Sivu 1/2

Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 3:15 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Vaikkei tämä mikään rojekti varsinaisesti olekkaan, niin ajattelin lisäillä tämän tänne. Voihan sitä jotain pientä näperrystä vielä tullakin. :P

-Specsejä

*33" Pit Bull Growlerit, riittävän leveät
*4000 kg vinssi mallia TML
*Koria nostettu 60mm korokepaloilla
* Custom-levikkeet
* Raudat kulkee ympäri auton alakulmaa, itse tehty, kestää nostaa tunkilla
* Karjarauta ja jonkinlaiset lisäpitkät
* Lavalla työkaluloota, valorauta ja hellan työvalot
* Snorkkeli  :P

* Kone täysin vakio TD25 (2,5d ilman turboa) löytyy sellaset 75 hevosta eli pirun ripee!  ;D
*Edessä napalukot, takana ei minkäänlaista lukkoa. Tosin bensamallin perä, joka on hiukan lyhempi kuin diisselin.

Uusin hiljan autoon syylärin,startin,termostaatin,vesipumpun, öljyt ja suodattimet.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Viikonloppuna olisi tarkoitus hakea toinen mokoma elintenluovuttajaksi. Pitäis vaihella vielä pikku liuta osia.

Semmonen.  :P

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 3:18 pm
Kirjoittaja Leksa
No niin se on kunnon möyrimis vehkeen tehny :) mitäs palikkaa menee vaihtoon?

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 3:21 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Eipä sen kummempaa ku ohjaustehostimen pumppu, uudet suuttimet tartteis kaivella, vänkärin turpavyö ja toiselle akulle pitäis rakentaa jonkinlainen teline. Rupee toi tehostimen pumppu olla niin väljä, että sen hihnapyörä hankaa tuulettajan ropeliin.  :D

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 3:54 pm
Kirjoittaja HEka--
Komea kapistus :) Oli itelläkin nissan pickup työautona vielä vuosi sitten, sitä en kyllä kaipaa! :P

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 4:48 pm
Kirjoittaja Mikko
Sehän näyttää iha menevältä vehkeeltä. :) Ootko meinannu turboo laittaa?

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 5:50 pm
Kirjoittaja Tombbuli
[quote=""Mikko""]
Sehän näyttää iha menevältä vehkeeltä. :) Ootko meinannu turboo laittaa?
[/quote]

Kyllähän sitä muuten laittais, vaan kylillä puhuuvat, että ei kestä tuo kone oikein minkäänlaista turboa.  :( Pakko kituuttaa tuolla nuhapumpulla...

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 7:13 pm
Kirjoittaja Mikko
Ei muutaku sitte parempaa konetta laittelemmaan keulille. ;)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Helmi 24, 2011 7:09 am
Kirjoittaja Tombbuli
Tuossahan sitä olisi turbo, eiku laittamaan??  ;D ;D

Kuva

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Helmi 24, 2011 3:57 pm
Kirjoittaja Mikko
Noni eiku paikoilleen vaan! :)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Helmi 24, 2011 5:03 pm
Kirjoittaja Apexi
kaanis kuvatus toi viimene :-*

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Helmi 24, 2011 8:57 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Tosiaan, toi Holsetti on Scaniasta. Se on vaan aika väljä. Ja veikkaanpa, että se ei montaa päivää kestäis tuota rääkkiä, riippuen tietenkin ahdoista.  :)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Pe Helmi 25, 2011 4:46 am
Kirjoittaja HEka--
Kuinkahan kova viive tuollaisella turbolla olisi.. :D Meillä on firmassa myös Scania ja samankokoisella turbolla niin ei se siinäkään aivan heti ala vinkumaan :)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Pe Helmi 25, 2011 12:38 pm
Kirjoittaja Mikko
Jos viive on ongelma ni sitte laita remmiahin kylkee! ;D Ei oo viiveitä sitte. :P

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Pe Helmi 25, 2011 7:04 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Joo, yks tommonen oli (en tiedä onko vieläkin) myynnissä nettiautossa, missä oli eatonin remmiahdin. :P Vielä oli lumiaura keulilla, mahtaa penkka siirtyä?  ;D

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2011 11:03 am
Kirjoittaja Tombbuli
Näpsin vähän keväisiä kuvia. :D

Kuva

Kuva

Kuva

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 9:23 am
Kirjoittaja Tombbuli
Ei tulisi tästä harrastuksesta mitään ilman vinssiä+maastotunkkia+lapiota. :)

Kuva

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 9:30 am
Kirjoittaja Sierramies
Oletpa sie sen menny paikkaan ajamaan :D

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 9:43 am
Kirjoittaja Tombbuli
Pitäähän se rajat kokeilla. ;) Muutenpa tuolla pellolla pääsi hyvin, mutta oli vaan tuo yksi notkelma mikä oli pehmenny sen verran että maha tavoitti maahan.  ;D

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 11:34 am
Kirjoittaja Mikko
Isompaa rengasta tämäki tarttee nii ei uppoa nii herkästi! ;)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 5:42 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Kyllä olis jotkut 35" ja 12,5" leveät ihan kova sana. :P

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 6:09 pm
Kirjoittaja Mikko
Nuo nykyset näyttää järkyttävän pieniltä tällässeen autoon! Vähintään justiisa sellaset 35" laitat alle ni joha on komia :P Sitte vasta onki iso homma kaivaa ylös ku sellasilla vejät akseleita myöten peltoon kiinni...  ::)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 6:33 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Mutta sehän kuuluu tähän harrastukseen.  ;D

EDIT: ja seuraavat renkaat on kyllä VÄHINTÄÄN 35" ;)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 7:00 pm
Kirjoittaja Mikko
No niinhä se kuuluu.. Mulla ei ennää vinssillä hj lähteny ku olin kaivanu akseleita myöten kiinni peltoon sen kokosilla renkailla.. Katkes vaijeri ja lens jonnekki järettömän kauas ni piti rattorilla nostella poissa... ::) Laita suoraan 37" 8) Voipi kyllä olla että vähän joutuu muokkaamaan että mahtuu pyörimmään..

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2011 8:39 am
Kirjoittaja Sierramies
Eikös siinä pitemmän pääle käy niin että jos laittaa oikein hyvin eteneväksi auton, niin sen saapi sitten kiinni semmosseen paikhaan ettei etes raktorila saa pois :)

Työkaveri näytti eilen videon ko joku sen tuttu oli tehny volvon kaivuriin semmosen tela-/ponttoonialustan että sillä pääsi niin vetisela suola ko järvessäki ja lummeenkaan se ei uponnu kuulema ko pari kymmentä senttiä. Ja kaivuri oli siis oikea isokokonen telakone.
Toisaalta olishan se semmonen autoki kiva jolla pääsis kaikila soillaki :)

Mites tuo renkaitten suurennus vaikuttaa katulaillisuuteen, ajettavuuteen ja nopeusmittariin?

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2011 11:44 am
Kirjoittaja Mikko
Niinhän se on, mitä parempi auto, sen paremmin sillä pääsee kunnes jää kiinni ja sitten kun jää niin se myös jää...

Tälläistä sanoo AKE renkaiden muutoksista:
Muutoskatsastuksessa katsastaja voi hyväksyä autoon renkaat, joiden ulkohalkaisija on enintään  51 mm ja leveys on enintään 102 mm auton alkuperäisten renkaiden mittoja suuremmat. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.
Jos tuota enemmän haluat suurentaa niin voit hakea sitten poikkeuslupaa..

Ajettavuus nyt ei tiellä parane isommilla renkailla, paitsi jos on liian lyhyet välitykset niin sitten ajo on mukavempaa, kuten hj:ssa (matka-ajossa kierrokset huomattavasti alemmat jolloin menee myös vähemmällä polttoaineella ja melulla) , minulla ainakin noilla 35" mudterraineilla on isompi rengasmelu kuin vakiorenkailla, mutta rengasmelu vaihtelee paljon mitä rengasta laittelet alle.. Kaikki isot renkaat ei siis ole aivan kauheita ajettavia, nuo mudterrainit ovat olleet kuitenkin hyvät mielestäni pidemmilläkin matkoilla ja ovat kestäneet jo monta vuotta ja vielä on reippaasti pintaa jälellä... Maastossa ajettavuus tietenkin paranee kun menee helpommin vaikeista paikoista. Nopeusmittari näyttää liian vähän isommilla renkailla ja kuten tuossa AKE:lta otetussa lainauksessa selviää niin virhe pittää korjata että renkaat voidaan muutoskatastaa.

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2011 3:19 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Noilla Growlereilla rengasmelu on kyllä aivan kamala. Mutta ajettavuus ei juurikaan kärsi muutoin. Ja nopeusmittari näyttää just eikä melkein oikein tuossa jostain syystä noilla renkailla. Mutta pikkuteillä ajan paljon mielummin tuolla, kun millään muulla autolla. :)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2011 6:41 pm
Kirjoittaja Sierramies
Joo, kyllähän tommonen on mukava ajeleskella huonommila ja routavaurioisila teilä ihan "normirenkaillaki". Toki kyllä Sierra tuntu tänhään taas niin mukavalta ja sporttiselta autolta :)

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ma Touko 09, 2011 7:43 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Nyt tuli sitten se elintenluovuttaja vihdoin haettua, näin niitä vaan kasaantuu pihaan :D

Kuva

Kuva

Kuva

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ma Touko 09, 2011 8:24 pm
Kirjoittaja Mikko
Paljoko tälläsellä saa vettää?

Vs: Nissan King Cab No Roads No Rules-edition

ViestiLähetetty: Ma Touko 09, 2011 8:38 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Ei tolla sais kun reilun kaks tonnia. Yhdistelmän kok. paino läheni neljää tuhatta. :D Silti se vaan jakso painaa ongelmitta sen 80 km.