Seat Cordoba Vario TDI

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » La Huhti 02, 2011 11:33 am

Tuollainen kasipaikkainen farkku tuli hommattua rikkoutuneen Coupen tilalle. Itseasiassa olin ostamassa tätä jo vuosi sitten kakkos autoksi. Mutta iski vain erittäin vakava valuutta vaje itselleni ja vaimolle. Farkulla on suhteellisen pitkä historia ystävä piirissäni ja oikeastaan nuo tiedot ja tuntemus edellisistä omistajistaan helpotti ostopäätöstä. Vuosimalli on -99 ja moottorina on tuo hyvän maineen saavuttanut 1,9TDI (AHU).

[img width=640 height=480]http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/IMG_3796.jpg[/img]

Edelliset omistajat on puuhastellut autoon mm. eberin, cruisen jotka ovat osoittautuneen aika mukaviksi varusteiksi ja penkit ovat vaihtuneet Corradosta adoptoituihin. Kaupan kylkijäisinä tuli myös pakettiautollinen ylimääräistä tavaraa. Kesällä olisi tarkoitus tehdä tosiaan auton maalaus hieman (vanhaan tapaan) erikoisempaan hopeaan. Keulan ilme tulee huomattavasti häijymmäksi konepellillä, toisilla umpioilla ja puskurilla. Taakse olisi tarkoitus myös tehdä jonkinlainen spoikka! Toisaalta tuo Sleeper lookki olisi kanssa aika hauska.

Tästä urakoinnista tullaan dokumentoimaan tänne sitten tarkemmin.
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Huhti 02, 2011 5:27 pm

Kuulostaa aika hyviltä nuo suunnitelmat.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Pe Touko 11, 2012 10:02 am

Tuli sitten hamstrattua tuollainen maalivikainen Nissanin Skyline!! (kyllä se on Varion keula) Herättänyt vain tutuissa hämmennystä!
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Parkkis1.jpg

Auto on palvellut hyvin jokapäiväisessä käytössä. Asennettiin tuossa lankomiehen kanssa konepelti, cooleri, umpiot ja puskuri. Hieman olisi vielä sovittelua puskurin kanssa ja maaliakin olisi vailla. Mutta näillä mennään eteenpäin! Ja KOVAA!!
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Kuva0051.jpg
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Kuva0053.jpg

Ja parit räpsyt kokonaisuudesta.
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Satama2.jpg
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Satama.jpg
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja RST » Pe Touko 11, 2012 3:41 pm

Tossa yhessä kuvassa näkyy komee ekkeri nelivalomaskilla, pistin het silmään :)
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Pe Touko 11, 2012 8:45 pm

Lankomiehen Esportti! Hyvässä kunnossa kun mikä ikäisekseen. Tietääkseni vielä helvetin harvinaisella Hellan valmistamalla orkkis helma ja spoikka sarjalla. En kyllä koskaan ole aikaisemmin sellaista nähnyt.
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Touko 13, 2012 4:10 pm

Aivan hyvä alku, ootellaan vielä parempia kuvia kokonaisuudesta :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Pe Heinä 27, 2012 3:09 pm

Ja taas on menty eteenpäin.
Tuossa kun oli hieman kansi ongelmia ja päädyin hommaamaan kolaroidusta Cordobasta sylinterinkannen. Tuurilla pesujen jälkeen havaittiin kansi hieman portatuksi ja vasta ikään kunnostetuksi. Kanteen tehtiin pesut, koeponnistukset, pultattiin tuo virinokka tilalle ja vaihdettiin stefat + ohjurinkumit. Ja taas mentiin! Tarvitsisi vain päästä vielä uudelleen ohjelmointiin. Sitten mennään vielä p****leemmin!

Nytten menneenä v.loppuna (22.7) tuli hieman testattua tositoimessa paketin nyky kuntoa Radalle.com festareilla Motoparkissa. Sunnuntaina mentiin kokeilemaan tuota varttimailia jotta saatiin hieman tietoa kulkupuolesta.
Ja tuli siinä samalla nähtyä vanhaa SäXää ja hieman hippasta ajeltua sen kanssa.

