Sivu 5/10

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Heinä 30, 2013 6:58 pm
Kirjoittaja Sierramies
No mulla onneks on ollu opettajana kokenu peltiseppä (alta 50 v, mutta hitsannu varmasti yli 40 v :D). No kuitenki palaute oli mnun työskentelystä, että ihan hyä enskertalaiseksi ja osasin kuulemi kuunnella palamisen hyvin. No kohtapa tuota pääsee taas harjottelheen. Toki nuitten saumoitten jälkheenhän sitä on tullu kiskottua saumaa metritolkula nissanhiin. (Ootappa ku saan niitä kuvia tänne :) )

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 12:56 pm
Kirjoittaja Sierramies
Sitten niitä kuvia kevvään ja kesän aikasesta eistyksestä.
Moottori paikoilhaan, ilman apulaitteita:
Kuva

Apulaitteet kiinni, paitsi ilmaonotto vielä vähän kesken. (Tuo haitariputki akun päällä on vieläki irti, ku ei ole sille sitä reikää pellisä. Pitäs saaha mallikuva.):
Kuva

Rikkinäinen ilmamäärämittarin liitin:
Kuva

Konepelli kohilhaan, lokari heftisä ruuveila (eli tämänhetken tilanne):
Kuva

Tuo talli on senverta ahas ettei sielä saa parempia kuvia, onneksi mahtuu kuiten esteettä työskentelheen. Nuoki kuvat on otettu pääosin jakkaralta, että sais koko keulan kuvvaan.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 4:30 pm
Kirjoittaja HEka--
Hyvältä ja kaikinpuolin siistiltä näyttää :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 5:42 pm
Kirjoittaja Zigu
Hyvin olette saaneet konepellin sovitettua lokarien kanssa. Nostan peukkua! Noitten lokarien sovittaminen ei nimittäin ole ihan nips naps. Saa nähdä menikö itselläkään noin hyvin... Jouduin nimittäin tekeen ilman mallia pelkillä mitoilla, kun pelti oli sen verran solmussa, ettei siihen voinut kohdistaa mitään.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 6:05 pm
Kirjoittaja Sierramies
Ei tuossakkaan ollu paljoa mittään mihin kohistaa. Pelti eka kohilheen sen mustan muoviritilän (tuuliklasin eessä) mukhaan ja sitten lokarit taas pellin mukhaan.

Tänhään hitsailtiin tuo kuskinpuolen lokari ylläältä kiinni ja laiteltiin lukkopiheilä muualta. Häätyy vaan vielä vähän asetella takalaitaa ku ottaa oven irti, että saa taka-yläkulman kunnola.

Tuo lukkopelti häätyy sitten vielä ennen maalausta hivasta ja paklata, mutta siinä on nyt väriä vähän niinko näöksi ja että näkkee kuopat paremmin. Sitten häätys vielä saaha kuvvaa ja mittoja tai joku myöstäri siitä ilmanottoputken läpiviennistä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Elo 08, 2013 6:29 am
Kirjoittaja Sierramies
Nonniin, nyt on vänkärinpuolen lokariki samala mallila ko toinenki. Konepellin lukkoon hääty viilata vähän lissää säätövarraa, että sai tuo pellin taas kohilheen. Meinaa olla jotenki eläväinen tuo pelli...
Tais tältä viikolta tosin loppua autonlaittoaika ekkaan kerthaan, joten ei ehkä etene ennen ensviikkoa taaskaan :( No näyttää se jo kuiten autolta vähin.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Elo 15, 2013 5:01 am
Kirjoittaja Sierramies
Vänkärin puolen ovi on irti. Lokari istuu kyllä huonosti. Saa nähä miten sen saa passaahmaan... :(

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Su Elo 18, 2013 10:57 am
Kirjoittaja Zigu
Mihin suuntaan tuli heittoa?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Elo 19, 2013 7:11 am
Kirjoittaja Sierramies
No alalaita ei istu. Eli pitäs saaha pellin nokkaa vähän alemmas, tai jotaki.....

