Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Kesä 04, 2010 11:15 pm

Kuva  Kuva  Kuva

Tällänen tuli haettua viime syyskuussa Järvenpäästä asti, jotain 300⬠maksoi. Autolla ajettiin n. 550km pohjoseen päin ilman mitään ajoa estäviä ongelmia kunnes kaasari tukkeutui. Aikahyvin silti Sierralle, jolla ei oo ajettu 3 vuoteen metriäkään ja seissyt vaan pellon reunalla :) Auto on poistettu kilvistä joku 7-8 vuotta sitten ja minä ajattelin tästä laitella sitten katupelin.

Nyt Kesäkuun aikana olisi tarkotus alkaa kunnostamaan ja laittelemaan rekisteröintikuntoon, elikkä helmojen takapäät pitää korjata, tankki pitää vaihtaa, pitkät pitää saada toimimaan. Tällähetkellä toimii vaan väläytysasennossa, eli ajaessa joutuu kokoajan pitämään viiksestä. Vilkut eivät toimi myöskään, voisiko vilkkujen ja valojen toimimattomuus johtua huonosta viiksestä sillä valot toimivat moitteetta väläytettäessä? Virtalukko pitää lisäksi vaihtaa autoon. Ei oikein ota avain kääntyäkseen, eikä muutenkaan toimi kunnolla. Autosta löytyy myös keskuslukitus joka toimii ja ruostetta en ole löytänyt mistään muualta kuin helmojen takapäistä ja tankista.

Nuista lähetään liikkeelle ja tarkotus olisi laitella lisäksi lämppäri kuntoon, varmaan hapettunu liittimet tms. Ei reagoi mitenkään kytkimeen ja takalasin lämmitin ei lähe pois päältä. Neuvoja saa antaa, miten tästä kannattas lähtä asioita selvittämään! Tarkotus siis ensiksi laittaa kuntoon ja katsastaa jonka jälkeen jotain pientä viritystä tekniikkaan ja alustaa olis suunnitteilla  ;)



Korjattu kielioppivirheitä; pilkkuvirheet, välilyönnit pilkun jälkeen, kappalejaot, isot alkukirjaimet. Antto-
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä To Maalis 17, 2011 11:19 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Kesä 05, 2010 5:29 pm

Lisää Sierroja. Hyvä hyvä. Onnea vaan projektiin. Tuntuu olevan paljon pientä näperreltävää, mutta onneksi ei mitään kamalan ison kuuloista.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Kesä 08, 2010 4:54 pm

Huomasimpas tuossa että rattilukkokaan ei toimi, miten sen saa korjattua? Meneekö katastuksesta toimimattomalla rattilukolla läpi?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Kesä 08, 2010 5:18 pm

[quote=""Mikko""]
Huomasimpas tuossa että rattilukkokaan ei toimi, miten sen saa korjattua? Meneekö katastuksesta toimimattomalla rattilukolla läpi?
[/quote]

Jotenki tuntuis ettei ole pakollinen katsastaessa. Onnea projektiin, toivottavasti leima läsähtää lappuun :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Antto- » Ti Kesä 08, 2010 5:59 pm

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Katsastus+ja+yksitt%C3%A4ishyv%C3%A4ksynt%C3%A4/Muutoskatsastus/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/


[quote=""Boxi oikeassa laidassa""]HUOM! Pelkkä varusteen olemassaolo ei välttämättä riitä. Katsastustoimipaikalla on oikeus vaatia lisäselvityksiä varusteen teknisistä ominaisuuksista ja vaatimustenmukaisuuksista.[/quote]

Ymmärrän, että se tarvii toimia katsastuksessakin, koska se on "ajonestolaite" / varastamista estävä laite.
TÄMÄNKIN asian voi tarkistaa katsastuskonttorilta, kuten monen muunkin asian mitä foorumeilla monesti kysellään. Soitto riittää.
If you got haters, you are doing something right!
Who says that rubbing is a bad thing? -StanceWorks-
ffp.fi
NoPokemonShit
Avatar
Antto-
Rekisteröityneet
 
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:52 pm
Paikkakunta: Oulu & Kemi

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Kesä 08, 2010 9:57 pm

Mitenkäs sen rattilukon sitten saisi korjattua? Vai pitääkö kenties koko ohjauspylväs uusia? Mulla saattaisi olla koko ohjauspylväspaketti tuolla jossain muiden purettujen sierran osien joukossa.. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Ke Kesä 09, 2010 9:33 am

[quote=""Antto-""]
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Katsastus+ja+yksitt%C3%A4ishyv%C3%A4ksynt%C3%A4/Muutoskatsastus/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/


[quote=""Boxi oikeassa laidassa""]HUOM! Pelkkä varusteen olemassaolo ei välttämättä riitä. Katsastustoimipaikalla on oikeus vaatia lisäselvityksiä varusteen teknisistä ominaisuuksista ja vaatimustenmukaisuuksista.[/quote]

Ymmärrän, että se tarvii toimia katsastuksessakin, koska se on "ajonestolaite" / varastamista estävä laite.
TÄMÄNKIN asian voi tarkistaa katsastuskonttorilta, kuten monen muunkin asian mitä foorumeilla monesti kysellään. Soitto riittää.
[/quote]
Miksei tällaista asiaa saisi kysyä foorumilla? Kun vastauksella ei sinällään kuitenkaan ole kiirus niin vastaus tulee jos tulee...Jos ei tule niin varmaan joko käy konttorilla taikka soittaa...

Asiaan, rattilukon täytyy toimia konttorilla. Tulee vähintään korjauskehoitus ja merkintä lappuun, että rattilukko korjattava siihen ja siihen mennessä. Huonolla onnella hylkäys. Mulla ne ainakin aina koittavat että lukko toimii. Joskus jopa koittavat että avain on tiukasti kiinni kun auto käy.
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Ke Kesä 09, 2010 9:35 am

[quote=""Mikko""]
Mitenkäs sen rattilukon sitten saisi korjattua? Vai pitääkö kenties koko ohjauspylväs uusia? Mulla saattaisi olla koko ohjauspylväspaketti tuolla jossain muiden purettujen sierran osien joukossa.. :)
[/quote]
Eikös sierrassa saanut pelkän virtalukon irti, eli ei tarttis vaihtaa koko ohjausakselia...Tietysti virta-avain on sitten eri kun ovissa, mut....
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Kesä 09, 2010 1:07 pm

[quote=""Cosworth""]
Miksei tällaista asiaa saisi kysyä foorumilla? Kun vastauksella ei sinällään kuitenkaan ole kiirus niin vastaus tulee jos tulee...Jos ei tule niin varmaan joko käy konttorilla taikka soittaa...
[/quote]

Niin, jos kaikki hoitaisi asian soittamalla tai googlaamalla, niin aika tyhjäksi jäisi keskustelut foorumilla. Antolle nyt vaan on mummo kutonut liika tiukan pipon :D

Mietin vaan tuota rattilukkoa, kun se ei sinäänsä ole mitenkään ajoon tai ajoturvallisuuteen vaikuttava tekijä, eli eikö se ole oma "häpiä" jos auto on "helpompi" varastaa? Eihän se liikenneturvallisuuteen vaikuta, kun mielestäni katsastuksessa nimenomaan tarkistetaan, että auto on turvallinen. Tosin tuo on vain mutua ja minun omaa pikkuista maalaisjärkeäni, ei mitään varmaa tietoa todellakaan.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Kesä 09, 2010 11:58 pm

No parempi kait se on kunnostella.. Mulla on kyllä ovienki lukot samasta autosta mistä toinen virtalukko että niitä voi kyllä vaihella sitten jos jaksaa eikä muutenkaan ole ongelma mikäli virtalukossa eri avain mitä ovissa.. Kyllähän sen virtalukon saa vaihettua mutta kahtelin että sen irti lähtevän virtalukon ja pohjan välissä on kans jokin akselityyppinen juttu joka on kans paskana tuosta sierrasta, en keksinyt keinoa miten sen saisi vaihdettua ilman että tarttis vaihtaa koko ohjausakselia mutta toisaalta toinen ohjausakseli on jo vieressä ja paljon pienemmällä pähkäilyllä pääsisi jos sen vaan vaihtaisi. Mitäs sanotte pitäskö se vaihtaa kokonaan niin ei tarttis siittä jauhaa?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Kesä 28, 2010 12:00 am

Vaihoimpas sitten toisen kaasarin jonka piti toimia,toimi ainakin jokin aika sitten toisessa sierrassa ja nyt laitoin tähän sekä bensansuodattimen laitoin. Auto lähtee nyt käyntiin kun pumppaa kaasua mutta sitten käy muutaman sekunnin ja sammuu, tätä voi tehä niin pitkään ku huvittaa mutta ei se ala käymään..Bensansuodatin on täynnä bensaa sekä mittari näyttää olevan punaviivan yläpuolella että bentsua pitäsi olla. Kun auton saa käyntiin se käy sen pari sekuntia ja kierroksia voi nostaa vaikka 5000rpm mikäli painaa starttausvaiheessa tarpeeksi kaasua mutta kun sen laittaa käyntiin ja painaa kaasua niin kuuluu vaan että imee kauheasti ilmaa aivan niinkuin ei saisi bensaa, auto ei pysy käynnissä myöskään kaasua pumppaamalla toisinkuin edellisellä kaasarilla joka oli tukossa. Mikäs neuvoksi, itse en keksi oikein tähän hätään muutakuin että sierra on niin nirso että kelpaa vain oma kaasari eikä toisen sierran.. Jotain henkimaailman juttuja? Kellään manaajan numeroa?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » La Heinä 10, 2010 12:10 am

Putsasin vanhan kaasarin ja laitoin paikalleen bensasuodattimen kanssa ja nyt käy hyvin ja voi ajaa normaalisti muuten mutta tyhjäkäynti häviää kun vähän matkaa ajaa. Pihassa kävi monta minuuttia tasasta tyhjäkäyntiä kylmänä kierrokset n. 1100rpm mutta kun kävin testilenkin heittämässä niin ei käynyt enää tyhjäkäyntiä ja kaasu oli todella herkkä. Hiemankaan kun hipasi kaasuun niin alko sutimaan.. Korjausneuvoja? Aikas ilkiä ajaa noin herkällä kaasulla tieliikenteessä, tuostahan ei mitään haittaa olisi radalla..Kaasarista ei tyhjäkäynti voi johtua on nimittäin niin perusteellisesti putsattu kuin vaan mahdollista. Voisiko olla että bensapumppu olisi kulunut tai hajonnut ja ei pummppaisi tarpeeksi bensaa? Ohjausboksissakaan minusta ei pitäisi vikaa olla sillä kävi kuitenkin tasaisesti kylmänä tyhjäkäyntiä ja missään liittimissä en havainnut mitään hapettumaa tms.?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » La Heinä 10, 2010 8:15 am

Joko joku suutin loppu taikka automaattiryyppy kettuilee...Opelis oli joskus samantapaista ongelmaa tyhjäkäynnillä ja muistaakseni uusivat jonkun suuttimen niin korjaantui. Saattoivat tehä ryypyllekin jotain...Ei muista enää...
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » La Heinä 10, 2010 1:22 pm

Koko auto toimii nyt taas normaalisti en tiedä mikä oli mutta ainut ongelma enää on että tyhjäkäynti seilaa 600-800rpm väliä mutta käy silti tyhjäkäyntiä seilaten niin pitkään kuin vain bensaa riittää. Kaikki säätimet ja ryypyt toimii moitteetta. Seilauskin varmaan voi  johtua vanhasta bensasta tai jostain ilmasta järjestelmässä? Varmaan aikanaan sekin häviää..
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä La Heinä 10, 2010 1:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Heinä 28, 2010 7:13 pm

Ei enää seilaa tyhjäkäyntiä mutta välillä sammuu.. Sammuminen varmaan johtuu siitä että kuu on ei oo aina oikeessa asennossa.. Helmojen takapäihin on tehty uudet palaset 1 millin kuumasinkitystä. Luulis kestävän pari vuotta.. Uus tankki pitäs ehtiä tähän, mites kestääkö sierran vakiotankki etanolia? Vai pitääkö jostain uudemmasta autosta ettiä joku muovitankki? Ois ihan hyvä jos ois mahollista ajella etanolilla. Tietty se vaatii eri säädöt jne mutta kuhan ainakin tankki kestäs eikä tollanen muovinen kyllä ruostuskaa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Elo 15, 2010 4:54 pm

Nyt on ajettu sierralla 160 km:n lenkki, takapään puslat vissiin kuluneet kun perä hakee ja seilaa suoralla mutta mutkissa kyllä menee kuin juna. 170km/h otti vaivatta puolella kaasulla vitosella ja reilu 3500rpm oli kierrokset.. On siinä kyllä pitkät välitykset :o Kakkosella jakso hyvin vinguttaa kumia asvaltilla kun pyörittelin ja tyhjäkäynti toimii ja kaikki toimii täydellisesti nyt.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Elo 18, 2010 12:53 pm

Miten saa pudonneen peruutuspeilin takaisin paikalleen tuulilasiin? Millä aineella se pysyisi tuulilasissa ainakin 10 vuotta?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Antto- » Ke Elo 18, 2010 2:13 pm

Lasiliimalla jota saa lasikaupasta.
If you got haters, you are doing something right!
Who says that rubbing is a bad thing? -StanceWorks-
ffp.fi
NoPokemonShit
Avatar
Antto-
Rekisteröityneet
 
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:52 pm
Paikkakunta: Oulu & Kemi

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Elo 30, 2010 6:55 am

Kuulema nuita peilejä ei sais liimailla lasiin kuin vain vasituilla liimoilla tai kakspuolisella teipillä. Ovat kuulema hengenvaarallisia jos eivät irtoa kolaritilanteissa. Korjaamolla käyttivät kakspuolista teippiä tuulilasin vaihon yhteydessä nykyseen sierraan. Laitoin edelliseen sierraan myös teipillä, ja hyvin molemmissa on pysyny kiinni.

Tuosta tankista: En usko että pelkkä tankki on heikoin lenkki etanolin käytössä, vaan kyse on enämmän koko polttoainejärjestelmän kestävyydestä. Etanoli on haitallinen monille muoveille, joita ei ole suunniteltu kestämään etanolia. Tietysti OH- -ionien vuoksi se voi vaikuttaa haitallisesti myös teräksen kestoon, mutta tankki tuskin on se joka ensimmäisenä tykkää siitä pahaa.
Multa löytys dohc-sierran tankki, jossa on pieni hiushalkeama (menee korjata tinaamalla, mäskillä tai hitsillä), mutta se ei taida käydä ohariin... Tuohon tankkiin tulee sisänen polttoainepumppu, ja muistaakseni ohareissa on ulkonen. Voin kyllä olla väärässäki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Elo 30, 2010 11:41 am

Pittää kattella sitä peiliä millä sen laittasi.. Onhan tässä vielä aikaa kun on niin paljon muutakin korjattavaa. En minä niin epäillytkään että tankki ensimmäisenä olisi mutta aattelin että jos se kerran vaihetaan ni vaihtaisi samalla sellaiseen mikä varmasti kestää.. Moni muu paikka varmasti menee ennemmin kuin tankki jos etanolia käyttää mutta siitä huolimatta oisipahan yksi asia mikä kestäisi.
Jokin aikaa sitten vaihoin koko ohjausjutun tähän sierraan. Nyt toimii rattilukko ja virtalukko ja kaikki mutta ainut ongelma on että ratti on vinossa. Otin vanhan irti siitä kohin missä on liitos jarrutehostimen lähellä mutta tämä uusi kun ei käy samallalailla.. Ratti on nyt vinossa jompaankumpaan suntaan ja on mahotonta laittaa kiinni niin että ratti ja renkaat molemmat olisi suorassa.. Oisko mahollista raidetankoja säätämällä korjata tuo?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Elo 30, 2010 1:37 pm

Kyllähän sen voipi, mutta siinä on ongelma että kääntyvyys ei ole sitten ehnää symmetrinen (ainakaan todennäkösesti).
Itellä on tuota scottin kakspuolista teippiä, jolla olen laittanu. Maalikaupasta sitä löyty ja hintaa oli jotaki 5 â¬/2 - 3 metrin rulla (tämä siis joskus vuosia sitten). Kohtuu hintavaa, mutta pätevää tavaraa. On tullu laiteltua sillä vähän jos mitäki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Elo 30, 2010 5:07 pm

No milläs tuon ohjauksen voisi korjata? Ei viittis ajella ratti vinossakaa ja se vanha oli kyllä muuten hyvä mutta siinä oli virta ja rattilukko paskana...
Kävisköhän 9000 saabin tankki mitenkään tähän? Oisi halvalla nyt myynnissä, pienellä neuvottelulla voisi lähtä ilmaseksikin.
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Ma Elo 30, 2010 6:28 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Syys 01, 2010 8:41 am

Eikös niitä virtalukkoa ja rattilukkoa saata vaihtaa siihen toiseen ohjausakselistoon tai saako sitä poikki jostaki muusta kohasta? Toki voit korjata raidetankojen säädöilläki, jos sinua ei haittaa se että kääntyy toisele puolele hieman enämpi ko toisele. Toki jos ratin vinous on pientä, niin ei sitä varhmaan huomaa. Oliko ratti sellasta mallia, että sitä ei voi asettaa eri asentoon ohjausakselin suhteen (muistaakseni omassa tuo ei onnistu)?
Vois kyllä kotona yrittää muistaa/ehtiä kattoa mitä korjausopas sannoo asiasta (todennäkösesti ei mithään, mutta...)
Mielenkiintosta että sierrassa nuitaki on useammanlaisia.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Syys 01, 2010 10:52 am

No en saanut sitä "keski"osaa irti siitä virtalukosta, pelkästään virtalukon pohjan sekä sen osan mihin avain tulee mutta kun se on koko matkalta palasina.. Koittelin katella että saisko sitä poikki toisesta kohin mutta en löytänyt äkkiseltään kun tuli kiire laittaa kasaan että kerkiää auton siirtämään poissa kun isäntä irtisano vuokrasopimuksen. Pittää myöhemmin tarkastella tarkemmin, menee varmaan ensi viikolle. Kyllähän se mukavaa olisi että auto kääntyy tasaisesti molemmille puolille.. Ratin vinous ei ole pientä, se on jonkun 50-60 astetta vinossa ja ratissa on hahlo jotenka se menee vaan yhteen asentoon paikalleen.. Pitää myöhemmin tutkiskella asiaa kun en kovin hyvin kerennyt kahtoa, oli vähän selllanen meininki että äkkiä nyt kiinni ja korjataan myöhemmin. Oli mullekkin yllätys että tuolleen vaihtelee.. Osat on kuitenkin vielä saman korimallin sierrasta, vain kaksi vuotta vanhemmasta..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Syys 02, 2010 5:19 am

Kummallista. Eihän vuosien 87 ja 89 välillä pitäs olla tullu mittään muutoksia koriin. Ite olen yrittäny joskus löytää osia omaan (-92) jostain 80-luvun autoista ja se on hieman tuskasta.
Luin vieläpä jostaki että tehostetun ja tehostamattoman ohjausakselit on muuten samanlaiset, mutta niissä on erin pitunen vaihdettava alaosa jostain nivelestä etteenkäsin. Että ei niitä periaattessa pitäs olla erilaisia, mutta kaikkihan on mahollista. Kannattanee vielä kuitenki tutkia sitä asiaa ajan kans.
Äkkiseltään tuli mieleen myös sellanen että onnistuuko akselin asentoa muuttaa simpukasta (siis sieltä missä akselin pää liikuttaa hammastankoa).
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » To Syys 02, 2010 12:07 pm

Ei pitäisi ei... Siinähän on nivel jarrutehostimen lähellä ja siitä kohin irrotin tuon akselin.. Pitää tutkailla myöhemmin vaihtoehtoja.. Varmaanhan se onnistuisi.. Pitää sitäkin tutkailla.. Jos ei muuta niin vetäsen akselin rälläkällä poikki ja hitsaan takaisin oikeeseen asentoon ;D
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Syys 03, 2010 5:47 am

Jututin tuossa työkaveria ja seki meinas että samanlaisia net on. Kaveri meinas että joko olet laittanu sen jotenki väärin, tai sitten sielä on joku tehny omia viritelmiään.
Kannattanee tarkastaa se alapääki. Siellähän saattaa olla pooritki josaki kohtaan... Ja kato samala onko raidetangot ok ja kohtuu tasasesti säädetty ja samanlaiset keskenään (myös raidetangon päät).
Eikös siihen niveleen ole ainoat mahollisuudet laittaa se joko oikein tai 180 astetta väärin (vai muistanko ihan väärin)? Eli siinä ei olis virheen mahollisuutta.

Tottapuhuen en ole ite ikinä purkanu kyseistä laitosta :) Muuten on kyllä tullu kateltua sitä ko on muuta roplannu.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Syys 03, 2010 8:19 pm

Pittääpä katella nuo kun menen auton luokse.. Se ohjausakseli on kolmion muotoinen joten siinä on 3 asentoo missä sen voi laittaa.. Ei sitä väärin voi siitä kohin laittaa joten varmaan siellä joku on jotain viritellyt joskus. Mistä tuota tietää.. Auto ollut ainakin 10 eri omistajalla minun tietojen mukaan ja sähköt oli niin kummallisesti laitettu että ihmettelin miten siinä yhtään mikään on voinut toimia joten varmaan siellä on joku ohjaustakin säädellyt.. Voin laittaa ensiviikolla kuvia ratista ja akselista jne.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Leksa » La Syys 04, 2010 9:50 pm

Tosin on mulla ainakin tiedossa että voorteissa saattaa saman vuosimallin sisäänki jotain pieniä muutoksia joita ei välttämättä ole edes mainittu missään.. Tiiä sitte päteekö tässä mutta kumminkin.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Syys 05, 2010 9:33 pm

Noo eiköhän tuolle keinot löydy korjata sitten aikanaan.. Tänään kävin hakemassa uuden tankin sierraan. Pitää hioa ja maalata ja suojata, on vasta pintaruosteessa mutta täysin kova tankki. Kontin sisustusta ja muutamia muita pikkunippeleitä otin mukaan kanssa. Peräkontin toimivan lukon saan ensi viikonloppuna. Kuvia tullee kuha viitin alottaa laittelemmaa ja kaivella kameran.. Laiskuus ollu aika vakava ongelma viime aikoina.. ;D
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 2 vierailijaa