Auto tuli tuolloin Joulukuussa muutettua bensalle ja kulutus on bensalla ollut korkea, about 15 litraa sataselle. Tälle syyksi selvisi ettei tuo automaatti-imu toimi vaan imu on kokoajan päällä joka selittää myös heikomman kulkupuolen. Onneksi tuota moduulia voi kuitenkin käsin säädellä ja tuo ilmanrajoitusläppä on säädetty nyt täysin auki, seurauksena todella huono kylmäkäynnistyvyys, mutta nyt auto kulkee taas ja kulutuksenkin tulee näkemään varmaan tässä viikon sisään miten on sen laita.
Auto tuli leimattua tänään, korjauskehotuksen kera läpi,
hitsattavaa molemmissa helmoissa takana sekä kuskinpuolella keskikohdilla helmaa. Lisäksi hätävilkut ei toimi.
Ennen katsastusta tuli tietenkin rempattua kaikennäköistä pientä.
Autossa on ollut varmaan vuoden ajan todella huono jarrutuntuma eikä takajarrut ole ottaneet kuin pumppaamalla joten alettiin takajarruja ilmaamaan, mutta ilmausruuvit olivat ruostuneet kiinni. Molemmat takajarrusylinterit vaihtoon ja samalla kuskinpuolen takajarruputki, sillä se oli aivan läpimätä. Tämä putki oli todennäköisesti hörppinyt ilmaa tuonne järjestelmään, oli se senverta hapero.
Lisäksi pakoputki piti vaihtaa, koska keskimmäiseen äänenvaimentimeen oli
reikiä syöpynyt konerempan aikana. Keskiputken tilasin Motonetista, hintaa tuli reilu 60⬠toimituskuluineen, kun eivät liikkeestä kuulemma nuin isoja osia myy. Putkea kun aloin vaihtamaan niin ongelmaksi muodostui parin vuoden takainen katsastuspatentti joka oli unohtunut korjata, joten täytyi laittaa uusi takapönttökin tilaukseen.
Tämä liitos sisälsi kaksi loppupöntön liitosta hitsattuna peräkkäin, peltiä, letkuklemmareita, putkiklemmareita, kemiallista metallia sekä tiivisteliimaa. :D Todellinen patentti..
Lopputuloksena oli kuitenkin siisti putkisto:
Eikä enää röpötä..
Putkiston vaihdossa tuli myös vastaan
rikkinäinen kumikannatin, jota ei saa ostettua näköjään kuin Saksasta, ja sieltäkin sellaisena pakettina missä tulee kaikki nuo kumikannakkeet mukana. Kahta takimmaista kannaketta olisi hyllyssä ollut Motonetissa mutta tuota etummaista vaihteistoon kiinnittyvää ei tullut vastaan Suomesta saatikka Englannista. Tässä olen nyt sitten kerännyt listaa mitä kaikkea muuta pitää samasta puljusta tilata, niin tilaan kerralla kaiken. Lisäksi leimalla tuli puhetta tuosta vaihteiston perässä olevasta kumihässäkästä johon kardaani kiinnittyy, alkaa kuulemma halkeamia näkymään. Pitää sekin tilata samasta Saksalaisesta liikkeestä ja maksaa n. 90â¬.
Tuli jäähdytysjärjestelmä myös puhistettua, jollain STP:n aineella. Ei meinannut pakkasilla tulla lämmintä koppiin ja sehän ei ole ollenkaan normaalia Sierralle, nyt puhaltaa taas lämmintä.