittari mahdollisesti likaantunut tai pa-pumpun teho heikentynyt, kaasulapän asentotunnistinkin vaikuttaa tuohon.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Loka 19, 2012 6:40 am

En tiedä onko tyyppivika, mutta tuossa ennenkin kun ostin oli ilmamassananturin kanssa probleemaa. Sen vaihdoin silloin. Samalla kyytiä meni vaihtoon tulpat, tulpanjohdot ja puola. Vika tosin oli nykiminen mikä korjaantui lambda-anturin vaihdolla. Aika pirun likaiselta ja tukkoiselta tuo vapaavirtaussuodatinkin näyttää, sitä kun en ole koskaan puhdistanut  :-X

Pitää noita tsekkailla ja miettiä myös. Kotio kun pääsisi sen 40+ kilsaa ajamaan olisi aika pro. Aika ankeaa ruveta parkkiksella säätämään, eikä kiinnosta paljoakaan maksaa huoltiksille. Ryökäleet kun aika paljon velottavat. Toki on edelleen se yksi mistä saan halvalla, mutta sillä on kiirettä muutenkin.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Loka 26, 2012 6:36 am

Oletko löytänyt jo vian?
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Loka 29, 2012 6:55 am

En, enkä edes tutkinut. Pitäisi kotio saada auto niin voi sitten rauhassa pähkäillä...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Elo 24, 2013 5:24 pm

Ja niin on käynyt, että Mondeo nököttää pihassa. Oli sekin... Tässä tulee tarinaa. Se on surullinen ja säälittävä. Nenäliinat esiin!

Eli, tuossa oli logistiikkaongelmaa Mondeon kanssa vuoden. Aina kaikki lupasi, mutta koskaan ei tapahtunut. Yksin ei viitsinyt lähteä sitä siirtämään, jos kuitenkin tapahtuu jotain (leviää), ei ole korvessa pulassa keskellä susia.

Eli viimeksi Mondeo on liikkunut viime syksyllä aika tarkkaan vuosi sitten. Sitä varten oli näköjään ostettu akkukin, mikä oli oikkarissa, kun olin lähdössä starttailemaan autoa. Sivuhuomautuksena minulla on ollut parin vuoden sisällä 3 eri Varta Silver D21 akkua, ja kaikkien tuomio muutaman kuukauden käytön jälkeen on ollut oikkari. En nyt mustamaalaa Vartaa ja tätä akkumallia, mutta ne on surkeita. Takaisin tarinaan.

En siis autoa päässyt käynnistämään, joten akkukaupoille. Kun uusi akku oli ruuvattu kiinni, Mondeo hörähti käyntiin kuin hevonen, kun tulet pitkän päivän jälkeen kotiin ja se on iloinen nähdessään sinut. Mondeota ei pitänyt käynnistää. Se käynnistyi avainta hipaisemalla. Konetta kuullosteltuani ja kaasua hipaistuani ja tyhjäkäyntiä käytettyäni totesin sen kuin tehtaalta tulleeksi (minullahan on kokemusta ja asiantuntemusta todeta nämä asiat).

Ei muuta kuin rullaamaan. Käsijarru oli lievästi jämähtänyt (hyvä idis jättää muuten päälle), mutta helppasi vähän pakitettuani. Testiä, jarrut pelaa ja käkkäkin säilyi ehjänä. Onhan sekin lähes uusi (ei ajallisesti, mutta käyttökerroilta).

Vähän tuntui oudolta ajaa, puolsi. Renkaat tietysti heti täyttämään. 1,5 baria kaikki gummit, eli vajaa baari oli hävinnyt vuodessa. Vieläkin tuntuu viettävän oikealle, vaikkei raskas olekaan. Tutkimaan.

Voi Henry Fordin haamu! Miksi oikea etujousi on ruskea ja ruosteessa, vaikka se on vuoden vanha? Miksi muut kolme jousta ovat punaisia? Miksi oikea etupää on korkeampi kuin muut? Miksi takaluukusta löytyy yksi punainen jousi?

Se h******* täys i******* m***** ä**** n******, joka nuo madallusjouset vaihtoi jätti yhden vaihtamatta. Toki rahasti neljästä. Mikä hiton idea on vaihtaa kolme, mutta jättää yksi? Vai onko voinut unohtaa? Outo unohdus, sillä muistanut pistää takaluukun kiinni ja räiskyvän punaisen jousen katseellaan vain ohittanut. Itse päädyn lopputulokseen ******* **** ******** *****.

No, tuolle asialle en mitään voinut, eli olkoot.

Toinen ongelma oli jälleen irronnut takapuskuri. Tai no, takaata ne kiinnitykset on aina kestäneet, koska ovat hyvät. Sivuilta vaihteeksi repsotti. Tällä kertaa ei maassa tosin, koska muuten hyvin. Se oli vain "levinnyt" sivuille tavallaan. Mietin, että pistänkö liinalla vai jesarilla, mutta päädyin irrottamaan sen. Olkoot. Tuo takapuskuri on muuten kirottu. Se ei pysy kiinni sitten millään. Seuraavaksi otan käyttööni järeät keinot. Sen nimi on SUGRU. Uskokaa tai älkää!

No joo, matka alkoi. Viimeksi murheenaihe oli nykivä käynti, mikä oli nyt hävinnyt jonnekin. Toki alussa liikkeellä oli vähän "raskas" menemään, mutta kun ajeli pykälää pienemmällä vaihteella röörejä puhdistaen, niin alkoihan se ottamaan paremmin kierrosta.

Homeen hajuisessa ohjaamossa oli pitkästä aikaa kiva istua. Kaikki tuntui toimivan kuten ennenkin. Oikealta takaa vähän äänsi, olisiko joku laakeri sitten. Kaikki lamputkin toimi, paitsi oikealta takaa jarruvalo.

40 kilsan matka sujui hienosti ilman ongelmia. Paikalliset nuoretkin menopeliäni kehuivat huutamalla: "No ny o kiree peli ja iloisen ihailevasti vielä naureskelivat perään.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron