Sierra -88 2.0 ohc

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Touko 12, 2013 6:48 pm

Kuva pitäisi aueta isommaksi klikkaamalla sitä, ainakin mulla toimii.

En nyt puikon tyyppiä muista, mutta ihan peruspuikkoa se on, ei mitään spesiaalia. Tosiaan normipultin siihen sai hitsattua kiinni mutta vääntyi poikki, pitää sitä mutteria vielä koittaa.

Kiitoksia vinkeistä, pitänee huomenna taas kokeilla uudestaan. Tuon sisäänjääneen voisi ehkä saada hitsattua takapuolelta, siellä on hieman kierrettä näkyvissä, ei paljoa, mutta hieman. Siinä vain se ongelma että koko mutterin ympäryydeltä ei pääse hitsaamaan.. Mutta varmaan kannattaisi kokeilla kuitenkin? Mitäs sitten jos pultti katkeaa uudelleen, vielä sisempää? On nimittäin niin tiukassa.. Molemmat pultit kerkesivät tulla aika tavalla ulos jo tuolta ennenkuin napsahtivat.

Puikolla tosiaan olen hitsaillut, ois tuossa kaasukin, sillä varmasti lämpöä ainakin saisi tuotettua..

Pitäisi vain keksiä, mistä saisi lainaan sitten akkupulttipyssyn, kun paineilmaa ei saa tarpeeksi tuolla kompuralla tuotettua ja ei todellakaan ole varaa nuihin akkuvehkeisiin, mitä netistä hintoja kattelin...
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Touko 13, 2013 2:20 am

Jos pultti katkeaa niin ettei siihen saa mitään hitsattua kiinni ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin hakea kaupasta kunnon poranteriä ja LEIKKUUNESTETTÄ, esim. würthin super cool & cut. Hommatta useampaa eri kokoa terät, aloittaa pienellä ja melkeimpä milli taikka kaksi kerralla isontaa terää ja roiskia leikkuunestettä ihan huolella sekaan kun poraa ja pitää kierrokset mahdollisimman pienenä niin että terä juuri leikkaa. Lopuksi porata millin pultin halkaisija pienemmällä terällä jonka jälkeen vanhan pultin jämät voisi saada pois reiästä.

Tosin voi tulla jo hinnakkaaksi hakea iso satsi teriä... Leikkuuneste on ehdottoman tärkeä, sekä pienet kierrokset. Neste voitelee ja jäähdyttää terää ja nopeilla kierroksilla saa kovaa materiaalia poratessa hyvänkin terän savuamaan alta aikayksikön ja sitten se roskis kamaa.
Viimeksi muokannut Leksa päivämäärä Ma Touko 13, 2013 2:21 am, muokattu yhteensä 1 kerran
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Touko 13, 2013 5:44 am

Jaa-a, onpa kyllä hankala homma. Itellä meni katkennutta kallistuksenvakaajan pulttia irrotellessa ainaki kourallinen, jossei pariki, muttereita, että niitä tosiaanki saattaa siis kulua. Hitsisauman tarttuvuuen kannaltahan tuosa tosiaanki on se ongelma että nuot kovat pultit on voimakkaammin seostettuja (hiili, typpi jne.). Lisäksi kova on myös hauras. No toivottavasti irtoaa. Tuo Leksan neuvoma konsti on hyä, mutta tosiaanki hias ja vaativa.
Nuita perän stefoja sai ainaki muutampi vuosi sitten vielä merkkiliikkestä, tosin mullahan on tuossa laippavetarit.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Touko 14, 2013 7:38 pm

Paikalliset kataloogit eivät tunnista stefaa, mitä olen tässä kysellyt. Noh, olkoot, vaihdan joskus asioikseen..

Ei tosiaan tarttunut, kun uudestaan kokeilin hitsata, mutteriin kyllä tarttuu puikko hyvin mutta se ei oikein nappaa tuohon pulttiin. Tämän päivän olen nuita sitten poraillut pois, meni vain vajaa puol milliä pieleen tuo reikä ja otti kierteet vähän osumaa, nyt on pultti väljän oloinen kolossaan.. Kokeilin ensin 7mm poranterällä, vaan ei lähtenyt. Kokeilin myös 8mm poranterällä, vaan ei senkään jälkeen lähtenyt. Seuraavaksi, vielä 8,5 millisen kokeiltuani vedin 9mm poranterällä ja lähti, mutta kierteet kärsi hieman..

Oletteko ennen nähnyt tälläistä? Tuollaisenkin sain lainaan ja kokeilin, niin sisäänhän se katkesi.. Siinä meni varmaan tunti hakatessa tuota tappia pultin läpi ulos.. Jos jollekkin ei kuva aukea, niin tuo sarja on siis ns. pulttien ulosvedinsarja. Eli tietynkokoisella mukanatulevalla poranterällä tehdään oikeankokoinen reikä, johon tuollainen sille poranterälle sopiva tappi lyödään sisään julmetulla voimalla ja päästä voidaan vääntää perushylsyllä. Ei pultti hievahtanutkaan, vaikka tapissa pitoa oli.. Katkesi vain sisään. Pitänee tuo pultti koittaa laittaa mutterilla vielä avuksi, toisen pultin kanssa ei näytä olevan tilaa mutterille, joten parempi sen nyt sitten osua keskelle...
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Touko 15, 2013 5:18 pm

Nyt on kaikki pultit irti, jonkinnäköset kierteetki saatttaa olla jälellä. Ajattelin, että tulee parempi kun vetää nuo nyt pinnapulteilla ja jämäkällä kierrelukitteella kiinni. Ei kauhean hyvät kierteet säilynyt, joten tuo liima voisi parantaa pysymismahdollisuuksia.

Huomenna pitää jatkaa sitä hommaa, ei tänään enää jaksanut enempää. Pakko sanoa, että on siinä jo hommaa tähänkin mennessä ollut, lisäksi tuli huomattua että koko tukivarsi maksaisi 260⬠+ postikulut, uutena. Kauhean hyvä voitto tästä hommasta ei kouraan jääny per tunti, kun perjantaista astikko tätä nyt on tullu rassattua..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Touko 19, 2013 9:03 pm

Noh, nyt jo pari päivää ajelua takana. Yksi kierre oli niin väljä että kun liima oli päässyt alapuolelle pulttia valumaan niin pultti sojotti 45 asteen kulmassa tukivarresta ulos.. Otin sen irti ja siinä on nyt sitten perinteinen 12.9 pultti liiman kera. Muut kolme ovat pinnapulteilla ja liimalla nyt kiinni. Peräöljyt tuli kanssa vaihdettua, olivat aika kurasen näköistä tavaraa... Varmaan 3-4 vuotta sitten viimeksi tullut vaihettua.

No, nyt on Sierra taas ajossa, jospa se takarengaskin pysyisi vielä kiinni, pitää varmaan joskus koko takakelkka vaihtaa samalla kun puslat vaihtaa, kun on tuollainen hyväkuntoinen takakelkka irrallaan valmiina. Puslat ovat tosiaan aika väljät, tuli se taas huomattua. Käsijarru päällä kun autoa lähti nostamaan koko perä kerralla ilmaan, niin näkyi kuinka perä kääntyi kun renkaat eivät pyörineet, eli perä pääsee siis kääntyilemään ylös-alas suuntaan riippuen tilanteesta, ei varmaan tee hyvää kardaanin nivelille saatikka perän laakereille? Perä on kyllä kunnolla kelkassa kiinni, näkyy vain nuo korikiinnikkeen puslat antavan monta senttiä periksi..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Heinä 09, 2013 4:57 pm

Jospas tätä taas muistelisi pitkästä aikaa. Eli, tuntui ettei auto kulje yhtä hyvin kuin muut Sierrat ja kuitenkin koko kone käytännössä rempattuna. Kaverilta kuulin että puolassa voisi vika olla, mutta siitä ei mittaamalla mitään vikaa ulos saanut, mutta vaihdoin sen toisesta Sierrasta silti. Puola oli kyllä dohc-koneellisesta, mutta kaippa tuo samanlainen on. Kuitenkin hyvin pelittää ja kohtuu helposti tuolla 150 sai mittariin kelattua, mutta laiskalta silti tuntuu..  Mikä lie vikana, nokkahan tuossa vanha on ja todella kulunut.

Lisäksi, auto lähtee kylmänä käyntiin samontein kun avaimeen koskee mutta lämpimänä saa hinkata? Missä vika, tyhjäkäyntiseoksissa? Ne kun ovat päin persettä. Lisäksi joskus tyhjäkäynnillä kaasarin säätömoottori laskee niin alhaiseksi kierrokset että alkaa jokin auton perässä resonoimaan voimakkaasti, millähän tuon kierrosten laskun saisi estettyä? Kierroslukumittarin mukaan auto käy noin 500-600 kierroksen kieppeillä, ja mittari näyttää auton ollessa sammuksissa about 100 kierrosta, eli mittari näyttää vielä 100 kierrosta mahdollisesti liikaa käydessäkin. Tämähän on aivan liian alhanen kierrosluku ja kun näin alas tipahtaa niin alkaa jokin auton peräosassa resonoimaan ja autokin ravistaa ikävästi. Kaasarissahan on siis automaattisäätö tyhjäkäyntikierroksille, askelmoottorilla jota moottorinohjaus ohjaa. Tietääkö kukaan mistä tälläinen joskus tapahtuva kierrosten tipahus johtuu?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Heinä 15, 2013 6:56 am

Olipas vakuutusmaksut nousseet yhtäkkiä 2,3 kertaisiksi. Joskus tuli ihmeteltyä että minkä takia vakuutusyhtiön mukaan tässä autossa on tehoa 150 kW ja toisessa samanlaisessa Sierrassa sitten on myös 147 kW kun oikeasti molemmissa on vakio 77 kW.. Liekkö tämä nyt nostanut vakuutushinnat aivan järkyttävälle tasolle? Halvemmaksi tullee taksilla ajella.. No, pittääpi soitella, liekkö vakuutusyhtiön vaihon paikka..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Elo 15, 2013 8:12 pm

Kuulemma asia vaan oli niin että huvitti heitä hintaa nostaa, yhtiö vaihtui aika sukkelaan..

No mutta, tyhjäkäyntiä olen tässä aina pyöritellyt joutessani, tuntuu että alkaa oikeat seokset vihdoinkin löytymään. Hieman kierrokset seilaa kun kiihdyttää kaasu pohjassa ja sitten päästää vapaalle, mutta sitä tuntuu nuo muukki Sierrat vähän tekevän.

Ensimmäinen öljyvuoto tästä havaittu, oli öljyntäyttökorkin ympärillä aika kosteaa öljystä ja öljyä hieman hävinnyt. En tiedä mitä tapahtunut, kun auto oli 3 viikkoa lainassa. Liekkö huohotus mennyt tukkoon? Joskus yksi Sierra vuosia sitten poksautti koko korkin pois sijoiltaan ja pakosarjan päälle.. Ei ole sen kummempia tälle tapahtunut, kulkee mainiosti, mutta nostajien naputus lisääntynyt hieman tuossa laina-aikana. Pitäsi vissiin venttiilit säätää..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Elo 18, 2013 11:01 am

Autohan ei koskaan parannu lainassa, nimimerkillä kokemusta on.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Re: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Joulu 23, 2015 10:43 pm

Tämä auto on siirtynyt eteenpäin. Läheinen hänkin, mutta harvoin tulen tähän autoon enää koskemaan.

Autolla on tullut ajettua edellisen postauksen jälkeen ilman sen kummempia ongelmia. Viimeaikoina ei ole enää ajettu ja hieman ruostetta kerännyt. Mitään ilmoitettavaa varsinaisesti, kaikki pelaa, kun ruosteet vaan korjaisi. Ruosteet lähinnä vänkärin lattiassa ja taka-apurungossa sekä kontin kohdilla. Topicin lienee voi lukita.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa

cron