Ford Sierra 2.0i Ghia

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 08, 2015 3:11 pm

Joo, sie näytikki niitä korjausvehkeitä kesälä. Ei vaan vielä ole oikein ollu varraa hommata niitä. Suurin ongelma tuosa lienee että kaikki palaset ei ole enhään tallela kaikista kiinnikkeistä. Siksi kokkeilen tehä uuet. Häätyy vissiin hommata nuita kahvoja varale ja sitten net muovinkorjuusvehkeekki, niin pääsee näpräähmään niilläki, jos sais vaikka semmosen kestävän ratkasun aikaseksi. Ainaki jos tämä ei pelitä.

Joo, ilman talliahan tästä ei tulis mithään muutenko kesälä. Joo, onhan niitä remontteja tullu sillon opiskeluaikoina itekki tehtyä pihala, eikä sole lystiä.
Mie aijoinki jo niin laithaan ko soppii, mutta sielä silti aika vähän tillaa, ko on tuota kampetta laijoila. Noh ehkä tuon levveyven kans juuri pärjää, mutta pittuus on kortila. Paitti että  auton oikeale puolele ei oikein saa tillaa ko sitten sieltä ei pääse ulos :) Huhtikuusa voi ehkä jo tehäkki jotaki oikeasti pihala. Nyt ehkä hiontaa jne. jos kelit sallii. Katothaan ko tässä pääsee vauhthiin.

Joo saa siihen erhään kerran pyhkässä kittiä ja hivasta. Eikö net epäkeskot ole vähän semmosia että net hajoaa tommosesta hienosta pölystä (ainaki sillon ko laitethiin niitä venheitä). Vai pittääkö hakea heti makita tai joku paineilmavehe? Toisaalta mikhään muu kone ei taija olla niin kätevä tuosa.

Niin, perähän ei olis ko pikkusen tasottaa koloja ja maalata :) Olen aatellu laittaa uuet merkit, ainaki nuot kromatut, ehkä myös Ford-merkin. Siinäpä sitä sitten on kohistamista ko laittaa nuita merkkejä ja sitä punasta raitaa. Niin ja se puskurien kromilista on vielä löytämättä.

Se tuo Sierrakuume pakkaa iskehmään aina välilä :) Mutta sullahan ei ole ko lähteä ajahmaan.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Tammi 09, 2015 5:47 pm

[quote="Sierramies"]
Tuola tallisa ei oikein ihmeitä mahu tekkeen.
[/quote]

Höpö höpö. Mulla on talli about saman kokoinen ja siellä on tehty kolopalleroonki vaikka mitä, samoin emännän velipojan celicaan. Olempas saanut tuon meidän Mondeonkin ängettyä sinne kerran sisälle :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Tammi 10, 2015 9:00 am

No joo. Jos sais nuot tavarat laijoilta pois, niin sitten olis ruhtinaallisesti tillaa. Nissania tuola mahtus remppaamaan hyvin, ko son niin kapea, mutta se ei mahu pittuutensa puolesta sisäle :)

Tein eilen hankintoja. Tuli hommattua yks MT75 ja sain kaupanpääle lähes virheettömän kojelauvan. Laatikon kunnosta ei ole muuta tietoa, ko mitä sitä pystyy käsin tarkastelheen, mutta hyvältä vaikuttaa. Häätyy sitten käyttää joskus jompi kumpi auki ja tehä kunnon remontti että saa miltei uutta vastaavan. Vaihevivusto, joka tuli laatikon mukana, näyttää myös hyältä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 15, 2015 5:31 am

Vähän hithaan laisesti meinaa tämäki eistyä...

Käytin autoa taas eilen käynnisä jonkuaikaa, että pyssyy paikat vetreänä. Häätyy vaan seuraavala kerrala siirtää sitikkaa eka kauemmas, niin saa Sierran perän kunnola ulos. Pakokaasut nimittäin kiertää hyvin herkästi sisäle talhiin.

Ku auto oli taas sisälä, niin säätelin aurauskulmat silmämääräsesti kohilheen ja kattelin että pakkeloinnin vois alottaa perästä. Pitäskö tuon pakkelin alle laittaa vielä jotaki muutaki maalia ko tuo nykynen happopohjamaali?

Löysin varastosta myös melkein ehjän kuskinoven sisäkahvan. Siinä ei puuttunu nuista kiinnityspisteistä palasia, mutta niissä oli kuiten halkeamia. Tein tuohon korjauksen liimaamalla halkeamat ja muutenkin liimasin kiinnityspisteet ympäriinsä. Harmittaa vaan kun halkeamiin ei saa liimaa sisäpuolelta. Häätyy vissiin hommata net muovinkorjausvälihneet ja lissää kahvoja.
Vanhan kahvan korjausta jatkoin prikan liimauksella.

Meinasin ottaa kuvia tuosta kahvahommasta, mutta puhelin oli sisälä. No jos kokkeilis sitten v-loppuna muistaa ottaa kuvia.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Tammi 19, 2015 7:28 am

Varastosta löytäny kahva asennettu.

Hajottelin vähän jo pakkelointia. Häätyy käyä ostamasa kunnon hiomapaperia ja ehkä se kone.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Tammi 19, 2015 9:36 am

[quote="Sierramies"]
Pitäskö tuon pakkelin alle laittaa vielä jotaki muutaki maalia ko tuo nykynen happopohjamaali?
[/quote]

Mun käsittääkseni riittää että siellä on vaan jompi kumpi ruosteenesto alla eli happo tai epoksi, pääasia ettei vedä suoraan kirkkaalle pellille kittiä.
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 384
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Tammi 19, 2015 11:51 am

Joo, sain saman käsityksen ko maalikauppiasta haastattelin ja niin teinki. Siis osasa paikoista on happo- ja osasa epoksipohjamaali alla.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 22, 2015 6:40 am

Eilen tuli tuhlattua rahhaa rapeat 80 e. Ostin pakkelia, kakskomponenttista teollisuuspohjamaalia ja 4 erilaista palasta hiomapaperia. Hiomapaperit (mirka) tuntu toimivan hyvin ko testasin. Eli eivät tukkeennu pysyvästi heti. Etenki 240-karkeuksinen verkko vaikuttaa hyältä ja tehokkaalta. Pohjamaali on helmoja, koteloita ja pohjajuttuja varten. Ja riittää siitä varhmaan kelkan runkoonki, jahka saan sen työn alle joku kesä.

Takanurkkaa olen hioskennellu ja kaaria pakkeloinu. Pitäs vielä hommata parempia lastoja.

Hiomakonetta en raskinu ostaa vielä, ko on niin kallis ja muovinkorjausvehkeet häätyy hommata sitten ko niitä tullee taas. Päädyin sammaan systeemiin ko Zigulla. Niitä hithaammin kuivuvia tuubisysteemejä olis ollu, mutta tuo pistoolihomma kuulosti järkevämmältä.

Sitten olen tässä pikkuhiljaa maalaillu maskia kilikolila, ku son muuten semmonen hankala maalattava. Aattelin että voi olla järkevämpi tehjä se valhmiiksi eka. Eilen sain sen sitten valhmiiksi.

Kuva
Omasta mielestä ihan kohtuu hyyää jälkeä.

Tuosa vielä kuva siitä kahvojen korjailusta:
Kuva
Pöyälä oli kaikkea muutaki asiaan liittymätöntä tilpehööriä...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Tammi 25, 2015 8:10 am

[quote="Sierramies"]
4 erilaista palasta hiomapaperia.
[/quote]

Kerro tuo määrä noin sadalla niin alkaa varmaan olla kokonaistarve selvillä :D Maski näyttää kyllä hyvältä.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Tammi 26, 2015 5:27 am

Joo, varhmaan lähelä se 400. Mutta nuot oliki kokkeilua, että tietää minkälaisia papereita ostaa sen loput 396 kpl :)
Kyllä nuot hakkaa halppispaperit mennen tullen, mutta tuohon 280 karkeuksisseen arkkiin en ole yhtä tyytyväinen ko muihin.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Helmi 11, 2015 11:53 am

Aika vähän tälle taas on ehtiny tehjä mithään, mutta olen kuiten yrittäny hioa tuota takakaaren saumaa oikean muotoseksi. Toistaseksi vaan heikola menestykselä. Häätyy hakea parempia paklauslastoja, niin jos sitä sitten sais sen pakkelin levitettyä paremin.
Takapään paikkaukset on aika hyät nyt.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Maalis 05, 2015 9:04 am

Taas pitkästä aikaa ehti tämänki kimphuun.

Sain viimein niitä kumilastoja ja kyllähän niilä oli helpompi paklata tuota kaarta.
Teräslastalla aiemmin pakkeloituna tuli tämmöstä jälkeä. Jouvuin hiohmaan melkein kaiken pois:
Kuva
Kumilastalla pakkeloituna. Tuota en kerenny vielä hioa, mutta siinä on hyä muoto ja peittää peltien sovittelun tekemän kolon:
Kuva

Sitten maalailin maskin ja puskurin välisen listan. Ihan yhtä hyä siitä ei tullu ko maskista, vaikka yritin tehä pohjat huolella. Osa on vanha, joten siinä oli kaikkea pientä. Se ei onneksi herätä huomiota kuten esim. maski.
Kuva

Maalailin lisäksi vielä konepellin alapuolta ja konepellin tukikepin. Kiinnitin konepeltiin alkuperäsen äänieristehuovan ja tukikepin vastakappahleen.

Samala ko puhistelin tuuliklasia huomasin että siihen oli lentäny hitsausroiskheita, jokka olit tehneet koloja lasiin. Olis pitäny huomata suojata lasi kohitsattiin keulaa sillon ko konepelli ei ollu paikoihlaan :(
No saa nyt sitten nähä että menneekö tuo klasi vielä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Huhti 07, 2015 4:59 am

Taas kerkes pakkeloihmaan ja hiohmaan.
Peräkontin päälipuolela oli pari pikkulommoa, jokka taisin saaha piihloon. Sitten hioin ja paklasin nuita kaaria ja ehkä pikkuhiljaa siltä alkaa löytyhmään niitä oikeita muotoja. Ongelmana on ollu lähinnä että tuohon pokkauksen yläpuolele jää kuoppa. Nyt ehkä löyty semmoset lastan asennot. että kuopat peittyy.
Paklasin myös kuskinpuolen takakaaren ylä - takapuolela olleen lommon. Tässäki on hionta vielä kesken.

Jututin myös yhtä henkilöä, joka on maalaillu autoja enämpiki. Puhuttiin lähinnä pohjamaalin värin merkityksestä tommosessa värissä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja RalliArttu » La Huhti 25, 2015 4:06 pm

Joko alkaa olla pohjatyöt millä mallilla? Kenties ylimaalauksen aikataulu selvillä jo? :)
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 384
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Huhti 26, 2015 7:50 am

Eipä ole juuri edenny. Nissani, pyörä ja talokauppojen suunnittelu vieny kaiken vapaa-ajan. Yritän nyt päässä tekkeen nuita pakkelointeja taas kuhan saan nuot muut kulkihneet kunthoon ensin.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Huhti 28, 2015 4:28 am

Nyt on Nissani ja pyörä kunnosa, joten jos tälle taas rittäs aikaa jostaki. Saattaa olla että tuo Nissanin toennäkönen myynti lissää paihneita saaha tämä kunthoon ja ajjoon kesälä. Jos Nissani lähtee ennen seuraavan tuloa, niin olis kuiten hyä olla varalta kaks autoa käytettävissä.
Kaarien pakkelointi tässä nyt lienee se suurin haaste mulle.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Touko 11, 2015 5:04 am

Paklasin taas lommoja piihloon. Pienemmät taitaa onnistua, mutta tuosta yhestä isommasta ei taija saaha ihan oikean mallista. No jos ees suunnilheen. Kaariin en vielä uskaltanu koskea uuestaan. Niissä voin tarvita apua sitten.

Ongelmia tuotti myös se etten saanu autoa ulos, ko akku oli tyihä. On taas seissy vissiin toista kuukautta ilman että on kerenny käyttää käynnisä. No nyt akku on ladattu. Ulkona olis helpompi hioa nuita kaaria ja sielä sais otettua kuviaki. Pitäs kuiten yrittää saaha tämä liikentheesseen ennen syksyä, niin ei sitten tule harmia siitä kun sillä ei voi ajjaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Kesä 01, 2015 4:36 am

Lauvantaina sain tätäki oikeasti etteenkäsin. Kuvia en vielä ole räpsiny. Katothaan jos sitä sais joku päivä otettua.

Nuita viimekertasia pakkelointeja hioin. Kuskin puolen takakaaren sain melkein muothoonsa, mutta siihen piti lisätä vielä pakkelia. Takaoven klommot on paklattu ja hiottu yhtä lukkuunottamatta.
Pitäs vissiin alkaa hiohmaan muitaki pintoja maalausta varten.

Sitten maalasin helmakotelot sisäpuolelta (massaruiskula) kakskomponenttisela pohjamaalila. Pensselöin myös helmojen alalaijat samala tökötilä. Seuhraavaksi nuot maalatut aluheet häätyy vielä pakkeloija tarpeellisilta osin ja sitten laittaa niihin päälemaalattava kiveniskumassa.

Lopuksi korjailin vielä erinäisiä muoviosia tuola muovinkorjausaihneela ja asensin kynnyslistat paikoihleen.

Tekis mieli maalata koko pohja ja kaikki alustan osat tuola samala maalila, ko sen pitäs olla semmosta mikä pyssyy. No ehkä sitten joskus alan tekheen semmostaki operaatiota.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Heinä 10, 2015 11:01 am

Lissäilläämpä näitäki tuolta vanhalta foorumilta:


« Vastaus #228 : 30.06.15 - klo:07:31 »

Muutamana päivänä jatkanu tuota pakkelointia. Kuskin puolen takakaari vastustaa eelheen. Saa nähhä miten sen kans käy... Vänkärin puolelta tuo taitekohta on jo valmis.
Molemmile puolile sain oviaukon sisälaijan pakkeloitua siistiksi.
Vänkärin puolele häätyy vaan vissiin vielä muokata tuota kaaren muotoa. Jonku eellisen omistajan toimesta tuohon on vissiin vaihettu joskus kaaren osia, eikä tuo ole passannu minun omistuksen aikaan oikein koskhaan takaoven taka-ala-laijasta yhtheen. Eli oven ja kaaren välhiin oon jääny ikävä rako. Vois napata kuvan keskeneräsestä, niin vois sitten verrata ko saa valhmiksi. Tuohon mennee aika paljon pakkelia.
Helmojaki on tullu pakkeloitua. Niitä vois sitten hioa jollaki konheela.

Hioskentelin tuosa samala joitaki maalipintoja karheammaksi ja mietiskelin että tarttisko tuota kattoa ja etuovia sittenkhään maalata. Kuskin puolen peilikotelo häätyy kuiten maalata.

Jo aiemmin ostamani punanen raitateippi osottautu hieman väärän väriseksi ko sitä vertas alkuperässeen.

Häätyy muistaa ottaa kuvia ja laittaa niitä tänne, mikäli foorumi pyssyy vielä pystösä. Ja oonhan niitä hyä ottaa ihan itelekki, että näkkee hankkeen etenemistä.




« Vastaus #229 : 30.06.15 - klo:07:55 »

Lainaus käyttäjältä: Sierramies - 30.06.15 - klo:07:31

"Jonku eellisen omistajan toimesta tuohon on vissiin vaihettu joskus kaaren osia, eikä tuo ole passannu minun omistuksen aikaan oikein koskhaan takaoven taka-ala-laijasta yhtheen. Eli oven ja kaaren välhiin oon jääny ikävä rako. "



Tuosta puheen ollen, olen itsekin huomannut saman omissa, ja oikeastaan muissakin Sieroissa, että oven takalaita ei aivan istu korin muuhun linjaukseen, varsinkaan kun vertaa uudempiin autoihin, joten ei välttämättä johdu peltitöistä vaan voi olla ihan ominaisuus.. luulisin?

Ja hieno homma että projekti edistyy 8) Itse tosin pidän tämän päivän harkistusti lomaa Sierroista :D




« Vastaus #230 : 01.07.15 - klo:04:06 »

No en usko että tässä tapauksessa on kyse siitä. Ensinnäki tuo on toispuoleinen. Eli kuskin puolella tuota samaa ongelmaa ei ole. Lisäksi tuo on ainoa Sierra missä ite olen huomannu tommosen raon :) Edellisessä omassa eikä kaverien tai muuten kattelemissani Sierroissa ole tommosta ollu. Tämä koskee siis lähinnä 90-luvun Sierroja.
Laitan tuosta jo vähän korjailtuna kuvan ko ehin. Mutta son siis vänkärin puolen takaoven ja takakaaren välissä siten että ovi on muuten korin linjassa, mutta tuossa kaaren kohalla ovi on ollu jopa noin 2 senttiä ulompana ko koripelti sekä etenki alanurkasta koripelti on jonkin verran taaempana. Kohta on kuitenkin selvästi "irvistäny". Tiivistykset jne. on kyllä kohillaan ovessa.



Lissäilen loput sitten ko ehin liittää kuvat.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 13, 2015 5:38 am

Sitten loput puuttuvat:

Tuosa pari kuvvaa:
Kuva

Siinä näkkyy tuota rakoa. Tuota on jo pakkeloitu umpheen, paikoin ehkä sentinki.


Kuva



Ilmoita valvojille 192.89.135.251



--------------------------------------------------------------------------------






RalliArttu
Rekisteröityneet


Viestejä: 68
Palaute: +2/-0
[kehu] [hauku]
Ford Sierra

Profiili
Yksityisviesti (poissa)







Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

« Vastaus #232 : 01.07.15 - klo:07:45 »


Lainaus



Joo, pari senttiä ei ehkä oo luontainen heitto enää :) Itse olen on noteerannut sellaisia 10mm luokkaa, kylläkin vanhakoppaisista (86 ja vanhemmat) Sierroista :D
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 13, 2015 5:46 am

Viikonloppuna paklailin tuota rakoa lissää umpheen ja kohta se alkaa olla sillä mallila että voi alkaa hakkeen muotoja siihen. Irrotin lisäksi merkit perästä. Mittailin niitten paikat ensin että ossaa laittaa oikeile paikoile. Aattelin homata uuet kaikki merkit. Sitten maalasin kuskinpuolen takaoven puoleisen kaaren oven taakse jäävän (siis sen mikä jää piihloon oven ollesa kiinni) osan. Lisäksi olen pohjamaalaillu nuita paikkoja missä pakkelointi on valmis. Enhään ei olis ihan hirveästi pakkeloitavvaa, paitti nuot helmat.
Niin ja maalasin kuskin puolen peilin kopan. Ihan täyvellistähän tuosta ei tullu, mutta uskoakseni riittävän hyä kuiten. Häätyy laittaa kuvia kuhan saan net konheele eka.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 13, 2015 9:43 am

Kuva tuosta maalatusta kaaresta:
Kuva
Teippauksen jäljiltä tuohon toki jäi rajat (ei näy kuvan tarkkuuen puitteisa), mutta eipä nekkään haittaa kun jäävät piihloon. Samooin pakkelointi ei ole täyvellinen kaikin paikoin tuosa.

Sitten peilin maalaus:
Kuva

Kuva
Tuosta näkkyyki että pinta ei ole täyvellinen, mutta jos ei kato liian likeltä...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Heinä 13, 2015 10:29 am

Sehän ottaa jo harppauksia valmiiseen suuntaan :)
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 13, 2015 10:39 am

Joo, pikkuhiljaa ja välilä vähän reippaamminki :)
Jos tosiaan pääsis vielä ilman etuovien ja katon maalausta, niin seki helpottas hommaa. Jostaki pitäs vielä löytää oikean levystä ja väristä teippiä tuohon punasseen raithaan. Kromin väristen kylkilistojen suhteen olen jo vähän niinko luovuttanu. Muutenki kiven alla tommoset listat.

Näyttäs että tuo kuva pohjamaalissa olevasta peilistä pyörii. Laitoin sen alunpitäen oikein käsin, sitten soliki pystösä ja nyt ylösalasin.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 13, 2015 2:58 pm

Tässä vielä tuohreet kuvat tuosta takakaaren ja oven välisen raon pakkeloinnista. Pikkuhiljaa alkaa olheen hyälä mallila. Hiomistahan tuosa on sitten reilusti.
Kuva

Kuva
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 15, 2015 4:26 am

Hioin vähäsen tuota kaarta eilen ja häätyy sanoa että yllättävän hankala saaha se oikeehaan muothoon. No harjotukset jatkuu taas joku päivä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Heinä 15, 2015 7:31 am

Jos käytät lasikuitukittiä, niin kannattaa muuten viimeistellä vielä jollain hienokitillä ennen pohjamaalia, tahtaa jättää huoksia pintaan nuo karkeammat kitit. En muista kysyinkö tätä jo mutta.. :) Ajettelitko tehdä pintävärin maalaukset itse vai teetättää jollain toisella? Sellainen kuva jäi itsellä kun käyttistä maalasin ruiskulla että nuo vesimassa värit on tosi tarkkoja ruiskutuskulmasta eli pinnassa näkyy sellainen laikku jos ruisku ollut kallellaan.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 384
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 15, 2015 8:09 am

Ei ole lasikuitukittiä. Tämä on jotaki maalikaupasta ostettua. Toimii ainaki levitettäessä paremmin ko halpikset. Laitan tuohon päälle vielä hiontapohjamaalin.

Eipä ole tuota maalaustaitoa niin paljoa että ite alkasin maalaahmaan. Yks enemmän maalannu luppaili vähän että vois maalata. Pohjolan autosta saa tinneriohenteisena ainaki vielä näitä värejä. Taitavat olla teollisuusmaaleja virallisesti.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 21, 2015 4:04 am

Hioin tuota kaarta jo aika pitkäle ja levitin siihen vielä ohuelti pakkelia tuosa viimiviikola. Perjantaina iski noijjannuoli sölkhään ja sitä on täsä saanu nyt oikoa muuan päivän.
Huomena olis tarkotus jatkaa hiontaa ja kokkeila saaha tuo jo muothoonsa. Sitten olis tällekki puolele luvasa tuo ovevvälin maalaus. Maalia häätyy vaan hakea lissää.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Heinä 25, 2015 8:18 pm

Hioin ja paklailin tuota vielä vähän. Saa nähhä miten säät suosii nyt lähipäivinä tuota rojektia. Nyt olis kuiten lomala ehkä vähän enämpi aikaa, mutta pitäs pystyä puuhaahmaan kartanola tuon kans. Syyskuusa vois sitten jo mahtua tekkeen tuole jotaki sisäläki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron