Sivu 9/10

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Heinä 27, 2015 2:40 pm
Kirjoittaja Sierramies
Tuosa nissanin ropeltamisen ohesa hiekkapuhalsin ja maalasin toisen äänitorven kannattimen. Toinen äänitorvi on josaki mystisesä paikasa ko en löyvä sitä. Siitä oli kyllä muisthaakseni jotaki hajalaki... Sitten häätyy vielä arpoa että kumman puolen torvi tuo on.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 8:51 am
Kirjoittaja Sierramies
***kele. Hommasin tähän "puuhastelukylkilistat". Ajatuksena oli että värkkään niistä kromin värisen nauhan kans kirkkaat listat. No listat tulit, mutta net oliki leveät (siis kuten vanhemmisa ja cossuisa) ja yhestä puuttu pää.
Siinä olis jollekki cossulook-projektiin sopivat sedanin listat, kuhan maalaa raijat mustaksi ja hommaa sen yhen ehjän. Zigun käyttikseenhän nuot passais, jos siitä vääntäs täyvellisen lookin :)

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 5:18 pm
Kirjoittaja Sierramies
Asensin tuon töötin nyt sitten oikeale puolele. Näyttääkö siltä miltä kuuluuki näyttää, vai onko tuo kuitenki väärälä puolela?
Kuva

Sitten häätys löytää vielä se toinen. Tosin voisin ostaakki sen...

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Syys 08, 2015 4:50 am
Kirjoittaja Sierramies
Niin tämähän on raahattu tuosa jo jonkuaikaa sitten uutheen osotteesseen, mutten ole kerenny roplata sitä enämpää. Oli muuten vaikea löytää traileria täältä käsin.
Se tuo toinenki töötti käveli vasthaan tuosa autotallia pakatesa, mutta soli tosihaan rikki vähäsen. Yks kaveri luppaili vähän että hällä olis listat ja ehkä muutaki, mutta eipä ole vielä kuulunu mithään. Häätyy muistutella jahka ite vaan kerkeeää :)

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Tammi 12, 2016 6:33 am
Kirjoittaja Sierramies
Muuta en ole ehtiny täle tehhä ko käyttää välilä aina käynnisä. Hyvin on pelannu, mutta kohta pitäs tankata :)

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2016 1:43 pm
Kirjoittaja Sierramies
Käytin tätä nyt noin tunnin, että lämpes kunnola. Flektin eka asento kuulosti pellaavan hyvin. Vesipumppuun joutuu näköhjään vaihtahmaan tivistheen. Tippassee vettä tyvestä.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Touko 07, 2016 9:50 am
Kirjoittaja RalliArttu
Mitenkäs tämän korityöt edenny?

OT: Pitäisköhän laittaa skaba pystyyn kuka saa autonsa ekana maaliin, kun ilmeisesti tässä, mulla ja Leksan caddyssä kaikissa ollaan kuitenkin pohjia/viimeistelyjä tekemässä... :D

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Touko 10, 2016 3:47 am
Kirjoittaja Leksa
OT: Otetaan vaan skaba ;D mulla on maalaus joskus viikolla 28-29, jos ei mitään katastrofaalista satu :)

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Su Touko 22, 2016 11:05 am
Kirjoittaja Sierramies
Ottakkaa tet vain kisa. Mulla taitaa mennä kaikki aika töisä ja piha- yms. hommisa. Viimekuusa tuntu että olis saanu kääntää postinki töihin. Sitäpaitti mulla ei ole maalarista tietoakkaan, eikä taia raskia käyttää maalaamosa. Eli ei taia tulla tuo liikentheesseen tänäkhään kesänä.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 6:45 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen pääsin viimein jatkammaan helmojen hiomista. Ei se pitkälle eistyny, mutta nyt on uutta paperia, niin eiköhän se taas, jos malttaa olla satamatta. Näyttäs että pakkeliaki saa vielä laittaa joihinki paikkoihin. Son harmi ko tuota hiomista ei kehtaa tehjä sisälä hallisa.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Elo 13, 2016 3:07 pm
Kirjoittaja Sierramies
Sattaa sattaa... Ei pääse auton kimphuun. Sain eilen vielä hiottua ja laitoin uutta pakkeliaki. No, jos se tulis satteetonki päivä vielä... Pimeäsä ja sekasesa tallisa ei viitti muitakkaan hommia tuole tehjä. Ainaki pohjaan häätys laittaa uuet putkikannakkeet, mutta häätyy saaha muita hommia vähemäksi ennenkö pääsee semmosia tekheen.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2016 5:21 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin, nyt sain vimen helmat ainaki itele kelpaavaan kunthoon. Tai sitten se johtu illan hämäryyestä. No maalasin kuiten teolisuuspohjamaalila net vielä. Samala tuli rävittyä sitä muihinki kohteisiin, kuten takakoukkuun ja eri kulkuneuvoihin.Seuraavaksi taijan massata nuot helmat. Jotaki pakkelihommia taitaa vielä muisa kohin autoa olla. Ja pienempia ruostetäppiä myös.
No ehkä tuo on enskesänä maalattavassa kunnosa...

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2016 12:10 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Sierramies kirjoitti:No niin, nyt sain vimen helmat ainaki itele kelpaavaan kunthoon. Tai sitten se johtu illan hämäryyestä. No maalasin kuiten teolisuuspohjamaalila net vielä. Samala tuli rävittyä sitä muihinki kohteisiin, kuten takakoukkuun ja eri kulkuneuvoihin.Seuraavaksi taijan massata nuot helmat.


Ilmeisesti kuitenkin jotain epoksi-pohjamaalia oot käyttäny? Silloin ainakin itse vetäisin päälle vielä kosteussulun ennen kiveniskumassaa. Pohjamaali itessään on huokeaa/kraaterimaista eli periaatteessa kosteus saattaa tulla ajan myötä läpi peltiin asti ellei siihen vedetä pintaa, joka täyttää nämä huokoset. Näin siis 2-komponenttisten epoksien- ja happopohjamaalien kanssa. Pensselimaalit sitten eri asia, kun nehän itsessään sulkee kosteudenkin korroosiosuojan lisäksi (Ferrex, Hammerite jne.).

Korjatkaa joku toki, jos oon väärässä :)

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2016 5:50 am
Kirjoittaja Sierramies
Maali on Tikkurilan Temacoat RM 40:tä http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/t ... 1475.shtml.
Tässä tuskin on tarvetta kosteussululle, mutta sitä häätyy tutkailla, että joutuuko pinnan karhentaan ja maalaamaan jonku välikerroksen massan pysymisen takaamiseksi. Tämähän on siis "pensselimaalia".
En tiä onko tuo sitten vähän "tykillä kärpästä", mutta vissiin tuo pitäs olla hyä maali. Tuota sammaa suihkuttelin koteloitten sisälekki viimevuonna.

Jos nuot massat kerkeäis vielä laittaa ja sitten siirtyis kelien kylmetessä mekaanissiin hommiin (hionta, vesipumpun tiivisteen vaihto jne.) siltä osin mitä ehtii, näkkee ja tarkennee tehjä. Voi olla että talven aikana ei ihan hirveitä saa aikaseksi, tahtoo olla aina sitä muutaki puuhaa.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 6:57 am
Kirjoittaja Sierramies
Taas on menny syksyn jälkheen tämän kans lähinnä siihen että on käyttäny auto käynnisä ja liikutellu kartanola. Mietiskelin tuosa että ko vois taas ehtiä tekkeen jotaki, niin voi alottaa tuola pakoputken ja pakosarjan liitoksen katkenneen pultin irrotuksella.
Aattelin että jos hommais kierretappisarjan (ei tartte olla vastakierre, kun tämä mennee läpi asti) ja kokkeilis tehhä pulttiin kierteet ja vääntää se pienemmälä pois. Tässä vois käyttää sitten kompuraa apuna. Kierretappeja vois tarvita joskus muuhunki. Toisaalta vastakierretapeillekki vois olla joskus muulloinki käyttöä :) Mittää kovin kallista sarjaa en ole hankkimasa. Kumpaa suosittelisitta tähän?

Muutenki pitäs alkaa laittahmaan tuo pakoputki kunthoon ja hommata net uuet moottorin kannaketyynyt, kun nuot voi tehjä talvenki aikana pois alta.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 9:52 am
Kirjoittaja HEka--
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/K%C3%A4sity%C3%B6kalut/Ulosvetimet/Ruuvinulosvetimet/417/Katkenneen+ruuvin+ulosporaussarja+5-10mm+4-os/1525
Minulla on ainakin tuollaisesta sarjasta erittäin hyviä kokemuksia :) hintaa toki on aika paljon.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 11:04 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo, eihän tuo ihan ilmanen ole, mutta häätyy harkita. Miten lujasti tuolla kestää vääntää, jos on oikeasti jumisa?

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 1:53 pm
Kirjoittaja HEka--
Jos on ihan tosissaan kiinni ruostunut niin vaikea mennä sanomaan että kestääkö katkeamatta, ainakin hyvän kuumennuksen pultti tarvinnee :) Ei sitten onnistuisi läpiporaaminen niin isolla terällä että kierteet saa puukonkärjellä kaivettua pois? Aika tarkka homma kyllä :D Tuli vain mieleen, että jos se on laippaliitos läpipultilla niin eikö helpoin olisi jos poraat vain sen reiän ja kiristät läpipultilla ja mutterilla?

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 8:04 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Mä oon vähän sitä mieltä että vastakierretappi saattaa olla aikas pirullinen jos katkee, sitä on sitten vähän hauskempi porailla pois mrgreen Kun kyse pakosarjan ja alkuputken laippaliitoksesta, ilmeisesti M10 pulteilla(?), niiiiiin... poraisin n. 8,75 mm reiän ja sitten kierretapilla uudet jengat. Muistaakseni porakoko taisi olla pultinhalkaisija miinus kierrenousu, jos en oo ihan kaikkea unohtanu :D

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2017 6:48 am
Kirjoittaja Sierramies
Ei siinä taija olla ruosteesa muuta ko pakosarjan kiertheet. Pultti on tuoreempaa tekoa ja käytetty irti ko otettiin kone pois. No häätyy irrotella pakosarja joku päivä ja pohtia asiaa. Tuo Artun ratkasu kuulostaa järkevältä.
Nyt meinaa taas kelkka kiilata huomiosa eele. Pienemmän Lynxin kytkin päätti jumia ja sieltä kurkkiin pultteja ulos.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Huhti 28, 2017 7:08 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin, vaihtheeksi taas autoaki kerenny rassaila. Kelkat pärjännee näilä korjuilla kesäle, vaikka vielähän sitä kelejä on niilekki :)

Käytin eilen pakosarjan irti. Pultti oli sen verran lujasa, että ko olin hitsannu siihen kolmannen mutterin päähän, niin se meni uuesthaan poikki. Porasin lopulta sen läpi reijän 7,5 mm:n porala, jonka jälkheen sain naputeltua sen kiertheitä ja irti.
Kierteistä jäi vielä sen verran paljon jälele, että sain laitettua uuen pultin ja tein siitä samala pinnapultin. Nyt olis vielä kiristelyä vaile kiinni.
Jos sitä sais lähiaikoina auton taas ulos ja vois jatkaa näpräilyä. Toki täälä on kelit vielä sen verran talviset, ettei ulkona viitti kovin rassailla autoa.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Huhti 28, 2017 8:20 am
Kirjoittaja HEka--
No on kyllä ollu tiukka pultti :D meikäläisellä saattaisi hermot pettää useammankin kerran.
Oliko Torniossa paljonkin lunta tänä talavena?

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: Pe Huhti 28, 2017 10:05 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo. Se tieten ko meni vääntämälä poikki, niin oli tiukasa. Eli liian iso työkalu asennuksesa :D Migillä sitä toki ei kauhean tiukkaan saa kiinni, mutta poikki se kuiten meni uuesthaan. Lopulta ei ollu paha irrottaa, ku sai porattua.

Täälä on vaihellu hirveästi, ko tässä "kylilä" varhmaan ollu alle 60 cm, meilä rapeat 70 cm ja vielä kauempana enämpi. Pellon takalistoila oli varhmaan paikoin toista metriä. Ja alkutalvesta tuntu että tänne ei ees tule kunnola lunta. Sitten sitä alko sattaan enämpi helmikuusa ja maaliskuusa tuli jo reilusti.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Kesä 15, 2017 7:06 pm
Kirjoittaja Sierramies
No jaa, unehtunu sen verta päivittää että olenhan mie tuota käytelly ulkona välilä tuon pakoputkijumpan jälkheen. Vuotaa vieläki, mutta uskon että mennee kirimälä. Jos sitä ens tais seuraavala viikola taas ehtis jotaki...
Ei olis pitäny Hekale kirjottaa Kadetista, niin olis ollu neljä Sierraa keulila projekteisa ;D

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Heinä 08, 2017 5:29 pm
Kirjoittaja Sierramies
Ainaki yksi vuoto väheni kirimälä. Häätyy jatkaa seurantaa. Huomasin kyllä samala että putki on rosteripätkältä puhki yhestä kohtaan.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: La Heinä 08, 2017 5:31 pm
Kirjoittaja Sierramies
Hivasin viimekesän pohjamaalaukset karkeammaksi, että saa maalata hiontamaalila pääle. Massailin samala helmojen alaosat. Ja pesasin myös klasit että näkkee siirrellä tuota kartanole ja talhiin takassiin :)

