Ford Sierra 2.0i Ghia

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Marras 13, 2012 6:52 am

Joo nykyään näkee monesti (muiden tekemiä autoja) että uudet autot vedetään karvalaikan kanssa karkealla tahnalla maalipinta tasaseksi ja erittäin filleripitoinen vaha päälle. Muutaman pesun jälkeen sitten totuus paljastuu ja siinä sitten ihmetellään. Oikeastikkin aivan karmeaa jälkeä, useasti pahemman näkösiä ku vanhemmat autot....

Mutta se offtopicista, otahan vaikka ens kesänä yhteyttä niin voidaan sitten katella sulle myllytystä sirpaan :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ti Marras 13, 2012 3:05 pm

Jatketaas viel OT.eetä pien hetki. Se riippuu hyvin pitkälti mitä aineita siihen myllytykseen käytetään. Ja tekeekö ammattilainen vai amatööri. Nimimerkillä tehty on muutamaan autoon. Liituuntuneeseen maalipintaan ja aplarillakin olevaan. Vanhaan sekä uuteen ihan tilaustyönä.

Mut sorry OT!! :-[
Viimeksi muokannut mrannikko päivämäärä Ti Marras 13, 2012 3:09 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Marras 26, 2012 10:32 am

Nyt on kone kasassa ja kori on taas työn alla. Tälläviikola pääsee toivottavasti peltihomiin.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Joulu 03, 2012 11:29 am

Jovain. Nyt on passailtu nuita konetilan laitapellien etuosia paikoilhen. Otettiin kesälä jostaki -88 tai -89 sierrasta nuot palat ja nyt toettiin että jotaki eroa nuissa on iskaritolppien kuppien etupuolela.
No ei se auta ko passata ja näyttää vähän vasaraa, ettei jää kovin isoja eroja saumojen kohile. Heftiin net on jo laitettu ja tässä häätys käyttää konepeltiä ja lokareita paikoilhan, että saahaan nuot kunnola kohilheen...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Joulu 10, 2012 5:47 am

Taitaa olla suurimmat erot nuissa lamppujen kiinnitys- (tai kehys-) peltien paikoissa ja muovoisa. Eli vanhemman auton kaaripalaset ei mene tarpeeksi pitkäle tuossa, ko nuot pystyssä olevat pellit on vähän erimalliset ja eri kohisa kiinni ko uuemmasa.. Häätyy muokata jotenki. Pitäs vaan kattoa jostaki uuvemmasta mallia.
Nuot ko sais paikoilheen, niin sitten ei olis ko laitella pellit kiinni. Nuita on passattu jo konepellin kans, että on laijat suorat ja oikeasa asennosa.
Tänhään pitäs tulla myös takakaahreen korjauspala.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Joulu 12, 2012 11:18 am

On tullu tehtyä vain hankintoja, ko aika on töitten lisäksi menny lähinä porontaljojen ja polttopuitten kimpusa, eikä ole ehtiny autole.
Eli ehjäle vantheele hankittu uus Hakkapeliitta 7, kuskinpuolele takakaaren korjauspala ja lämmityslaitteen panssaripiuhaa haarottimelta puskurile. Pengoin lisäksi varastoa, josta löysin palan (ilmeisesti) vänkärin puolen takakaaren korjauspeltiä ja yhen heikohko kuntosen Boschin umpion. Tuota umpiota tuskin kuiten asennan josvain löyvän paremman. Tuossa nimittäin H4-heijastinpinta huono ja lasi kiveniskemilä. Laseja toki saa uusia, mutta heijastinpintoja tuskin, ainakhaan Boschiin...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Tammi 02, 2013 5:56 am

No nyt olis ehjät boschin umpiot hankittu ja uuvet lasikki olisit tulosa. Eli osat alkaa olheen kasasa. Sain hommattua myös maalauspaikan, jossa voi maalailla talvelaki.

Viimen pähkitty vieläki nuitten peltien sopivuutta. Nyt vaikuttas että tuo keulan rakenne on tuosa vanhasa jotenki korkeampi tms. Mittailtiin tuosa Zigun sierrasta nuita mittoja, mutta vieläki ihmetyttää...
Onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta?

Olipa muuten mahtavaa päästä pitkästä aikaa ajeleskelheen Sierrala, ko käythin testaamasa Zigun uusia nastarenkhaita.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Tammi 02, 2013 8:39 pm

Sen tiedän että -88 Sierran etukylkipelti (en virallista nimeä tiedä, englanniksi front wing) on lyhyempi iskaritolpan etupuolelta kuin -86 Sierran. En ole vielä tullut kyllä tutkineeksi onko tuohon faceliftiin tehty sitten keulassa muita muutoksia kuin maski ja lyhytlippanen konepelti.. Ainakin -91-93 Sierrojen etupuskurit on eri tuotenumeroilla kuin vastaavat -87-91 Sierrojen puskurit, mutta kaikki keulan korjauspellit on samalla varaosanumerolla vuodesta -87 eteenpäin, joten ei niissä pitäisi kyllä eroja olla.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 03, 2013 10:21 am

Tuo -86 on ykköskoppaa, joten se on luonostaa erilainen (kakkoskori tuli -87). Puskurithan nuissa on erilaiset. -91 faceliftissä on laskenu se koristelista alemmas ja samalla puskureitten muoto muuttunu. Niissä sisäpelleissä vaikuttas ainaki osa reijistä olevan eri paikoissa ja kaaret vaikuttas pienemmiltä. Vanhemmassahan on myös 13" renkaat ko uuemmasa on 14". Lokasuojapelleissä tuskin on (ainakkaan isommin) eroa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Tammi 07, 2013 6:48 am

Nyt saatiin Zigun sierrasta paremmat mitat ja vaikuttas että kyllä nuot saahaan kohilheen, mutta pikkusen joutuu sovelthaan. Kuulema sen näki silmilä, että nuissa sisäpelleisä on vähän eroja uuemman ja vanhemman välilä. Esimerkiksi lokaripeltien kiinnityskohtia häätyy siirtää vähän. No tällä viikola pitäs päästä laittelheen kohilheen nuita peltejä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » Ti Tammi 15, 2013 11:55 am

Kyllä siitä auto vielä tulee ja turha on hoppuilla. Tekee mieluummin kerralla kunnolla ja aina, kun itselle tekee, niin vain parashan kelpaa  ;D
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Tammi 16, 2013 6:40 am

Joo, tulleehan siitä. Tottakai häätyy tehä kunnola, mutta olis hyä saaha tuo ajhoon, niin vois vähentää nissanin käyttöä. No laitama tuohon nyt kuiten kerrala kaikki peltijutut yms. kunthoon, niin ei tartte niistä sitten murehtia.

Kaaripellit on nyt paikoilhaan ja viimiviikola niitä hitsailtiin jo kiinni. Seuraava operaatio on sovittaa keulan poikkipelti ja lokarit kohilheen konepellin yms. kans. Jossitä sais tällä viikola aikaseksi (lue: että olis sevverta vappaa-aikaa).
Onko muuten kelhään tietoa, että miten tuosta saa etuovet irti? Net häätyy käyttää pois ko lokarit hitsathaan kiinni takapäistä.
Sitten ko nuot on niin pääseeki ruostheitten kimphuun.

Tuon kolaroinnin poliisitutkintaki oli tullu valhmiiksi. Vaimo ei saanu sakkoja, mutta suullisen nuhtelun. Tilannenopeus oli kuulema ollut liian suuri, koska ei pystynyt pitämään autoa hallinnassa. (Tästä vois äkikseltään vettää semmosen johtopäätöksen, että jos joku voi sinut jollaki keinolla suistaa tieltä, niin sulla on liian suuri tilannenopeus. Ja eiköhän tuo suistaminen onnistu aina, jos auto on liikkeessä?)
No onneks ei tullu tähän konkurssiin sakkoja enhään pääle. Toki tämähän ei muuta vakkuutusyhtiön kantaa, joten sinne meni bonukset ja tukuttain rahhaa auton korjaukseen.
Poliisi oli kuulemi yrittäny ettiä sitä sinisen auton kuskia, mutta ku sei ollu ajanu ylinoppeutta yhtheenkhään kamehraan tai muuten törttöilly, että siitä olis ilmotettu, niin ei kuulemi voi tehä mithän. Eli se pääsi ko koira veräjästä ja jatkannee silmätummesa ajeleskelua vielä tänäki päivänä...
Yhtä kaikki pitäs kuulemi olla tyytyväinen koko homhaan, mene ja tiä sitten. Ainaki rahat menit.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Tammi 21, 2013 6:03 am

Konepelti ja lokarit on kohilhaan. Lukkopellisä on vielä jotaki, lukko on paikoilhaan ja konepelti mennee kiinni, mutta siinä vielä "sovitepalat" välisä...
No seuraavaksi hitsathaan lokarik kiinni.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Tammi 21, 2013 3:36 pm

[quote=""Sierramies""]
Konepelti ja lokarit on kohilhaan. Lukkopellisä on vielä jotaki, lukko on paikoilhaan ja konepelti mennee kiinni, mutta siinä vielä "sovitepalat" välisä...
No seuraavaksi hitsathaan lokarik kiinni.
[/quote]

No niin, ei muutakun loput vielä puristaa kasaan, tzemppiä! Pitää tulla joskus pällistelemään itsekkin tuota.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Tammi 29, 2013 8:02 am

Aseteltiin vielä vähän tuota koneppeltiä ja nyt son ihan oikeasti kohilhaan. Sitten häätys mitata, että onko se oijennu, ko se selittäs tuota miksi sen etupää ei passaa yhtheen muitten pelliositten kans.
Muutoin hioskenneltu saumoja ja hunteerattu, että miten saahaan kaikki passaahmaan paikoilhen (ja laiteltu yhtä kelkkaa kassaan).
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » La Helmi 02, 2013 10:15 am

Laittelehan kuviakin :) vaikuttaa tosi rojektilta tämä nyt :P
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Helmi 04, 2013 5:57 am

No häätyy kattoa, jos sitä ahtaassa tallisa otettua jotaki kuvia...
ABS-yksikön eräitä tiivisteitä ei saanu uusia ees wetteriltä, joten hääty jättää net vaihtamatta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Helmi 14, 2013 6:38 am

Kasasin tuon jarrupääsylinterin vanhoila tivistheilä. Olivat ihan hyännäköset että eikhän se pellaa niilä.
Muuta ei ole kauheana ehtiny tehä näile ko muutto ja kelkanosto on rajottanu aikaa. No viimesthän enskuusa jatkuu...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Huhti 05, 2013 4:46 am

Nyt homma sitten seisoo, kun pitäs ehtiä mittaamaan Zigun sierrasta konepelti. Eppäillään että tuo on oijennu säilytyksen aikana. Ja sitten ajovalot ei passaa ihan kohilheen... Aiheuttaa pientä päänvaivaa...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Huhti 12, 2013 6:08 am

No niin pitkästä aikaa kerkesi taasen saahmaan jotaki aikaseksi.

Mitottiin Zigun sierran konepeltiä, joka seki oli vähän niin ja näin, mutta selkeästi tuo minun pelti oli "pitempi" eli oiennu on.
Kelhään mithään hyviä ideoita tuon konepellin taivuttamiseksi entisheen myöstärhin?

Sitten saatiin lamput ja puskuri jne. menheen kohilheen. Nyt vaan pellit kiinni ja saumat kunthoon. Tuo konepelti vaan haittaa nyt, ko häätys passata lokarit kohilheen... No eiköhän tämä taas pikkuhijaa tästä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Huhti 15, 2013 5:53 am

Hitsailtu ja hiottu. Näyttää jo ihan hyältä. Häätyy vaan hommata muovossaan oleva konepelti, että saa lokarit kohilheen.
Tätä häätyy käyttää vähän pihala että saa nuita muita paikkoa välilä. Nissanisa taitaa olla tällä hetkelä jo enämpi hitsattaavvaa ko tässä :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Huhti 28, 2013 5:15 pm

Tulipa tätäkin käytyä katsomossa ihan paikan päällä. Auto näytti siltä, että kyllä se vielä tielle saadaan, mutta töitä se kyllä vaatii. Pojat olivat saaneet keulan jo melko hyvin kasaan. Ilmeisesti etulokarit jostain syystä eivät sopineet farkku sierrasta tähän, vaikka ne olivat mkII mallista. Syyksi epäilimme eri peltivalmistajaa???  ???
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Huhti 29, 2013 4:57 am

No nyt on haettu klokkerholmin tarvikepellit, ja nethän istu ku nenä päähän. Eli häätyy näyttää niille vähän santapaperia ja pohjamaalit pinthaan, niin pääsee asentelhen. Nyt olis sitten joutilhaana vuojen -90 tai -91 farkkusierran etulokarit. Jos joku tuntee tarttevansa semmosia niin saapi kysellä. Nämä olit tosihaan noin sentin lyhemmät ja takareunan yläosan kaarien osalta hieman erilaiset.
Tuon jokariasian perusteella alkaa näyttämhän jo siltä että tuo keulan laitto alkaa olheen pikkuhiljaa vain kokoonpanotyötä. Toki onhan siinä hiomista ja maalaamistaki, mutta ei tartte sovitella enhään osia niin paljoa. Käytännösä ko lokarit saa kiinni ja konepellin lukon kohilheen, niin saa maalata konetilan ja alkaa setvimhään sähköjohtohärdelliä ja miettimhään moottorin asennusta. Toki sitten on vielä takapään ruostekorjaukset.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Huhti 29, 2013 5:49 am

Tästäkin meitsi tuun heti nyt mankumaan kuvia. Mitä lueskellut ja Zigultaki kuullut on tähän tosiaan tehty kyllä aivan uskomattoman iso työ, mutta edelleen yksi kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa ;)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Touko 03, 2013 5:15 am

Mulla on pari huonoa kuvvaa tuosta rempan jostaki välistä, mutta kun en ole ehtiny siirtää niitä konheele. Eikä mulla liene mithän kuvapalvelutiliäkhän, minkä kautta net saattas laittaa tänne. Muutenki tästä on tullu tilanahtauven ja v******sen vuoksi otettua aika vähän kuvia.

Nyt on sitten lokarit pohjamaalattu epoksilla. Häätyy alkaa sovittelheen ja asentelheen niitä jahka saa tuon toisen auton kasattua eka.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Touko 17, 2013 4:59 am

No niin, nyt otettiin sierra taas sisäle ja alettiin (pohja)maalaihleen hitsisaumoja, mutta maali loppu. Häätyy tänhään hakea lissää ko ei eilen kerinny. Myös termostaatti olis tarkotus vaihtaa, mutta sehän ei sopinukkaan. Eli takasin kauppaan vaihtamhaan...
Nyt olis siis tarkotuksena maalailla keulapään hitsisaumat ja muut tarvittavat paikat huolella ennen konheen ja lokarien asennusta. Sitten ko maalaukset on tehty, niin moottori ja lokarit paikoilhen, että autoa voi liikutella omin voimin tarvittaessa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Touko 20, 2013 4:48 am

No niin nyt on kaikki aiemmin mainitut paikat pohjamaalattu ja vetasin mie sinne jo purkillisen kilikoli-pintamaaliaki (ihan oikeaa väriä). Eilen ei kerenny lakkaahmaan niitä pintoja, mutta jos sitä tänhään tai huomena. Eli konetila on nyt oikeissa väreissä, samoin palkit ja lukkopelti.
Termostaatti aloin vaihthaan, mutta olivat myyhneet mulle ohc:n termarin. Kävin vaihtamassa ja huomena saa oikeanlaisen.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Kesä 03, 2013 4:26 am

Lakkasin nuot tosiaan jo pari viikkoa aikaa, mutta sitten en olekkaan kerennyt tekkeen muuta ko hankkiin termostaatin. Häätys lähteä vaihtaan tuo termostaatti ja kiinnittelheen nuita laitteita konetilasa, että saapi alkaa puottamhaan sen konheen paikoilheen. Saattaapi vain mennä se pari viikkoa ennenko kerkeää tehä mithään...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Kesä 05, 2013 2:55 am

Seuraavan kerran ku vastailet tähän niin niitä kuvia kiitos?? Kuvat jos mitkä tekee kunnon projektitopikin. :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Kesä 06, 2013 5:08 am

Suositelkaapa jotaki kuvapalvelinta sitten, mistä saan laitettua niitä kuvia tänne. Ei niitä vissiin voi kuiten suohraan laittaa tänne?? Tuo mitä käytin ennen meni maksulliseksi tms. Pitäs toki saaha otettua ja ehtiä siiretään niitä kuvia sitten vielä konheele.
Tosin mittään "lähtötilanne" -kuvia mulla ei ole, ko otti niin päästä koko homa, mutta jotaki kuvia tuosta on kun lokarit on irroteltu ja etupalkki laitettu kiinni.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron