Sivu 1/1

Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: To Maalis 03, 2011 6:41 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Hirvittävässä autokuumeessa olin jo lähdössä katsomaan tuossa iltapäivästä vanhaa -83 Volvon 240:ä, mutta juuri ennen lähtöä päätin tarkistaa vielä nettiauton tiukkaakin tiukemmilla hakuehdoilla ja siellä se oli! Mun uusi rakas, valkoinen seittenneliskantti varustetasoa GL. Voimanlähteenä toimii B200K (kahden litran kaasari), joka tuottaa tehtaalta tullessaan hurjat 105 hevosta. Kulkineella on rullattu vasta 440 000 km (sisäänajo suoritettu) ja tosiaan mainittakoon lisävarusteet; lohkolämmitin, sisätilanpistoke, penkinlämmittimet, ohjaustehostin, sumuvalot. Autoon on juuri tehty jakopää- ja jarruremontti. Myös iskarit on uusittu hiljattain. Ja leimaa tällä paketilla on ensi tammikuuhun asti! Renkaatkin ovat melkein uudet nastat. Korista en löytänyt yhtään ruostekohtaa (olisi ne pitänyt valkoisessa autossa näkyä.)

Pieniä miinuksia:

-bensamittari näyttää välillä omiaan
-mittarinvalot diskoilee omiaan
-paisuntasäiliö vuotaa hieman

Hintaa koko paketilla oli huikeat 500 euroa.

En oikein ole varma, mitä tästä rakentaisi. Alkuperäinen tarkoitus oli ostaa kesäautoksi joku takavetoinen rottelo, jolla voi mennä kahva edellä ilman että pelottaa särkyykö vaiko eikö. Ongelmana on vaan, että tämä on vain liian hyväkuntoinen "raiskattavaksi"!

Tarvitsen teidän ehdotuksianne, hyvät foorumilaiset! Ideoita, suuntaa antavaa tyylisuuntaa?

Kuvia tulee huomenissa, päivänvalon aikaan.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: To Maalis 03, 2011 6:52 pm
Kirjoittaja HEka--
En oikein tiedä mitä ehdottaa kun rehellisesti sanottuna en ole koskaan välittänyt Volvoista :) Tointaako isommin rakentaa, sipistelet vain vähän sieltä täältä?

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: To Maalis 03, 2011 8:02 pm
Kirjoittaja Mikko
Laitat vaan kuntoon ja kovaa ajoa! :) Jos tosiaanki on hyväkuntonen nii mitä sitä raiskaamaan?

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Maalis 04, 2011 6:37 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tosiaan toi etulippa on ottanu pienen pusun ja etusumaria nostin niin se palautu alkuperäiseen asentoon. Ja sisältä on kummaltakin puolen ovessa noi säilytyslokerot lohkeilleet ja niitä entinen omistaja korjallu jesarilla. :D

Oli muuten karstainen kun ostin! Vanhalla papparaisella ollu, ei oo enää karstanen. ;)

Ja mainittakoon, että en ole ikinä ajanut noin hiljaista ja vakaata tuon ikäistä autoa! :)

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Su Maalis 06, 2011 9:42 pm
Kirjoittaja Mikko
No eipä oo hassumman näköne volle. :) Komiat on tosiaan teippipatentit. :D

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ma Maalis 07, 2011 4:02 am
Kirjoittaja Leksa
Joo ei muuta kun laitat joka paikan kuntoon, ja hipistelet oikein kunnon iskuun volvon. Sitten vaan kenttään ja passelia vannetta niin johan :)

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ma Maalis 07, 2011 7:35 am
Kirjoittaja Tombbuli
Tällä viikolla lähtee tilaukseen kirkkaat etu- ja sivuvilkut. Sit aattelin napata tuosta maskista Volvon merkin poies ja maalata mattamustalla ton mustan maskiosan. Ja lohkolämmittimen töpselin paikkaa vois muuttaa? Sit tolle etulipalle pitää tehdä pieniä korjaustoimenpiteitä.

Jos näillä eväillä aloitetaan. :P

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ma Maalis 07, 2011 8:15 am
Kirjoittaja Sierramies
Hyvän näkönen 740 näkkyy olevan. Kannattaa varhmaan kunnostella hyvään kuntoon ja tehä fiksun näkönen peli tuosta, ko on nuin hyän olonen auto.
Kannattaa varhmaan harkita tuota lohkolämmittimen pistokkeen vaihtoa samala. Uuvet ei ole hiveän hintasia ja huomattavasti fiksumman näkösiä. Ite vaihoin ekasta sierrasta tuon ison lohkolämmittimen pistokkeen pienempään ja sijotin sen puskurin alalaitaan. Nykysessä se on keskelä puskuria.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ti Maalis 08, 2011 8:20 am
Kirjoittaja Tombbuli
Pistetään mietintämyssyn alle! Tosiaan, tarkoituksena on rakennella pikkuhiljaa just semmonen perussiisti peli jolla pääsee myös ajelemaan metsäautoteitä. Eli ei mitään 5cm maavaralla olevaa lasikuituhärpäkettä. :D

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ti Maalis 08, 2011 2:30 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Kuva

Kuva

Kuva

Eipä näytä enää niin pappamaiselta ku ennen! Kohtalaisen helppo oli asentaa, olisiko mennyt yht. puolisen tuntia. Toisessa kuvassa näkyy myös naarmu, kun joku idiootti oli sunnuntaina peruuttanu kylkeen kaupan pihassa, eikä jättänyt mitään lappua...

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ke Maalis 09, 2011 5:26 am
Kirjoittaja HEka--
Joo, kyllä heti parantui keulasta ilme :) Jos vielä vähän pesuainetta niskaan :D

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ke Maalis 09, 2011 5:41 am
Kirjoittaja Sierramies
Siitä se lähtee :D

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Ke Maalis 09, 2011 6:36 am
Kirjoittaja Tombbuli
[quote=""HEka--""]
Joo, kyllä heti parantui keulasta ilme :) Jos vielä vähän pesuainetta niskaan :D
[/quote]

Turha pistää, kun se 50 km ajon jälkeen näyttää jo samalta. :D

EDIT: Ja jos jollain taitavalla shopparilla ois aikaa/halua, niin vois esittää pari variaatiota tuosta maskista:

1. Kokonaan ilman tota volvon merkkiä
2. Pelkästään tuo "viiva" pois, eli maskin keskelle jäis vaan Volvon merkki?

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2011 6:44 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Minulla on Sierrassa lohkolämmittimen pistoke konepellin alla. Siistin näköinen, kun ei näy. Tosin kun piuhan päässä on, joutuu konepellin jättämään raolleen. Ellei se haittaa, voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Tosiaan, maski voisi olla hieno ilman merkkiä. Ja maalattu auton väriseksi.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2011 6:55 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Kuva

Huonosti photoshopattu, ei ollut mitään blend toolia tuossa ohjelmassa. Mutta kuitenkin, Merkitön maski. Vielä kromireunat kirkkaaksi ja valkoista maalia päälle, niin on luxus. Sitten ostat sellaisen Volvon merkin konepellille, miten vanhoissa Mersuissa esim. Tökkäät tuohon keskelle eteen kromisen Volvo-tähtäimen. Maalaa samalla sivupeilit valkoiseksi. Minun silmääni nuo olisi täys 10.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2011 8:16 am
Kirjoittaja Tombbuli
Kiitos shoppauksesta! Kyllä se mummotähtäin kävi mielessä tuossa, ja miksei! Mut tuon maskun mustan osan vetäisen ihan mattamustalla, ja jos tuo kromi on kärsiny, niin sitä pitää ehostaa. Sit toi etulippa pitää vielä "entisöidä" ja mahdollisesti maalata puskurit korin väriin. Sen kummempaa en ulkoapäin ajatellut.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2011 11:24 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Sekin varmasti muuttaa aika radikaalisti jo keulakuvaa, kun fiksaa etulipan. Kyllähän se aika vallitsevasti silmään ottaa.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 2:16 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Tänään kävin Joensuun reissulla ja meinasin jäädä sille tielle. Lämmöt alkoi nousta, putkesta tuli jänniä "höyrypilviä" ja letkut oli aika pinkeenä. Eiku aukomaan kantta. Ja sieltähän paljastui palanut pahvi. :D Oli kolmeen sylinteriin jo ehtinyt sylkeä vettä. Soitin tuossa tuttavalle, joka on Kuopion varaosakeskuksella töissä. Kansipahvi, kannen pultit 10 kpl, pakosarjan tiivisteet 4kpl, imusarjan tiiviste, samalla otin uuden vesipumpun, öljynsuodatin, venttiilikopan tiiviste ja kaasarin tiivistesarja. Yht. 85â¬. :) Hyvä olla suhteita. :D

Nyt on kansi pajan lattialla, eikun hinkkailemaan puhtaaksi ja osat huomenna hakemaan!

Illasta lisäilen kuvia.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 3:23 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Jooh, elikkäs kaasaria purkaessa alkoi jo olla varmaa. mikä siellä alhaalla odottaa. Oli hieman huohotellut tuonne koppaan. :D
Kuva

Ja tuoltahan se näytti. Kolmesta sylinteristä ja palotilasta oli hävinny karstat kivasti kun oli vettä heitellyt välistä.

Kuva

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 3:42 pm
Kirjoittaja Mikko
Hieman näkkyy joo nesteitä kaasarissa.. :D Onko tuo pierupurkin kaasari? Näyttäs vähä.. Mullaki pari kipaletta noita golffeissa ollu ja on ne vaa paskoja, koskaa toiminu kunnolla. Oot muuten kyllä hyvällä hinnalla saanu osia. :)

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 4:16 pm
Kirjoittaja Tombbuli
[quote=""Mikko""]
Hieman näkkyy joo nesteitä kaasarissa.. :D Onko tuo pierupurkin kaasari? Näyttäs vähä.. Mullaki pari kipaletta noita golffeissa ollu ja on ne vaa paskoja, koskaa toiminu kunnolla. Oot muuten kyllä hyvällä hinnalla saanu osia. :)
[/quote]

Nyt en tiedä mitä tuo pierupurkki tarkoittaa. :DD Kyllä se on asiansa hoidellu, kylmänä tietty vähän kankee. Niin ja unohtu tuosta listasta vielä termostaatti samaan hintaan! :)

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 5:45 pm
Kirjoittaja Mikko
Tarkoitan pierburg-merkkistä kaasaria. Oon kuullu niistä vaan huonoa, ja mullakin on nyt seisonu tuo syncrogolffi tuossa pihassa pari vuotta paikallaan ku meni pierburg täysin jumiin ja pitäs varmaan ruiskuksi muuttaa.. Myös edellisessä golffissa oli tuo pierburg kaasari ja sen kanssa sai todellakin tapella viikkotolkulla. Se kaasari on niin monimutkanen että se ei toimi koskaan kunnolla, ja jos sulla toimii ni on varmaan ainut maailmasta löytyvä toimiva pieruburkki. Näyttäs pahasti tuon kuvan perusteella pierburgilta, en tiiä varmaks onko tuo. Mutta kuitenki heti jos alkaa temppuilemmaan tuo niin elä ees ala korjaamaan vaa heitä suoraan vesilintua ja weebberiä tilalle.

Tästä lisätietoo kaasarista (sammaa pierburggia käytetty bemareissa,volkkareissa ja audeissa ainakin): http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=147285&highlight=pierburg http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=124127&highlight=pierburg ja muutenkin tuolta foorumilta jos huvittaa kaivella. Vastaan ei ole tullut vielä yhtään yli päivän toiminutta pierburggia....

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 6:07 pm
Kirjoittaja Tombbuli
En saanut sielunrauhaa, vaan hiippailin talliin taskulampun kanssa ja siellä luki isolla että SOLEX. :D Eli ei oo "pierupurkki"!  8)

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 10:47 pm
Kirjoittaja Mikko
:D Hyvä ettei ollu vaikkaki molempia netistä löytämieni tietojen mukkaan käytetty 700 volvoissa. :)

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2011 12:06 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Eipä tule Volvo tälle viikonlopulle kasaan, venttiilikopan tiiviste ei ehtinyt lauantaiksi varaosakauppaan. Samalla pitäisi kehitellä tuonne kaasarille uutta tiivistettä, sitä ei enää valmisteta. :S Ja nämä tiivistetahnat ei kestä ollenkaan bensaa eli se on itse väsättävä.

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2011 4:08 pm
Kirjoittaja Mikko
Onko sulla sellasta tiivistemateriaalia levynä? Saa joistain tarvikeliikkeistä ja siitä olen itse saksilla ja puukolla väsänny sierran kaasareihin jos jonkilaisia tiivisteitä.. :)

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2011 6:53 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Tänä viikonloppuna viimeinkin saatiin Volle kasaan, kaasariin ostin sitä tiivistepaperia yhden arkin mutta en tehnyt siitä vielä uutta vaan laitoin vanhan paikoilleen ja ajattelin että jospa se vielä toimisi. No, auto lähti hyvin käyntiin. Mutta kierrokset on koko ajan 3000 rpm. En tiedä onko kaasari sitten väärin asennettu tai jotain. Imusarjan kiristysvaiheessa katkesi yksi pultti, voi johtua siitäkin. Ei riittänyt enää mielenkiinto alkaa purkamaan, vaan auto heitettiin pihalle tallista uuden rojektin tieltä...

Vs: Volvo 740 -86

ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2011 7:55 pm
Kirjoittaja Mikko
Kuulostas kyllä imuvuodolta jos kerta ei mitenkään mene kierrokset alle 3000 rpm ja vanha tiiviste ja yksi pultti poikki.