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Elo 30, 2013 4:22 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen kerkes taas auton kimphuun. Sain hitsattua tuon vänkärin lokarin takalaijan kiinni ja maalattua tuon ovenvälin pohjamaalila. Enempää ei pystyny ko ei kehtaa repiä useampaa paikkaa auki kerrala. Tänhään sitten ehkä pintamaalia. Ovenvälithän häätyy maalata ennenko laittaa ovet kiinni, tai muuten mennee hankalammaksi :)
Tyhjäkäyntiventtiilin liitintä huutaa vieläki. Ei ole löytyny, eikä ole paljoa kerenny ettiäkkään.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 4:40 am
Kirjoittaja Sierramies
Viimeinki taas hetki auton parisa. Eli nyt on ovi taas paikoilhaan ja sisätilanverhoilut siltä puolen kasassa. Näköhjään josakivälisä tuo etellisen päivityksen jälkhiin olen maalannu ja lakannu tuon ovevvälin.

Seuraavaksi häätys tehä toisele puolele sama toimenpie. Ja sitten tuota lokariahan ei ole hitsattu vielä alalaijasta kiinni. Nyt on ollu vaan niin vietävästi kaikkea muuta hommaa ja sitten ihan turhanaikusta ressiä lisäksi, että ei ole ehtiny. Enkä tiä koska joutaa keskittymhään  >:(

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Loka 23, 2013 4:03 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin, toissapäivänä viimein kuskin ovi irti ja tänhään toennäkösesti hitsaahmaan.
Oli muuten huomattavasti paljon helpompi irrottaa johotukset ko vänkärin ovesta eikä yhthään johtoa joutunu katkasheen.

Ko nuot lokarit on kiinni niin keulapään peltityöt on tehty (paitsi tietty hitsien hiomista yms. jää vielä) ja sitten voi siirtyä ruostevaurioitten kimphuun takapäähän.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Loka 25, 2013 4:07 am
Kirjoittaja Sierramies
Nonniin, nyt on lokarit hitsattu kokohnaan kiinni ja uusisa saumoisa pohjamaalit. Häätyy vielä hivasta yläsauman täppäykset ja maalata nekki samalako maalaa nuita toisia saumoja.

Sitten paljastu uus juttu. Ei nyt tähän häthään mikhään riittinen, mutta töitä kuiten. Eli olin tietonen että tuosa on nuot helmat takkaa vähän heikola hapela, mutta oli vissiin tämän seisomisen aikana päässy vähän ruoste jylläähmään enämpiki. Vänkärin puolele saapi vettää melkein koko matkale uuven soiron helman alalaithaan ja kuskin puolellekki hyämmatkaa. Helman ulkopelti oli siis lahonnu allaalta, ko kotelosa on ollu paskaa ja kosteutta.
Oikeasthaan ihan hyä että tuo tuli nyt eikä esim. kolmen vuen perästä. Tuosahan se mennee samala korjata.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Marras 05, 2013 6:27 am
Kirjoittaja Sierramies
Täppäykset hiottu ja pohjamaalattu ja oven väli maalattu ja lakattu. Toivottavasti huomena ovi paikoilheen ja sisusta kassaan. Sitten auto ainaki hetkeksi ulos (saapi kaveri puuhastella muutaki tallisa :) ) ja ympäri, niin saa sen peräeelä sisäle. Tosin josaki välisä häätyy vielä hitsata keuhlaan lokarin etu-ala-nurkkien kiinnikkeet paikoilheen.

Kuvia en ole tuosta nyt ottanu, eikä siinä nyt ole oikein mithään kuvattavvaakhaan. Häätyy nuista ruostepaikoista yrittää muistaa napsia kuvia sitten ko pääsee niitten kimphuun.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Marras 08, 2013 8:05 am
Kirjoittaja Sierramies
Ovi paikoilhaan. Ja helmojen korjuuseen tehty "sotasuunnitelma". Ei len ei paljoa muuta ehtiny, ko laittaa tuon oven ja kasata piuhat ja sisustan irrotetut osat.
Seuraavaksi hitsailla nuot lokarien etukiinnitykset.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Marras 12, 2013 11:46 am
Kirjoittaja Sierramies
En ole kerenny auton kimppuun itessään, mutta yhen lisävarusteen osat, yhtä lukuunottamatta, olis kohta tulosa paketisa. Tästä lissää jahka osat tullee.
Jännitykselä ootettaan, mitä ja koska tullee. Asennus mennee sitten aikataulula, joskus ko kaikki muu on kunnosa.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Marras 16, 2013 2:39 pm
Kirjoittaja Sierramies
Eilen hitsailin lopukki lokarien kiinnitykset ja pohjamaalasin net. Kaveri mittoili samala helmoihin korjauspaloja ja tuumaili että nostama vaan kylen ylös ja alama korjaahmaan seuraavaksi tuon vänkärin puolen helman. Että eistystä pitäs olla luvasa kuhan vaan ehtii.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Marras 16, 2013 4:18 pm
Kirjoittaja HEka--
Hyvää työtä :) Joko kevääksi ajoon?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Marras 18, 2013 6:33 am
Kirjoittaja Sierramies
Na jaa... Ei ehkä kevhääksi. Toivottavasti peltityöt on sillon tehty, mutta tuo maalaus ja pohjatyöt tullee siinä ongelmaksi. Saas nähä, "miten äijän käy".

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Marras 22, 2013 5:26 am
Kirjoittaja Sierramies
Vänkärin puolen helma rassattu auki ja suurin osa ruosteista poistettu. Seuraavala kerrala sitten tarkemmin, ko saa vähän suunniteltua sitä hommaa. Myös saman puolen takakaarta putsattu. Hiekkaa ja ruostetta tuli aika reilusti tuolta ja tallisa leijaili aikalainen pöly. Oli tosiaan keränny reilusti hiekkaa varsinki takapäähän helmoja, ei ihme että oli ruostunu.
Häätyy käyttää rengas pois ja vaihtaa samala pinnapultit siihen.

Vois yrittää napsia kuvia tuosta ennen ko laittaa umpheen.

Oli eilen vähän semmonen hätänen reisu. Kaveri ei ite ollu kotona ja käväsin vain illala pikasesti rappaamasa ja rälläköimäsä nuot. Ja talli oli tieten kylmä, niin ei kehannu maalata nuita etellisiä hitsauksia pintavärilä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Marras 25, 2013 8:39 am
Kirjoittaja Leksa
Aivan uskomattomasti jaksat pakertaa, peukku siitä. Jälleen yksi "klassikko" säästyy paalaus tuomiolta, HIENOA! Tämän ikäisten autojen paras puoli on kyllä se ettei ole tungettu täyteen avaruus teknologiaa vaan useat ratkaisut ovat kohtuullisen pommin varmoja ja jopa meidän matti meikäläisten korjattavissa.

Samalla meiningillä kun jaksat vääntää tämän loppuun asti niin hyvä tulee. Pitää melkeimpä viimeistään kun saat valmiiksi tämän käydä kattelemassa ihan livenä, en oo nimittäin Ghia sierraa koskaan livenä tutkaillut :)

EDIT: Edelleenkin jaksan kuitenki nurista siitä että kuvia on liian vähän :D

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Marras 25, 2013 6:32 pm
Kirjoittaja Sierramies
Leikoin tuosa perjantaina ja tänhään helmoista irti semmoset sopevat palaset, että saapi uutta pelliä tilale ja näpsäsin tänhään pari kuvvaaki. Häätyy täsä jokupäivä siirrellä net konheele ja laittaa näkyhviin.
Samala tuli vaihettua taakse vänkärin puolele renkhaitten pinnapultit ja toettua että häätyy ostaa uus jarrun suojapelti.

Kaveri oli sitten pokanu perjantaiksi metritolkula helmapelliä tuohon ja tänhään valmistelin niitä pohjamaalausta ja hitsausta varten. Maalailin samala nuita viimisimpiä hitsauksia pintamaalila.
Huomena pitäs hakea pohjamaalia, että pääsis vaikka keskiviikkona hitsaihleen.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 10:34 am
Kirjoittaja Sierramies
Kuveja

Vänkärin helmaa
Kuva

ja takakaarta
Kuva


Oleks Leksa onnistunu muka välttymhään näkemästä tätä koskaa?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 5:58 pm
Kirjoittaja Leksa
En ainakaan muista että olisin nähny koskaan :D

On se vain sierra parkaan päässy hapan iskemään. Noh, uutta peltiä tilalle vaan.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Marras 27, 2013 11:03 am
Kirjoittaja Sierramies
No voipihan se olla ettet ole nähny... Sillon ennenko hommasin tuon niin siitä oli kyllä puhetta, mutta saattaapi tosihaan olla ettet ole sitten nähny sitä ikinä :)

No joo, ohan se. Siinä vaiheessa ko tuonne on päässy likkaa koteloihin, niin sehän on tietty karannu käsistä tuo ruostuminenki. Häätyy ottaa sitten kuvia kuskinpuoleltaki, jahka son työn alla.
Tuossahan on vetastu tasasesti soiro pois tervettä peltiä myöten tuosta ulkopellistä, sen mukhaan miten soli ruostunu korkeimmalta kohalta. Sitten tuosta sisemmästä pellistä otettu pois vain pehmeät kohat.

Eilen maalailin helmapeltien sisäpuolet pohjamaalilla ja tänhään (toivottavasti) hitsaahmaan.

Häätys keretä/muistaa käyä ostamasa vetarin suojakumi ja sitten merkkiliikkeestä se jarrun suojapelli.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Joulu 02, 2013 5:43 am
Kirjoittaja Sierramies
Loppuviikosta tuli hitsailtua nuihin kuvassa näkyviin koloihin peltiä, mutta pintapeltejä en vielä ehtiny laittaa. Vetarin suojakumiki tuli hommattua.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Joulu 17, 2013 6:56 am
Kirjoittaja Sierramies
No nyt on tuo vänkärin puolen helma pellitetty ja kaartaki jo osin paikkailtu samoin nuot tankkausluukun alapuoliset reijät. Kuvia en ehtiny ottaa, mutta häätyy yrittää muistaa ottaa tällä viikola.
Olihan siinä täppäämistä taas ja pakkelointi yms. häätyy vielä tehä, mutta etteenkäsin. Kaaren takakulma olis seuraavana ihmeteltävänä. Häätyy kävässä kysäsemäsä pelliä siihen.
Peltityöthän alkaa tuolle puolele olheen jo hyälä mallila, mutta saa sitten nähä miten kauan niissä oheishommisa mennee ennen ku son maalauskunnosa.

Tuo jarrun suojapelti häätyy vielä kävässä kysäsemäsä merkkiliikkeestä ja sitten häätys ostaa kotelonsuojaruisku.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Joulu 18, 2013 8:10 am
Kirjoittaja Sierramies
Kuva korjatusta helmasta (eli sama paikka ko eellisesä kuvasa):
Kuva

Punanen ko rauvun maha :) Ja kuten näkkyy, niin tuole seuraava vaihe pakkelointi sitten joskus peltitöitten jälkheen. Ja tieten tuo sauman yläpuoliki häätyy sitten hioa ja maalailla paremmin ennen ko alethaan laittaan väriä. Tuosta nurkastaki tuli ihan hyä vaikka koko tuo pala on tehty yhestä suorasta pellistä.

Kaiveltiin tuosa eilen sitä kaarta lissää ja häätyy käyvä tillaamasa siihen pelti. Takaosasta saa vaihtaa sen 20 cm pätkän. Häätyy sitä kuvvaila täsä ko saa sen jollekki mallile.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Joulu 19, 2013 5:31 am
Kirjoittaja Sierramies
Ei ole pelti kallista: 22 makso tuo takakaaren korjauspala. Perjantaina haettavissa. Pääsee sitten taas hitsaileen.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Joulu 19, 2013 6:03 am
Kirjoittaja HEka--
Hyvältä näyttää :)