Ford Sierra 2.0i Ghia

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Joulu 20, 2013 6:09 am

Peltiä ootellesa tuli käytyä toisen puolen kimphuun. Tehhäämpä sitten tämä eka valhmiiksi ja jatkama sitten tuon toisen kans. Kokonaisuuvessaan tällä puolela ruostetta on huomattavasti vähempi, mutta kaari on ruostunu pitemmältä matkalta.
Kuveja:
Kuva
Kuva

Sitten tuli vaihettua pinnapultit tuonnekki puolele taakse. Nyt on sitten joka nurkasa uuvet pultit ja mutterit :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Tammi 29, 2014 5:55 am

Peltiki on ootellu jo toista kuukautta hitsausta, mutta ensin tuli joulukiihreet ja sitten sairastumiset joten ei ole vielä eenny. Jos sitä ensviikola uskaltas taas lähteä hitsaihleen, mikäli tallisa on tillaa. Oli kaveri vissiin joutunu ottaan tuon minun auton ulos omien hommien tieltä. Son tietenki ihan ymmärrettävvää, ko tuo on vieny melkein koko tallitilan jo monta kuukautta. Mitä nopeammin saa nuot kaikki peltijutut tehtyä, niin sitä pikemmin tuon saa kotia pois kaverin tallitillaa viemästä :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Helmi 03, 2014 10:01 am

[quote="Sierramies"]
Mitä nopeammin saa nuot kaikki peltijutut tehtyä, niin sitä pikemmin tuon saa kotia pois kaverin tallitillaa viemästä :)
[/quote]

Onhan sulla kotona mahdollisuus tehdä, ettei tarvi oottaa kesää?
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Helmi 06, 2014 12:47 pm

No miten kuten. Eipä tuola paljoa pohjia taija mahtua tekkeen, mutta paklata ja hioahan voi ulkonaki, kuhan ei sada. Voi olla että ei tuola tallisa sisälä oiken muutenkaan kehtais tehä kauhean pölyäviä hommia. Häätyy sitten kattoa että missä vaiheesa tuo siirrettään kotia ja mikä vuojenaika sillon on :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Helmi 28, 2014 12:47 pm

Hommat seis eelheen eelä mainituista syistä, mutta kävin tänhään ostamasa tuon tyhjäkäyntimoottorin liittimen ja sähkösäävöllä olevat umpiot. Nyt olis umpiopalapeli: yhen uuvet klasit, yhet hyäkuntoset umpiot ilman s-säätöä, yhet kohtkuntoset umpiot hyvilä heijastinpinnoila ilman lisäpitkien paikkaa ja s-säävölä :)
Eikhän niistä saaha yhen hyät umpiot kasattua, joisa on uuvet klasit kirkhaat heijastimet ja s-säätö :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Maalis 21, 2014 5:02 am

Vieläkkään ei ole päässy auton kimphuun, mutta eilen tilasin siihen jarrukilvet molemile puolile merkkiliikkeestä. Malmön varastosa oli kuulemi lähimmät :) Hintaa oli pikkusen vajjaat 25 /kpl. Häätyy vaan maalailla net niin tähelisesti että ruoste ei niitä päse tuhoamhaan.
Ensviikon lopula kuulema olis tallisa tillaa ja aikaa hitsailla eka vähän nissania (katastus pukkaa pääle) ja sitten olis Sierran vuoro.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » Ke Huhti 02, 2014 4:57 am

Jarrukilvissä on yleensä se ongelma, että pienet kivet/hiukkaset iskeytyvät maalipinnasta läpi. Tällöin reaktio voi alkaa.
En tiedä sitten mikä olisi paras materiaali/tapa suojata nuo... Muovi varmaan ainakin on liian haperoa tuohon tarkoitukseen.
Todennäköisesti perus pelti + hyvä maali on hyvä ratkaisu ja näinhän ne ovat olleet tehtaaltakin lähtiessä.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Huhti 03, 2014 5:33 am

Aika kevyt maali nuisa on pinnasa. Aattelin karhentaa pintaa, vetästä kerroksen pari epoksipohjamaalia, sitten mustaa väriä pari kerrosta ja lopuksi useamman kerroksen lakkaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Huhti 04, 2014 4:40 am

Toinen puoli jarrukilvistä maalattu pohjiin, tänhään ehkä toinen puoli, jos tallisa riittää lämmintä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Huhti 07, 2014 4:26 am

Laittelin reippaasti pohjamaalia (Valuki vähän, mutta eipä se nuisa haittaa.) pari kerrosta per puoli. Sitten pintamaalia samat kaks kerrosta ja lakkaa pitäs vielä vetassa toisele puolele jälkimmäinen kerros.
Ajatuksenahan on siis tehä nuihin niin paksu maalikerros, että ei ihan jokkainen kivenisku ja hiekanjyvä mene läpi siitä. Tänhään pitäs siis olla valmista.

Voipii olla ettei ite auton kimphuun pääse vielä tällä viikola.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Huhti 08, 2014 5:12 am

Nyt olis kaikkia kerroksi kaks molemmin puolin. Mietin vaan tuosa että riittääköhän se kaks lakkakerrosta ulkopuolele?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Huhti 08, 2014 6:02 am

Eikös Se 2 kerrosta riitä hyvin :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Huhti 10, 2014 10:02 am

Toivottavasti :)
Tarkotushan olis saaha net kestämhään maholisimman pitkhään ja tuo lakka suojaa pahimmalta uhalta eli kiveniskuilta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Kesä 04, 2014 5:00 am

Toissapäivänä piti saaha auto taas talhiin ja alkaa rappaahmaan, mutta eipä saatukkaan ko sei lähteny käynthiin!
Ei se kuiten ollu sen vakavempaa, ko että akku oli talven aikana purkanu ittensä ihan kokohnaan. Autoa on siis käytetty käynnisä viimeks joskus heinäkuusa, eikä tieten muistettu laittaa akkua lathaukseen :) No nyt son lattaintumasa, niin eikhään se lähe sitten käynthiin :)

Huomena olis tarkotus ottaa uus yritys. Jos nyt menis hommat hyvin eikä olis niin paljon muuta hommaa, niin täsä kesäkuun aikana pitäs saaha loput hitsailut tehtyä. Ja sitten pitäs alottaa net maalauksen pohjatyöt, toennäkösesti kotona. Jollon net ehkä sujuis nopeammin, ko ei tartte aina eriksheen lähteä tekkeen niitä. Sitten huueltas jo maalaria aphuun.
Että jos ei ihmeempiä ilmene, niin syksylä vois olla auto kunnosa, paitti nuot alustan osat. Niin ja moottorin kannatinkumit häätys hommata ja vaihtaa, tai ainaki laittaa nuot nykyset kiinni ennen katastusta :)

Sitten alkaaki varhmaan seuraava rojekti tässä eli ilmastoinnin asentaminen. Siihen häätyy vielä jotaki ostaa lissää, mutta net on sitten ko muuten on "valmista".
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Kesä 06, 2014 7:05 pm

Meinasin jo huolestua, että miten Sierra muka ei käyntiin lähde  :)
Kannataa sitten varautua, että nuo moottorin kannatinkumit on kalliita. Muistaaksen 80/kpl...
Se ilmastoinnin asentaminen voi olla melko mielenkiintoista. Tutkin vähän sähkökaavioita ja esim. ECU:lle menee johtoja ilmastoinnin johtosarjasta. Yksi ominaisuus on esim. että ilmastoinnin, kun kytkee päälle nostaa ECU kierroksia.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Kesä 06, 2014 9:00 pm

No tänhään oli sitten akusa virtaa. Yritin ja yritin, eikä mithään, pyörittää muttei tarttaa. Bensa haiskahti vähän.
Soitin sitten kaverile, joka ei siis ollu vielä sillon kotona. Muisteli että joku maajohto oli puolan vierestä viimen irti ko ei lähteny käynthiin viimikesänä. Paikansin oikean johon, laitoin kiinni ja johan lähti tulile.

Mutteipä sitä saatu vieläkhään talhiin. Ei saatu liikkeelle, ko kytkin oli juminu. Sitäkhään ei toki oltu käytetty aikoihin. Yritethiin vaikka mitä, mutta ainoana tuloksena tais olla ruosteitten poisto takajarrulevyistä. Seuraavala kerrala käytämä auton ylläälä ja yritethään kophauttaa levy auki vaijerin aukon kautta.
Vaijeri, asetelma jne. liikkuu, mutta levy lienee jumisa. Toivottavasti ei tartte irrottaa lootaa.
Se ei vissiin halua hevin talhiin :)

Tarkotuksena olis kuiten saaha se maalauskunthoon kesän aikana.

Olikohan net jopa yli 80 /kpl Suomesa, ko mie muistelen että likele satasen. Mutta jos tilais sieltä motomobilista, niin tai olla jotaki 60 / kpl.

Sitä ilmastointi hunteerathaan sitten huolela ja ajan kans. Ja siinä sitten tarttee apua. Että opiskelehan net kaaviot hyvin :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Kesä 07, 2014 4:20 am

Sinällään hienoa että vaikka tuo on seisonu pitkhään ja oli vähän käynnistysongelmia, niin heti ko oli virtaa ja piuhat kiinni, niin se lähti käynthiin hyvin nätisti ja kävi tasasesti ja hiljasesti :) Suorastaan yllätyin tuon nissanin roplaamisen jäljiltä, miten tasasesti ja hiljasesti moottori voiki käyä kierroksila :)
Ainoa vaan että tuntu eka että jätättää kierroksia korkealle, mutta se johtu kaasuvivun (eli se mihin vaijeri mennee EFI:ssä) akselin jäykkyyestä ja korjaantu ko vähän nitkutteli kaasua.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Kesä 11, 2014 3:55 am

Hyvin mennee mutta menkhöön.

Eilen naputelthiin jonkuaikaa että saathiin kytkin löysäähmään. Kytkinlevy oli jumittunu paineasetelhmaan kiinni ja aika tiukale. Onneksi tuo irrotusoperaation pääsi tekheen tuolta kytkinvaijerin aukosta, ettei tarttenu irrotella lootaa.

Pakitin sitten auton ylös ja aloin kääntähmään sitä, niin kuulu pamhaus ja sitten renkhaat ei kääntynheekhään enhään takasin oikeale. Ihmeteltiin asiaa ja huomattiin että ei oltu muistettu vaihtaa kallistuksenvakkaajatangon rikkoontunutta puslaa toisele puolele. Vakkaajatanko oli kanittanu kääntäesä kiinni ilmeisesti raijetankhoon, siten että renkhaat ei päässeet kääntymhään. No tästä selvittiin tunkin avula. Ja sitten auto talhiin ja puslan vaihthoon, mikä tuli vielä tekastua tuosa illan aikana.

Eli seuraavaksi pääsis sitten taas oikeasti peltihomhiin!
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Kesä 11, 2014 2:39 pm

Vastustaa se siullakin ihan huolella :D Mut hyvä ettei hermo mene :>
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Kesä 12, 2014 5:13 am

Ainahan se vähän. Tuo seisottaminen on kyllä pahasta ko kaikki mennee jumhiin... Eihän sole ko selvittää vastukset :D
Onneks ei tartte ihan yksin vääntää. Helpottaa huomattavasti ko on kaverina tommonen vähän kokeneempi kaveri apuna.
"Konstit on monet, sano akka ko kissala pöytää pyyhki" :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 08, 2014 3:42 am

No niin viimeinki pääsi taas tekkeen tällekki taas jotaki ihan oikeasti! Putsasin ruosteet kuskin helmasta ja paikkasin etummaisimman reijän siitä.
Jos sitä taas tänhään pääsis hitsaihleen lissää. Jos oiken hyä tuuri käy, niin saa tuon helman kassaan tällä viikola.

Meinas vaan olla vähän tympeä työskennellä. Tallisa olis ollu ihan siejettävä ilma, muttako auto on kartanola, niin meinas olla vähän kuuma rassata sitä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Heinä 11, 2014 4:32 am

Taas eilen eteni vähän hitsaukset. Tuo kuskin helmaki olis valmis tuota takanurkkaa vaille. Takanurkkaan tehinki jo pellin sisäpuolele, mutten ehtiny hitsata. Ulkopinthaan onki sitten ehkä vähän vaativampi tehä pelti ja rengaskotelon puolele sitten lopuksi vielä. Eli tuo nurkka onki sitten haastavin paikka tuosa helmasa.

Sitten alkaiski kaarien laitto, joka mennee varmastikki parin viikon päähän. Ensviikola ei kuitenkhaan. Kaarien jälkheen alkais ilmeisesti isommat hitsailut olla hitsailtu. Taakse häätyy parsia vähän jotaki sitten vielä, mutta net on pieniä paikkoja.

Tämän viikon saavutukset:
Kuva
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 29, 2014 3:59 am

Pari pikkulappua kerkes taas laittaa kiinni ennenko tuli vesisae. Tämä on nyt ihan ulkohommia. Saa nähä saisko tuon helman niphuun jo tällä viikola.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 30, 2014 5:55 am

Eilen ei säänhaltija suosinu varsinkhaan hitsailua pihala. Leikeltiin palasia ja piirrelthiin viivoja kuskin puolen takakaaren korjauksheen (koko kaarta ei tartte vaihtaa).
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » To Heinä 31, 2014 2:36 am

Toivottavasti ei pääse hapan iskemään uudestaan hitsauksien ja ulkosäilytyksen yhdistelmästä... Muutenhan se etenee tasaisen tappavalla vauhdilla, aika tovin sullaki ollu tämä pois liikenteestä rysäyksen jälkeen :(
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 31, 2014 6:45 am

Kyllähän tuota joutuu aina välilä putsaihleen uuesthaan. Pintaruoste tullee kuiten aika nopeasti. Mutta nuot kaaripalat häätyy melkein saaha kerrala aitettua sitten ja pohjamaali sauman pääle hetimmiten.

On joo, liianki kauan. Tahtoo vaan olla välilä huonosti aikaa tälle ja tuo viimetalvihan meni kokohnaan käsile tämän kans pitkälti sairastelujen ja Nissanin takia. Jos viimetalvena olis ehtiny tehä yhtä paljon ko eellisenä, niin tämähän olis varhmaan jo maalausta vaile. Noh enskesänä vois saaha sen jo ihan oikeastikki liikentheesseen.

Kaveri rakenteli tuosa prässiä, niin vois ehkä saaha talven aikana vaihettua nuot puslakki sillä tuone takapäähän.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » To Heinä 31, 2014 7:45 am

Puslat muuten saa vaihdettua kohtuu nätisti ilmankin prässiä. Vanhat puslat sytyttää tuleen niin lähtee helpohkosti pois. Uudet vetää kierretangolla paikalleen
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Elo 04, 2014 4:40 am

Hmmm... Hyvä kikka. En tosin varhmaan kehtaa alkaa polttaa vanhoja :) Häätyy kattoa että jaksaako sen koko apurungon käyttää poissa, vai miten vaihtas.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Elo 12, 2014 5:12 am

Taas eistytty vähän. Tuo helmakotelo alkaa olheen kasasa. Häätyy vielä ottaa siitä kaaren korjauspalasesta se takanurkka, ko sitä en alkanu rakentelheen suorasta pellistä. Muuten kotelo on nyt kasasa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Elo 15, 2014 4:53 am

Eilen hajotin taas lissää autoa. Eli rälläköin kuskinpuolen takakaaresta palan pois että saa tervettä pelliä tilale. Puhistelin samala vähän ruostheita siitä vierestä muutenki.
Sitten häätyy alkaa taiteihleen siihen sisäkaahreen korjauspalasta. Siitä oli ruostunu vähän pois laijasta. Ulkokaaren korjauspala onki jo valhmiina.

Tuosa muutampi kua maanantain ja eilisen hommista.
Helmakotelo korjattu nurkkaa lukkuunottamatta:
Kuva

Helmakotelon pää pyöränkotelosa:
Kuva

Aukastu takakaari:
Kuva
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron