Volvo 740 -86

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » To Maalis 03, 2011 6:41 pm

Hirvittävässä autokuumeessa olin jo lähdössä katsomaan tuossa iltapäivästä vanhaa -83 Volvon 240:ä, mutta juuri ennen lähtöä päätin tarkistaa vielä nettiauton tiukkaakin tiukemmilla hakuehdoilla ja siellä se oli! Mun uusi rakas, valkoinen seittenneliskantti varustetasoa GL. Voimanlähteenä toimii B200K (kahden litran kaasari), joka tuottaa tehtaalta tullessaan hurjat 105 hevosta. Kulkineella on rullattu vasta 440 000 km (sisäänajo suoritettu) ja tosiaan mainittakoon lisävarusteet; lohkolämmitin, sisätilanpistoke, penkinlämmittimet, ohjaustehostin, sumuvalot. Autoon on juuri tehty jakopää- ja jarruremontti. Myös iskarit on uusittu hiljattain. Ja leimaa tällä paketilla on ensi tammikuuhun asti! Renkaatkin ovat melkein uudet nastat. Korista en löytänyt yhtään ruostekohtaa (olisi ne pitänyt valkoisessa autossa näkyä.)

Pieniä miinuksia:

-bensamittari näyttää välillä omiaan
-mittarinvalot diskoilee omiaan
-paisuntasäiliö vuotaa hieman

Hintaa koko paketilla oli huikeat 500 euroa.

En oikein ole varma, mitä tästä rakentaisi. Alkuperäinen tarkoitus oli ostaa kesäautoksi joku takavetoinen rottelo, jolla voi mennä kahva edellä ilman että pelottaa särkyykö vaiko eikö. Ongelmana on vaan, että tämä on vain liian hyväkuntoinen "raiskattavaksi"!

Tarvitsen teidän ehdotuksianne, hyvät foorumilaiset! Ideoita, suuntaa antavaa tyylisuuntaa?

Kuvia tulee huomenissa, päivänvalon aikaan.
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Maalis 03, 2011 6:52 pm

En oikein tiedä mitä ehdottaa kun rehellisesti sanottuna en ole koskaan välittänyt Volvoista :) Tointaako isommin rakentaa, sipistelet vain vähän sieltä täältä?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Mikko » To Maalis 03, 2011 8:02 pm

Laitat vaan kuntoon ja kovaa ajoa! :) Jos tosiaanki on hyväkuntonen nii mitä sitä raiskaamaan?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Pe Maalis 04, 2011 6:37 pm

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tosiaan toi etulippa on ottanu pienen pusun ja etusumaria nostin niin se palautu alkuperäiseen asentoon. Ja sisältä on kummaltakin puolen ovessa noi säilytyslokerot lohkeilleet ja niitä entinen omistaja korjallu jesarilla. :D

Oli muuten karstainen kun ostin! Vanhalla papparaisella ollu, ei oo enää karstanen. ;)

Ja mainittakoon, että en ole ikinä ajanut noin hiljaista ja vakaata tuon ikäistä autoa! :)
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Maalis 06, 2011 9:42 pm

No eipä oo hassumman näköne volle. :) Komiat on tosiaan teippipatentit. :D
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Maalis 07, 2011 4:02 am

Joo ei muuta kun laitat joka paikan kuntoon, ja hipistelet oikein kunnon iskuun volvon. Sitten vaan kenttään ja passelia vannetta niin johan :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Ma Maalis 07, 2011 7:35 am

Tällä viikolla lähtee tilaukseen kirkkaat etu- ja sivuvilkut. Sit aattelin napata tuosta maskista Volvon merkin poies ja maalata mattamustalla ton mustan maskiosan. Ja lohkolämmittimen töpselin paikkaa vois muuttaa? Sit tolle etulipalle pitää tehdä pieniä korjaustoimenpiteitä.

Jos näillä eväillä aloitetaan. :P
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Maalis 07, 2011 8:15 am

Hyvän näkönen 740 näkkyy olevan. Kannattaa varhmaan kunnostella hyvään kuntoon ja tehä fiksun näkönen peli tuosta, ko on nuin hyän olonen auto.
Kannattaa varhmaan harkita tuota lohkolämmittimen pistokkeen vaihtoa samala. Uuvet ei ole hiveän hintasia ja huomattavasti fiksumman näkösiä. Ite vaihoin ekasta sierrasta tuon ison lohkolämmittimen pistokkeen pienempään ja sijotin sen puskurin alalaitaan. Nykysessä se on keskelä puskuria.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Ti Maalis 08, 2011 8:20 am

Pistetään mietintämyssyn alle! Tosiaan, tarkoituksena on rakennella pikkuhiljaa just semmonen perussiisti peli jolla pääsee myös ajelemaan metsäautoteitä. Eli ei mitään 5cm maavaralla olevaa lasikuituhärpäkettä. :D
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Ti Maalis 08, 2011 2:30 pm

Kuva

Kuva

Kuva

Eipä näytä enää niin pappamaiselta ku ennen! Kohtalaisen helppo oli asentaa, olisiko mennyt yht. puolisen tuntia. Toisessa kuvassa näkyy myös naarmu, kun joku idiootti oli sunnuntaina peruuttanu kylkeen kaupan pihassa, eikä jättänyt mitään lappua...
Viimeksi muokannut Tombbuli päivämäärä Ti Maalis 08, 2011 2:32 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Maalis 09, 2011 5:26 am

Joo, kyllä heti parantui keulasta ilme :) Jos vielä vähän pesuainetta niskaan :D
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Maalis 09, 2011 5:41 am

Siitä se lähtee :D
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Ke Maalis 09, 2011 6:36 am

[quote=""HEka--""]
Joo, kyllä heti parantui keulasta ilme :) Jos vielä vähän pesuainetta niskaan :D
[/quote]

Turha pistää, kun se 50 km ajon jälkeen näyttää jo samalta. :D

EDIT: Ja jos jollain taitavalla shopparilla ois aikaa/halua, niin vois esittää pari variaatiota tuosta maskista:

1. Kokonaan ilman tota volvon merkkiä
2. Pelkästään tuo "viiva" pois, eli maskin keskelle jäis vaan Volvon merkki?
Viimeksi muokannut Tombbuli päivämäärä Ke Maalis 09, 2011 6:55 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Maalis 10, 2011 6:44 am

Minulla on Sierrassa lohkolämmittimen pistoke konepellin alla. Siistin näköinen, kun ei näy. Tosin kun piuhan päässä on, joutuu konepellin jättämään raolleen. Ellei se haittaa, voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Tosiaan, maski voisi olla hieno ilman merkkiä. Ja maalattu auton väriseksi.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Maalis 10, 2011 6:55 am

Kuva

Huonosti photoshopattu, ei ollut mitään blend toolia tuossa ohjelmassa. Mutta kuitenkin, Merkitön maski. Vielä kromireunat kirkkaaksi ja valkoista maalia päälle, niin on luxus. Sitten ostat sellaisen Volvon merkin konepellille, miten vanhoissa Mersuissa esim. Tökkäät tuohon keskelle eteen kromisen Volvo-tähtäimen. Maalaa samalla sivupeilit valkoiseksi. Minun silmääni nuo olisi täys 10.
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä To Maalis 10, 2011 6:58 am, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » To Maalis 10, 2011 8:16 am

Kiitos shoppauksesta! Kyllä se mummotähtäin kävi mielessä tuossa, ja miksei! Mut tuon maskun mustan osan vetäisen ihan mattamustalla, ja jos tuo kromi on kärsiny, niin sitä pitää ehostaa. Sit toi etulippa pitää vielä "entisöidä" ja mahdollisesti maalata puskurit korin väriin. Sen kummempaa en ulkoapäin ajatellut.
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Maalis 10, 2011 11:24 am

Sekin varmasti muuttaa aika radikaalisti jo keulakuvaa, kun fiksaa etulipan. Kyllähän se aika vallitsevasti silmään ottaa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Pe Huhti 01, 2011 2:16 pm

Tänään kävin Joensuun reissulla ja meinasin jäädä sille tielle. Lämmöt alkoi nousta, putkesta tuli jänniä "höyrypilviä" ja letkut oli aika pinkeenä. Eiku aukomaan kantta. Ja sieltähän paljastui palanut pahvi. :D Oli kolmeen sylinteriin jo ehtinyt sylkeä vettä. Soitin tuossa tuttavalle, joka on Kuopion varaosakeskuksella töissä. Kansipahvi, kannen pultit 10 kpl, pakosarjan tiivisteet 4kpl, imusarjan tiiviste, samalla otin uuden vesipumpun, öljynsuodatin, venttiilikopan tiiviste ja kaasarin tiivistesarja. Yht. 85â¬. :) Hyvä olla suhteita. :D

Nyt on kansi pajan lattialla, eikun hinkkailemaan puhtaaksi ja osat huomenna hakemaan!

Illasta lisäilen kuvia.
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Pe Huhti 01, 2011 3:23 pm

Jooh, elikkäs kaasaria purkaessa alkoi jo olla varmaa. mikä siellä alhaalla odottaa. Oli hieman huohotellut tuonne koppaan. :D
Kuva

Ja tuoltahan se näytti. Kolmesta sylinteristä ja palotilasta oli hävinny karstat kivasti kun oli vettä heitellyt välistä.

Kuva
Viimeksi muokannut Tombbuli päivämäärä Pe Huhti 01, 2011 3:25 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Huhti 01, 2011 3:42 pm

Hieman näkkyy joo nesteitä kaasarissa.. :D Onko tuo pierupurkin kaasari? Näyttäs vähä.. Mullaki pari kipaletta noita golffeissa ollu ja on ne vaa paskoja, koskaa toiminu kunnolla. Oot muuten kyllä hyvällä hinnalla saanu osia. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Pe Huhti 01, 2011 4:16 pm

[quote=""Mikko""]
Hieman näkkyy joo nesteitä kaasarissa.. :D Onko tuo pierupurkin kaasari? Näyttäs vähä.. Mullaki pari kipaletta noita golffeissa ollu ja on ne vaa paskoja, koskaa toiminu kunnolla. Oot muuten kyllä hyvällä hinnalla saanu osia. :)
[/quote]

Nyt en tiedä mitä tuo pierupurkki tarkoittaa. :DD Kyllä se on asiansa hoidellu, kylmänä tietty vähän kankee. Niin ja unohtu tuosta listasta vielä termostaatti samaan hintaan! :)
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Huhti 01, 2011 5:45 pm

Tarkoitan pierburg-merkkistä kaasaria. Oon kuullu niistä vaan huonoa, ja mullakin on nyt seisonu tuo syncrogolffi tuossa pihassa pari vuotta paikallaan ku meni pierburg täysin jumiin ja pitäs varmaan ruiskuksi muuttaa.. Myös edellisessä golffissa oli tuo pierburg kaasari ja sen kanssa sai todellakin tapella viikkotolkulla. Se kaasari on niin monimutkanen että se ei toimi koskaan kunnolla, ja jos sulla toimii ni on varmaan ainut maailmasta löytyvä toimiva pieruburkki. Näyttäs pahasti tuon kuvan perusteella pierburgilta, en tiiä varmaks onko tuo. Mutta kuitenki heti jos alkaa temppuilemmaan tuo niin elä ees ala korjaamaan vaa heitä suoraan vesilintua ja weebberiä tilalle.

Tästä lisätietoo kaasarista (sammaa pierburggia käytetty bemareissa,volkkareissa ja audeissa ainakin): http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=147285&highlight=pierburg http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=124127&highlight=pierburg ja muutenkin tuolta foorumilta jos huvittaa kaivella. Vastaan ei ole tullut vielä yhtään yli päivän toiminutta pierburggia....
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Pe Huhti 01, 2011 5:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Pe Huhti 01, 2011 6:07 pm

En saanut sielunrauhaa, vaan hiippailin talliin taskulampun kanssa ja siellä luki isolla että SOLEX. :D Eli ei oo "pierupurkki"!  8)
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Huhti 01, 2011 10:47 pm

:D Hyvä ettei ollu vaikkaki molempia netistä löytämieni tietojen mukkaan käytetty 700 volvoissa. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Su Huhti 03, 2011 12:06 pm

Eipä tule Volvo tälle viikonlopulle kasaan, venttiilikopan tiiviste ei ehtinyt lauantaiksi varaosakauppaan. Samalla pitäisi kehitellä tuonne kaasarille uutta tiivistettä, sitä ei enää valmisteta. :S Ja nämä tiivistetahnat ei kestä ollenkaan bensaa eli se on itse väsättävä.
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Huhti 03, 2011 4:08 pm

Onko sulla sellasta tiivistemateriaalia levynä? Saa joistain tarvikeliikkeistä ja siitä olen itse saksilla ja puukolla väsänny sierran kaasareihin jos jonkilaisia tiivisteitä.. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Su Huhti 17, 2011 6:53 pm

Tänä viikonloppuna viimeinkin saatiin Volle kasaan, kaasariin ostin sitä tiivistepaperia yhden arkin mutta en tehnyt siitä vielä uutta vaan laitoin vanhan paikoilleen ja ajattelin että jospa se vielä toimisi. No, auto lähti hyvin käyntiin. Mutta kierrokset on koko ajan 3000 rpm. En tiedä onko kaasari sitten väärin asennettu tai jotain. Imusarjan kiristysvaiheessa katkesi yksi pultti, voi johtua siitäkin. Ei riittänyt enää mielenkiinto alkaa purkamaan, vaan auto heitettiin pihalle tallista uuden rojektin tieltä...
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Volvo 740 -86

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Huhti 17, 2011 7:55 pm

Kuulostas kyllä imuvuodolta jos kerta ei mitenkään mene kierrokset alle 3000 rpm ja vanha tiiviste ja yksi pultti poikki.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu


Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron