Sivu 1/7

Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2011 3:31 pm
Kirjoittaja Sierramies
Tulipas hommattua tuollanen King Cab mettästys- yms. rönttäautoksi. Huomena häätys käyä kirjottamasa paperit alle ja hakemasa kapistus kotia.
Mikhään varsinainen rojektihan tuo ei ole, mutta laitettaan siittäki juttua tänne.
Saa sitten nähä kuinka nopeasti tuohon kyllästyy ja laittaa kierthoon. Syksyläpä tuon näkkee kuika paljon sille on käyttöä jahtihommisa. No voipihan sillä ajeleskella jos sierraa käyttää telakala kesän aikana ja tyttökaveriki on autoton kesän ajan. Leimaaki on vuojeksi etheenkäsin.

Auto on hurjalla 2.4 litrasella bensakäyttöselä kaasarikonheela, tehojaki löytyy noin 100 hv. Tuollaseksi siinä on hyvät varusteet ko on ruottin tuonti, elikkäs löytyy kattoluukku ja alumiinilevytetty lavan pohja sekä lavan sisälaidat on päällystetty lasikuidulla :) Myös karjapuskuri ja jokku iänikuset lisävalot sekä työvalo löytyy.

Teknisesti auto tuntu olevan kunnosa. Ruosteita siihen häätys alkaa korjaihleen pahimmista kohista. Ko käythiin Zigun kans sitä kopeltamasa niin löyty muutama paikka mihin häätyy laittaa lissää peltiä (takakaaret ja vasemman etulokarin ja kaaren laita).
Suurin vika tuossa on kuitenki se että se ei ole Ford :)

Kaippa tuolla mettäteitä ajeleskellee ja jotaki tavaraaki saa kyytile. Ei ainakhaan jää joka lätäkköön ja sohjopätkään kiinni tai kiikkuun pohjasta jokasen kiven pääle...
Kuvia saattaa tulla jos kehtaan ottaa (saattaa kamera särkyä yrittäesä ko on niin ruma :D) ja laittaa tänne.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2011 6:16 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Jee, hommasit siis sen! Onnea (tai otan osaa) ;) :D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 4:37 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
[quote=""Sierramies""]
Suurin vika tuossa on kuitenki se että se ei ole Ford :)
[/quote]

Tästä kommentista tykkään!

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 5:56 am
Kirjoittaja Sierramies
Vähän himottais tehä tollaset kaarilevikkeet tähänki mitä Tombbulila on tuosa omassaan. Nyt paikala on sellaset lahottajat, eli muoviset levikkeet. Niitten ansiosta juuriki nuita kaaria joutuu laittelleen. Lavale aattelin tehä sellasen helposti irrotettavan kaaren että saa tavalhaan suksitelihneet siihen.

Niin joo korimallihan on siis sama ko Tombbulin autosa, mutta tämä minun versio ei ole korotettu eikä isoila renkhaila. No eiköhän se kule muutenki mettäteilä ihan tarpheeksi, ko on kuiten neliveto (hias ja nopea) sekä peräsä on tasauspyörästön lukko.

V-loppuna pääsee varhmaan testaileen kuinka se kulkee sohjosila mettäteilä  :P

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 2:21 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Pääsee noilla normirenkaillakin yllättävän hyvin, ellei ole ihan slicksit. Mut siihen ku hommaat 31" palarenkaat, niin maastokelpoisuus paranee huomattavasti. ;)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 2:59 pm
Kirjoittaja Mikko
Itellä ei tietoo 31" renkaista, mutta alko menemään tuo hj61 aivan erilailla maastossa, kun sitä korotettiin niin ylös kuin suomen laki sallii (auton alla mahtuu istumaan ja päällä voi nojata kardaaniin ja lukea vaikka päivän lehden) ja lisäks 35" mudterrainit jotka vaati erityisluvan, mutta nämä kaks yhistettynä 100% mekaanisiin lukkoihin ja 350nm vääntöön kyllä kyydittää sellastaki malmikasaa aikahyvin vaikka sun minne! :P Ei voi muutaku suositella tuommosia päivityksiä sullekin jos meno loppuu kesken.. :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2011 5:12 am
Kirjoittaja Sierramies
Eipäs sitä sitten kerennykkään vielä testaileen isommasti. Häätyy kattoa jos nyt vielä kuiten kerkeäis kävästä kaivattelemasa ennen ko sohjot loppuu (siis ennen juhannusta :) )

Joo, eipä mulla ihan hirveään kulkemiskykhyyn ole niin tarvetta, kuhan tommosia peruspaskoja mettäteitä pääsee kohtuuvela ja talvela lumisia/sohjosia mettäteitä. Kattoa sitten josko renkaita vaihtaesa laittas jokku vähä karkeammat.
Ei viitti kauheana alkaa korottelleen ko se maksaa ja vie aikaa ja sitten joutus tekkeen vielä astinlauvatki. Itehän kyllä kiikkuis korkeampaanki, mutta ko tyttökaveri ihastu tuohon niin kauheasti että se varhmaan haluaa ajeleskella sillä enämpiki :)

Penkit tuosta saattas lähteä vaihtoon, jos löytys tilale ilmaset/puoli-ilmaset sierran kipattavat ja sais net vielä sopihmaan tuohon. Itelä tullee sölkä kipeäksi nuisa ja on net muutenki vähän nuupahtanheet.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2011 2:54 am
Kirjoittaja Leksa
[quote=""Sierramies""]
Itelä tullee sölkä kipeäksi nuisa ja on net muutenki vähän nuupahtanheet.
[/quote]

Jaa se on sulla jo selkäki muovautunu sierran mukaan :) Joko on voortin merkkiki havaittavissa lapaluitten välissä? :D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 5:36 am
Kirjoittaja Sierramies
Häätyy vissiin tarkastella ko on seuraavan kerran saunasa josko olis :D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 6:25 am
Kirjoittaja Sierramies
Nyt sain muutaman kuvan tästäki laitettua:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 6:28 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen kävi semmonen homma että ko aloin laittaan käsijarrua pääle, niin kahva löysäs kesken vetämisen. Ilmeisesti vaijeri meni poikki tai irtos jostaki.
Nyt häätys alkaa tutkiskelheen että miten sen saapi laitettua kunthoon. Onko mittään hyviä neuvoja?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 11:33 am
Kirjoittaja Mikko
Korotusta ja julmempia renkaita se tarttee! 8) Näyttäsi komiammalta :P

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 4:19 pm
Kirjoittaja Sierramies
Olishan se sitten komeampi, mutta ei tuollanen metästyskäyttöön tarkotettu rönttä saa olla liian komea :) Jokuhan saattas tulla katteelliseksi semmosesta :)

Tarvikeliike myi ei oota tuon vaijerin kans. Häätyy alkaa purkamhaan, että näkkee missä vika on ennen ko marssii merkkiliikkeeseen. Muutoinkaan ei oikein innosta tuo merkkilike ko son sama paikka ko paikallinen volkkariliike, joka ei ole ehkä halvin ja muutenkaan paras merkkiliike tällä seudula...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 1:31 pm
Kirjoittaja Sierramies
Otin keskikonsolin pois ja sieltä kahvan päästähän tuo vaijeri oli poikki. Otin vaijerin mukkaan ja marssin toiseen paikallisseen varaosaliikheeseen. Sieläki myythiin ei oota tuole vaijerile, mutta sain vaihtoehtosena menetelmänä hieman pitemmän lenkkipäisen vaijerin kuorinheen ja nipan.
Leikkasin kotona vaijerista toisen pään irti ja pujotin autossa kiinni olevaan vaijerin suojaputkeen. Nyt häätys vielä käyä hakkeen isältä voimapihet että saa katkastua vaijerin nätisti oikeaan mittaan ja sitten vaan nippa kiinni ja taas mentiin...
Koko komeuven hinnaksi tuli hurjat 5 â¬, että jos vaan toimii tuola niin halvala pääsin.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 4:40 pm
Kirjoittaja Mikko
Ota kuva viritelmästä jos kehttaat. :) Kiva katella mitä oot rakennellu ja minkälainen systemi Nissanissa on.. Halvalla tosiaan pääset jos tuolla korjaantuu! Ja toivottavasti korjaantuu... :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 5:30 pm
Kirjoittaja Sierramies
Häätyy ottaa jahka saan viritelmän eka valhmiiksi :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 6:50 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Heh, sepäs sattui. Mulla kans omasta tässä viikon sisällä on löystyny vaijeri ja nyt ei pidä enää yhtään. Taitaa onneksi selvitä pelkällä kiristyksellä!

