Ford Mondeo

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Touko 17, 2011 4:18 am

Itse voisin jopa mennä tuohon jarruihin. Ellei seisonnassa ole paikat hajonneet. Iskarit ja jouset uudet, raidetangon päät ja alatukivarret ja systeemit vaihdettu ja jotain mitä en muista. Jarrut vaihdettu, renkaat tarkistin. Se puoltaa sen verran voimakkaasti, oikein vetää tuonne sivuun. Muistaakseni ekalla kerralla kun testasin tänä keväänä, ei puoltanut, mutta en voi olla varma tietysti.

Veikkaus on siis, että jarrut jumittaa. Vasaralla naputusta ensiavuksi? Inhaa ajaa huoltikseen, kun rattia saa kääntää niinkuin NASCAR kaarteessa että pääsee suoraan  ;D
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Touko 17, 2011 9:03 am

Seisonnassa justiisa helposti jarrut vähä alkaa jumimaan joskus, herkistele niitä jarruja. Putsailet vähän ja kahtele satuloita että toimiiko ne normaalisti. Lähinnä että pallautuvatko vai jääkö ne laahamaa ja siks sitten puoltaa. Voi kait se naputuski auttaa, kannattaa sitäki kokkeilla. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Touko 17, 2011 2:43 pm

Taitaapi olla oikea etujarru jumissa. Ainakin mitä mittailin, niin rako on pienempi kuin vasemmalla puolella. Koitin naputtaa ja kammeta, mutta ei "laukea". Ei nyt ihan lukossa ole, mutta taitaa hiertää kuitenkin. Huoltisreissu edessä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Touko 18, 2011 12:28 am

Itte aikoinani tein kaikile jarrusatuloille täysrempan sierraan, ko takana jumitti käkkäri ja eessä ei onnistunu palojen vaihto ko mäntä liikku huonosti (oli siis menosa jummiin). Tuo etupää ei ollu paha homma ja tiivisteet ei ollu kalliita. Eli jos aikaa, paikka ja uskallusta löytyy, niin voisin pienellä varauksella suositella tekkeen ite tuon homman. Vaikeinta siinä tais olla sen suojakumin asennus. Ja tämä kannattaa sitten tehä kerrala molemmile puolile.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1071
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Touko 21, 2011 5:04 pm

Konepeltiprojekti käynnistyi (kuvaa klikkaamalla isompi):

Reikiä skuupille:

Kuva

Rälläkällä:
Kuva

Testivaihe, mutta lopulta pelliä hävisi huomattavasti enemmän. Tuo oli mallailua varten, koska skuupissa kuopat:
Kuva

Välivaihe ja kuivattelua:
Kuva
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä La Touko 21, 2011 5:08 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 01, 2011 4:22 am

Konepelti on vissiin valmis tai viittä vaille. Pitäisi hakea. Akku pitää ostaa kun tuo mikä nyt on kiinni on liika korkea.

Tänään kun ajoin töihin vein Mondeon samalla huoltoon. Tsekataan ja korjataan miksi puoltaa, öljyt vaihdetaan ja vielä se, miksi isoilla kierroksilla hyytyy. Takapuskutin vielä kiinni kun saisi kaverin tänne sen laittamaan ja sitten kovaa kesäajoa! Maalipinta on mitä on kun ite tein, mutta sille ei voi mitään. Taitaa käydä niin, että ammattilainen saa sen vetäistä. Rahhoo tarvii vain kerätä rutosti siihen hommaan.

Talvella voisi purkaa loput sisustasta (takaovipahvit jo irti) ja ruveta niitä päällystelemään pikkuhiljaa. Varmaan tulee musta-harmaa sisus. Se on jo musta-harmaa, mutta harmaata on enemmän. Lähinnä yksityiskohdat ja kojetaulun osat mustia. Eli mustaa enemmän, harmaata vähemmän. Jotkut fiksut penkinpäällisetkin pitäisi hankkia. Varmaan aluksi ihan jotkut halpahallin musta-harmaat, kunhan ei ole hölmöä tekstiä tai kuosia. Mustat, missä keskellä harmaa raita voisi olla ihan ok.

Sitten pitäisi ruveta rokkikoneita suunnittelemaan. Etuovissa on kajarit kiinni, takaovien kajarit pitäisi sovittaa. Mietin, jos hommaisi pienemmät takaoviin mitkä sopii automaattisesti, 6x9:t hattuhyllylle omalla vahvistimella (reiät pitää tehdä. Saa rälläköidä, koska hattuhyllyn pohja on metallia). Sitten vielä joku subbari perään.

Eli ovissa kajarit, hattuhyllyllä ja takaluukussa. Piru kun siskonmiehellä oli lainassa minun 12" subbari, mutta meni p*****e myymään sen! Unohti kenen se on. Noh, jos siltä rahaa saisi tai toisen tilalle... Ei äänentoisto niin tärkeä ole tuossa kun "harrasteauto" on. Tärkeämpää äänentoisto on siinä, minkä penkkiä eniten kuluttaa.

Teippejä pitäisi vielä pistää. Carenthusiasmia ja Simonsia. Niin, ja konepelti pitää tietysti maalata. Sivut jää orkkiksen väriseksi, keskiosa mustaksi. Eli keskelle tavallaan musta leveä raita skuupin kohdalta. Tulloo komia :D Harmi vaan, että maalaus on muuten mennyt vähän päin ketsuppia, mutta ensikertalaisena sen tein.

Mitäs muuta sille pitää tehdä... Tonttiin, mutta sekin vaatii rahaa. 300 maksaisi -60mm jouset. Tuossa tosin tuntuu olevan perä korkeammalla kuin etupää, eli jos haluaa tasaisesti tonttiin, niin eteen pitemmät ja taakse lyhyemmät. Jos tuohon 12" pistää takaluukkuun, tai 2X12" mistä tehty tarjous yhdessä kaupassa, se ei varmaan painoon niin paljon vaikuta kuitenkaan?

No, aikansa kutakin ja helppo täällä on suunitella.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 01, 2011 9:43 am

Etujousi poikki, siksi puoltaa. Jes, vuoden vanhat.

Mietin, että jos ostaisi madallusjouset. Paljonko voi tiputtaa vaki-iskareilla? Kuulin, että vaki-iskarit voi rikkoutua helpommin, mutta tällä hetkellä ei ole varaa ostaa koko madallussettiä ja turhaa ostaa eteen uusia normi-jousia enää...

joku 50/40 voisi olla aika magee?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Heinä 01, 2011 1:07 pm

Riippuu kyllä vakioiskareista, en tiiä mondeosta mutta kai sitä jonku 40 milliä voi tipauttaa vakioillakin, sen jälkeen kuulin joskus että olis suositeltavaa vaihtaa iskarit madallusiskareihin, varmaan loppuu vakioiskareista sisäänjousto kesken joka sitten patissa rikkoo iskarit?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Heinä 01, 2011 4:14 pm

Ebay.de tai co.uk. Varmasti löytyy löytyy 60/40mm alustasarja tuolla 300 eurolla, eli iskarit plus jouset :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 01, 2011 5:18 pm

[quote=""Leksa""]
Ebay.de tai co.uk. Varmasti löytyy löytyy 60/40mm alustasarja tuolla 300 eurolla, eli iskarit plus jouset :)
[/quote]

60/40mm löytyy 300 euroon täältäkin kun tuntee yhden paikan myyjän ;) Monessa nettipuljussa surffailin ja löysin, että 40mm on suositeltu maksimi madallus vakkari iskareilla. En tiedä onko se yleinen suositus,
kun noita Mondeon jousia kattelin. Nyt ei ole 300 laittaa palamaan, joten tilasin köyhät 35/40mm :(
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Heinä 01, 2011 7:35 pm

Siis meinasin että tuohon 300e hintaan tulis uudet iskaritki, sekä madallusjouset :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 01, 2011 10:23 pm

[quote=""Leksa""]
Siis meinasin että tuohon 300e hintaan tulis uudet iskaritki, sekä madallusjouset :)
[/quote]

Jos on 300 laittaa ylimääräistä ;) Pitää kuitenkin ostaa jouset, kun yksi poikki. Muutaman euron lisämaksulla saa edes  vähän tonttiin. Paljon hintaeroa ei ole vakioihin, niin miksi ostaa vakiot... taas? Khyl jos rahaa olisi
pistää niin ostaisinkin koko sarjan. Nyt ei vaan pysty. Tai varmaan pystyisi, aina sitä sen verran on nurkissa tuota tuohta, mutta tällä hetkellä ei viitsi.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » La Heinä 02, 2011 7:33 am

Oolrait, kestääkö udella onko minkämerkkiset jouset tulossa? Vai onko vielä lyöty lukkoon?
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Heinä 02, 2011 3:52 pm

FK High Tecit. http://osaverkko.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FFKFO033

Paitsi nyt huomasin, ettei tuo ole 35/40. Eikös tuo tarkoita edestä/takaa. Mutta väliviivalla tarkoittaa, että tiputtaa 35:stä 40 mm?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » La Heinä 02, 2011 7:59 pm

Joo tiputtaa 35-40mm eestä ja takaa. Riippuu kait esimerkiksi moottorin koosta, varusteista yms??
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Heinä 07, 2011 4:25 am

35-40mm jouset tilattu. Toimitusaika 1-3 viikkoa osaverkosta. Toivottavasti noilla homma toimii ja tavara tulee! Vaihto tapahtuu tutulla ja turvallisella hovihuoltoasemalla jälleen heti, kun jouset ovat itsellä.

Taas on alkanut maalarin metsästys. Viralliset liikkeet ovat olleet jo pari vuotta tai jotain pois suljettu järjettömien hintojen takia... Yksi tuttava oli maalaamassa, mutta joutui töihin/pääsi toiseen kaupunkiin eli ei ehdi. Olisi hinta ollut ok ja myös vissiin osamaksu vaihtoehtona. Nyt kaveri kyselee yhtä maalaria, josko hän tekisi... saa nähdä.

Alkaa jo pikkuhiljaa ottaa päähän. Taitaa auton viimeinen käyttöpäivä mennä umpeen ennen kuin tuosta saa pelin enää tehtyä. Periaatteessa maalaamisesta kiinni, loput (sisusta ja äänentoisto) on sitten sellaista ylimääräistä nipistelyä ja hipistelyä. Saisi nyt tuon maalarin onnistumaan ja avot!

Menetin myös yöunet kun vakavasti mietin, että myydäkkö pois. Toisaalta ei varmaan kannata. Tekniikka kunnossa autosta, säännöllisesti huollettu, uutta ja vaihdettua osaa paljon yms. Toimii ja menee leimasta helposti läpi (leimattuna myisin tietty), mutta en tiedä saako tuosta mitään rahaa. Ulkokuori kun on "lievä projekti" kuitenkin mikä tiputtaa auton arvoa ihan sikana. Ja tuskin Mondeo Mk1 on se mielenkiintoisin autokohde stylinginä noin yleisesti, että joku haluaa siitä sopivasti maksaa ja maalata + hipistellä hieman takapuskuria. Vaikea dilemma... Saisi sen maalauksen perkkeles hoidettua niin olisi hyvä. Se vain on niin kauan viivästynyt, eikä tuolla ole kiva ajaa keskeneräisenä, että myyminen pois on käynyt useasti mielessä...

Toisaalta tykkään tuosta autosta ja en tiedä onko se sitten sama pistää rahaa valmiiksi tuunattuun joku päivä. Tuo kun on ihan oma auto mikä kaupasta ostettu ja pikkuhiljaa teetettu. On vain seissyt jo sen aikaa tyhjän panttina...

Kaikki muu on ihan jees onnistunut. Korisarja, tuplaputket, spoileri mitä halunnut ja nyt se skuuppi. Sisustaankin tulen saamaan apua vielä yms. Ainoa ongelma tosiaan tuo hiton maalaus! Kohta pitää jostain se 2500 kerätä ja viedä yhteen puljuun täällä. Ei auta muu. Mutta jotenkin 2500 on monta piikkiä yli minun kipurajan...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 07, 2011 5:59 am

Olen sammaa mieltä tuon maalauksen hinnan kans, että on ihan pirun kallista. Ite tunnen pari tyyppiiä, jokka ossaa maalata ja heitä olenki hyödyntäny. Nykysin tosin eivät enhään kerkeä liiemmälti maalailla mulle.
Tehinpä tuossa kevhäälä sitten semmosen ratkasun että opettelen ite maalaamaan. Kompura oli muutenki ostoslistala, joten maaliruiskun joutu vaan ostaan lisäksi. Nyt vaan oottelen että olis aikaa ja kohe (konepelti oottaa hiontaa) opetella tuota maalaamista. Onneks Zigu lupas ohjeistaa minua asiassa.

Sinuna en alkais myymään autoa, jos se on hyvässä kunnosa ja miele tekkee tuollasta tuunattua autoa. Se on kuitenki niin että ite tehty on aina ite tehty ja siitä luopuminen harmittaa aina. Zigu meinas joskus taannoin myydä sierransa, mutta sitten mietittiin että miltä se tuntus ko joku teinipoika olis rullannu sen tolpan ympärile. Vois itteä vähän harmittaa ko miettii kuika paljon sen etteen on tehny töitä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1071
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Heinä 07, 2011 6:51 am

[quote=""Sierramies""]
Olen sammaa mieltä tuon maalauksen hinnan kans, että on ihan pirun kallista. Ite tunnen pari tyyppiiä, jokka ossaa maalata ja heitä olenki hyödyntäny. Nykysin tosin eivät enhään kerkeä liiemmälti maalailla mulle.
Tehinpä tuossa kevhäälä sitten semmosen ratkasun että opettelen ite maalaamaan. Kompura oli muutenki ostoslistala, joten maaliruiskun joutu vaan ostaan lisäksi. Nyt vaan oottelen että olis aikaa ja kohe (konepelti oottaa hiontaa) opetella tuota maalaamista. Onneks Zigu lupas ohjeistaa minua asiassa.

Itsekin miettinyt puoli vakavasti kompuran hommaamista ja maaliruiskua. Tai töissä on kompura, en tiedä vain kuinka tehokasta maalaaminen vaatii. Mitään tietoa työpaikan kompuran tehoista, on kulunut pois, mutta kyllä sillä traktorin ja 10 kuution peräkärryn renkaat täyttelee. Eikä nuo ruiskut kamalan hintaisia ole. Luulisi, että 50-100 euroa olisi sellainen perus. Halvimmat kun on pari kymppiä. Pitäisi vain olla joku satasen raato, mihin sitä maalaamista opettelisi ensin!

Sinuna en alkais myymään autoa, jos se on hyvässä kunnosa ja miele tekkee tuollasta tuunattua autoa. Se on kuitenki niin että ite tehty on aina ite tehty ja siitä luopuminen harmittaa aina. Zigu meinas joskus taannoin myydä sierransa, mutta sitten mietittiin että miltä se tuntus ko joku teinipoika olis rullannu sen tolpan ympärile. Vois itteä vähän harmittaa ko miettii kuika paljon sen etteen on tehny töitä.


Joo. Jos tuon myisin, en saisi siitä tuossa kuosissa rahaa niin paljon kuin auton arvo ehkä olisi. Ja lasikuitu-pulkka ei ainakaan arvoa lisää... Eli rahallisesti sitä ei kannattaisi myydä. Ja lasikuituthyyningin haluaisin, eli joka tapauksessa joutuisin ostamaan uuden pelin ja ehkä pistämään maalausrahat + Mondeon myyntirahat uuteen autoon. Eli hyöty +/-0.

Toiseksi, tuo auto on "rakas" siinä mielessä, että itte ostin sen ja itte aloin sitä suunnitella ja itte monta mutkaa ollut matkassa ennen kuin se on edes tuohon kuntoon tullut. Eli sillä on tavallaan tunnearvoa jo siinä mielessä. Täysin tarpeeton tuo on, koska on toinen käyttis ja jos ja kun Sierrasta käyttiksenä aika jättää, niin ostan uuden käyttiksen. Mondeo on siis periaatteessa ilmainen pitää kun sitä ei käytä. Liikennepoistossa ei mene vakuutukset ja verot.

Kyllähän noita kivoja löytyy ihan hyvään hintaan välillä mitkä miellyttää silmää, mutta niissä on se probleema minulle, että ne on jonkun toisen auto, minkä joku toinen on tehnyt. Eli ei yhtään sama (teknisesti itse aika vähän tosin tuolle teen itse. Teetän, mutta suunnittelen silti).

Myös mikä on tärkeää on se, että tunnen oman auton. Tiedän mitä siitä on huollettu ja tiedän sen ominaisuudet. Uuden auton kun ostaa, menee aina hetki totutella siihen ja sen mahdollisiin vikoihin mitkä pitää korjata ja mitä vikoja siihen tulee. Tietysti viat ovat sellaisia, ettei niitä omassakaan autossa osaa ennustaa, mutta kuitenkin kun siihen on rahaa laittanut ja sitä on huoltanut ja osia vaihtanut on vähän kärryillä siitä, mitä autoon on tehty, milloin, mitä pitää vaihtaa seuraavaksi, mikä on uutta osaa, mikä ostoslistalla yms.

Ja onhan tuohon jo rahaa jonkun verran uponnut. Ei järettömästi vielä, mutta kuitenkin. Varmaan joku... ehkä joku 3000 mennyt huoltoihin, vanhojen osien vaihtoon, pieniin päivityksiin, muutoksiin, korisarjaan, asennuspalkkioihin yms. Tuntuisi siinä mielessä hölmöltä, että autoon on rahaa pistänyt, huoltanut ja "tuunannut"* ja sitten luovuttaa ja myy pois.

Yksi asia mikä harmittaa tosin on tuo maalaamisen ääretön hankaluus ja hintavuus. Auto on ajokunnossa ollut koko ajan. Pari viimeistä katsastusta läpi suhteellisen kivuttomasti. Vehje toimii. Mutta sillä ei huvita ajella koska kesken. Sierralla tulee päästeltyä edes ja takaisin, mutta Mondeo seisoo koska ulkoa keskeneräinen. (Ellei jousi olisi poikki) voisin vaikka joka päivä päästellä sen kanssa, mutta ei huvita...

Toisaalta sitten kun siinä maali on päällä, varmaan fiilis on ihan sika magee! Vihdoin piiiitkän odottelun jälkeen ulkoa valmis. Varmasti odottelun arvoista kuin vain katsoisi nettiautosta mikä on kivan värinen kivalla korisarjalla. Varmaan ihan eri fiilis päästä tuon kanssa ajamaan kunnolla sitten joskus, kuin vain lyödä taaloja kouraan ja lähteä ajamaan...

Tuli myös toiselta kaverilta kysyttyä maalaamisesta, eli nyt taasen kaksi mahdollista vaihtoehtoa, mitä kautta voi maalit pintaan saada. Katsoo nyt, jos jompi kumpi natsaa!

Jopa värivaatimuksissa olen mennyt hieman vaatimattomampaan ja yksinkertaisempaan. Tosin, kaksivärinen vieläkin, muttei niin hankalaa väriä maalata eikä sitä miljoonaa lakka ja hilekerrosta. Pelkistetty ja räyheämpi lookki tiedossa. Helpompi varmaan löytää maalari, kun ei tartte erikoisväreillä pelleillä. Tai tiedä sitten.

Yksi maalari voisi olla, muttei ole hallia. Mietin, että jos hommaisi vaikkapa koottavan autotalliteltan niin maalaisi siellä sitten. Aivan sama tässä vaiheessa. Töissä on halli mitä voi käyttää viikonloppuna, mutta epäilen vahvasti sen olevan liian pölyinen.

OIKEAA ASIAA JA OIKEITA KYSYMYKSIÄ ALAPUOLELLA!!!

Sitten väristä... Ajattelin, että tummahko matta-harmaa olisi kiva. Etupuskurista konepellin yli katolta takapäähän ja takapuskuriin musta kiiltävä raita koristeeksi. Eli aika pelkistetty. Mattavärit on röyheät ja mattaharmaa miellyttää. Kiiltävä musta olisi tehoste mikä erottuisi hyvin (Testattu Need For Speedissä).
Mutta miten tuo mattaväri? Mattaharmaata maalia, ja mattalakkaa päälle? Entäs tuo kiiltävä musta? Mattamustaa, mutta kiiltävää lakkaa, eikö se niin mene? Miten matta kestää kulutusta, näkyykö naarmut paremmin kuin kiiltävässä, vai onko se lakasta kiinni mikä suojaa? Saako kunnollista kestävää mattapintaa miten helposti? Entä miten hankala maalarille on toteuttaa raita? Ekaa koko auto mustaksi, sitten teipillä raita ja harmaata päälle? Vai ekaa mattaharmaaksi, sitten teippiä raita osan ympärille ja mustaa päälle? Entä lakkaus, että raidasta tulee kiiltävä ja harmaasta matta?

^Noihin jos joku osaa vastata silleen, että yksinkertainenkin ymmärtää olisi aika kiva.