Seuraavaksi häätyy alkaa hiohmaan pintamaalattavat kohtheet ja kattoa samala paklattavat yms. paikat läpi. Ja vähitellen häätyy keksiä seki että mihin kohtaan se ilmanoton putken reikä tullee kaaripellisä.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2017 5:48 am
Kirjoittaja Sierramies
Hiontahommia pääosin tuli taas tehtyä. Hioin kevyesti pohjamaalila olevia kohteita ja karhensin takaovet. Tein samala päätöksen, että etuovia ja kattoa ei maalata. Muutamia paikkoja oottaa vielä hiontaa. Takaovviin tuli listojen irrotuksesa muutama jälki, jokka paklasin, mutten viela hionu. Vähin laittelin myös hiontapohjamaalia tarvittavviin paikkoihin.

Cossu-spoilerin irrotus oliki sitten mielenkiintosempi homma. Zigu saattaa muistaa sen miten se laitethiin kiinni. Päistähän tuo alkuperänen tullee läpipulteila ja keskelä on sisäkierre pulteile. Laijoista tuo laitettiin aikoihnaan 6-kolopulteilla. Kummallakkaan ei oikein meinannu mahtua käsi takakontin kotelon sisäle, mutta jotenki se saathiin kiini. Irrottaminen oliki sitten suunnolheen yhtä mielenkiintonen. Tällä kertaa olin sev verta viissaampi, että otin kontin kumityynyt irti ja niistä reijistä yritin pittää pultin kantaa. Toisela puolela se onnistuki, ja sain melkein kivutta pultin auki. Toisela puolela avain jäi semmosseen kulhmaan, että hieman enämpi ruostunu pultti-mutteri-yhistelmä ei irronnu. No öljyä kirtheile ja ettimmään pitempää L:n mallista avainta. Semmonen löytyki ja sain erinäisten apuvälineitten avula sen askarreltua pultinkanthaan. (Käsi ei siis ellheenkkään mahtunu tuonne kotehloon kovin pitkäle :) Ja kun olen se talouven ulottuvampi osapuoli, niin vaimostakhaan ei olis ollu tässä apua :) ) Tällä keinoin sainki pultin sitten auki. Saattaapi olla, että tuota kiinnityssysteemiä kehittelen vielä. Ja ehkä tervaan tms. nuot pulttien päät, että jos joskus häätyy vielä käyttää irti...

Häätyy yrittää saaha hiottua nuot lopuki paikat tässä vielä, ja melkein häätyy uskaltautua kokkeihleen puskurien ja spoilerin maalaustaki. Etupuskuri tosin kaipaa eka hiontapohjamaalin.
Pakoputki oli näköhjään menny "takamukan" hankaumapaikasta puhki. Tietää rosterihitsailuja, kuhan pääsee käyhmään pätkän kansa josaki, missä on vehkeet...

Saa nyt sitten nähjä mikä tässä on marssijärestys näitten autojen maalausten suhtheen. Yhen piharakennuksen teko kuitenki kiilaa näitten eele. Sitten ko son valmis, niin saa alkaa tekehmään autotalhiin lissää tillaa ja työpöyvän :)

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2017 5:49 am
Kirjoittaja Sierramies
"Sähellystä, tuli sama toisseen kerthaan..."

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2017 6:36 am
Kirjoittaja RalliArttu
Sierramies kirjoitti:Häätyy yrittää saaha hiottua nuot lopuki paikat tässä vielä, ja melkein häätyy uskaltautua kokkeihleen puskurien ja spoilerin maalaustaki. Etupuskuri tosin kaipaa eka hiontapohjamaalin.


Pintamaalin vetoon kannattaa hommata sitten joku "hyvä ruisku", koska varsinkin puskureissa kun on se muoto vaihtelevaa, niin perus-ruutalla maalia ei välttämättä menee niin tasasti joka paikkaan. Itellä ollu Devilblissin flg-5, ja on selkee ero perus kamppeisiin, vaikka amatöörinä en takuulla oo saanukaan kaikkea irti tollasesta vehkeestä, mutta suosittelen, hyvä hinta/laatu- suhde myös :) Tosin en ole päässy vielä kokeileen metallihohtovärin vetoa sillä, mutta uskoisin että toimii vesimassojenkin kanssa.

Re: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2017 6:43 am
Kirjoittaja Sierramies
Voipi olla että mennee yli budjetin kyllä tommonen. No saa nähjä.
Saa muuten vielä tinnerimaalejaki... :)

Yksi asia unehtu mainita. Irrottelin ja maalailin mattamustala net takalasin laijoila olevat "tuuliohjurit". Oli hieman ähertämistä se irrotus, mutta helpottaa muutenki maalaamista.