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 7:45 pm
Kirjoittaja Sierramies
Hyä jos mennee kiristämälä. Se onki helppo homma. Huomena vois kokkeila saaha tuon viritelmän kassaan, ellei mee koko päivä Sierran siivoamisessa.
Kiva räplätä tämmösen vähän korkeamman auton alla nuita, ko ei tartte tunkkaila :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 7:47 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Se on kyllä niin hyvä etu. :D Edellinen auto (lantikka) oli nostettu 5cm + siinä oli 35" renkaat, sen alla pysty istumaan ja 4v lapsi käppäili ali ihan kevyesti. :P

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2011 8:14 pm
Kirjoittaja Mikko
Nää on niitä maasturien hyviä puolia! Ei tartte tunkkia ku vaa rengasta vaihtaessa! 8)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: La Huhti 23, 2011 7:55 pm
Kirjoittaja Sierramies
Sain tänhään viimein laitettua käsijarruvaijerinki kunthoon. (Eilinen meni sierraa ja bemaria siivotessa yms. pienesä, ja yks honda vielä oottaa siivoamista...)

Hääty hakea isältä laihnaan voimapihet että sai katkastua vaijerin sopevaksi. Kolmimillinen vaijeri ei oikein meinannu antautua enhään normi piheilä :)
Kahvan päässä oli alkuperäsen kaltanen lenkki valhmiina ja alapäähän laitoin nipan. Vaijeri tais olla jonku muun auton käsijarruvaijeri, jossa oli siis tuo lenkki valhmiina.

Ainaki toistaseksi on pelannu ja kestäny tuo viritelmä. Otan kuvia patentoiusta päästä (auton alla) ko kerkeän. Eli ehkä huomena samala ko käyn kokkeilemasa miten nuita mettäteitä pääsee tuola :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 12:25 pm
Kirjoittaja Sierramies
Tässäpä viimeinki tämä kuva käsijarruvaijeriviritelmästä:
Kuva

Elikkäs käsijarrukahvassa oleva puoli on kuten lakuperäsessäki vaijerisa, mutta tätä auton alla olevaa päätä on lyhennetty ja alkuperäsessä olevan vaijerinpään tilalla on tuollanen normaali vaijerinippa. Toivottavasti kyhäelmä kestää. Vaijeri on 3 mm vahvaa, joten sen ei pitäs katketa helpola, mutta huono puoli on se että vaijeri ei ole pinnotettu. Vaijerin pussisa lukkee "clutch cable volkswagen golf", elikkäs jonku kolffin kytkinvaijeri on kysseesä.
Valitettavasti en saanu parempaa kuvvaan otettua tähän hättään.

Käytiin ajeleskelemasa keväsen rapasia ja lammikoila olevia mettäteitä sunnuntaina ja hyvin nissani palveli tarkotustaan. Elikkäs päästiin ilman ongelmia autola niin pitkäle ko oli tarkotusk,i vaikka tiellä oli korkeita kiviä pystysä ja syviä kuoppia sekä paikoitellen syvästikki ylivirtaavaa vettä. Ja maantielläki kehtasi ajeleskella. (Samala tuli testattua uus Halti Karakoram 55 pikkurinkka, joka soveltu hyvin tuollasen päiväreissun kamppeitten kuskaamisseen ja oli miellyttävä kantaa.)

Nuilla keulala olevila lisävaloila näki hyvin pimeälläki (vastaa suunnilheen sierran vakiovaloja), mutta kuitenki tuli sellanen ajatus miehleen, että vois parantaa valotehoa paremmila/toisila lisävaloila. Kuitenkaan en kehtaa isommin sijotella niihin, että jos löytyy halvala niin vois laittaa. Toki paremmat polttimotki vois parantaa asiaa kummasti.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2011 5:55 pm
Kirjoittaja Sierramies
Vaihtelin tähänki alle kesärenkhaat. Häätys niistäki ottaa kuvia. Net on kuitenki tuollaset "jenkkityyliset" keskikupeilla varustetut kromipintaset peltivanteet. Rengaskoko on 235/75/15 eli tuuman pienemmät vanteet, ko talvirenkailla ja oli aika pehmeän (mukavan) oloset ajella.
Olisko kelhään tietoa mikä nuihin olis oikea rengaskoko, ko autosa ei ole enhään ommaa käyttöohjekirjaa tallela (tai en ainakkaan löytäny)?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2011 6:23 pm
Kirjoittaja Mikko
Varmaksi en tiedä, mutta kuulemma jonkun samanlaisen Nipponin otteessa lukkee rengaskokoina 265/70 15 ja 265/75, mutta kuulemma 16" voipi olla kanssa alkuperänen koko...  Varmaa tietoa en löytänyt, ja itsellä ei näistä isommin kokemusta ole... :(

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2011 6:47 pm
Kirjoittaja Sierramies
Jaa-a kuulostaa hassulta että siinä nyt ihan vain nuin levveitä olis vakiona.
Mutta hei onhan se rekkariote mullaki :) Lukkee että 205/16 profiilista ei puhuttu mittään. Kuitenki on lisämaininta että katsastuksessa merkityt renkaat, ja siinä on tuo kesärenkhaitten koko.

No sitten seuraava visanen kyssäri että minkäslaiset ilmanpaihneet tuollasissa renkkaisa tulis olla?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2011 7:33 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Mulla lavalla auton alkuperäinen rengas, siinäkin lukee 205 R16 pelkästään. Profiilista siis ei tietoa.  :o

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2011 8:37 pm
Kirjoittaja Mikko
Ei kait niissä sen isompia paineita tulis olla ku normi henkilöautonkaan renkaissa? Enempi ilmaaha sinne menee mutta ite ainakin oon vejelly maantiellä suunnilleen 2.5-3 bar paineilla. Tosin nuo hj:n kesärenkaat on sen verta jäykät että vaikka ois 0.5 bar ni näyttää ku rengas ois täynnä......

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2011 4:08 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo, no häätyy käyä tarkastamasa paihneen tuohon haarukkaan. Sierranki paineet häätys tarkastaa.
Sitten pitäs josaki välisä alkaa kattoon että kumpi raijetangoista on väärän mittanen ko ratti on vinosa. Toinen raijetangonpää oli vaihettu katastusta varten ja varhmaanki sääjetty "sinnepäin".

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2011 7:02 am
Kirjoittaja Sierramies
Rengaspaineita en saanu tarkastettua huoltoasemalla, ko ei koskaan jaksanu ajjaa sinne kattoon niitä. Ostin sitten kompuran ja laitoin sillä oikeat paihneet :) Kyllähän sinne sitten ilmaa meniki.

Tuli tuosa hankittua koukkuja että saa laittaa lavan ulkolaijoile lavapeitteen kiinnitykset, ko tuttu lupas mulle palan rekan kuomua että saan tehä peitteen ite. Pitäs vedellä kylkeen sopivale korkeuvele niittimutterit kiinni joihin voi tarpeentulle pultata nuot koukut kiinni.

Mittään muuta en ole kerenny autole tehä ko ajeleskella ko on näin muuton ja muun homman kans niin kovvaa kiirettä pitäny...

Pitäs josaki vaiheesa alkaa puhaltelleen tuosta pikkuruosteita pois ko hommasin kompuran ohessa pistehiekkapuhaltimen ja maaliruiskunki.

Tuosta on alkanu voimakkaasti (eli käytännössä ratti ääriasennossa) käännettäessä kuuluun pauketta etupäästä vetotavasta riippumatta. Missähän vika vois olla? Vetonivelissä kenties?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2011 8:03 pm
Kirjoittaja Mikko
Voi olla monessa eri paikassa vika, vaikka veikkaamaasi vetoniveltä tai vastaavaa itsekkin veikkaisin. Kuuluuko pauketta ajettaessa vai paikallaan käännettäessä? Jos on vetari menny ni mulla ei ainakkaa ole paukkunu paikallaan mutta vauhdissa kylläkin. Entäs jos etupää on ilmassa ja sillon kääntää niin paukkuuko? Onko tässäki erillisjousitus edessä niinku Tombbuli:n vastaavassa tais olla?