Sitten vielä, mitä sinä maksaisit tuollaisesta maalauksesta maalarille? Että vähän osaa arvioida. Myymälähinta ja "puskahinta".

Kiitos ja kumarrus. Kait tästä vielä jotain tulee.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 07, 2011 7:56 am

Tuossa auton vaihossa täytyy vielä aina muistaa seki että ostat sitten uuven tai vanhan tai piät itellä entisen auton, niin rahhaa tullee aina mennee huoltoihin ja ainaki pikkukorjauksiin. Eli minusta jos pärjää hyvin entisellä ja pitää siitä ja ossaa tehä siihen huollot yms. ite, niin ei kannata vaihtaa jos ei ihan välttämättä halua erilaista tms. Se että auto on tuttu, on aina plussaa, kuten tuossa jo totesitki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1071
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 22, 2011 4:58 am

Eilen tuli puhelimeen viesti, että jouset ovat saapuneet. Pitää tänään hakea ja ensi viikolla viedä asennettavaksi. Jipii.

Pitää tsekata vielä toimitusaika, ja ehkä pistää linkkiä puljusta tänne sivustolle.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Leksa » La Heinä 23, 2011 8:40 am

No niin, alkaa mondeokin pääsemään oikeaa korkeutta kohti :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Ma Heinä 25, 2011 9:59 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Sitten väristä... Ajattelin, että tummahko matta-harmaa olisi kiva. Etupuskurista konepellin yli katolta takapäähän ja takapuskuriin musta kiiltävä raita koristeeksi. Eli aika pelkistetty. Mattavärit on röyheät ja mattaharmaa miellyttää. Kiiltävä musta olisi tehoste mikä erottuisi hyvin (Testattu Need For Speedissä).
Mutta miten tuo mattaväri? Mattaharmaata maalia, ja mattalakkaa päälle? Entäs tuo kiiltävä musta? Mattamustaa, mutta kiiltävää lakkaa, eikö se niin mene? Miten matta kestää kulutusta, näkyykö naarmut paremmin kuin kiiltävässä, vai onko se lakasta kiinni mikä suojaa? Saako kunnollista kestävää mattapintaa miten helposti? Entä miten hankala maalarille on toteuttaa raita? Ekaa koko auto mustaksi, sitten teipillä raita ja harmaata päälle? Vai ekaa mattaharmaaksi, sitten teippiä raita osan ympärille ja mustaa päälle? Entä lakkaus, että raidasta tulee kiiltävä ja harmaasta matta?

^Noihin jos joku osaa vastata silleen, että yksinkertainenkin ymmärtää olisi aika kiva.

Sitten vielä, mitä sinä maksaisit tuollaisesta maalauksesta maalarille? Että vähän osaa arvioida. Myymälähinta ja "puskahinta".

Kiitos ja kumarrus. Kait tästä vielä jotain tulee.
[/quote]

Ei tuo tumma mattaharmaa silleen ole vaikea homma, mutta todennäköiseen joudut ottamaan värin 1k vesivärinä ja siinähän sitä haastetta sitten riittääkin. Toi kiiltävä musta on kaikein helpoin, eikä tarvii edes lakkausta, ellei sitten tahdo saumatonta siitä? Mut jos tahtoo saumattoman ja eri kiiltoasteet niin homma kieltämättä vaikeutuu aika lailla...mutta ei tekemättömäksi.

Ekaks tietty maalataan raita mustalla ja sitten kun se kuiva niin teipataan piiloon ja loppu auto käsittelyyn. Ja hommaan ei riitä edes pitkäviikonloppu vaikka olisi uunikin käytössä...Ei tule kuin sutta ja sekundaa. Ja ilman uunia kannattaa varata ainakin viikko.
Hintaa vaikea sanoa, koska ei autoa nähnyt eikä pohjatöiden määrästä tietoa, mutta arvelen alkamaan 2500â¬--------------->
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Elo 31, 2011 4:47 am

Unohdin täysin mikä viikko nyt on. Pitää tänään viedä Mondeo huoltikselle, niin iltoina mekaanikko sitten vaihtaa jouset. Tosiaan toinen etujousi oli mystisesti poikki ja tilasin kun edullisesti sain poistotuotteena -40mm madallusjouset. Pitää tänään ottaa mittanauhalla pari vertailukuvaa autosta ja valmiina tsekata, minkä verran lopputulos sitten madaltaa.

Tulevaisuudessa sitten varmaan kun on rokkikoneet auton takaluukussa voi ostaa kunnon madallussarjan iskareiden kanssa, mutta auttanee tuokin vähän ulkonäköön toivottavasti.

Sitten saakin oikeastaan heti ajaa auton leimalle. Pitäisi mennä läpi, sen verran vähän ajettu viime katsastuksen jälkeen ja viimeksi meni puhtain paperein heti läpi, ettei mitään uutta vikaa pitäisi olla kaiken järjen mukaan tullut, kun mistään pian vaihdettavasta ei edes mainittu viimeksi. Ja muutenkin on alusta aina ollut moitteeton, ruostetta ei yhtään, päästöt jees, iskarit vaihdettu varmaan 2000km sitten ja jouset nyt.

Harmi vain, että tämä kesä meni taas auton "tuunaamisessa" vähän reisille kun ei tekijöitä löytynyt kenellä olisi ollut aikaa.

Vieläkin odottelen sitä konepeltiä. Skuuppi kiinni, vissiin vielä hiomista jäljellä ja sitten maalia pintaan. Ja pitää raaskia akku ostaa, koska tuo mikä nyt kiinni liian korkea. Konepellistä jää sentti pari, ettei mene kiinni asti. Pitänee vissiin talveksi ottaa akku sisävarastointiin muutenkin. Turhaa akkua talven pitää ulkona autossa kiinni, kun ei vehkeellä tule ajettua edes.

Eli nyt siis:

- madallusjouset tällä viikolla
- skuuppi toivottavasti pian
- takapuskuri kiinni kunhan kaveri ehtii

Ensi vuonna sitten maalaus, ei se itse oikein onnistunut  ;D Talven aikana kun autoa ei käytä, voisi olla hyvää aikaa ruveta sisustusta laittelemaan kuntoon. Vielä en tiedä mitä haluan. Joko oikein hienosti, tai sitten hyvin minimalistista. Muutama mittari myös kiinni ihan ulkonäön takia. Voisi kait ne valmiiksi asentaa ja vaikka ensi keväänä viedä huoltamolle johtoja vetämään. Takapenkkien päällystys ja etupenkit ajattelin kupit. Ovipahvit, katto, ABCD jne pilarit, kojelauta, vaihdekepin ympäristömuovit yms. yms. sitten mietintää, mitä niille tekisi...

Rokkijutut on kanssa kysymysmerkkinä. Varmaan ei mitään kovin erikoista. Kajarit oviin suoraan soittimelta, hattuhyllylle erkka, takaluukkuun subbari mikä löytyykin ja joku soitin. Katsoo myöhemmin, jos saisi takaluukusta rakennettua jonkun sigamageen.

Voisi kun auton taas pistää seisontaan purkaa sisukset irti. Takaovien ovipahvit on ollut jo vuoden päivät irti, mutta mitään ei ole tullut tehtyä kun suunnitelmat niin auki. Purkaa koko romun sisältä talvella vaan.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Syys 01, 2011 4:27 am

Toivoton tapaus tämä! Tekniikka siis vähintään 9½, mutta tuo ulkokuori. Piti eilen lähteä nopeasti viemään se huoltikselle noitten jousien takia, mutta ei siitä mitään tullut kun etupuskuri alkanut repsottaa, enkä kerennyt alkaa sitä irrottelemaan. Lisäksi aika käsikopeloa ahtaaseen väliin, että saa parit ruuvit pois. Pitää siis tunkata ylös, että mahtuu paremmin...

Elikkäs, ennen kuin saan jouset vaihdettua pitää purkaa etupuskuri siitä, koska nyt ei voi ajaa kun roikkuu. Eli, tänään jos saisi etupuskurin irti. Mutta sitten siinä ei ole puskureita.

Onko miten yleistä, että lasikuituiset etu- ja takapuskuri ihan itsellään periaatteessa pihalla seisoen "tipahtavat" irti? Taitaa olla niin, että lasikuitu lähtenyt ruuvien paikoilta vaan repeämään irti.
Lisäksi etupuskurista on jo hyvän aikaa irronnut maskiverkot... taisi olla kuumaliimalla kiinni. Kuumaliima + auringonpaiste?!?!

Multa alkaa usko loppua tuon auton kanssa. Se oli maalausta ja takapuskurin asennusta vailla. Nyt se on maalausta, takapuskurin ja etupuskurin asennusta vailla.

Jotkut korikorjaamot yms. maalarit jotka noita asennuksia tekee pyytää sellaisia järettömiä hintoja (800-1000⬠kun kysynyt) puskureiden asennus. Ei oikeasti ole varaa viedä ammattilaiselle, joka heittää ne kiinni tonnista.

Mutta pari vuotta auto nyt seissyt puolikkaana, kun ei löydy asentajaa ja edelliset asennukset tipahtaa irti.

Tekisi mieli myydä. Jos olisi vakiopuskurit, voisi pistää ne kiinni. Mutta kun ei ole enää. Ja hintaa tiputtaa suuresti tuollainen projekti-jämä  missä on kyllä korisarja, muttei periaatteessa kiinni. Eli tekniikalta hyväkuntoisena projektina pitäisi myydä ja arvo? Varmaan alta tonnin.

Monta kertaa tehnyt mieli myydä kun ei tuosta tule yhtään mitään, muttei ole raaskinut. Ja sitten on miettinyt, että kun se on valmis on se odotuksen arvoista. Tällä hetkellä se vaan stressaa ja tuntuu, ettei siitä oikeasti tule valmista koskaan, eli parempi myydä. Mutta saako siitä rahaa? Ja kuitenkin joku kiva auto olisi mukava hankkia, joten olisiko sitten enää vähään aikaan varaa ostaa toista autoa?

On tässä kiikarissa pari mallia Fordilta, mitkä kiinnostaisi, mutta raha raha...

Mitäs sitä tuon kanssa tekis? Noh, jouset remppaan, etu- ja takapuskuri auton sisälle ja seisontaan TAAS yhdeksi talveksi. Voi vitun kippo.

Sais ees sen konepellin jo valmiiksi, mutta sekin kestää...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Syys 01, 2011 1:08 pm

Kyllä se siitä varmasti taas etenee ja valmistuu joskus
.
Kannattaa yrittää rakentaa kunnon kiinnikkeet puskureille vaikka talven aikana, jos niitten pysyminen on ongelma. Olen laitellu joskus vakiopuskuriin uuvet kiinnikkeet peltilevyistä pulteista ja muttereista. Kunnon suunnittelu ja huolellinen kiinnitys 2-komponenttiliimalla/lasikuijula tms. niin pitäs kestää.

Ite en raskis myyä ommaa autoa juuriki sen takia, että kun siihen on tehny niin paljon kaikkea. Ja onhan se niinki että ei puolivalhmiista rojektista paljoa taija saaha.

Joskus nuot hommat vaan tahtoo jäähä venyhmään. Häätyy olla kärsivällinen näitten autorojektien kans, niin kyllä net siitä etenee taas. Iteläki on jääny tekemättä tänä kesänä hitsaus, maalaus, vanteet, suora konepelti jne. ku ei ole ollu aikaa. Ja nuot olis siis tullu käyttikseen. Nyt ei oikein voi muutenkaan tehä mittään Sierrale ko nissani makkaa korjaamola ja auto tarttee kuiten. Metästyskausiki pukkaa pääle ja nissaniin häätys tehä itekki vielä jottain pientä.

Työkaverila on eskortti-projekti ja siinä on valmistumisaikataulu juhannukseksi. Kukkaan ei ole vain vielä päättäny että minkä vuojen juhannuksele se valmistuu :D
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1071
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Syys 01, 2011 5:06 pm

Kiinnikkeitä etupuskurilla ei ole ollut ollenkaan. Suoraan puskurin läpi pulteilla kiinni jonnekin... Varmaan tuossa osavika? Takapuskurissa persiiksessä oli kulmaraudat, sivuilla ei. Persiis hyvässä kuosissa, sivun "reikäraudat" (millä esim putkia pistetään kiinni, sellaista metallinauhaa missä reikiä) mutta nehän kulahti jo ekan talven jälkeen poikki.

Ei tuossa puskurin reunassa paljoa tilaa ole ja varmaan repeää helposti. N. 1 cm luulisin, ja siitä ruuvi läpi niin eihän se kestä...

Piti tänään irrottaa, mutta pitäisi saada auto ilmaan, tai vaihtoehtoisesti ottaa rengas irti. Varmaan jotain teippihässäkkää saa viritellä ja viedä huoltamolle. Samalla kun asentaa jouset voi ottaa puskurin irti. Tarvis vaan olla varma, ettei se siitä tipu vauhdissa.Tulee muuten nättiä jälkeä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Syys 02, 2011 4:14 am

Joo, nuissa lasikuitupuskureissa ei käsittääkseni (voin olla ihan väärässäki, kun en ole harrastanu lasikuitupuskureita) ole ylheensä juuri kiinnikkeitä valhmiina. Eli jonkulainen systeemi olis hyä tehä ite.
Onko Mondeossa etupuskurissa samanlaiset kanttiputkesta tehyt "tapit" etupäässä kuin Sierrassa? Semmoset jos onnistuu istuttaan kiinni lasikuitumaton kans, niin pitäs pysyä. Takapuskuri jos on vakiona pultattu kiinni, niin sinnekki voinee (jos tila antaa myöten) istuttaa jonkulaiset leveäkantaset pultit tai mutterit lasikuidula kiinni. Voin toki olla väärässäki, joten jos jollakulla on kokemusta lasikuitupuskureista, niin kertokoon miten tuon voi tehä paremmin.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1071
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Syys 02, 2011 4:33 am

En muista yhtään miten vakiopuskurit oli kiinni. Takapuskurissa tosiaan on siististi kulmarauta, mikä kestänyt ja jotain saman tyylistä tai levyä voisi pistää. Ei oikein näytä kestävän tuo puskurista pultti "runkoon" metodi. Pitänee saada irti ja katsoa, mihin vakiopuskuri kiinnitetään ja ruveta miettimään jotain kiinnikepaloja sitten niihin kohtiin tai muualle sopiviin kohtiin. Jäykkää muovia kuitenkin tuolla etupäässä on paljon.

Tarttis vaan tosiaan saada auto ilmaan, että saa puskurin irti. Sormikopelolla koitin sivusta etsiä ruuveja, muttei ollut tilaa enkä löytänyt. Vaikka maavara madaltamattomana on liikaa, silti ei käsi alakautta mahdu. Rengaskuopassa taasen on muovit, mitkä pitäisi irrottaa tai repiä auki, mutta siinä taas on rengas tiellä mikä pitäisi ottaa ehkä irti ensin. Etukautta mahtuu vain tuuletusaukosta sisään, mutta siinä on aivan liian pitkä matka, että ylettyisi. Nuo aukot näkyvät avatarissa sanan Mondeo M vasemmalla ja O oikealla puolella.

Voisi tietty tunkata ylös, mutten oikein yksin auton tunkkiin luota eikä se edes oikein sovi paikalleen helman takia. Hallitunkki siis pitäisi hommata ja niitä... mitä ne nyt on sellaiset pumpun näköiset mitkä varmistaa. Tarttee kaveri saada raahattua tänne ja ottaa sen kanssa irti kunnon työkaluilla. Ellei tosiaan sitten saa etupuskuria varmistettua tukevasti paikoilleen ja pääse huoltoasemalle ajelemaan. Noin en viitsi lähteä, ettei töyssystä repeä. Etupuskuri liikkuu muutaman sentin toiselta puolelta ja on löysä. Eikä pysty kiristämään edellämainituista syistä edes. En tiedä jos jeesusteippiä vetää puskurin pohjasta konepeltiin muutaman nauhan, että kestääkö yhden matkan verran.

Pitäisi olla se oma halli, missä askarrella. On se aina vähän räpellystä pihalla säätää.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Pe Syys 02, 2011 5:17 am

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Pitäisi olla se oma halli, missä askarrella. On se aina vähän räpellystä pihalla säätää.
[/quote]

Juurikin tästä syystä itte luovuin sierrasta... Kun oli kutina, että tallipaikka lähtee kohta alta. Nyt myynyt moottorinosturit ym. kaikki pois polkuhintaan, koska ei ole paikkaa jossa niitä olisi pitänyt... Ja totesin, että rivitalon pihassa en moottoria nosta keulilta pois, ainakaan moottorinosturilla. Eihän se ees kulje hiekassa  ??? ::)

Noi on noi lasikuitupuskurit sellaisia, et saa oikeasti miettiä mistä laittaa ja miten jotta pysyy. Toinen puoli on sitten se, että kun saat kiinni niin sitten kiroo kun tarvii ottaa irti ja on miljoonasta eri kohasta kiinni.
Noihin maskiverkkoihin kannattais käyttää sikaliimaa niin ei irtoa. Antaa kuivaa 1-2vrk:ta lämpimässä niin ruppee pysyyn.

Mut tuossa sun tapauksessas autosta luopuminen sillain turhaa, koska on valmistautunut siihen, että ei sillain itte laita sitä, vaan laitattaa muualla niin ei kait sillä sillain kiirus ole...Itellä oli eri, kun en vie juurikaan ulkopuoliselle...Ei persaus kestä... Eikä vanhoista, projekteista oikeasti saa mitään...Nykyään ei misätän saa enään mitään kun koittaa myyä. Mulla mennee kohta 15" alut roskalavalle, koska kukaan ei taho ostaa niitä...Ilmaseks en anna, koska itekkään en ole ilmaseks saanut....Ennen heitän roskalavalle....
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Ford Mondeo

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Loka 26, 2011 8:15 am

Juuri tuli puhelu, että auto otetaan vastaan pihafiksaukseen. Kaverin kaveri osaa laittaa autoja, ja tämän nyt ottaa viikonlopuksi fiksattavaksi.

Eli viikonloppuna (tai miten kauan kestääkään, sama se missä seisoo):

- Jousien vaihto. Eli nuo 35-40mm madallusjouset paikalle. Oikea etujousi siis poikki ja samaan hintaan sain madallusjousisarjan kuin kaksi etujousta olisi maksanut - ainakin melkein. Netistä etsin ja sattumalta löytyi yhdestä liikkeestä viimeinen setti, mikä lähti halvalla! Pitää mitata korkeus ennen ja jälkeen, että tekeekö mitään. Toki madallussarja olisi parempi madallukseen, mutta budjetti oli tämä.

- Korisarja irti, kunnon kiinnikkeet ja takaisin kiinni. Tällä hetkellä siis etu- ja takapuskurit suoraan lasikuidusta koriin. Repeilee luonnollisesti. Eli hän tekee kunnon kiinnikkeet metallista ja lasikuiduttaa ne kines. Saa ihan aidot kiinnikkeet, notta saa joskus myös tarvittaessa pois ilman säätöä eikä tärinät syö korisarjaa ruuvien läpimenojen ympäriltä kuten nyt.

Jos tuo nyt sujuu hyvin, niin tulevaisuudessa jos hänelle käy, niin lisää fiksailua... Periaatteessa kun korisarja on kunnolla ja järkevästi kiinni, niin sitä maalia pintaan vihdoinkin. Jos hyvä säkä käy, kaverin kautta löytyy myös maalari.

Aloitetaan nyt odottelu noista jousista ja korisarjasta, ja siitä sitten eteenpäin.

Konepelti edelleen kesken. Ollut jo monta kuukautta kait. Seonnut laskuissa... Pitänee kaveria (toista) patistaa, että jos saisi vihdoin sen valmiiksi! Ei jaksaisi odotella enää.

Sitten katsastus. Mitään erikoista ei pitäisi olla. Viimeksi meni sujahtamalla läpi enkä näe syytä miksei nytkin. Ainoa, että pitäisi jostain romuttamolta takavalojen umpiot ostaa. Viimeksi tuli jo kitinää, koska tummennettu...

Sitten niitä teippejä! Takaikkunaan pitäisi parit teippaukset tehdä (Momo ja Carenthusiasm), mutta itse en lähde harjoittelemaan tuolla. Eli joku joka on ennenkin teippaillut saa tehdä sen. Viitsi pilata noita, kun ei heti korvaavia löydy.

Kuitenkin, ensi viikolla varmaan edistynyt pitkästä aikaa. Jos ensi kesänä pääsisi kruisailemaan oikein kunnolla ja talvella sijoittaisi niihin putkenpäihin.

Subbari löytyy ylimääräinen, pitäisi vahvistin ostaa. Todennäköisesti vahvistimen voisi löytää käytettynä kavereiden kautta (hifit kun yleensä aika nopeaan autoissa vaihtuu), mutta ei 12" subbarille vahvistin paljoa maksa. Pitäisi vaan katsoa, minkälainen elementti on kyseessä. Ei mitään hajua...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron