Sivu 7/10

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Elo 15, 2014 9:25 am
Kirjoittaja Leksa
Saa lopuksi purkillisen jos toisenki levitellä pakkelia :D

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 4:33 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo, niin saa :) Ja tietenki nuihin helmoihin tullee vielä päällemaalattava massa, mutta ei sitä silti voi pohjia kovin rujoiksi jättää.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Elo 22, 2014 2:38 pm
Kirjoittaja Zigu
Onko tälle syssylle millaiset tavoitteet auton suhteen?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Elo 25, 2014 4:58 am
Kirjoittaja Sierramies
Tjaa-a... Hitsaukset lophuun.
Saas nyt nähä, ko olis joko satamatonta viikola iltasin tai sais sen sisäle, niin helpottas. Mutta lähinä ko olis peltityöt tehtynä vaikka ennen marraskuuta.
Kuiten ko sais hitsaukset tehtyä ja muukki pellinvääntelyt ja passaukset, niin sais kotia sen ja pääsis tekkeen maalauspohjia. Solis sitten talven heiniä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Loka 06, 2014 1:03 pm
Kirjoittaja Sierramies
Hitsailin eilen tuon kuskinpuolen takakaaren takanurkan taustapellin kassaan, niin pääsee myöhemmin viikola täppäihleen tuota varsinaista kaaripeltiä.

Eiköhän tämä tästä taas ko ehtii tekehmään. Kaveri oli vain hommannu pihantäytettä ja oli hommaamassa lissää, niin häätyy saaha tuo kotia sieltä :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Loka 10, 2014 5:51 pm
Kirjoittaja Sierramies
No tuo nissani alko taas häiriköihmään tämän laittoa :)
Sain kuiten tuon kaaripellin leikottua aikalaila sopevaksi. Häätyy sitten vielä tehä hienosäätöä, mutta seuhraavaksi pitäs päässä hitsaihleen. Aika hyvin tuo mitta kuiten osu kohilheen, ei tartte juurikkaan täyttää saumaa.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Loka 11, 2014 7:00 pm
Kirjoittaja Sierramies
Nyt täpätty kiinni tuo pelti ja sauma hiottu sekä pohjamaalattu. Häätyy laittaa kuveja jahka ehtii taas.
Eistyy se taas kuiten. Toivottavasti nopeasti.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Su Loka 12, 2014 11:05 am
Kirjoittaja RalliArttu
Se on mielenkiintoista ja kärsivällisyyttä vaativaa hommaa tuo kaaren vaihto ;) Itse etenin piste kerrallaan, eri kohtiin railoa, niin kauan ettei selkeitä koloja ollut ja varmistin vielä tiiviyden laittamalla vastapuolelle halogeenivalaisimen. Mun mielestä työläin homma oli leikellä/mitoittaa korjauspala siten ettei jää ihan törkeän suurta rakoa korjauspellin ja auton pellin väliin, kun pitää kuitenkin päittäin hitsata. Tai ainakin rälläkällä tarkan jäljen teossa saatta käväistä kieli keskellä suuta muutaman kerran :D  Osa myös varoittaa pellin vetelystä, jonka itse ehkäisin paineilmalla jäähdyttelemällä, käyttännössä joka täpin.

Millä maalilla olet muuten käsitellyt paljaat pellit? Itse ainakin suosin 2k-epoksia, koska se ei ole nuuka jos ale jäisikin vanhaa maalia, kunhan vaan alle ei jää yhtään ruostetta.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Loka 13, 2014 5:14 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo onhan se :) Onneks on kaverina vanha tekijä, joka on kaaren jos toisenki vaihtanu vuosien varrela.

Täppäilinki sitä sieltä täältä, kunnes tuli tiivistä. Tuohon tehtiin pieni pokkaus korjauspalan laithaan, mutta olihan se leikkominen silti tarkkaa työtä. Muutampi kerta sitä sovitethiin ennen hitsausta.
Mielenkiinnola ootan vaan sitä sisäkaaren tekoa ja hitsausta tuohon. Siittä ei leveää soiroa puutu, mutta se taitaa olla sitten semmonen pellisepän työnäyte :)

En ole huomannu että pelti alkas vetehleen ko täppää seuraavan paikan aina riittävän kaukaa. En ole jähyttäny eriksheen nuita pisteitä. Samala se lissää paloturvallisuutta.

Nuot on tainnu tulla käsiteltyä happopohjamaalilla ainaki näin aluksi. Tuo epoksihan on kyllä kans hyvvää tavaraa. Taisin käyttää sitä tuola keulapääsä, mutta tuo happopohjamaali on ymmärtääkseni parempaa nuisa misä on koteloita. Tiä sitten häntä...

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Loka 17, 2014 4:53 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo-o. Tulipa askareltua tuohon sisäkaahreen palasia toisailtana. Eka pätkä tehtiin ylimääräsestä kaaren korjauspellistä, josta se meni kohtuu helposti taivuttaa. Toinen pätkä leikkomala suorasta pellistä kaari ja sitten siitä "säteittäin" auki toiselta laijalta taivuttamisen helpottamiseksi. Kuulema olis ollu turhan kova homma naputella vasaralla siihen valmis ehjä pelti :)

Hitsaahmaan ei vielä päässy ja tuo toinen korjauspala häätyy sovittaa paremmin vielä ja hitsata sitten kassaan ennen kiinnitystä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2014 11:08 am
Kirjoittaja Sierramies
Tässä kuva tuosta kaaresta korjattuna:
Kuva
Tuossa näkkyy myös tuon taemman pellin korjailut.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2014 11:10 am
Kirjoittaja Sierramies
Viime yritykselä en päässy taskaan tekkeen mithään, ko autoa ei saatu käynthiin, että olis siirretty se talhiin hitsaamista varten. Vika ei ole sen kummempi, ko että akku tyihennee seisotettaesa.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2014 4:50 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin, eilen saathiin auto käynthiin ja pihala iikuttelua haittas eniten ajovalojen puute ja klasin paskasuus :) Ukoista vaan loppu veto kesken (toisin ko autosta), joten jätettiin hitsailut toisele kerrale.
Sen verran annettiin kuiten käyä ja sahasin sitä ees-taas pihala että vetreyty vähän ja toivottavasti pyssyy nyt liikuntakunnosa paremin. Nätisti se kyllä kävi taas heti pitkästä seisonnasta huolimatta. Hieno auto son myös konheensa puolesta :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Loka 30, 2014 5:49 am
Kirjoittaja Sierramies
Sisäkaaren sain melkein kokohnaan hitsattua. Ennään ei olis paljon täppäämistä tuosa. Oli vähän epäinhimmillinen asento tuosa hommasa. Tein myös ensimmäisen korjauspalan kahesta rapakaaren kiinnitykseen.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Marras 20, 2014 5:24 am
Kirjoittaja Sierramies
Taas pikkusen etiäkäsin. Hitsaahmaan en päässy, mutta tein toisen puolen kaahreen korjauspalan ja leikoin sille paikan. Siihen kaahreen tarttis sitten vielä yhen ihan pikkupaikan lisäksi.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2014 5:40 am
Kirjoittaja Sierramies
No nyt on tuo korjuupala hitsattu ja sen taakse sisäkaahreenki on pala laitettu. Sitten olis siihen kaahreen vielä se yks pala, niin vänkärin puoli olis valmis.
Kuvanki mie tuosta otin, ja laitan sen näkösäle heti ko ehin. Ihan kohtuu viksun näköstä tuosta näyttäs kuiten tulevan, vaikka pakkelia ei vielä ole laitettukhaan.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Joulu 02, 2014 10:33 am
Kirjoittaja Sierramies
Vänkärin puoli olis nyt hitsattu valhmiiksi. Paikkailin lisäksi takapäähänki jo jotaki pientä.
Kuvia tullee heti ko ehin laittaa niitä konheele ja nettiin.

Akku on ihan lopusa. Vaikka oli lattauksesa monta päivää, niin ei saanu autoa käynthiin. Häätyy vissiin hommata uus akku ennen ko tuo kotia, että ei tartte aina hinata tallista pois.
Toki autoki käynnistyy vähän kehnosti, ko on seisonu niin paljon. Kuitenki pieniä viitteitä alkaa jo essiintyä siitä että se alkaa virota, kun sitä on nyt käytetty käynnisä aina välilä ja liikuteltukki. Pihalla siirrellessä huomaa että konheessa on voimaa paremmin ko esim. viimekuussa. Autoa vaan häätys kohta tankatakki vähän.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 5:45 am
Kirjoittaja Sierramies
Hitsailin perän lopukki paikat kassaan ja kävin myös saumat läpi hapola. Eli nyt pitäs olla net peräpään hommakki selvänä. Kuveja en kerenny napsia ja eellisekki on josaki "hukasa" konheela.
Samala huomasin että takakontti häätyy harjata josaki välisä teräsharjala läpi ja käyttää sieläki happoa ja sitten maalata. Oli nimittäin siltäki puolelta saumat vähän keränny korroosiota.

Sitten olis vielä se kuskin puolen helman takapää ja jos sitten vielä keulapää laitettas niin että saa valot kiinni ennen ko tuo kotia. Tuosa pihala siirtelysäki auttas kummasti ko olis ajovalot :) Pensaaki häätyy viä tuonne kanisterila ko tuntuu että meinaa olla vähänä.

Tuohon hapola läträämisseen liittyen. Mistä saa semmosta happoa jota ei tartte huuhella poies?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Joulu 16, 2014 3:15 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote="Sierramies"]
Tuohon hapola läträämisseen liittyen. Mistä saa semmosta happoa jota ei tartte huuhella poies?
[/quote]

Onko sellaista edes  :o

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Joulu 17, 2014 5:48 am
Kirjoittaja Sierramies
Voi olla ettei ole.
Mitä tuonne helmakoteloitten sisäle kannattis laittaa ekana, happopohjamaali?

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Joulu 17, 2014 7:49 am
Kirjoittaja RalliArttu
[quote="Sierramies"]
Mitä tuonne helmakoteloitten sisäle kannattis laittaa ekana, happopohjamaali?
[/quote]

Osa suosittelee sinkkimaalia kotelon sisään jääviin pelteihin. Ja kotelon suojana oon käyttäny ite Valvolinen Tectyl ML:ää kun sitä tunnutaan kehuvan. Omat helmat/kynnyskotelot tosin hitsasin sähkösinkitystä pellistä, joten laitoin vaan kotelosuojaa.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ke Joulu 17, 2014 3:44 pm
Kirjoittaja Sierramies
Tuota sinkkimaalia olen itekki miettiny. Sehän vois kyllä olla yks vaihtoehto. Taitaa olla ehkä vähän halvempaa ko happopohjamaali.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2014 1:03 pm
Kirjoittaja Sierramies
Perjantaina sain sitten ilmeiseti viimiset hitsaukset tehtyä.
Seuraavana autotallin siivous ja auto kotia. Sitten häätyy vielä kattoa että onko jotaki ruosteenpuhistusta jne. Paklaushommat voi alottaa sitten ko mahtuu tallisa tekheen tai voi käyttää välilä ulkona että mahtuu tekehmään. Sitten kaikenlaisten laitteitten kiinnilaitteluahan tuosa on muutenki.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2014 12:49 pm
Kirjoittaja Sierramies
Sitten niitä kuvia viime kuukausilta hommien edistyessä.

Vänkärin puolen takakaari hitsattuna:
Kuva
Kuva

Peräpään korjauksia:
Kuva
Kuva

Sitten vielä tuota kuskin puolen takakaarta korjailtuna:
Kuva

Sisäkaarien jne. vaikeampien paikkojen eikä näköhjään tuosta helmakotelon loppupään korjailuista ole kuvia. Kotian niitten osalta paikkailla tilannetta ko rojekti etenee kotosala. Mutta nyt koittaa joulutauko tällekki.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Tammi 01, 2015 1:27 pm
Kirjoittaja Sierramies
Nyt on Sierra kotona. Haettiin se eilen ja talliki on sen verran iso että sinne mahtu.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Tammi 01, 2015 10:39 pm
Kirjoittaja Sierramies
Samala ko auto oli railerila, niin tuli käytettyä se akkuliikkeesä ja ostettua uus akku ja laitettua adapterit pyöreänapasele akule, niin saa sen tallista poiski.
Vähän piti taikinoija että sai tuo plussan lisäliitinpalikan kiinni adapterriin, mutta vissiin se tuli siihen kiinni. Nyt lähtee käynthiin ko vähän kääntääki avvaimesta :)

Oli siinä sitten puhetta akkuliikkeen "apupojan" kans Sierroista, niin taisin saaha hommattua ylimääräsen MT75:n, vivuston ja kepin. Jos niistä tullee kaupat, niin sitten on semmonen laatikkoki, mihin voi vaihtaa synkrorenkhaat jne. että se toimii ko uus.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Tammi 02, 2015 7:02 am
Kirjoittaja Leksa
Ens kesäksi liikenteeseen :D

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Tammi 02, 2015 8:35 am
Kirjoittaja Sierramies
Toivottavasti enskesänä liikenteeseen :)

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 5:27 am
Kirjoittaja Sierramies
Siellä se on kotona tallisa :)
Kuva

Alottelin tuosa kuskinoven sisäpuolen kahvan korjailukokkeilua, ko ei oiken muutakkaan voinu tehä. Ajatuksena olis korjata rikkoontunheet kiinnikkeet liimaamalla prikat niitten tilale. Laitan kuvia, jos korjaus onnistuu.

Tuola tallisa ei oikein ihmeitä mahu tekkeen. Siirsin autoa kuvan tilantheesta oikealle, niin mahtuu ees kulkehmaan paremmin. Häätyy kattoa että voiko tuolta tallista vielä viä jotaki pois, että sais lissää tillaa. Näilä keleilä ei paljoa tehä kartanola mithään pohjatöitä.

Seuraavana vois olla aurauskulmien säätö ees vähän lähemmäs oikeaa, niin helpottas tuota auton siirtelyä, ko renkhaat olis suunnilheen sammaan suunthaan. Muutamia pohjamaalailujaki vois tehä jo.

Kuitenki son nyt lämpimäsä kuivumasa ja aina välilä voi käyttää käynnisä, niin pyssyy paikat vetreänä.

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 7:24 am
Kirjoittaja Zigu
3M:ltä löytyy vasittua muovinkorjaukseen tarkoitettua "liimaa". Itse olen käyttänyt sitä muovihitsauksen yms. muun kanssa hyvin tuloksin. Voin kyllä suositella!

Olet kuitenkin onnellisessa asemassa, että sinulla on talli. Itselläkin kaikki remontit tapahtuvat pihalla. Varmaan onnistuisi tehdä siten, että ajat auton aivan tallin toiseen laitaan, jolloin toiselle laidalle jää automaattisesti enemmän tilaa. Kevättä kohti onneksi mennäänj ja päivät valostuvat. Kovaa kittaamista sinulla on kyllä luvassa tuon kanssa. Suosittelen hommaamaan epäkeskohiomakoneen avuksi  ;)

Perästä katsottuna näyttää jo lähes valmiilta  :) Alkuperäisistä takakontin merkeistä iso plussa! Oletko muuten ajatellut merkkien uusimista?

Tuli taas Sierra kuume, kun katseli tätä sinun autoa.