Saab 96 Turbo "The Space Banana"
Lähetetty: Ti Joulu 14, 2010 8:02 am
Elikkäs, mulla on ollut työn alla jo vuodesta 2002 Saab 96L vm -76. Moottorina on alkuperäinen Ford 1.5l V4:nen.
Alla kuvasarjaa auton kehityksestä:
Ostokunnossa v 2002
[img width=640 height=479]http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/autot/saab_96/ennen_jalkeen/2_2.jpg[/img]
Kevättä 2003 korityöt jo pitkällä...
http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/autot/saab_96/ennen_jalkeen/3_3.JPG
Tässä on lokakuussa 2003 otettu kuva kun auto oli saatu leimattua..
Keväällä 2005 tuli keulaan uusi konepelti...
..ja 2006 uusi maski..
Sitten 2007 alkoi uusi korilinjojen muotoilu...
Lopputulos syksyllä 2008
Lopputulos syksyllä 2008
Keväälle 2009 tuli sitten vielä uudet vanteet ja pientä päivitystä sisustaan.
Sitten oli vuorossa konehuone...
Ja tällainen konekuoneesta sitten tuli...
Alla vielä tämänhetkiset specsit:
Moottori:
-Ford V4 1.5L
-Garret GT17 ahdin
-Volvo 240 jäähdytin + 40 cm sähköflekti, -Weber 32DAT kaasari
-Saab 900 Turbo bensapumppu + malpssi -Vahvistettu alakerta
-Vapaavirtasuodatin
-Lyhennetyt vaihdevälit
ym...
Voimansiirto:
4 - vaihteinen manuaali
Vapaakytkin ja lyhennetyt vaihdevälit.
Alusta:
Madallettu 65/40 mm ja jäykistetty.
Eteen lisätty kallistuksenvakaaja.
Jarrut:
Alkuperäiset, kunnostetut.
Levyt edessä ja rummut takana.
Vanteet ja renkaat:
7"X17" Cartec vanteet
Goodride 205/45 renkaat
Korimutokset:
-Maski vaihdettu -68 mallin pyöreälamppuiseen
-Puskurit poistettu
-Etulokasuojista vilkun reijät hitsattu umpeen
-Listat poistettu
-Takaluukku tasoitettu
-Bensakorkki mallia lentokone
-Taakse lokasuojanlevikkeet 45 mm puoli
-Eteen pyöreät pyöränaukot, levittävät
15 mm puoli
-Etuspoileri pellistä
-Helmalevikkeet pellistä
-Takahelma pellistä
-Takalokasuojat muotoiltiin uusiksi ja uudet pyöreät valot on upotettu takalokasuojiin.
-Takaspoileri (mallia Porsche) itsetehty
-Uusi pakoputkisto kahdella ulostulolla kummallekin sivulle
-Konepellissä scoop ja ilmanpistoaukot
-Kaikki lokasuojat on hitsattu kiinni koriin.
-Kyljet tasoitettu
-Vain auton katto on alkuperäinen!
Sisustamuutokset:
-Vanhan -60-luvun 2-tahti Saabin kojelauta jossa AutoGage:n mittarit.
-Lisämittaristo kojelaudan alla. OTR:n Sporttipenkit.
-Päävirtakytkin ja starttinappula kojelaudassa.
-Ralliratti.
-Takapenkki maalattu mustaksi.
Popit:
-MP3-soitin
-6,5" erillissarja edessä
-Dragster 10" subi.
-Pari vahvaria.
Varusteet:
-Veivattavat ikkunat ja lämmityslaite.
Tässä vielä linkki perusteelliseen projektikertomukseen:
http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/saab_96_projektit.html
Sinne ja tännekin kirjoittelen miten hommat jatkuu 8)
Alla kuvasarjaa auton kehityksestä:
Ostokunnossa v 2002
[img width=640 height=479]http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/autot/saab_96/ennen_jalkeen/2_2.jpg[/img]
Kevättä 2003 korityöt jo pitkällä...
http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/autot/saab_96/ennen_jalkeen/3_3.JPG
Tässä on lokakuussa 2003 otettu kuva kun auto oli saatu leimattua..
Keväällä 2005 tuli keulaan uusi konepelti...
..ja 2006 uusi maski..
Sitten 2007 alkoi uusi korilinjojen muotoilu...
Lopputulos syksyllä 2008
Lopputulos syksyllä 2008
Keväälle 2009 tuli sitten vielä uudet vanteet ja pientä päivitystä sisustaan.
Sitten oli vuorossa konehuone...
Ja tällainen konekuoneesta sitten tuli...
Alla vielä tämänhetkiset specsit:
Moottori:
-Ford V4 1.5L
-Garret GT17 ahdin
-Volvo 240 jäähdytin + 40 cm sähköflekti, -Weber 32DAT kaasari
-Saab 900 Turbo bensapumppu + malpssi -Vahvistettu alakerta
-Vapaavirtasuodatin
-Lyhennetyt vaihdevälit
ym...
Voimansiirto:
4 - vaihteinen manuaali
Vapaakytkin ja lyhennetyt vaihdevälit.
Alusta:
Madallettu 65/40 mm ja jäykistetty.
Eteen lisätty kallistuksenvakaaja.
Jarrut:
Alkuperäiset, kunnostetut.
Levyt edessä ja rummut takana.
Vanteet ja renkaat:
7"X17" Cartec vanteet
Goodride 205/45 renkaat
Korimutokset:
-Maski vaihdettu -68 mallin pyöreälamppuiseen
-Puskurit poistettu
-Etulokasuojista vilkun reijät hitsattu umpeen
-Listat poistettu
-Takaluukku tasoitettu
-Bensakorkki mallia lentokone
-Taakse lokasuojanlevikkeet 45 mm puoli
-Eteen pyöreät pyöränaukot, levittävät
15 mm puoli
-Etuspoileri pellistä
-Helmalevikkeet pellistä
-Takahelma pellistä
-Takalokasuojat muotoiltiin uusiksi ja uudet pyöreät valot on upotettu takalokasuojiin.
-Takaspoileri (mallia Porsche) itsetehty
-Uusi pakoputkisto kahdella ulostulolla kummallekin sivulle
-Konepellissä scoop ja ilmanpistoaukot
-Kaikki lokasuojat on hitsattu kiinni koriin.
-Kyljet tasoitettu
-Vain auton katto on alkuperäinen!
Sisustamuutokset:
-Vanhan -60-luvun 2-tahti Saabin kojelauta jossa AutoGage:n mittarit.
-Lisämittaristo kojelaudan alla. OTR:n Sporttipenkit.
-Päävirtakytkin ja starttinappula kojelaudassa.
-Ralliratti.
-Takapenkki maalattu mustaksi.
Popit:
-MP3-soitin
-6,5" erillissarja edessä
-Dragster 10" subi.
-Pari vahvaria.
Varusteet:
-Veivattavat ikkunat ja lämmityslaite.
Tässä vielä linkki perusteelliseen projektikertomukseen:
http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/saab_96_projektit.html
Sinne ja tännekin kirjoittelen miten hommat jatkuu 8)