Sivu 2/4

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 12:25 am
Kirjoittaja Mikko
Tankista hiottu suunnilleen puolet, tarkotus olis tän kuukauden aikana saaha tuo paikoilleen. Peräkontin lukonkin sain ja kuvia ei ole edelleenkään. :( Ajattelin maalata tuon tankin zink 300 maalilla.. voisi suojata paremmin kuin normaali maali kun sisältää sinkkiä. Tietenkin jotain massaa tms sitten vielä päälle ajattelin laittaa..

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: To Syys 23, 2010 3:51 pm
Kirjoittaja Mikko
Tankin lähtölinjat tipahtivat tankista kun olivat niin ruosteessa.. Onko se levy mihin ne kiinnittyy vaihettavissa? Näytti ainakin sellaselta että vois lähtä irti?

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Su Syys 26, 2010 5:31 am
Kirjoittaja RST
Kyl sen voipi vaihtaa. Mulla olis muuten yks hyvä Sierran tankki jos kiinnostaa.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Su Syys 26, 2010 7:36 pm
Kirjoittaja Mikko
Mullakin on nyt hyvä sierran tankki muuten mutta se levy on haprastunut... Sen kun vaihtaa ja kun maalaa ja suojaa tuon tankin niin on kumma jossei pysy bensat vähä aikaa tankin sisällä...

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2010 8:38 pm
Kirjoittaja Mikko
Irrotin sen levyn joka paljastui tankin anturiksi ja siinä oli näköjään sitten bensalinjat samassa. Uutta ei löytynyt motonetistä eikä myöskään fordilta.. Pitäs jostain ehjä anturi löytää jotta saisi tankin kasaan.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2010 4:36 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Kysy täältä: http://www.motorteam.fi/ Itse ainakin olen Mondeon osat ostanut tuolta.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2010 8:37 pm
Kirjoittaja Leksa
Myös kun selailet vaikka www.varaosahaku.fi sivua, voi vastaan tulla liikkeitä, joissa on kokonaisia sierroja menossa purkuun. Ei muuta kuin laittelemaan tuhansia sähköposteja maailmalle :D

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Pe Loka 22, 2010 11:11 pm
Kirjoittaja Mikko
Ruosteetonta en löytänyt vielä mistään.. Ruosteisia sitäkin enemmän vaan sellaista en laita. Löysin kyllä jostain taiwanista uuden kopion mutta vaikutti nii oudolta ettei uskaltanu alkaa tilaamaan. Tarviketorilta sain sitten tiedon että jonkin opelin vastaava käy tuohon jotenka ostin sellaisen 30⬠hintaan. Anturia pitää muokata samoiten bensaimuputkea joka lähtee tankin pohjasta jotta saa toimimaan mutta äkkiseltään näytti että muuten passaisi ja olisi tiivis. Pitää vielä tarkistella paremmalla ajalla. Kuhan tuon asian saa kuntoon ni sitten voisi lopultakin ne maalit nakella päälle.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Su Marras 07, 2010 12:54 am
Kirjoittaja Mikko
Maalit on nyt laiteltu toiselle puolen tankkia, huomenna toisen puolen vuoro ja sitten alkaa anturien yms sovitustyö. Onglemana kuitenkin nyt nuo sähköt enempi. Hätävilkut toimii samoten ku pitkät kun niitä väläyttää mutta muuten ei mitään eloa kumpaankaan? Mistä tuota vikkaa vois lähtä ehtimmään? Niin ja kun virrat vääntää päälle nii kuuluu sellanen jännä surina ja kipinöinti moottoritilasta läheltä moottorinohjausboksia,sulakekoteloo ja jarrutehostinta..  :o

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ti Marras 09, 2010 9:08 pm
Kirjoittaja Mikko
Lähti valot toimimmaan ku relleitä ja boksia suihkutteli crc:llä. Puhallin ei pyöri, sumuvalo ei toimi ja takalasinlämmittimen kytkimessä palaa kokoajan valo että se lämmitinki on sitte varmaa kokoajan päällä. Niitä pitäsi alkaa nytten vielä korjaamaan, mutta tankki on maalattu parriin kertaan joka suunnasta ja seuraavaks ois tarkotuksena laitella tuo ooppelin anturi siihen että saa paikalleen. Missä tuossa laatikossa on öljyntäyttöreikä? En oo sitä vielä löytäny kummastakkaa sierrasta ja tuntuu että tuossa ei ees taia olla öljyä sen verta omituisesti toimii koko laatikko. :D

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Su Marras 21, 2010 9:11 pm
Kirjoittaja Mikko
Puhaltimen moottori oli hajonnut, pitää testailla toimiiko varamoottori jonka löysin pihan perältä.. Sumuvaloa ei onneksi pidä olla lain mukaan nuin vanhassa autossa joten sitä ei edes tartte korjata.. Takapenkinki laitoin kunnolla kiinni ja suurimman osan sisustasta. Vielä rattiin töötin sisuskalut ja tankin vaihto niin voisi yrittää rekisteröintiä.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ke Marras 24, 2010 10:08 pm
Kirjoittaja Mikko
Löysimpä sittenkin tankin anturin hintaan 70,2⬠Tässä joku päivä pitäsi asentelemmaan lähtä.. Tarkotus olis yrittää konttorille heti ku on tankki ja lämppäri sekä töötti laitettu kuntoon.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ke Joulu 01, 2010 11:21 pm
Kirjoittaja Mikko
Kuskin oven lukko ei toimi? Ei oo varmaan toiminu ennenkään mutta nyt vasta olisin tarvinnut.. Toisessakaan sierrassa ei tunnu pelaavan kuskin oven lukitus muualta ku sisäpuolelta.. Joku tyyppivika? Harmaassa jormasierrassa kylläkin toimii mainiosti mutta se on vanhempaa mallia..

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ke Joulu 22, 2010 3:04 am
Kirjoittaja Mikko
Se vähän venähti että pääsin tallille.. Mutta kuitenkin tännään peräkontin lukko vaihdettu ja nyt toimii hyvin. Huomasin että kone valuttaa jäähytinnestettä jotenka vaihtelin sinne sitte termarin tiivisteen kun sieltä näytti valuvan ja sieltähä oli tiiviste rikki ja puuttu pikku palanen.. Lämppärin moottori sujahti paikalleen ja ovienkin lukot sain toimimaan. Tankin anturi oli pari senttiä liian pitkä, ottaa tankin pohjaan kiinni ennenkuin on paikallaan, sahhailen sitä tässä taas joku päivä. Mitenkähä tuohon saisi uudet avaimet ainakin oviin? On aika kulunu avain.. Töötin jousia olen koittanut metsästää vaan ei oo toistaseksi löytynyt mistään.. Huomenna merkkiliikkeeseen kyselemään jos sieltä saisi..
Hienosti nyt ku on kolme eri avvainta kontille, oville ja virtalukolle :o

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ke Joulu 22, 2010 9:46 am
Kirjoittaja Leksa
[quote=""Mikko""]
Hienosti nyt ku on kolme eri avvainta kontille, oville ja virtalukolle :o
[/quote]

Aika hyvin :D

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: To Joulu 30, 2010 8:27 pm
Kirjoittaja Mikko
Noniin vihdoinkin se tankki tipahti irti.. Uutta alan laittelemaan ehkä huomenna jos koppeuvun. Termarin kotelo halkes eile ku vähä kiristin.. :-[ Tuli vedet loristen ulos :( Huomasin tässä myös että oli vetokoukun auton alla oleva osa aika makiasti ruosteessa, meni sormi läpi keskikohilta palkkia. Kuviaki voisi varmaan alkaa napsimaan mitä millonki tullu tehtyä ku vähä unohtunu ku oon keskittyny pelkästään korjaamisseen..

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Pe Joulu 31, 2010 3:01 pm
Kirjoittaja AdsBot [Google]
[quote=""Mikko""]Kuviaki voisi varmaan alkaa napsimaan mitä millonki tullu tehtyä ku vähä unohtunu ku oon keskittyny pelkästään korjaamisseen..
[/quote]
Vähän sama se on/oli itelläkin...Kuvat olivat kyllä toissijaisia. Joskus koitti muutaman muistaa räpätä

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: To Tammi 06, 2011 4:09 pm
Kirjoittaja Mikko
Nyt on uutta bensaletkua ja kaikkee laiteltu.. Uus termarin koppa makso sitte 40⬠eikä saanu ku viescarilta.. >:( Nyt on sekin kuitenni paikallaan, tankin saan paikalleen kunhan saan haettua hitsikoneen huomenna ja hitsattua uuden mutterin yhden kiinnityspultin perään kun oli siitä kanta mennyt eikä lähteny vastakierretapilla. Tööttikään oo kaukana valmiista ja rekisterikilven valot kunnossa kuhan saan huomenna lasikuvut ja polttimot niihin. Kyllä tästä pikkuhiljaa auto tullee... Hitaasti mutta varmasti :)

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Su Tammi 09, 2011 10:13 pm
Kirjoittaja Mikko
Toinen rekisterikilven valo toimii ja toinenkin varmaan kun saan polttimon ostettua. Tankin anturi ei pysy paikallaan vaan pongahtaa irti kun kiristää tankkia paikalleen joten sitä pitää modifoida jotenkin todennäköisesti huomenna mikäli kerkiän. Kiinni ruostuneen pultin sain irti kun hitsasin toisen mutterin perään ja jäähdytin pultin vedellä niin eihän se ollu ees tiukassa! :) Kuvia muutaman räpsin kun tein vähän maalailuja pohjaan vaan en oo jaksanu vielä kännystä laitella koneelle niitä.. Tankin kiinnitysremmi, (se mikä menee tankin alta ja kannattalee tankkia, sellane peltipidike) oli liian lyhyt jotenka sitä pittää taivutella tankkiin sopivaksi ja vetää reikäpannalla loppumatka.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ma Tammi 10, 2011 4:11 pm
Kirjoittaja Mikko
Kävin ostamassa kemiallista metallia tankin anturriin jos sillä alkasi pysymään kiinni.. Pittää sitä käyä sivelemässä tässä illan päälle..
Edittiä:Nyt on sivelty tökötit tankkiin jos pysys anturi pikkuhiljaa kiinni

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ti Tammi 11, 2011 7:49 pm
Kirjoittaja Mikko
Tankki on nyt kiinni. :) Kuvia tulloo siitä tässä muutaman viikon sisällä ehkä jos muistan napsasta. Anturi pyssyy nyt hyvin paikallaan. Vielä pitäs tööttiin jouset katkoo sopiviksi ja laitella kiinni ja toine rekisterikilven valo ei pala joten sekin pittää vielä katella tässä.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 10:00 pm
Kirjoittaja Mikko
Rekisterikilven valossa oli pelkästää sellane onglema että aivan uusi juuri kaupasta kannettu polttimo oli valmiiksi rikki.. Sähkö kyllä kulki läpi aivan normaalisti mutta ei palanut? Liekkö oikosessa ollut. Tankkiin vetäsin alapuolelle sinne tänne vielä vähän maalia mistä näytti että oli lähtenyt irti. Laittelin vedet konneeseen ni ilmesty pieni läikkä vieläkin auton alle.. Termarikopasta vuotaa vieläkin vaikka on tiivistesilikonia ja tiiviste välissä sekä uusi koppa. Vuoti tosin vain lusikallisen ja sitten loppui? :o Tällä viikolla ois yritystä saada liikenteeseen tämä vehe, töötti pitäs vielä laitella ja toine rekisterikilven valo pysymää paikallaan. Muutapa ei tainnutkaan enää olla! :)

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 10:36 pm
Kirjoittaja Mikko
Tästäkin nyt pari kuvaa. Tässä tankki maalattuna: Kuva Pohjan ruostekorjausmaalauksia: Kuva Kuva Maalina oli wurthin zink 300. Uusi termarinkoppa: Kuva

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 1:58 pm
Kirjoittaja Mikko
Ei menny läpi rekisteröinti katastuksesta! :( Vikoja oli mm. vuotava pakoputki, seokset rikkaalla,happea liikaa pakokaasuissa johtuu varmaa putken vuotamisesta, helmojen takapäät,taustapeili,jarruputkia ja letkuja, renkaat, etu parkkivalot, vetokoukko oli liian ruosteinen, oikea etujousi oli katkennut juuresta ja pyyhkijät eivät palautuneet ala-asentoon.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 2:23 pm
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
[quote=""Mikko""]
Ei menny läpi rekisteröinti katastuksesta! :( Vikoja oli mm. vuotava pakoputki, seokset rikkaalla,happea liikaa pakokaasuissa johtuu varmaa putken vuotamisesta, helmojen takapäät,taustapeili,jarruputkia ja letkuja, renkaat, etu parkkivalot, vetokoukko oli liian ruosteinen, oikea etujousi oli katkennut juuresta ja pyyhkijät eivät palautuneet ala-asentoon.
[/quote]

Voi rähmä! Tuossa sitä listaa onkin.

Vs: Sierra -89 2.0 ohari sedani

ViestiLähetetty: Su Tammi 23, 2011 3:38 pm
Kirjoittaja Mikko
Nii on.. Kuukauden sisään tarkotus korjailla kaikki.. Loppuviikosta vasta kerkiän ostella osat mutta jousen otin jo matkaan pari vuotta sitten puretusta ja paalatusta sierrasta otetusta etuiskaripaketista. Hyvät renkaatkin nappasin tuosta -88 sierrasta.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Pe Tammi 28, 2011 3:23 pm
Kirjoittaja Mikko
Nyt on ostettu osia sitten about 200 eurolla. Jarruputket ja letkut, ilmanputsari, takapönttö ja taustapeilin liima tarttui mukaan tällä kertaa. Huomenna katson jos kerkiäisin tallille hitsailemaan helmoja vaikkapa tai tekemään edes jotain vaihteeksi.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Pe Helmi 04, 2011 10:55 pm
Kirjoittaja Mikko
Empä muuten päässyt tuolloin kun ilmoitin että huomenna menisin.. Sairastellessa mennyt nyt noin viikko. Mutta tänään kävin tallilla ja vaihdoin renkaat parempiin, uutta takapönttöä mallailin ja huomasin että putkiston keskiosaa on jatkettu hitsaamalla jotenka siitä pitää leikata about 10cm palanen poissa jotta saa hyvin tuon vaimentimen kinni ja sitten pari reikää ajattelin jos vaikka jollain kemiallisella metallilla tukkisi. Tulisi paljon halvemmaksi eikä se olisi kuin väliaikaisratkaisu katastuksen ajaksi. Tunkkasin myös auton ylös pukeille että joku päivä alottelen niitä helmoja sitten. Ilmanputsarinkin vaihdoin, oli aika paskanen. Etuparkeissa oli sellainen vika että sieltä oli tipahtanut matkan varrelle molemmilta puolilta polttimot ja parkkipolttimoiden liittimet olivat lähteneet irti.

Hommaa ois vielä vaikka muille jakkaa ja 21 päivä mennessä pitäs saada kaikki tehtyä ettei tarvitsisi maksaa koko maksua taas vaan pääsisi sillä jälkitarkastusmaksulla.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: La Helmi 05, 2011 8:23 pm
Kirjoittaja Mikko
Mitenkä vanhan taustapeilin liiman saa irti tuulilasista ilman puukkoa?

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 4:28 pm
Kirjoittaja Mikko
Etujarruletkut vaihdoin, jarruputkia alan vaihtammaa kuha jaksan. Takajarrujen ilmausruuvit oli nii tiukassa ettei niitä saa pois millään jotenka pitää hitsata perrää toine mutteri että sillä saa kierrettyä poissa ku kanta menny niistä...