Muutama kuva sunnuntailta.
http://s509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/Motopark/

Itsekseni arvelin tuota varttimailin aikaa tuonne 15-16 sekunnin aikoihin mutta ainakin aikakortin perusteella alittuisi niukasti tuo 15 sekuntiakin! Ainoa hidastava tekijä oli ratin ja penkin välissä  Lähtöjen reaktioaika kun oli 1,189 - 1,527 välillä. Ja paraskin lähtö tapahtui tihkusateessa. Ajat olivatkin sitten 15,704 - 17,123 välillä. Mutta varsin tyytyväinen olen pakettiin tällä hetkellä!

Vaimoni kuvaamaa videon pätkää.

http://www.youtube.com/watch?v=Da4KkW3Svrg#

Kuvattu digikamerapokkarilla joten pahoittelen paikoitellen kuvan laatua!

Mukava oli nähdä tuon SäXän liikahtavan vielä noinkin ripeästi kun ottaa huomioon että nykyinen moottorinohjausyksikkö ei ole oikein sovelias moottorille. Kärsii hieman tehon notkahduksesta ja kierroshaluttomuudesta. Mielenkiintoista olisi tietää miten vanha Motorsportin yksikkö olisi kyydittänyt SäXää.

ps. Minkas takia tuo video tulee noin kahtena kuvakkeena?? :o
Viimeksi muokannut mrannikko päivämäärä Pe Heinä 27, 2012 4:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Heinä 27, 2012 4:03 pm

Hyvinhän se liikahtelee :)

ps. Muokkasin videon näkymään yhtenä kappaleena, oli linkissä vähän feelua.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Heinä 28, 2012 10:29 am

Hyvin menee :) Pystytkö ottamaan lisää videoita?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » La Heinä 28, 2012 3:08 pm

Tuossa sattuikin löytymään vanha pätkä Ahvenistolta. Vielä silloin mentiin vakio kannella ja coolerilla. Tarkoitus oli käydä tosiaan ihan totuttelemassa tuohon dieseliin. Aikaisemmin kun on ollut omistuksessa vain pensselinpesu vehkeitä. Ihan meni oppipoikana dieselin kanssa. Nuo Ahveniston mutkat meni aika nyökkien kun nuo väännöt tulevat aivan heti käyttöön.

http://www.youtube.com/watch?v=2R1CEUg2gUg#ws

Hieman nuo nopeudet ja reitit heittelee videolla singnaalin takia. Kuulema yleinen ongelma Ahvenistolla mäkien takia.
Lopussa oleva heilahdus pääsuoran lopun mutkasta johtui sitten huollossa tapahtuneesta kömmähdyksestä. Edellisenä päivänä vaihdettiin kaikki nesteet ja korjaajalla oli jäänyt paisarin korkki vain huulille. Joten lopulta oli jäähdyttäjän nesteet pitkin kuskinpuolen renkaita ja pito hieman hakusessa. Ei videolla pahalta näytä mutta kyllä hieman refleksiä tarvittiin paikkaukseen. Ja kameran omistaja eräs toinen radankiertomestari sanoi että meinasi turahtaa jarrut housuun. No mutta radalle tuo ei ole oikein häävi menemään.... Tai sitten kuskissa on vika!

Lisää kuvia ja videoo tulee kyllä. Seuraavaksi olisi tarkoitus mennä tuohon Lahteen rullille katsomaan käppyrät. Saa hieman osviittaa tehoista. Se tapahtuma nyt olisi tarkoitus kuvailla. Kaverini on kanssa samalla katsomassa oman Varionsa tehot. Kilpailu siitä että kummalla on voimaa enempi! :D Suht sama setuppi kun on molemmissa. Toisessa pykälää isompi ahdin kun taas omassani on laadukas täysin ohjelmoitu boksi ja tuo portattu kansi ja käsityönä tehty nokka. Hieman ovat omassani nuo ahtopaineetkin korkeammat.

Seuraavan ohjelmoinnin saakin tehdä LTR-Racing. Tuo Mikko Lehti on kuulema aivan guru noitten dieseleiden kanssa. Parikin hyvää tuttua suositteli ottaa yhteyttä Mikkoon. Jo meriitit tractorpullingin, truckracessa ja f-cupissa on aika vakuuttavia.

ps. Ja taas on video kahtena kappaleena?!?
Viimeksi muokannut mrannikko päivämäärä Su Heinä 29, 2012 8:23 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Heinä 29, 2012 8:26 am

Muokkasin taas :)

Kannattaa laittaa tuo video linkki näin:

[ur l]http://www.youtube.com/watch?v=2R1CEUg2gUg#ws[ /url]

Tietty ilman nuita välilyöntejä.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ma Syys 10, 2012 12:01 pm

Käy ja kukkuu edelleen. Nätisti on vehkeet kestänyt ja huolettomia kilometrejä kertynyt. Edelleenkään en ole rullille päässyt mutta ennen talvikumien vaihtoa olisi tarkoitus käydä. Viimeisin puuhastelu taisi olla pohjapanssarin laitto ja katsarin huomauttama pyyhkijöiden koneisto ja kummasti kulunut takarengas.Muuten ei autossa ollut mitään kummoista vikaa ja läpi mentiin pienellä jännityksellä.

Tuossa noin kuukausi sitten osallistuttiin Seatistien kanssa suureen paintball tapahtumaan ja Himoksella sattui olemaan Corvette klubilaisten tapaaminen. Siinä sitten hieman ajeltiin letkassa Vette miesten kanssa kotia päin. Kovasti tovereita nauratti Varion kulkuhalut ja aika monta peukkua tuli nähtyä.
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ma Loka 15, 2012 6:40 pm

Eipäs ole mitään kummempia tapahtunut. Toiminut on kuin junan vessa.

Nyt on Vario talvihuollossa ja pistetään hehkut uusiksi, öljyjen vaihto ja mittarivalot toimimaan talven pimeisiin.

Nyt kun aloitti koululaisen elämän niin eipä hirveitä sijoituksia oikein voikkaan tehdä. Koulussa olisi tarkoitus sorvailla piakkoin joko 6mm tai 10mm spacerit taakse näyttötyönä. Ja laittaa ne lopulta jarrurummulle kiinteäksi.

Tarvii linkittää kuvia kun lastuaminen alkaa.
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ma Loka 29, 2012 5:47 pm

No nytten on spacerit tehty! Lopulta niistä tuli 9.25mm eli taka-akselin leveys kasvoi huimalla 18.5mm mitalla.

Ongelmaksi tuli että jarrurummun keskiökupin huulake oli 9mm ja keskiökupin 58.8mm! Vanteissa taas tuo keskiöreikä sen 59.1mm niin ei pystynyt tekemään keskittävää tuolla leveydellä ja noilla toleransseilla. Mutta laipat on kuitenkin tarpeeksi naftit tuohon rummun keskiökupille. Kaikki sorvaukset ja porautukset sain menemään +/-0.02 toleranssiin.

http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/aihio.jpg
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Kesken.jpg
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Valmiina.jpg

Että tämmöistä askartelua tälle kertaa!
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Loka 30, 2012 4:15 am

Komealta näyttää :) Eihän nuo paljon kaupassa maksa mutta taisi tulla silti aika edulliseksi niihin verrattuna :P
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Loka 30, 2012 7:46 am

Hyvän näköiset on kyllä itsetehdyiksi.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ke Loka 31, 2012 9:17 am

Joo eihän nuo kummoisia maksa ostettunakaan mutta ajatuksena oli itsellä lähinnä se että saa tehtyä harjoitustyönä nuo ja samalla sorviin (näppi)tuntuman.
Ja juurikin hieman parantaa tuota ajomukavuutta talvikelillä. Noissa Polo/Ibiza/Cordoba pohjalevylle tehdyissä akselistoissa kun tuo takapää on ehkäpä jopa liian kapoinen talvisille teille. Poikkeuksena oli kuitenkin tuo vanha SX Cordoba mikä oli saman levyinen edestä ja takaa. Edestäkin oli jo vakiota hieman leveämpi.
Ääri tilanteissahan tuo kapea akselinen on (suhteellisen) helppo hallittavana mutta miinuksena tulee tuo uraherkkyys.

Löysinpä tuossa vanhaa läppäriä selaillessa muutamia vanhoja testejä tuolle savustimelle! Nuo lukemat ovat vedetty aikapäiviä sitten ja vielä vanhalla setupilla.
Elikkä vanha kansi, vanha cooleri ja vakio nokka. Nytten ajateltuna tuo kierrosalueen yläpää antaa paremmin tehoa ja antaa vedättää korkeammalle eikä enään sakkaa ahdin niin luulisi muuttuneen ajatkin ratkaisevasti! (toivottavasti :-)

Kokeiltu hieman noita kiihtyvyyksia kivassa +8 asteen syysilmassa.

4-vaihteella 80-120km/h =6,1sek
5-vaihteella 80-120km/h =8,3sek

Ja seuraavana ehtoona kokeiltu vakkari asetettuna 100km/h ja siitä kiihdytys 160km/h

4-vaihteella 100-160km/h =7,6sek
5-vaihteella 100-160km/h =9,7sek

Kolme rykäisyä sekkarilla ja noista ajoista on keskiarvo.
Viimeksi muokannut mrannikko päivämäärä Ke Loka 31, 2012 9:20 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ma Marras 05, 2012 6:38 am

No nytten on spacerit taakse pultattu! Eihän se paljoa levittänyt mutta ajovakavuuttahan sillä haettiin!
Ja sen kyllä huomasi välittömästi aivan normi ajossa. Urat ei häiritse tiessä ja mutkat menee vakaammin.

Ennen
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/ilman-1.jpg
Jälkeen
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/AlkuperE400inen.jpg

Pahottelen pikkusen pas...ta kärryä!!!
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Marras 05, 2012 5:45 pm

Sopivasti laitettu ja ajo-ominaisuuksien kohoamisen myötä varmasti miellyttää kokonaisuudessaan tämä projekti. Seuraavaksi sitten pesuun auto  ;D
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ke Marras 07, 2012 10:01 am

Kivoja tosiaan nää kelit kun rapa lentää! Tuo on tosiaan mukava ajaa hieman kovempaakin. Huomasin jo aikanaan tuolla coupella että painautuu oikein kivasti asfalttiin kun vauhtia on tarpeeksi. Tuo Vario on taas hitaissa ajossa melkoinen jyrä (ei tarvi cd.tä kuunnella) mutta 80km/h varsin vakaa ja miellyttävä ajaa.

Tuollaisia puuhasteluita on nyt tehty moottoripuolelle.
1,9TDI AHU
-0,216 Race suuttimet
-Lievästi portattu kansi
-Muokattu imusarja
-VNT turbo VNT1852V
-Ohjelma tehty
-Sachs Race Engineering + Golf III VR6 kytkin
-Jyrkempi nokka-akseli
-Isompi välijäähy
-2,5" putkisto ja "kisa"katti.
Arviot 220-230hp ja +400nm (Ohjelmoinnin jälkeen toivottavasti enemmän!)

Muita juttuja.
-Puskuri
-Bad-boy pelti
-Puslat ja alustasarja
-Kevennelty ja tosiaan pakettiautona
-Isommat levyt edessä

Ja mukavuudesta huolta pitää.
-Eberi talviaikoihin
-Cruise pitkille matkoille
-JVC.n soitin USB portilla
-Focalin 10" kotelossaan
-Ground Zero Radioactive 2-tie sarja
-SPL Dynamics nelikanavainen (muistaakseni) 300w
-2x Corrado VR6 penkit
-Bi-Xenonit
Viimeksi muokannut mrannikko päivämäärä Ke Marras 07, 2012 10:16 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Marras 07, 2012 1:02 pm

Terve, löytyskö sulla kuvaa nuista corradon penkeistä? Olis tarkotus mahdollisesti golffiin laitella tulevaisuudessa :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ke Marras 07, 2012 5:55 pm

Eipä ole tuolla Fotobucketissa. Taisi mennä suurin osa kuvista vanhan läppärin myötä! :(
Mutta ainahan uusia kuvatuksia saa!! Mistäs kohtaa tarkalleen ottaen tarvit?? Nuo kangas Recarot
alkaa oleen hieman kulahtaneet mutta ajanee vielä hyvin asiansa!
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Leksa » To Marras 08, 2012 1:39 pm

Ihan vain yleis kuvaa penkeistä, niin saa käsitystä mimmoset ovat :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Pe Marras 09, 2012 7:24 am

Elikkä nuo etupenkit on tosiaan adoptoitu VR6 Corradosta ja ovat kangas Recarot. Kangas alkaa oleen hieman venynyt mutta yllättävän hyvin on kuitenkin kestänyt. Rungot sen sijaan ovat ryhdissään.

[img width=800 height=600]http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Recarot.jpg[/img]

Nuo ovat käännetty alkujaan eli repsikan penkki on nyt kuskin puolella. Ilmeisesti siksi että muuten kallistuksen rulla ottaisi kiinni "kardaani ;D"tunneliin.

http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Recarot1.jpg
ja
http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Recarot2.jpg

Penkit on aika lailla lattiassa kiinni (oma kätenikään ei mahdu penkin ja lattian väliin) joten istutaan todella matalalla! Noin 10-15cm alempana kun vertaa vaikka tuohon vanhaan SXään (Recarot myöskin) kuitenkin itselleni ajoasento on erittäin hyvä!

ps. Sori huono laatuinen känny kuva! Voisi melkeestä ottaa kuvat uusiks!
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ke Tammi 30, 2013 10:21 am

Näillä eväillä on talvi edetty ja kilometrejä tulee. Nytten on rullattu lumellä ja jäällä sen verran paljon että voin sanoa nuo spacerit olivat kannattava puuhastelu.
Perä ei enään vaeltele urissa eikä lumellakaan. Etupääkin on muutokselle sopiva talvikelille. Ei mitään puskemisia ole käännettäessä juurikaan havaittu vaikka välillä ollut
todella liukastakin.

Ainoana murheena olikin kuskinpuolelta pettänyt sarana. Sekin korjailtiin kuntoon. Ei maksanut marmoritiskilläkään hirveitä niin helpoimmalla pääsi kun osti uuden.
Tosin itse laittaminen olikin sitten h...tisti hankalampi! Kolme ukkoa siinä ähräsi ja sähläsi semmoisen 2,5 tuntia. Oikea oppisesti menisi että puskuri pois, umpio pois ja
etulokasuoja pois! Alkuperäisellä puskurilla ja moottorille menevien ilmanohjainten takia olisi vieläkin hankalampi.

Kesää ja lisä hevosia jo kaipaillaan. Katsotaan nyt sitten millä keinoin saa helpoiten. Soppakapasiteetti alkaa jäämään hiukkasen pieneksi. Joten ruiskutuspumppu nyt varmaankin menee
vaihdettavien listalle.
Viimeksi muokannut mrannikko päivämäärä Ke Tammi 30, 2013 10:27 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » To Helmi 21, 2013 4:24 pm

Talvi on taas mennyt kilometrejä rullaten ja taas olisi huollon aika! V.loppuna jätän savustimen taas VeSu ky:n hellään huomaan kun itse olen jääradalla touhuamassa Rokkirallia koko v.lopun!

Niin ja kesäksi tuli ilmottauduttua sitten viimeinkin Hallin nopeusmittaus päiville! Pääsee vihdoinkin kokeilemaan että mitä tuo kulkee. Tosin olen aivan varma siitä että rajoitin tulee vastaan ennen kuin voima loppuisi. Mutta tässä avautuu oiva tilaisuus poiketa sinne LTRälle hieman säätelemään ohjelmaa!
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ti Touko 07, 2013 5:30 pm

Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ma Touko 20, 2013 5:50 pm

Eipä sitä sitten LTR:älle mentykään. Taitaa olla kovin kiireinen toveri kun aikaa en ole saanut.

