Sierra -88 2.0 ohc

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Saab.96 » Ke Joulu 05, 2012 12:10 pm

E85 etanolilla on muutenkin huonompi kylmäkäynnistys, esilämmitys on tärkeää.
Ei tahdo edes tossa mun 9-5:ssa lähtee käyntiin -23 asteessa jos ei lämmitä yhtään, lähtee kyllä mutta saa sahata pitkään.
Loppuu suuttimistya yksinkertaisesti koko kesken. (350 cc ja max tuotto on nostettu 140 %:iin.).
Mutta tunnin lämmityksen jälkeen lähtee kun palmun alta.
SAIRASTAN. VARMASTI. SAABISMIA.

www.tonikoskinen.com
Avatar
Saab.96
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 7:25 am
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Joulu 05, 2012 1:17 pm

Sepäse, kun tuolla koko alueella ei ole julkisessa käytössä ainuttakaan lämpötolppaa. Se ei vain yksinkertaisesti lähde, ja polttoainetta tulee liikaakin, joka voi olla syynä siihen ettei se lähde käyntiin. Suuttimia laskeskellessa tuli aika hyvä laskuvirhe, jonka takia saa liikaa polttoainetta. Eilen tuli pienemmät postissa, ajattelin tännän koittaa keretä vaihtaa ne paikalleen. Tuo kun ei ole käynyt kunnolla lämpimänäkään, ja viileällä koneella pitää olla kokoajan jalka kaasulla että saa koneeseen ilmaakin. Noh, kattoo nyt miten tuon saa käynnistymmään suuttimien vaihdon jälkeen ja että ajanko bensalla talven ja sitten kesällä vasta etanolia....
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Saab.96 » Ke Joulu 05, 2012 1:58 pm

Laita webasto tai eberi  ;D
SAIRASTAN. VARMASTI. SAABISMIA.

www.tonikoskinen.com
Avatar
Saab.96
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 7:25 am
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Joulu 05, 2012 4:43 pm

Maksaa lähes 3 kertaa tämän auton hinnan verran...

Taisin mennä laittamaan polttoainepuolen syyksi liian aikasin, oli nimittäin jako hypännyt. Ensimmäisillä starttauksilla se yskäsi pari kertaa mutta sitten ei mittään. Siinä vaiheessa vissiin jako hypännyt, nyt oli n. 1/4 kampiakselikierrosta hypänny jako. Tuossa parkkipaikalla taskulampulla ja lenkillä sitä sitten taiteilin takaisin. Nyt on auto lämppärissä ja pittää kohta käyä vettää testilenkki.

Kun ajoin eilen sinne parkkipaikalle, auto toimi todella hyvin, joten sen jaon on täytynyt hypätä startatessa. Hihna kyllä oli tiukalla...
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Saab.96 » Pe Joulu 07, 2012 8:59 am

Kumma juttu että tuollai hyppää. Ettei olisi hihnassa joku valmistevika tms?

Hyvä kuitenkin että syy selkisi.
SAIRASTAN. VARMASTI. SAABISMIA.

www.tonikoskinen.com
Avatar
Saab.96
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 7:25 am
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Joulu 07, 2012 12:26 pm

En tiedä, ihan normaalilta tuo silmämääräsesti näytästää. Ajelin tuolla tosiaan tuossa toissapäivänä, ja ihan hyvin pelitti taas. Tiedä sitten mikä tuohon oli syynä että hyppäsi.. Jos tuo vielä toiste tapahtuu, nii pittää alkaa miettimmään tarkemmin mistä kiikastaa..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja RST » Pe Joulu 07, 2012 2:28 pm

Kato että hihna on tarpeeks kireellä.. Pitkältä sivulta kun ottaa peukalon ja etusormen väliin niin ei saa kääntyä ku enintään 90ast.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Joulu 07, 2012 5:11 pm

Hihna on tarpeeksi kireällä, siitä voi olla varma. Hihna kääntyy n. 45 astetta. Hihnankiristimen kiristän aina sorkkaraudalla vääntämällä, ja sehän tässä ihmetyttääkin, että miten se on voinut hypätä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja RST » Pe Joulu 07, 2012 5:19 pm

No ei se sit voi kyl mitenkään hypätä, liian kireellä on sulla hihna.. Ihme on tuo kyl..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Lohkolämppärissä vikkaa, tai tarkemmin niissä johdoissa. Ne liitokset jotenkin heikot, kun ei aina lähde lämmittämään, tai sitten lähtee joko lohko tai sisätilanlämppäri pelkästään lämmittämmään. Pittää kuunnella että molemmat pelittää aina kun laittaa lämppäriin.

Muutan nyt talveksi takaisin bensalle tämän, koska tuo kylmäkäynnistyvyys on niin surkeata, ei eilenkään lähtenyt käyntiin ennenkuin oli akku finaalissa. Kesällä muutan takaisin sitten etanolille, kun ei tarvitse kylmäkäynnistyksistä huolehtia.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Helmi 06, 2013 5:07 pm

Auto tuli tuolloin Joulukuussa muutettua bensalle ja kulutus on bensalla ollut korkea, about 15 litraa sataselle. Tälle syyksi selvisi ettei tuo automaatti-imu toimi vaan imu on kokoajan päällä joka selittää myös heikomman kulkupuolen. Onneksi tuota moduulia voi kuitenkin käsin säädellä ja tuo ilmanrajoitusläppä on säädetty nyt täysin auki, seurauksena todella huono kylmäkäynnistyvyys, mutta nyt auto kulkee taas ja kulutuksenkin tulee näkemään varmaan tässä viikon sisään miten on sen laita.

Auto tuli leimattua tänään, korjauskehotuksen kera läpi, hitsattavaa molemmissa helmoissa takana sekä kuskinpuolella keskikohdilla helmaa. Lisäksi hätävilkut ei toimi.

Ennen katsastusta tuli tietenkin rempattua kaikennäköistä pientä.
Autossa on ollut varmaan vuoden ajan todella huono jarrutuntuma eikä takajarrut ole ottaneet kuin pumppaamalla joten alettiin takajarruja ilmaamaan, mutta ilmausruuvit olivat ruostuneet kiinni. Molemmat takajarrusylinterit vaihtoon ja samalla kuskinpuolen takajarruputki, sillä se oli aivan läpimätä. Tämä putki oli todennäköisesti hörppinyt ilmaa tuonne järjestelmään, oli se senverta hapero.

Lisäksi pakoputki piti vaihtaa, koska keskimmäiseen äänenvaimentimeen oli reikiä syöpynyt konerempan aikana. Keskiputken tilasin Motonetista, hintaa tuli reilu 60⬠toimituskuluineen, kun eivät liikkeestä kuulemma nuin isoja osia myy. Putkea kun aloin vaihtamaan niin ongelmaksi muodostui parin vuoden takainen katsastuspatentti joka oli unohtunut korjata, joten täytyi laittaa uusi takapönttökin tilaukseen.
Kuva KuvaKuva
Tämä liitos sisälsi kaksi loppupöntön liitosta hitsattuna peräkkäin, peltiä, letkuklemmareita, putkiklemmareita, kemiallista metallia sekä tiivisteliimaa. :D Todellinen patentti..
Lopputuloksena oli kuitenkin siisti putkisto: Kuva Eikä enää röpötä..

Putkiston vaihdossa tuli myös vastaan rikkinäinen kumikannatin, jota ei saa ostettua näköjään kuin Saksasta, ja sieltäkin sellaisena pakettina missä tulee kaikki nuo kumikannakkeet mukana. Kahta takimmaista kannaketta olisi hyllyssä ollut Motonetissa mutta tuota etummaista vaihteistoon kiinnittyvää ei tullut vastaan Suomesta saatikka Englannista. Tässä olen nyt sitten kerännyt listaa mitä kaikkea muuta pitää samasta puljusta tilata, niin tilaan kerralla kaiken. Lisäksi leimalla tuli puhetta tuosta vaihteiston perässä olevasta kumihässäkästä johon kardaani kiinnittyy, alkaa kuulemma halkeamia näkymään. Pitää sekin tilata samasta Saksalaisesta liikkeestä ja maksaa n. 90â¬.

Tuli jäähdytysjärjestelmä myös puhistettua, jollain STP:n aineella. Ei meinannut pakkasilla tulla lämmintä koppiin ja sehän ei ole ollenkaan normaalia Sierralle, nyt puhaltaa taas lämmintä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Helmi 20, 2013 8:10 am

Voe perskele. Sinne meni kansipahvi, kotia tullessa ihmettelin kun ei vieläkään koppiin tule lämmintä ja lämpömittari yhtäkkiä tipahti, sitten alkoi kone keittämään. Sisätilan lämmityskennon letkut kylmiä, kone tulikuuma, myös ylävesiletku kuuma. Ei vissiin päässyt vesi kiertämään? Tainnu jäätyä jäähytysnesteet tuonne sisätilalämppäriin.. Muistelen kyllä mitanneeni että nämä pakkaset hyvin kestäsi, mutta tiiä sitten.. Ãljyä näkyi olevan 1. sylinterin kohdalla kannen ja lohkon liitospinnassa ja valunut hieman lohkoa pitkin.

Taisi käyä niin että jostain kohti jäätynyt hieman ja mennyt jäähile lämppärille sen tukkien ja aiheuttaen ettei vesi kierrä koneessa -> kone keittää ja kanispahvi mennee ja ehkä kansikin kierossa.. Lämppärin letkut oli kylmiä ja sieltä suihkusi klemmarin ohi vettä, vissiin aika kova paine siellä sitten ollut.
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Ke Helmi 20, 2013 8:35 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja RST » Ke Helmi 20, 2013 11:34 am

Ei se lämppärinkennon jäätyminen vaikuta koneen vasikiertoon niin paljoa että sen tähen keittäs..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 21, 2013 5:42 am

Toivottavasti ei sentään kansikin ole kierossa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Helmi 22, 2013 2:17 pm

Kuhampaha ajattelin jos se oisi jäätyny, jääkylmää puhalsi koko matkan ja lämppärille menevän letkun liitoksesta suihkusi vettä klemmarin ohi ku keitti..
Jokatappauksessa pittää kansipahvi nyt vaihtaa kuhan Mondeon saa tallista ulos. Ãljyä sieltä valu ykköspytyn kohilta ulos joten veikkaampa että tiiviste on mennyt, pittää samalla se kansikin kuitenkin varmuudenvuoksi tarkistaa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Maalis 13, 2013 2:48 pm

Kannesta ei tosiaan mitään häikkää löytynyt, joten vaihdoin kannentiivisteen ja löin takaisin kaiken kasaan. Nyt on jako taas kohdillaan, sytkä kohdillaan ja kaikki kasattu muttei lupaakkaan käyntiin, bensa haisee mutta kipinää ei yksin tallilla ollessaan pystynyt tarkistamaan. Pittää tässä illan päälle vielä tutkiskella, huomiseksi pitäsi jo ajolle saaha..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja RST » Ke Maalis 13, 2013 3:58 pm

Vinkii siihen kipinän tarkastamiseen yksi..

Otat puolanjohdon irti jakajan kannesta, käänntä sen siihen iskaritornin luo ja kiinnität sen vaikka teipillä niin että se johdonpää on noin 15mm päässä siitä metalli lautasesta, sit vaan koppiin starttaamaan ja pelli alareunan välistä katot lyökö kipunaa..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Maalis 13, 2013 7:35 pm

Joo tuli nyt testattua, kipinää tulee, joskin tulpat olivat aika märät kun vilkaisin niitä. Pittää huomenna mittailla nuo johot onko niissä jottain kosketushäikkää. Ei ollut mikkään paras kipinä mutta kyllä se kipinää tasasesti antoi kuitenkin. Auto ei silti lupaakkaan vaikka kaikki on tarkistettu moneen kertaan, mistähän pienestä vipstaakkelista se tälläkertaa jumi.. ::)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Maalis 13, 2013 8:43 pm

Tulipa miehleen että itelä sattu kerran hopusa kiihreelä räpistellesä jäähmään pensapumpun piuha jäähmään irti akusta. Sitten haettiin Zigun kans vikkaa tuntitolkula keskelä yötä, ko ei lähe käynthin. Olisko kyse jostaki nuin yksinkertasesta viasta sullaki?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Maalis 13, 2013 9:38 pm

Varmaan joku yhtä yksinkertainen. Tuo ei tosin vikana ole kun on mekaaninen bensapumppu näissä kaasaripeleissä, bensa myös haiskahtaa ja kohokammiokin täyttyi bensalla, hyvin myös kiihytyspumppu ruikkii koneeseen bensaa. Tulpat olivat tosiaan vain aika kosteat ja kipinä voisi olla parempikin, liekkö sitten johtuu tuosta kosteudesta, pittää huomenna käyä vielä koittamassa. Kaikki on kuitenkin tarkastettu, jako on oikein, sytkä on suurinpiirtein oikein, bensaa tulee ja kipinäkin on olemassa, kaikki piuhat on kiinni kunnolla niin kaasarissa, sytkäpuolella kuin kaikissa antureissakin. Kone myös pyörii entiseen malliin niin startilla kuin käsipelilläkin. Ei mieleen jää muuta kuin nuo märät tulpat ja normaalia heikompi kipinä, mutta luulisi että edes lupailisi vähäsen kun kuitenkin jonkinnäkönen kipuna on? Pittää huomenna tosiaan vielä mitata johtojen imbedanssit ja tarkistella kaikki vielä uudelleen. On vaan niin yksinkertainen kone ja niin vähän sähköä että jännä jos jokin jäänyt huomaamatta, kai sitä tekee jo niin rutiinilla tätä Sierran koneen purkamista ja kasaamista ettei enää jaksa miettiä miten tekee.. :D
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Maalis 14, 2013 6:47 pm

Alko yrittämmään kun käänsi sytkää aikaisemmalle. Lopulta se lähti käymään mutta kävi kahdella. Tämän jälkeen mittailin nuita sytytyskaapeleita ja 4 sylinterin kaapeli oli täysin pimeä, ykkössylinteri oli kunnossa ja muita en ees mitannut vaan kävin uudet ostamassa. Kertalaakista kävi tasaisesti. Säädin sytkän ajoituslampulla ja huomenna pääseekin jo tuolla ajamaan. Nyt pääsee sitten HJ:n jakolaatikkoa vaihtamaan.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Maalis 15, 2013 7:06 pm

Noh, termarin koppahan se sieltä alkoi vuotamaan ja roiski jäähytysnesteitä pitkin konetta, ajelin sitten ison vesihöyrypilven kera tallille..
Ylemmässä kuvassa näkkyykin oikein koneesta nousevat höyryt, ihan reippaasti tuntu vuotavan, uudet neonsiniset tulpanjohdot ei kyllä väriltään miellytä mutta eipä sitä aina taia valinnanvaraa olla.. Sylintereiden 2 ja 4 tulpanjohdot ovat vedetty eri reittiä kuin alkuperäisenä sen takia, että ne ei kertakaikkisesti yllä kunnolla tuota alkuperäistä reittiä. Molemmat johdot olisivat olleet kokoajan aika tiukassa vedätyksessä, ja tämän takia vissiin nuo edellisetkin meni rikki. Johdot on kuitenkin nippusiteellä nyt kiinni niin ei heilu, mutta yltävät nyt hyvin tulpille.

Alemmassa kuvassa sitten näkyy termarin koppa tunnin hiomisen ja kiillotuksen jälkeen. Kohtuu hyvin tullut tuollaisia pistesyöpymiä. Tuo termarin koppa on ostettu uutena 2-3 vuotta sitten, ei ole oikein hyvä tuo alumiinikoppa rautalohkossa.. Saiskohan nuita jostain eri materiaalista valmistettuna? Hioin ensin ja sitten kiillotin ja nyt on kuivumassa kiinni liiman kanssa, jospa se huomenna pitäsi... Jos ei pidä, niin pakkokait se on taas käydä uusi ostamassa... 40⬠tuo kuitenkin vain maksaa, mutta vituttaa suoraansanottuna vaihdella nuita parin vuoden välein.. Muihin Sierroihin ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa termarin koppaa, mutta tähän näköjään kohta jo toisen kerran vaikkei auto montaa vuotta vielä itsellä ole ollut..
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Pe Maalis 15, 2013 7:08 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Leksa » La Maalis 16, 2013 11:53 am

On sulla kyllä vastustanu tämän kans... Toivottavasti alkaa pelaamaan vielä kunnolla :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » La Maalis 16, 2013 12:45 pm

Juu ei oo kyllä muitten Sierrojen kohdalla näin paljoa ongelmia ollut. Mutta on tätä nyt jo sen verta laitettukkin että pitäsi taas hetken toimia, kuhan nesteet saisi sisällä pysymään..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » La Maalis 16, 2013 9:08 pm

No nyt on muutaman kymmenen kilometriä pitänyt tuo termarin koppa. Mutta tämä vain mahdollisti sen, että huomasin jarruihin menneen ilmaa. Aikaisemmin kun polkasi oli poljin napakka ja hyvän tuntuinen, nyt pitää vähän polkea ennenkuin kovenee. Auto on seissyt lähes kuukauden mutta mihinkään ei ole koskettu joten ilmaa sinne järjestelmään on pakko jostain mennä, nestettä on eikä juuri vaju joten vuoto ei suuri ole. Jarruputket näyttää aika entisiltä kyllä, joten taidan vaihtaa kaikki putket ja letkut kunhan taas kerkiää HJ:n jakolaatikkoremontin jälkeen.

Tuo ei tosin ollut ainut vika mikä kävi ilmi kun kunnolla pääsi taas ajamaan, nimittäin jakopäästä kuuluu rohinaa, tarkemmin kuunneltuna kuulostaisi tulevan vesipumpusta. Pitää huomenissa vielä kuulostella tarkemmin. Vesipumppu on ostettu uutena joskus 3 vuotta sitten about, mutta sen jälkeen tuolla on jouduttu vähän ajamaan hihna kiriällä viime syksynä, kun ei meinannut löytyä sopivaa laturin hihnapyörää. Edellinen omistaja kun oli laittanut 11 millin hihnalle tarkoitetun hihnapyörän koneeseen, jossa vesipumppu ja kampiakselin kiilahihnapyörä on 10 milliset, no kyllähän se hihnan sai hyvin luistamaan.. Nyt vissiin laakeri korkannut tuon jäätymisen johdosta. 30 ⬠kertoo Motonet hinnaksi, pitää käydä maanantaina hakemassa, 1 näyttäisi hyllyssä vielä olevan..

Harmi vaan kun en tuota aikaisemmin hoksannut, huomenna on pakko laittaa HJ talliin joten vesipumppu pitää pakkasessa vaihtaa..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja RST » Su Maalis 17, 2013 12:26 pm

OHC:ssä ei pumppu vaikuta jakopäähän kun pyörii laturinhihnalla.. Ota se jakopään koppa auki ja kokeile että hihna on tarpeeks kireellä..
Pitää kääntyä siltä pitkältä sivulta mikä on jakajan puolella noin 90ast kun käytät peukaloa ja etusormea..

Ainut mikä siellä voi rohista on kiristin.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Maalis 17, 2013 3:42 pm

Joo tiedän kyllä ettei pumppu pyöri jakohihnan mukana, tuli ehkä vähän huonosti selitettyä.. :-[ Jakopäällä tarkoitin siis lähinnä koneen etuosasta tulevaa ääntä ja vesipumppu kun on keskellä lohkoa kiinni. Kiristimen joku aika sitten vaihdoin kun tuli huomattua että vanhan kiristimen laakeri oli niin väljä että se rulla heilui miten sattui ja väänsi hihnaa. Jakopään koppaa ei ole ollutkaan paikallaan kun niin usein joutuu ropaamaan ettei jaksa myötäänsä irroittaa ja laittaa takaisin, kun vaatii ylävesiletkun irroituksen. Jakohihna on kireällä, tosin ei käänny ihan 90 astetta vaan ennemminkin 70. Tuo rohina tuli nyt tuon jäätymisen jälkeen, joten epäilen kyllä vakavasti tuota vesipumppua, koska jäähdytysneste ei jakohihnan kiristimeen ole yhteyksissä enkä usko että se yhtäkkiä voi alkaa nuin voimakkaasti ääntämään, mutta pitänee vielä tarkemmin tutkiskella asiaa, enennkuin mitään alkaa korjaamaan.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Maalis 17, 2013 6:33 pm

No eipäs juu ollut vesipumpussa mitään häikkää kun puukepillä kuuntelin. Mutta siltä alueelta ääni kuitenkin tuli, syypää olikin nimittäin flekti. Tästä(kin) Sierrasta kun oli tuo flektin viskokytkin hajonnut niin tuli hitsattua umpeen jokunen vuosi sitten, auton oston jälkeen. Viskokytkimen kuori kun taitaa vain olla alumiinia niin eipä se tuo hitsiklöntti kauaa siinä kiinni pysynyt, mutta on kuitenkin pakottanut flektin pyörimään kokoajan koneen nopeudella. Nyt tämä klöntti on vain hakannut itselleen niin ison kolon tuohon, että sen takia ääntää. Pitää tuohon keksiä joku kikka millä sen kiinni saa ja varmaan pakko joskus paremmalla aikaa laitella sähköflektiä.. Alla olevassa kuvassa näkyy tuo klöntti.

Kuva
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Huhti 02, 2013 5:35 pm

Eipäs ole enää ongelmia autossa ollut, kovaa ajoa harrasteltu ettei karstoittumaan pääse.. Tuli tuossa huomattua että jos trippimittarin nollaa kun on paikoillaan niin se pyörii kilometrin ja sitten pysähtyy, en ole vielä tuota itse matkamittaria seurannut pyöriikö sekään jossei trippimittari pyöri. Jos trippimittarin nollaa kun on liikkeessä niin pyörii moitteetta. Herkkiähän nämä ovat siitä miten painat tuota nollausnappia, mutta vaikka kuinka hellästi sen tekee niin tässä se jämähtää kilometrin jälkeen paikalleen eikä siitä enää lähde pyörimään ennenkuin vauhdissa tuon nollaa. Nopeusmittari toimii moitteetta, vinkkejä missä vika voisi olla? Onkohan sieltä rattaat kuluneet mittarin sisältä?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Huhti 11, 2013 2:53 pm

Tuli ainakin selvitettyä että matkamittari pyörii vaikka trippimittari jumiikin. Toinen ongelma on ilmennyt ja se on se että kun tulee vähänkään isompi möykky tiessä niin putken takakannatin hyppää pois kannakkeestaan ja kolisee vetariin. Tähän on syynä liikaa venynyt takapöntön kannatinkumi, jossa siis on ne reiät aivan liian suuret. Nopea nakata putki takaisin kun irtoaa, mutta pitää vaihella tuo hetikun joutaa..

Lisäksi taas teiden sulattua muistaa, miten kauheat nuo takakelkan puslat on, tuntuu perseessä asti kuinka takakelkka liikkuu todella paljon mutkissa. Esimerkiksi matka-ajossa tuntee hyvin suuremmissa nopeuksissa kuinka perä ohjaa autoa ja ratilla saa sitten korjailla... Kukaan koskaan täällä vaihtanut takakelkan puslia? Sen tiedän että iso homma se on, taitaa olla helpoin kunnostaa joku jo irrallaan oleva ja sitten vaihtaa se kunnostettu tuon nykyisen tilalle. Tarkoitus siis puslat uusia, kun muuten silmämääräisesti näyttää ihan hyväkuntoiselta.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron