Sivu 6/10

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Joulu 20, 2013 6:09 am
Kirjoittaja Sierramies
Peltiä ootellesa tuli käytyä toisen puolen kimphuun. Tehhäämpä sitten tämä eka valhmiiksi ja jatkama sitten tuon toisen kans. Kokonaisuuvessaan tällä puolela ruostetta on huomattavasti vähempi, mutta kaari on ruostunu pitemmältä matkalta.
Kuveja:
Kuva
Kuva

Sitten tuli vaihettua pinnapultit tuonnekki puolele taakse. Nyt on sitten joka nurkasa uuvet pultit ja mutterit :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Tammi 29, 2014 5:55 am
Kirjoittaja Sierramies
Peltiki on ootellu jo toista kuukautta hitsausta, mutta ensin tuli joulukiihreet ja sitten sairastumiset joten ei ole vielä eenny. Jos sitä ensviikola uskaltas taas lähteä hitsaihleen, mikäli tallisa on tillaa. Oli kaveri vissiin joutunu ottaan tuon minun auton ulos omien hommien tieltä. Son tietenki ihan ymmärrettävvää, ko tuo on vieny melkein koko tallitilan jo monta kuukautta. Mitä nopeammin saa nuot kaikki peltijutut tehtyä, niin sitä pikemmin tuon saa kotia pois kaverin tallitillaa viemästä :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Helmi 03, 2014 10:01 am
Kirjoittaja Leksa
[quote="Sierramies"]
Mitä nopeammin saa nuot kaikki peltijutut tehtyä, niin sitä pikemmin tuon saa kotia pois kaverin tallitillaa viemästä :)
[/quote]

Onhan sulla kotona mahdollisuus tehdä, ettei tarvi oottaa kesää?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Helmi 06, 2014 12:47 pm
Kirjoittaja Sierramies
No miten kuten. Eipä tuola paljoa pohjia taija mahtua tekkeen, mutta paklata ja hioahan voi ulkonaki, kuhan ei sada. Voi olla että ei tuola tallisa sisälä oiken muutenkaan kehtais tehä kauhean pölyäviä hommia. Häätyy sitten kattoa että missä vaiheesa tuo siirrettään kotia ja mikä vuojenaika sillon on :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Helmi 28, 2014 12:47 pm
Kirjoittaja Sierramies
Hommat seis eelheen eelä mainituista syistä, mutta kävin tänhään ostamasa tuon tyhjäkäyntimoottorin liittimen ja sähkösäävöllä olevat umpiot. Nyt olis umpiopalapeli: yhen uuvet klasit, yhet hyäkuntoset umpiot ilman s-säätöä, yhet kohtkuntoset umpiot hyvilä heijastinpinnoila ilman lisäpitkien paikkaa ja s-säävölä :)
Eikhän niistä saaha yhen hyät umpiot kasattua, joisa on uuvet klasit kirkhaat heijastimet ja s-säätö :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Maalis 21, 2014 5:02 am
Kirjoittaja Sierramies
Vieläkkään ei ole päässy auton kimphuun, mutta eilen tilasin siihen jarrukilvet molemile puolile merkkiliikkeestä. Malmön varastosa oli kuulemi lähimmät :) Hintaa oli pikkusen vajjaat 25 /kpl. Häätyy vaan maalailla net niin tähelisesti että ruoste ei niitä päse tuhoamhaan.
Ensviikon lopula kuulema olis tallisa tillaa ja aikaa hitsailla eka vähän nissania (katastus pukkaa pääle) ja sitten olis Sierran vuoro.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Huhti 02, 2014 4:57 am
Kirjoittaja Zigu
Jarrukilvissä on yleensä se ongelma, että pienet kivet/hiukkaset iskeytyvät maalipinnasta läpi. Tällöin reaktio voi alkaa.
En tiedä sitten mikä olisi paras materiaali/tapa suojata nuo... Muovi varmaan ainakin on liian haperoa tuohon tarkoitukseen.
Todennäköisesti perus pelti + hyvä maali on hyvä ratkaisu ja näinhän ne ovat olleet tehtaaltakin lähtiessä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Huhti 03, 2014 5:33 am
Kirjoittaja Sierramies
Aika kevyt maali nuisa on pinnasa. Aattelin karhentaa pintaa, vetästä kerroksen pari epoksipohjamaalia, sitten mustaa väriä pari kerrosta ja lopuksi useamman kerroksen lakkaa.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2014 4:40 am
Kirjoittaja Sierramies
Toinen puoli jarrukilvistä maalattu pohjiin, tänhään ehkä toinen puoli, jos tallisa riittää lämmintä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 4:26 am
Kirjoittaja Sierramies
Laittelin reippaasti pohjamaalia (Valuki vähän, mutta eipä se nuisa haittaa.) pari kerrosta per puoli. Sitten pintamaalia samat kaks kerrosta ja lakkaa pitäs vielä vetassa toisele puolele jälkimmäinen kerros.
Ajatuksenahan on siis tehä nuihin niin paksu maalikerros, että ei ihan jokkainen kivenisku ja hiekanjyvä mene läpi siitä. Tänhään pitäs siis olla valmista.

Voipii olla ettei ite auton kimphuun pääse vielä tällä viikola.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 5:12 am
Kirjoittaja Sierramies
Nyt olis kaikkia kerroksi kaks molemmin puolin. Mietin vaan tuosa että riittääköhän se kaks lakkakerrosta ulkopuolele?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 6:02 am
Kirjoittaja HEka--
Eikös Se 2 kerrosta riitä hyvin :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Huhti 10, 2014 10:02 am
Kirjoittaja Sierramies
Toivottavasti :)
Tarkotushan olis saaha net kestämhään maholisimman pitkhään ja tuo lakka suojaa pahimmalta uhalta eli kiveniskuilta.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Kesä 04, 2014 5:00 am
Kirjoittaja Sierramies
Toissapäivänä piti saaha auto taas talhiin ja alkaa rappaahmaan, mutta eipä saatukkaan ko sei lähteny käynthiin!
Ei se kuiten ollu sen vakavempaa, ko että akku oli talven aikana purkanu ittensä ihan kokohnaan. Autoa on siis käytetty käynnisä viimeks joskus heinäkuusa, eikä tieten muistettu laittaa akkua lathaukseen :) No nyt son lattaintumasa, niin eikhään se lähe sitten käynthiin :)

Huomena olis tarkotus ottaa uus yritys. Jos nyt menis hommat hyvin eikä olis niin paljon muuta hommaa, niin täsä kesäkuun aikana pitäs saaha loput hitsailut tehtyä. Ja sitten pitäs alottaa net maalauksen pohjatyöt, toennäkösesti kotona. Jollon net ehkä sujuis nopeammin, ko ei tartte aina eriksheen lähteä tekkeen niitä. Sitten huueltas jo maalaria aphuun.
Että jos ei ihmeempiä ilmene, niin syksylä vois olla auto kunnosa, paitti nuot alustan osat. Niin ja moottorin kannatinkumit häätys hommata ja vaihtaa, tai ainaki laittaa nuot nykyset kiinni ennen katastusta :)

Sitten alkaaki varhmaan seuraava rojekti tässä eli ilmastoinnin asentaminen. Siihen häätyy vielä jotaki ostaa lissää, mutta net on sitten ko muuten on "valmista".

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 7:05 pm
Kirjoittaja Zigu
Meinasin jo huolestua, että miten Sierra muka ei käyntiin lähde  :)
Kannataa sitten varautua, että nuo moottorin kannatinkumit on kalliita. Muistaaksen 80/kpl...
Se ilmastoinnin asentaminen voi olla melko mielenkiintoista. Tutkin vähän sähkökaavioita ja esim. ECU:lle menee johtoja ilmastoinnin johtosarjasta. Yksi ominaisuus on esim. että ilmastoinnin, kun kytkee päälle nostaa ECU kierroksia.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 9:00 pm
Kirjoittaja Sierramies
No tänhään oli sitten akusa virtaa. Yritin ja yritin, eikä mithään, pyörittää muttei tarttaa. Bensa haiskahti vähän.
Soitin sitten kaverile, joka ei siis ollu vielä sillon kotona. Muisteli että joku maajohto oli puolan vierestä viimen irti ko ei lähteny käynthiin viimikesänä. Paikansin oikean johon, laitoin kiinni ja johan lähti tulile.

Mutteipä sitä saatu vieläkhään talhiin. Ei saatu liikkeelle, ko kytkin oli juminu. Sitäkhään ei toki oltu käytetty aikoihin. Yritethiin vaikka mitä, mutta ainoana tuloksena tais olla ruosteitten poisto takajarrulevyistä. Seuraavala kerrala käytämä auton ylläälä ja yritethään kophauttaa levy auki vaijerin aukon kautta.
Vaijeri, asetelma jne. liikkuu, mutta levy lienee jumisa. Toivottavasti ei tartte irrottaa lootaa.
Se ei vissiin halua hevin talhiin :)

Tarkotuksena olis kuiten saaha se maalauskunthoon kesän aikana.

Olikohan net jopa yli 80 /kpl Suomesa, ko mie muistelen että likele satasen. Mutta jos tilais sieltä motomobilista, niin tai olla jotaki 60 / kpl.

Sitä ilmastointi hunteerathaan sitten huolela ja ajan kans. Ja siinä sitten tarttee apua. Että opiskelehan net kaaviot hyvin :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 4:20 am
Kirjoittaja Sierramies
Sinällään hienoa että vaikka tuo on seisonu pitkhään ja oli vähän käynnistysongelmia, niin heti ko oli virtaa ja piuhat kiinni, niin se lähti käynthiin hyvin nätisti ja kävi tasasesti ja hiljasesti :) Suorastaan yllätyin tuon nissanin roplaamisen jäljiltä, miten tasasesti ja hiljasesti moottori voiki käyä kierroksila :)
Ainoa vaan että tuntu eka että jätättää kierroksia korkealle, mutta se johtu kaasuvivun (eli se mihin vaijeri mennee EFI:ssä) akselin jäykkyyestä ja korjaantu ko vähän nitkutteli kaasua.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2014 3:55 am
Kirjoittaja Sierramies
Hyvin mennee mutta menkhöön.

Eilen naputelthiin jonkuaikaa että saathiin kytkin löysäähmään. Kytkinlevy oli jumittunu paineasetelhmaan kiinni ja aika tiukale. Onneksi tuo irrotusoperaation pääsi tekheen tuolta kytkinvaijerin aukosta, ettei tarttenu irrotella lootaa.

Pakitin sitten auton ylös ja aloin kääntähmään sitä, niin kuulu pamhaus ja sitten renkhaat ei kääntynheekhään enhään takasin oikeale. Ihmeteltiin asiaa ja huomattiin että ei oltu muistettu vaihtaa kallistuksenvakkaajatangon rikkoontunutta puslaa toisele puolele. Vakkaajatanko oli kanittanu kääntäesä kiinni ilmeisesti raijetankhoon, siten että renkhaat ei päässeet kääntymhään. No tästä selvittiin tunkin avula. Ja sitten auto talhiin ja puslan vaihthoon, mikä tuli vielä tekastua tuosa illan aikana.

Eli seuraavaksi pääsis sitten taas oikeasti peltihomhiin!

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2014 2:39 pm
Kirjoittaja HEka--
Vastustaa se siullakin ihan huolella :D Mut hyvä ettei hermo mene :>

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2014 5:13 am
Kirjoittaja Sierramies
Ainahan se vähän. Tuo seisottaminen on kyllä pahasta ko kaikki mennee jumhiin... Eihän sole ko selvittää vastukset :D
Onneks ei tartte ihan yksin vääntää. Helpottaa huomattavasti ko on kaverina tommonen vähän kokeneempi kaveri apuna.
"Konstit on monet, sano akka ko kissala pöytää pyyhki" :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2014 3:42 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin viimeinki pääsi taas tekkeen tällekki taas jotaki ihan oikeasti! Putsasin ruosteet kuskin helmasta ja paikkasin etummaisimman reijän siitä.
Jos sitä taas tänhään pääsis hitsaihleen lissää. Jos oiken hyä tuuri käy, niin saa tuon helman kassaan tällä viikola.

Meinas vaan olla vähän tympeä työskennellä. Tallisa olis ollu ihan siejettävä ilma, muttako auto on kartanola, niin meinas olla vähän kuuma rassata sitä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Heinä 11, 2014 4:32 am
Kirjoittaja Sierramies
Taas eilen eteni vähän hitsaukset. Tuo kuskin helmaki olis valmis tuota takanurkkaa vaille. Takanurkkaan tehinki jo pellin sisäpuolele, mutten ehtiny hitsata. Ulkopinthaan onki sitten ehkä vähän vaativampi tehä pelti ja rengaskotelon puolele sitten lopuksi vielä. Eli tuo nurkka onki sitten haastavin paikka tuosa helmasa.

Sitten alkaiski kaarien laitto, joka mennee varmastikki parin viikon päähän. Ensviikola ei kuitenkhaan. Kaarien jälkheen alkais ilmeisesti isommat hitsailut olla hitsailtu. Taakse häätyy parsia vähän jotaki sitten vielä, mutta net on pieniä paikkoja.

Tämän viikon saavutukset:
Kuva

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2014 3:59 am
Kirjoittaja Sierramies
Pari pikkulappua kerkes taas laittaa kiinni ennenko tuli vesisae. Tämä on nyt ihan ulkohommia. Saa nähä saisko tuon helman niphuun jo tällä viikola.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2014 5:55 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen ei säänhaltija suosinu varsinkhaan hitsailua pihala. Leikeltiin palasia ja piirrelthiin viivoja kuskin puolen takakaaren korjauksheen (koko kaarta ei tartte vaihtaa).

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2014 2:36 am
Kirjoittaja Leksa
Toivottavasti ei pääse hapan iskemään uudestaan hitsauksien ja ulkosäilytyksen yhdistelmästä... Muutenhan se etenee tasaisen tappavalla vauhdilla, aika tovin sullaki ollu tämä pois liikenteestä rysäyksen jälkeen :(

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2014 6:45 am
Kirjoittaja Sierramies
Kyllähän tuota joutuu aina välilä putsaihleen uuesthaan. Pintaruoste tullee kuiten aika nopeasti. Mutta nuot kaaripalat häätyy melkein saaha kerrala aitettua sitten ja pohjamaali sauman pääle hetimmiten.

On joo, liianki kauan. Tahtoo vaan olla välilä huonosti aikaa tälle ja tuo viimetalvihan meni kokohnaan käsile tämän kans pitkälti sairastelujen ja Nissanin takia. Jos viimetalvena olis ehtiny tehä yhtä paljon ko eellisenä, niin tämähän olis varhmaan jo maalausta vaile. Noh enskesänä vois saaha sen jo ihan oikeastikki liikentheesseen.

Kaveri rakenteli tuosa prässiä, niin vois ehkä saaha talven aikana vaihettua nuot puslakki sillä tuone takapäähän.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2014 7:45 am
Kirjoittaja Leksa
Puslat muuten saa vaihdettua kohtuu nätisti ilmankin prässiä. Vanhat puslat sytyttää tuleen niin lähtee helpohkosti pois. Uudet vetää kierretangolla paikalleen

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2014 4:40 am
Kirjoittaja Sierramies
Hmmm... Hyvä kikka. En tosin varhmaan kehtaa alkaa polttaa vanhoja :) Häätyy kattoa että jaksaako sen koko apurungon käyttää poissa, vai miten vaihtas.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Elo 12, 2014 5:12 am
Kirjoittaja Sierramies
Taas eistytty vähän. Tuo helmakotelo alkaa olheen kasasa. Häätyy vielä ottaa siitä kaaren korjauspalasesta se takanurkka, ko sitä en alkanu rakentelheen suorasta pellistä. Muuten kotelo on nyt kasasa.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Elo 15, 2014 4:53 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen hajotin taas lissää autoa. Eli rälläköin kuskinpuolen takakaaresta palan pois että saa tervettä pelliä tilale. Puhistelin samala vähän ruostheita siitä vierestä muutenki.
Sitten häätyy alkaa taiteihleen siihen sisäkaahreen korjauspalasta. Siitä oli ruostunu vähän pois laijasta. Ulkokaaren korjauspala onki jo valhmiina.

Tuosa muutampi kua maanantain ja eilisen hommista.
Helmakotelo korjattu nurkkaa lukkuunottamatta:
Kuva

Helmakotelon pää pyöränkotelosa:
Kuva

Aukastu takakaari:
Kuva