Tuossa tuli eilen aamulla lähdettyä Ylöjärvelle treffaan kaveri. Ajatuksena oli että kaverini alkaisi tekemään softan tuohon. Siinä sitten kaveri hyppäsi puikkoihin logia ottamaan ja sanoikin miltei heti että joku on vialla. Joko softa huono tai paha ahtovuoto.

Olihan siellä ahtoputkistossa pieniä vuotoja mutta suurin yllätys tuli ahtimen rungosta ja ahtoputken liitoksen välistä! Siellä oli M10x1 tiheäkierteinen anturin paikka piilossa ja sekin löytyi oikeastaan vahingossa! Tuo on aina puhissut ja tuhissut todella kovaa ja koko moottorin historian (kahdessa autossa) pitänyt kyseistä mekkalaa niin syykin siihen tosiaan selvisi! Pikainen hätäpaikkaus, paketti nippuun ja koeajolle!

Repsikan penkillä nököttäen todella tunti eron kun ei enään paine karkaillut. Ei enään mitään miettimisiä isolla vaihteella kiihdytettäessä vaan upeasti kelaili vauhdin. Noh... Pari räväkkää kiihdytystä ja jumalaton posaus konehuoneesta. Räjäytettiin downpipe oikein kunnolla!

[img width=600 height=800]http://i509.photobucket.com/albums/s334/mrannikko/EkoVario/Kuva0155_zpsf7e25af3.jpg[/img]

Ajeltiin muuten aika hiljaa takaisin kotia juuri sopivasti sunnuntaina! :D Mutta enpä enään ihmettele miksi kaveri joka koneen alkujaan rakenti hieman ihmetteli silloista lukemaa että miksi tavoitteesta jäätiin suht paljon. Mutta naurahtihan tuokin että miten sitä ei osannut etsiä/keksiä että mistä se helvetillinen puhina johtuu. Ristihän vaimonikin tuon suihkumoottoriksi puhinan takia.
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI (video nopeusmittauspäiviltä)

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ma Heinä 01, 2013 1:49 pm

No joo putkikin on tullu paikkailtua samoin kuin 10mm anturin paikka ahtimen kyljestä. Kyllä vain puhinat katosivat! :( Mutta moottorin luonne muuttui aika paljon. Tosin yliahtamiset vaivaa silti!?!?

Lauantaina (29.6) tulikin sitten lasautettua poliisin tutkaan lukema 204km/h! Mutta nyt kyllä ihan nopeusmittauspäivillä Kuoreveden Hallissa lentokentällä. Ihan mukavasti oli porukkaa liikenteessä moottoripyörin ja autoilla.

Elikkä tarkoituksena oli vetää mailin (1609m) matkalla urku auki kohti tutkaa. Eka suoritus meni aivan pipariksi kun huomasin heti lähdössä että ahtopaineet piikkasivat (jo puolella kaasulla) 2bar:in hujakoille. Ja siitähän taas meni tilttiin.
Hieman videoo alla.
http://www.youtube.com/watch?v=t4L66JtjIzI#

Toinen rykäisy menikin sitten paremmin ja ahdot pysyivät kurissa. Tästä sain tuloksen 204km/h. Ihan tyytyväinen olen tulokseen siitä huolimatta että ahdin on väärin säädetty ja potentiaalia olisi hieman lisää saatavilla.
http://www.youtube.com/watch?v=YInsqXT9NAo#

Tuossa edelläni vetikin sitten Vette säyseän 351km/h lukeman!! :lol: Jopa prätkiäkin nopeammin ja siitä nuo mölyt videossa!
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Seat Cordoba Vario TDI

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Heinä 01, 2013 1:55 pm

Hyvinhän se liikkuu :) ei moni "perus" seatista uskois.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa