Ford Sierra 2.0i Ghia

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Maalis 31, 2011 5:05 am

No niin laitethaampa tästäki viimein juttua tänne, eihän tuota ole ollu tarkotus kirjotella jotaki ko vasta monta vuotta.

Elikkäs hommasin auton kesälä 2007 ko halutti saaha "vähän" paremmin varusteltu sierra edellisen tilale (clx). Auto on alunperin saksan tuonti ja tullu Suohmeen joskus vuojen 2005 paikkeila. Auto on polar grey -värinen vuoden -92 sedan ghia sierra DOHC-koneella. Autosa on aikalaila net varusteet mitä niihin on tuolloin saanu, paitsi ilmastointi :( ja lukkoperän jälkiasensin viime kesänä.
Ajatuksena on ollu alusta asti kunnostella tuo mahollisimman hyvvään ja alkuperäseen kunthoon, mutta ajettavuutta ja varustelua parantavat näkymättömät muutokset on sallittuja. "Projektin" etenemistä rajottaa lähinnä ajanpuute ja se että auto on jatkuvassa käytössä.

Ulkosia muutoksia on tullu tehtyä sen verran että autoon on tullu cossun vantheet ja spoileri sekä kirkkaat kylkivilkut ja ghia-lätkät niiden vilkkujen alapuolelle. Sisustaan en ole muita muutoksia tehny ko laittanu nelikkocossun ratin. Varustelua on tullu lisättyä kauko-ohjattavalla keskuslukituksella ja nelikkocossun viskolukkoperällä. Musiikkivehkeinä on pioneerin deh-p7900 mp3-soitin, pioneerin pienin(?) erillissarja eessä ja pioneerin peruskajarit takana (kaikki vuosimallia 2008).
Ostaessa autosa oli katista taaksepäin simonsin 2,5" putkisto, mikä siinä on saanu olla paikalhaan (ei ole mikkään pörinäsysteemi kuiten). Niin ja cossun tolpathan tuossa on kans ollu jo ostaessa...

Häätyy kaivaa huoltokirja esile jahka kerkeää ja kirjotella tarkemmin juttua siitä mitä autole on tullu tehtyä. Kuviaki tullee jahka kerkeän laittaa niitä kotikonheelta.
Viimeksi muokannut Sierramies päivämäärä To Maalis 31, 2011 5:34 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Tombbuli » To Maalis 31, 2011 7:09 am

Kuulostaa oikein maukkaalta. :P Kuvia odotellessa!
Tombbuli
 

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » To Maalis 31, 2011 3:09 pm

Kuulostaa iha makialle pelille. :) Mahtavaa saada lisää sierroja tänne! :D Kansa vaatii kuvia!
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Maalis 31, 2011 7:00 pm

No tässä muutampi kuva alkhuun. En löytäny kovin tuohreita enkä ihan vanhojakkaan, mutta joitain kuiten.

Elikkäs eka olis kuva syksyltä 2008. Tuon jälkhiin tuo valkonen tarra on lähteny perästä ja puskuri on rikottu <!-- s:( -->:(<!-- s:( -->.
Kuva

Siinä näkkyy kesältä 2009 takkaa vähän myös edellistä sierraa.
Kuva

Sitten talvikuvvaa viimetalvelta. Takana perhesuhdebemu  <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->
Kuva

Eipä nuista ihmeempää kerrottavva vielä ole.
Viimeksi muokannut Sierramies päivämäärä Ti Heinä 30, 2013 3:16 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Pe Huhti 01, 2011 2:23 pm

Ai piru kun nuo cossun vanteet on nätit. Ne vaan ehostaa Sierraa niiiiin paljon. On kyllä nätti yksilö!  ;)
Tombbuli
 

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 01, 2011 4:57 pm

Pakko sanoa, että Sierrassa yksinkertainenkin on kaunista. Olen tainnut ensin myydä sieluni Fordille, ja nyt se on menossa Sierralle.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Huhti 01, 2011 5:53 pm

On se kaunis! :P Mullaki tainnu käyä vähä sama juttu ku Thaumielilla.. Sierrat vieny sielun :D
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Huhti 06, 2011 5:41 am

Käytin toissapäivänä leimala ja meni kerrasta läpi.

Ko siinä inssin kans kateltiin pohjaa, niin toettiin että taitaa olla parasta hitsailla kesän mittaan lissää peltiä takahelmoihin sisälaidoille (sierran tyyppivika) ennen ko mennee pahemmaksi. Ja pohjasa olis pari muutaki pikkupaikkaa johon vois lisätä ruostesuojausta.
Häätynee alkaa kyseleen serkulta että paljonko se ottas kokonaisurakasta mihin laittas nuot helmat ja takakaaret kunthoon (ei ehi itte alkaa opettelleen pellin hitsausta puikkokonheela). Ja sitten yrittää saaha Zigu maalaamaan.
Tosin kompuran osto on tuosa ollu mielesä jo pitemmän aikaaki, mutten taia vielä alkaa opettelheen maalaamista tälle kesäle.

Muuta pikkuhommaa olis laittaa tuo ohjausvaihe kunhoon, ko se vuotaa nestettä kuskinpuolen haitarikumin sissään. Sitten jarrupääsylinteriin tiivisteitten vaihto tai ainaki jarruputkien alkupätkien uusiminen. Tihkuuttaa nimittäin nestettä jostaki. Jarrut toimii kyllä ihan täysin. Syyläriä kävin tuosa jo kyselemäsä. Seki vuotaa vähän. Sitten olis vielä se takapuskuri ja nuot lommot joita tehhään koko ajan lissää :( Tietysti ikuisuusprojekti eli äänieristyksen parantaminenki olis listala.
Lisäksi toinen kierros cossuvanteita oottas kans kunnostusta. Olis tarkotus saaha niihin uuvet maalit joka puolele. Mietinnäsä on vielä että laittasko karkeaa vai hienoa vannehopeaa. Alumiinimaali olis kiva mutta liian kallis.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Huhti 06, 2011 4:56 pm

Zigulla olis multaki pikku nakki oottelemassa, puoli focusta maalaukseen :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Huhti 07, 2011 5:43 pm

Jaa, tulipa tuosa taas miehleen että häätys käyttää tuo vänkärin puolen peili (siis ite lasiosa) irti ja kattoa että mikä siinä on vikana ko lämmitys ei toimi. Hirvikolarin jälkhiin ko joutu vaihthaan koko peilin koppinheen päivinheen, niin heitti lämmitys pellaamasta. Että ilmeisesti tuosa peililasisa on vastuslanka poikki tms. Muuten kyllä toimii sähkösääjöt.

Mutta onkelmana onki nyt että mites sen saapi irti. Jotenki meisselilä sorkkimala ja jotaki liikuttamala siitä reijästä, mutten ole keksiny että miten. Kerran olen kokkeilu, enkä sillon kauheammin saanu perehyttyä siihen. Vanhapeiliki on niin paskana ettei siitä ole apua.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Huhti 19, 2011 5:11 am

Vaihtelin eilen kesärenkhaat alle. Seuraavana lienee tulppien ja pyyhkijän sulkien vaihto. Häätys vissiin taas ottaa kuvia ja lisätä tänne (nissaninki kuvat oottaa kamerasa, että saisin laitettua konheele).

V-loppuna kävi ilmi että serkku ei tee enhää hitsuuhommia, joten nyt näyttäs siltä että häätyy käyttää autopeltisepälä korjattavana. Saa nähä tulleeko tyyhriiksi.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Huhti 20, 2011 6:15 pm

Mie kyllä voisin räpsytellä, jos sais miggiä jostaki lainaksi, ja jos olis aikaa tuon talorempan yms. jälkeen :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Huhti 20, 2011 6:25 pm

Hyä, Kiitos :)
Serkula on mig olemasa ja veikkaan että antais sitä laihnaanki. Katomapa sitä kesempänä. Mulla käviki mielesä että vois kysyä sulta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Huhti 21, 2011 1:37 pm

Renkaita vaihtaesa huomasin että alkaa mennee jengat pinnapulteista ja mutterikki on jo vähän elähtänheet. Kävinpä sitten hakkeen tänhään tarvikeliikkeestä pinnapulttisarjan ja mutterit on tulosa matkahuollosa. Pääsee sitten vaihtelleen nekki, ko kesälä tullee kuiten käytettyä renkhaita irti syystä tai toisesta. Hintaa osile tuli yhteensä 46 ⬠(pultit 25 ja mutterit 21), että ei ole etes hinnan kiroisa tämäkkään homma.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Huhti 27, 2011 5:38 am

Eilen hain mutterit matkahuollosta. Rahti makso 9,4 â¬.
Mutterit on siis foortiin (ja cossuvanteisiin) tarkotetut leveäkartioiset ja umpipäiset. Oikein olivat hienon näköset. Nyt vaan ko sais net vaihettua pian. Saa nähä joutuuko ihan vaan pulttien vaihon takia käyttään renkaita irti :) Häätyy laittaa kuvia sitten ko olen saanu uuvet mutterit laitettua.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Touko 31, 2011 7:07 am

Kävin tuosa pari viikkoa aikaa kerräämästä yhestä kolaroijusta sierrasta takakontin avausvaijerin, kaikki sisäkahvat, vaihekepin suojakumin ja suoran konepellin puoli-ilmaseksi taltheen. Tais tulla vielä konepellin hionta ja maalaus tälle kesäle etheen kunhan olis aikaa alkaa tekkeen.
Syyläriki tuli tuosa viimeviikola ja senki vois alkaa vaihtaan.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 05, 2011 10:57 am

Nyt on sitten sierra ollu rempasa rapean viikon ja tähän mennesä olen saanu vaihettua syylärin ja flektien anturin sekä kunnostettua flektien kiinnityspellin (oli ruosteinen) sekä toisen flektin, joka pyöri hieman jäheästi.
Tuo syylärin ja anturin vaihto ei ollu onneks mikkään vaikea homma ja käytti hyvinki näppärästi.

Vanhassa syylärissä oli näköjään pettäny kennon ja muovipään välinen tiiviste. Eli sen olis periaatteessa voinu urheilla tiivisteliimalla kassaan (ja vois vieläki), mutta sellanen korjaus ei ehkä olis ollu mikkään kestävin mahollinen. Uus syyläri on kokonaan metallia, joten tuo ongelma poistu nyt ilmeisesti lopullisesti.

Aikaa on ollu tähän aika niukasti, joten ei etene kovin hopusti.
Ãljyt pitäs vielä vaihtaa ainaki moottorhiin ja ehkä vaihelaatikkoonki vielä uuvestaan että saa sieltä kaikki vanhat paskat pois. Sitten oli ajatuksena irrottaa takapuskuri ja korjata se. Sain yhen hieman rikkinäisen puskurin, josta saa sopivan muovin palasen tuon korjaamisseen.

Sitten olis vielä suurena murheena nuot hammastangon stefat. Nyt se vuotaa molemmista päistä ja siihen tuntuu olevan korjaajat ja stefat kiven alla. Uus maksaa tarvikeliikkeessä noin 500 ⬠vaihto-osana, joten ei ihan eka haluta ostaa sellasta.
Jos joku tietää jonkun, joka korjaa ohjausvaihteita niin otan mieluusti tietoja vastaan.

Nämät siis olis listalla ennen hitsausta. Hitsauksen jälkeen sitten maalaushommia ainaki vielä.
Josaki välisä olis tarkotus vaihtaa net pyörän pultit ja mutteritki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Heinä 06, 2011 7:34 am

Käviskö nämä stefat ?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 06, 2011 9:41 am

Saattaapi vain käyväkki. Kiitos.
Häätys vielä löytää nuille stefoille vaihtaja. Laitoin äskettäin kysymystä paikalliselle korjaajalle, että osaisko hän niitä vaihtaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 14, 2011 10:23 am

[quote=&quot;&quot;Mikko&quot;&quot;]
Käviskö nämä stefat ?
[/quote]

Tarkastelin nuita stefoja netistä ja näyttäs että nuot tullee ohjausakselin ja ohjausvaihteen liitoskohtaan. Eli net ei siis auta tuosa minun ongelmasa. Ohjausvaihde vuotaa siis raidetankojen haitarikumien sisäle. Oikeanlaisia tiivisteitä en löytäny netistä, mutta jos joku löytää, niin olen kiitollinen.
Tiivisteille saatto löytyä vaihtaja, joka vois alkaa vaihtaa net kunhan vain löytäs tiivisteet eka.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » To Heinä 14, 2011 1:36 pm

Harmi ku ei ollu tuosta linkistä sitte apua, luulin että ois voinu käyä sinne minne noita tarttitkin. Mutta jos ottaa vanhat irti niin jos jostain liikkeestä kävis mittojen mukaan kyselemässä oikeanlaisia? Joskus omaan sierraan nokan voiteluputken stefa piti ostaa jostain stefaliikkeestä kun ei foordikaan sitä myy..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Heinä 15, 2011 4:13 am

Joo. Niin mie aattelinki tehä. Häätyy yrittää v-loppuna saaha jota aikaseksi. Mulla on yks ylimääränen ohjausvaihe, josta vois kaivaa nuot stefat esile. Ongelmanahan tässä on se ettei tuo ole kovin helppo avata.
Tuo on minusta semmonen homma, että jos se onnistuu, niin olis varhmaan hyä tehä siitä tänne joku tarkempi selostus. Joku toinenki ossais sitten tehä vastaavan rempan.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Elo 02, 2011 4:56 am

Nyt on sitten vaihettu ohjausvaihe ja kaikki olis muuten ok, mutta irrottaessani ohjausvaihetta rintapellistä irtosi ohjausakselin "tuki", enkä saa sitä takasin.
Eli kysseessä on sellanen ohjausakselin ympärillä oleva metallinen kuppi, jossa on kumi tiiviste tms. Tämä "tiiviste" ei suostu menehmään takasin rintapellissä olevaan reikään ja ohjausakseli (ratti) heiluu hervottomasti.
Ideoita ongelman ratkasuun?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Elo 02, 2011 5:21 am

Paikoiltaan lähteny osa näkkyy linkin kolmannessa kuvassa (viiminen valokuva) nuolen osottaman osan yläpuolella.
http://www.fordmanuals.org/page-1616.html
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Elo 02, 2011 9:17 am

Eli ilmeisesti kyseessä on ohjausakselin(/pylvään) hela ja sen läpivientikumi. Tuo vois olla viisasta vaihtaa uuteen, niin vähenis ratin heilunta.
Onko kokemuksia tästä vaihosta?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Elo 03, 2011 4:34 am

Uutta ei saanu tarvikeliikkeestä :( Netistä sais. Vois tillailla joskus ja vaihtaa sitten joku kesä.
Ei lopunperin ollu kovinkaan vaikea homma tuon vanhan laitto takasin, ko hoksasi vaan pari asiaa siinä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Elo 03, 2011 6:18 am

Onko tuo se minkä linkitin tähän aiemmin ku luulin sen olevan se tarvittemas stefa?

Kerro ny mullekki mite se laitettaan takasi, en oo koskaan tuota ossaa käyttäny irrallaa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Elo 03, 2011 10:09 am

Onpa se juuriki sama osakokonaisuus.

Elikkä minusta se on järkevää tehä seuraavasti:
-Jos ohjausakseli on irrotettu, niin se asetetaan takasin paikoilleen.
-Pienemmän holkin (tulee akselille) lukitinlevyä (sellanen pyöreä peltinen, joka on akselilla jalkatilan puolella) työnnetään jonkin verran ylöspäin.
-Asennetaan läpivientikumi konetilan puolelta.
-Työnnetään holkki kokonaan rintapellin reijästä sisäpuolele.
-Työnnetään isompi holkki läpivientikumin sisälle oikeaan kohtaan (ei mene rintapellin sisään) oikein päin.
-Laitetaan läpivientikumin päälle (konetilan puolelle) peltinen "kuppi", joka lukitsee isomman holkin ja läpivientikumin paikoilleen.
-Liuvutettaan pinenmpi holkki isompaa holkkia vasten jalkatilan puolelta ja lukitaan se paikoilheen lukitinlevylä.

Jotakuinki nuin se mennee. Näkkee sitten ko kattoo ja vähän järkeilee.
Jos ohjausakselissa(/pylhvääsä) on välystä siten että se heiluu enämpi, niin toennäkösesti tuo kyseinen holkkipari on kulunu.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Elo 06, 2011 7:40 pm

Jarrupääsylinterhiin (ABS) häätys käyä kyselemäsä tiivisteitä ja vaihtaa samala jarrupaihneen tassaaja ja sylinteriltä lähtevät putket.
Sitten olis vielä niitä hitsaushommia, mutta ko ole kerenny opetella maalaamistakhaan. Ja konepeltiki on vielä hiomatta...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Maalis 16, 2012 5:40 am

Tälle ei ole kerenny paljoa muuta tehä ko ajjaa viimeaikoina. No tuli tuosa mitottua että eturenkhaat harittaa vähäsen ja samala tarkastin kallistuksenvakkaajatangon kiinnitykset. Oli hieman löysälä. No kirimisen jälkhiin lähethin käyhmään mökkireisula ja auton vetely väheni selkeästi (mikä onki luonnollista).
Tulin siinä sitten miettinheeksi, että saiskos tuohon jostakijäykempää kallistuksenvakkaajaa? Se nimittäin parantas varmasti ajettavuutta. Uretaanipuslia en aio laittaa.

Samala mökkireisula sain yllätettyä puolison sillä, että kuinka paljon sierraan mahtuu tavaraa. Kaikki omat ja appivanhempien unohtamat tavarat (esim. moottorikelkkakypärät) menit ihan kyselemättä peräkonttiin, vaikka puoliso meinasi ennen pakkausta että jos (kun) kaikki ei mahu, niin jätetään osa tavaroista kyyvistä :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron