Sivu 3/4

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 6:30 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote=""Mikko""]
Mitenkä vanhan taustapeilin liiman saa irti tuulilasista ilman puukkoa?
[/quote]

Hmm.. Jollain CRC:n BRÄKLEENillä vois kokeilla, mutta sen verran jytyä kamaa että kannattaa varoa suihkimasta esim muoviosiin, värjää hetkessä valkoisiksi. Tai sitten ihan vaan tinneriä rättiin ja hinkaamaan.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 6:43 pm
Kirjoittaja HEka--
Kannattaa myös kokeilla lämmittämistä kuumailmapuhaltimella. Ja samalla jollain muovilastalla raaputtamista.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Ke Helmi 09, 2011 5:17 am
Kirjoittaja Mikko
Kiitti vinkeistä! Eilen vaihdoin etujousen, iskarin pultti oli ruostunu kiinni ja katkesi kun sitä yritin irroittaa jotenka piti sitten ottaa koko paketti alas navan ja alatukuvarren kanssa mutta nyt on uusi etujousi. Uudet helmatkin on hitsattu sinkitystä pellistä.
Taka ilmausruuvit eivät auenneet edes hitsauksen jälkeen joten ostin uudet takajarrusylinterit ja palatkin samalla. Kuvia en kerennyt ottammaan ku meni koko päivä muutenkin noihin hommiin.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Ke Helmi 09, 2011 10:30 pm
Kirjoittaja Mikko
Parkkipolttimot laitoin eteen, jarrukengät sekä jarrusylinterit vaihdoin taakse ja pari jarruputkea nakkasin paikalleen. Lähipäivinä pitäsi käyä sitten loputkin putket nakkelemassa paikalleen.  :)

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: To Helmi 10, 2011 3:52 pm
Kirjoittaja Leksa
Joko sait liimat pois lasista? Jos sait niin kerrohan millä konstilla, niin tietää itekki laittaa korvan taakse :)

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: To Helmi 10, 2011 5:00 pm
Kirjoittaja AdsBot [Google]
Mä oon noi aina ihan tinnerirätillä ottanut pois. Lähtee kivuttomasti.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: To Helmi 10, 2011 7:20 pm
Kirjoittaja Mikko
Ei lähteny kuumailmapuhaltimella ja muovilastalla. Kokkeilen sitä tinneriä sitte ku muistan viiä sitä tallille..

Jarruputket vaihdettu tänään sekä vetokoukku leikattu irti. Pisimmässä jarruputkessa, joka mennee jarrusylinteriltä taakse sellaseen jakajaan joka jakkaa sen yhen putken kaheksi ja lähtee molemmille takapyörille siitä, nii sen pitkän putken toisessa päässä oli liian iso pultti. Käyn huomenna vaihtamassa siihen pienemmän pultin. Helmatki maalasin sinkkimaalilla kuvvaa tullee ku muistan ottaa.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Pe Helmi 11, 2011 4:25 pm
Kirjoittaja Mikko
Tinneriä en löytäny pittääpi vielä ehtiä tai käyä ostamassa. Mutta jarruputket paikallaan, jarrut ilmattu tänään, pakoputki laitettu kuntoon (ainakin pitäisi olla kunnossa) helmojen takapäät massattu, takapenkin istuinosa laitettu takaisin paikalleen ja pyyhkijöitä kateltu. Pyyhkijät pallauttaa nyt alas asti mikäli pyyhkijät o käyny ylimmässä asennossa ja lähtevät takasi alaspäin mutta jos laittaa viiksestä off-asentoon pyyhkijät ennen ku ne on käyny ylhäällä ni ei pallauta..  :( crc:llä putsailin relettä niin alko toimimmaa ees tuolleen.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: La Helmi 12, 2011 6:35 pm
Kirjoittaja Mikko
Tärpätillä otin poissa sitä vanhaa taustapeilin liimaa ku en muutakkaa löytäny. Ei se kokonaa lähteny mutta suurimmaks osaks kyllä jotenka liimasin taustapeilin paikalleen. Helmat massattu toisen kerran ja putkeen laitettu toinenki kerros kemiallista metallia tännään. Pyyhkijät pallauttaa melkei. Vähä nytkähellen pallauttavat siihen asti että pyyhkimet tullee aivan ylös ja siitä menevät alas ihan moitteetta. Renkaat laittelin myös kiinni. Tiistaina oisi katastusaika varattu ja sitä ennen seostensäätöaika jonnekki säätöpaikkaan en muista nimmee ennää.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Su Helmi 13, 2011 6:42 pm
Kirjoittaja Mikko
Tankin massasin ensimmäisen kerran ja pakoputkesta löysin uuden reiän jonka paikkasin. Huomenna pitäisi käydä hakemassa isompi pakoputkiklemmari ja tän pitäsi sitten olla jo valmis katastukseen. Pyyhkijät toimii hieman paremmin kuin eilen mutta ei vieläkkää täydellisesti.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Ti Helmi 15, 2011 2:30 pm
Kirjoittaja Mikko
Noniin kaiken sain eilen kuntoon ja tapahtuipa sellane juttu että kilvet tuli! :) Leimaa ens vuojen kesäkuun loppuun asti. Jonnekkin juhannuksen tietämille.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Ke Helmi 16, 2011 5:41 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Onneksi olkoon kilvistä! Työ on palkittu.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: To Helmi 17, 2011 4:36 pm
Kirjoittaja Mikko
Kiitos kiitos. :) Ostin tänään sellasen imupumppujutun millä voi imeä vanhat öljyt laatikosta jne pois. Makso 10⬠tarviketorilla.. Tullee halvemmaks kyllä ku vaihattaa laatikkoöljyt liikkeessä. Huomiseen taitaa mennä että saan öljyt vaihettua ja bensaputki pitäs kanssa vaihtaa ku huomasin että vuotaa kun on ruostunut puhki. Sitä ei katastusmies hoksannu.. Lukkoperä ois iha jees ku meinaa riittää pito ku vähänkää tulee mäkee.. Sutii vaan toisella pyörällä ja auto liikkuu taakseppäi samalla.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: To Helmi 17, 2011 5:14 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote=""Mikko""]
Sutii vaan toisella pyörällä ja auto liikkuu taakseppäi samalla.
[/quote]

Taitaa olla sierroissa yleinen ominaisuus :)

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: To Helmi 17, 2011 6:06 pm
Kirjoittaja Mikko
No onhan se.. ;D Mutta tuossa harmaassa sierrassa ku on lukkoperä niin se lähtee aivan erilailla ku vetää kokoajan molemmilla pyörillä.. Mulla on jossain toinen tollanen sierran perä jossa on joku kitka tai viskolukko. Ainut ongelma on että se ei pidä kunnolla jotenka sitä pitäs jotenki korjata tai säätää ja ajattelin että sen laittaisin tähän sierraan ku on uudet lukot niin kalliita. Sellanen kyllä pitää saada ei tuolla muuten pääse talvella minnekkään.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Pe Helmi 18, 2011 6:57 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
[quote=""Leksa""]
[quote=""Mikko""]
Sutii vaan toisella pyörällä ja auto liikkuu taakseppäi samalla.
[/quote]

Taitaa olla sierroissa yleinen ominaisuus :)
[/quote]

Joo. Meillä esimerkiksi Lidlin parkkipaikalla on pieni mäki tielle. Ellei heti pääse mäen päälle, siihen jämähtää ja pakko pakittaa ja ottaa vauhtia. Noloa, jos takana ruveta vilkutella jarruja, että saa latua vauhdinottoon  8)

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Pe Helmi 18, 2011 10:16 am
Kirjoittaja Mikko
[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Joo. Meillä esimerkiksi Lidlin parkkipaikalla on pieni mäki tielle. Ellei heti pääse mäen päälle, siihen jämähtää ja pakko pakittaa ja ottaa vauhtia. Noloa, jos takana ruveta vilkutella jarruja, että saa latua vauhdinottoon  8)
[/quote]Justiisa siks ettei näin tapahtuis ajattelin sitä lukkoa.. Quaifelta joskus kahtelin mutta maksaa jotain 500+ puntaa siellä ja sff-pyörässä oli 1400⬠ja siitä ylöspäin. Pitää avata se perä ja kahtoa mikä lukko siellä on, sen olen jo selvittäny että siellä lukko kuitenki on. perän pultit oli vaan ruostunu kiinni ja meni kannat ku lähin vääntää jotenka pittää hitsata perrään pultti kuha kerkiän hakia perän ku se on mökillä nyt muiden purettujen varaosien seassa...

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2011 10:33 pm
Kirjoittaja Mikko
Pari päivä sitten vaihdoin laatikko ja peräöljyt ja uudet öljyproput laitoin. Bensaputkenkin vaihdoin ja bensanpaluulinjaputken otin pois kokonaan sekä tasauspyörästön paikkeilta tukin putken. Myös sen bensantasausjuttuhärvelin otin poissa jotenka bensa menee nyt suoraan sitten tankilta pumpun kautta kaasarille.
Auto nyt varmaan jää tähän vaiheeseen joksikin aikaa kun lähtee isälleni lainaan siksiaikaa kun hän kunnostaa omaa autoaan (tekee uuden rungon ainakin). Saa nähä millon tämän auton laittelua jatketaan.. Loppukesästä kuitenkin viimeistään.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Su Helmi 20, 2011 9:27 am
Kirjoittaja Leksa
Ottelehan kauhea kasa kuvia autosta ihan yleensäki, ja kaikesta mitä oot siihen nyt tehny, niin saadaan fiilistellä niitä täällä sen aikaa kunhan auto sulle palautuu :)

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Su Helmi 20, 2011 5:07 pm
Kirjoittaja Mikko
Joo otan heti kun saan auton näkyviini valoisaan aikaan. On juuri tällähetkellä jo lainassa..

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Su Helmi 20, 2011 5:08 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote=""Mikko""]
Joo otan heti kun saan auton näkyviini valoisaan aikaan. On juuri tällähetkellä jo lainassa..
[/quote]
Niitä odotellessa sitten :)

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 4:53 pm
Kirjoittaja Mikko
No nyt sitten tuli ongelmia.. Isäntä soitteli että lämppärin moottori puhaltaa jotain pahanhajuista savua tms koppiin, pysähtyy välillä ja kun kytkintä rassaa niin lähtee pyörimään uudelleen. :o Lisäksi kuulemma kun jonkin aikaa on ajellu nii alkaa haisemaan palaneen käry niinku joko johto ylikuormittus elikkä oikosulkujen ehtimistä tiedossa illemmalla kunhan saan auton tallille...

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 7:09 pm
Kirjoittaja Mikko
Noniin eli oikosulku oli sulakkeen jälkeen lämppärin moottorin piuhoissa. Boksista löytyi rautalankaa joka oli sulanut poikki sekä sulattanut yhden sulakkeen kohdan releboksista ja boksin kannesta.. Lisäks näytti siltä että lämppärin moottorin etuvastus oli sulanu poikki mutta täysteholla toimii vielä kun se siinä asennossa menee vastuksen ohi suoraan moottorille. Jotenka nyt on tehty tilapäisviritys, akulta suoraan kopin kautta moottorille ja välissä kaks apico liitintä jotka yhistämällä moottori lähtee täysteholla hönkimään. Tää oli vaa pikanen viritys ku auto pitää nopeesti saada takas liikenteeseen ja näytästi siltä että menis kojelaudan purkuhommiksi ja muutenki aika isoksi hommaksi lähtee selvittelemää missä kohti se oikosulku on.. Sitten ku auto isännältä joutaa niin tarkotus poistella kaikki sähköviat ja käyä muutenki autoa läpi vähän perusteellisemmin.
Niitä lupaamiani kuvia en oikei pystyny ottaa ku kännykän kameran kuvista ei saa hämärässä tallin valossa mittään selvää jotenka niitä tullee myöhemmin..

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: La Helmi 26, 2011 2:46 pm
Kirjoittaja Mikko
Nyt kerkesin pari kuvaa nopeasti napsasta, kuvia tullee ku saan ne jotenki kännystä konneelle. Auto jouti tänään pariksi tunniksi joten kävin tallilla ja laitoin sulakkeen lämppärin moottorin piuhojen välliin, kynnyslistat jne listoja laittelin paikalleen ja sisälämppärinpistokkeen laittoin kanssa.

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: To Maalis 03, 2011 11:30 pm
Kirjoittaja Mikko
Tuli tässä mieleen ku tässä sierrassa on vähän ruostetta ovissa, ovipahvit repsottaa jne kahva vähän vinksallaan nii mietin että ku mulla on vuosimallin 88 sierrasta kaikki ovet mökillä pihan perällä jotka on ruosteettomat, niissä on myös keskuslukitus ja lisäks etuovissa sähkölasit ni mietin että käviskö ne tähän? Ovet on siis vuosimallin 88 5-ovisesta viistoperästä joten mietin että käviskö ne tähän ku silmämääräsesti näyttää samankokosilta ja näkösiltä? Tiettyhän tota vois kokeilla mutta mennee sitten kesään että voi kokeilla, joten jos joku tietäsi?

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiLähetetty: Ke Maalis 09, 2011 8:34 pm
Kirjoittaja Mikko
Nyt on tullu vahvistus että viistoperäsierran ovet käy tähän autoon joten pittää ne vaihella kuhan kesä koittaa..

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: To Maalis 17, 2011 11:40 pm
Kirjoittaja Mikko
Tässä olis muutama kuva jotka on tullu nappastua konneelle. Auton sivuprofiili...: Kuva Konehuone: (Huomaa puuttuva polttoaineen tasaushässäkkäjuttu) Kuva  Uusi putken loppupätkä: Kuva (Oli muuten kallis :o ) Uutta helmaa: Kuva Kuva Rumat mutta pitäsi kestää.. Palaset oli jottain 2mm kuumasinkittyä tavaraa ja päällä paksu kerros massaa. :) Tankin massausta: Kuva Tankki massattuna: Kuva Ratin vinoudelle pitäs tehä jottain: Kuva Ei mittään hajua kyllä miten se tolleen on vinossa ku rattiakseli on vuojen vanhemmasta sierrasta... ??? Lämppärin moottorin oikosulun polttama releboksi: Kuva Punasella ympyröity sulanu kohta. Kansiki vähän suli: Kuva Moottorille kehitetty tilapäisratkasu ootellessa sopivaa hetkeä laittaa oikosulku kuntoon: Kuva Moottorin päälle kytkentä suoritetaan apico-liittimillä: Kuva Uus bensa ja jarruputki: (Huomaa puuttumaton polttoaineen paluulinja) Kuva Listat ynnä muuta sisustanosat paikallaan: Kuva Oli muute hankala löytää tuohon sopivia ruuveja... Tallin pihalla hämärässä: Kuva

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2011 4:53 am
Kirjoittaja Tombbuli
Noni, kyllä siitä vielä auto tulee!  :D

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2011 11:26 am
Kirjoittaja Mikko
Kyllä siitä hilajkselttaan. :) Kesällä ois tosiaan sitten tarkotus laitella sen verta enempi että alkaa ommaa silmää miellyttämmään, nythän tuo on vaa laitettu silleen että sai kilpiin ja ajoon. :) Sähköviatki pittää käyä paremmalla aikaa läpi...

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2011 8:48 pm
Kirjoittaja Mikko
Innostuin hetken mielijohteesta ostammaan tulevia kesiä ajatellen alumminivanteet. En saanu hyvälaatusta kuvaa joten tässä myynti-ilmoituksen kuva: Kuva Vanteet on siis 15 tuumaset 6.5" levveet et 35. Vanteet on myös hyväkuntoset, joitai pienenpieniä pintanaarmuja oli mutta ei mittään mitä ei näe ellei oo turpa kiinni vanteessa kyyläämässä. Hintaki oli varsin kohtuullinen; 120⬠kaikki 4 kpl ja 195/60-15 Continentalin renkaissa vielä 3.5-5.5 milliä pintaaki jälellä. :o Kuulostaa jo melkein liia hyvältä ollaksee totta vaa totta se näky olevan...