Sivu 5/7

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 12:52 pm
Kirjoittaja Leksa
On siinä vain ollu aikalailla haperoa..

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 12:57 pm
Kirjoittaja Sierramies
Ja lankaa meni muutampi kilo ku pikkupaloja hitsailtiin kiinni :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 4:29 pm
Kirjoittaja HEka--
Huhhuh, on siinä vain tekemistä. Olis multa jo itku päässyt :P

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 5:43 pm
Kirjoittaja Zigu
Tohon ei varmaan ois uskaltanut kunnon hiekkapuhallinta näyttää aluks ilman ettei ois itku päässy  :D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 5:58 pm
Kirjoittaja Sierramies
Vois olla että jos olis kunnon ruutala ampunu hiekkaa, niin ei olis ollu koria, mihin täpätä pelliä kiinni  ;D Kyllä siinä on vieläki hitsattavvaa, mutta saa nähä paljonko kehtaa hitsailla. Lavan helmojen etunurkista esim. näkkyy vähän läpi :) Mutta nykyset ruostekohat on lähinnä esteettisiä, toki olis niitäki hyä parsia. Puoli primeran konepeltiähän tuonne lavale meni. No hitsuutaijot kehittyy :) Ja vois harjotella maalaamistaki, ku kerta vehkeetki on.
Parani muuten ajettavuus ko kiristi keulaa, camberit kohilhaan paremmin.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Elo 30, 2013 4:11 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen tarkaastettiin nivelten kuntoa ja huomattiin että molempien etupyörien laakerit olit löysälä. Onneksi ei ollu iso homma kirasta niitä. Ratin vispaaminenki väheni samala huomattavasti. Loppuki vois lähteä ko tasapainottas renkhaat.
Nivelistä ei löytyny löysää, mutta osa puslista on aikas heikoila.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Elo 30, 2013 4:19 am
Kirjoittaja Sierramies
Niin joo. Tuosa yks päivä tuli käytettyä puhalluksen moottori ja osa putkia pois, että sai lehet ja neulaset ulos kanavista. Lopputulos oli että lämmönsäätö ei nyt pellaa (vaijeri ehkä pois paikoilthaan). Samalla meinasin rakentaa muovista uuet ritilät nuihin sisäilmanottoaukkoihin. No porakonheen akut on ihan paskat, joten se jäi tekemättä, ja nyt on taas roskaa kanavissa niin p****leesti. Eli UrhoMatti koko homma.

Tuossahan on siis puhaltimen moottori vänkärin jalkatilan "katossa" kolmela ruuvila kiinni. Moottorilta lähtevvään kanavaan pääsee käsiksi irrottamalla hansikaslokeron (saranoissa tapit) ja ruuvaamala muutaman kiinnitysruuvin irti saa tuon moottorin ja "jakokeskuksen" välisen kanavanpätkän irti.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 4:45 am
Kirjoittaja Sierramies
En ole vieläkkään saanu rakennettua nuita ritilöitä, joten lehtien ja neulasten määrän voi arvata. Tosin vähän pitemmälä olen jo. Lämmönsäätö on tullu kuiten korjattua, eli sieltä tosihaanki oli vaijerin suojus irronnu kiinnikkeestään.
Sitten vaimon eno hankki mulle tähän parempikuntoset kesärenkhaat nissanin omila vantheila. En tosin ole vielä kerenny etes nähä koko renkhaita. Nykyset kesärenkhaat alkaa olla aikalaila lopusa.
Sytkän käret häätys vissiin kans alkaa säätämhään.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 4:47 pm
Kirjoittaja Sierramies
Sääjettiin käret ja tulpat vaihettu. Pellaa taas, mutta eppäilyksen alla on että kondensaattori alkas pikkuljaa vetehleen viimisihään. Sanokaapas mistäs mie moisen saan, ko tarvikeliike myi eioota enkä löyvä kontensaattorin kylestä faradiarvoa.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: La Loka 12, 2013 2:51 pm
Kirjoittaja Sierramies
Vaihoin talvirenkhaat alle ja ohjauksen tärinä katos samoin tein. Eli vika oli renkhaissa. No ei niitä kehtaa enhään alkaa tasapainottaan ko paremmatki on jo olemasa.
Samala askartelin paikoilheen pari uutta pyörien pinnapulttia. Mutterit hääty tilata.

Kondensaattorin kans en ole eenny vielä...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Loka 25, 2013 3:59 am
Kirjoittaja Sierramies
Ostin konkan. Ei just semmonen ko tuosa, mutta häätyy askarrella...
Sitten häätyy vissiin alkaa osthaan vänkärin puolele automaattilukko, ko se tahtoo ääntää. Uutta ei ehkä kehtaa tuohon, mutta jos sais jostaki toimivan käytetyn. Ja voi olla että käyn ostamasa sisätilanpuhaltimen moottorin, seki alko oikuttelheen...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Marras 08, 2013 8:03 am
Kirjoittaja Sierramies
Sisätilan puhaltimen moottori kuoli melkein kokohnaan. Ostin uuen ja purin vanhan pois. Tänhään olis tarkotus laittaa uus tilale. Sähköliittimiä joutuu vähän muuttelheen.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Marras 12, 2013 11:43 am
Kirjoittaja Sierramies
Helppo homma tuo oli. Laitoin tuon paikoilheen ja toimii ehkä jopa tehokkaamin ko vanha ennen vikomistaan.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Maalis 24, 2014 5:34 am
Kirjoittaja Sierramies
Vaihoin joskus aikanhaan Sierran suksitelihneissiin suksien kiinnittimet, ko eteliset olit alkanheet mennä rikki ja ulisivat myös kovasti. En tietenkhään heittäny vanhoja kiinnikheitä hukhaan. Onneksi.

Olen suunnitellu tuosa jo jonku aikaa suksitelihneen tekoa nissanhiin. Lauantai-aamuna ennen hiihtoreisule lähtöä asentelin lavakaahreen pari nuita vanhoja suksitten kiinnikkeitä. Sitten kokkeihleen; Yhteen kiinnikheesseen meni laittaa kaks paria mettäsivakoita ja olivat siinä paljon tukevammin ko aikasemmila liinallasitomis-virityksilä.

Eli kysseessä on semmoset muoviset U:n malliset kiinnikkeet, joihin sukset lukittaan kumiremmilä. Nyt sukset kulkevat tukevasti syrjälhään suorasa lavan laijasa, eli muutaki kampetta mahtuu. Häätyy vielä tekässa lavale joku pukki, mihin saa vastaavanlaiset kiinnikheet.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2014 5:23 am
Kirjoittaja Sierramies
Lisäsin eilen vielä yhen samala ko vaihoin paremmat pultit. Otin lisäksi muutaman (huonon) kuvan. Häätyy lissäilä jahka ehtii.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 10, 2014 10:00 am
Kirjoittaja Sierramies
Taas oli se aika vuojesta ko hääty käyttää tuota arvioitavana. Ja eihän se läpi menny, mutta ei ollu yllästykhään. Sev verran on vanha auto ja käyttö kovaa, että aina löytyy jotaki. Tällä kertaa ei tosin ollu järin pahoja.

Viis kohtaa oli hylkäysperusteena.
- Takapään poikittaisessa runkopalkissa ruostevaurio
- Takana pitkittäisessä runkopalkissa reikä
- Vasemmasa etunurkasa korin kiinnike irronnu (Sama ko viimevuonna, häätyy vissiin hitsata paremmin :) )
- Turvavyö rispaantunu
- Oikean etupään alatukivarren kiinnitysreikä kulunu ("tyyppivika") ja vasemmaltaki puolelta kannattaa kuulemi korjata.

No eihän tuosa ole ko hitsaamista ja turvavyöki mulla taitaapi olla jo tiosa. Lykkää vaan tuota Sierran laittoa taas vähän, mutta ei tuo nyt muuten ole mitenkään paha.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Su Huhti 13, 2014 11:05 am
Kirjoittaja Sierramies
Sain tuosa idean. Olen ettiny jo pitkhään kattoon tai kojelauvale sopivaa verkkoa, johon voi laittaa karttoja yms. pikkutavaraa, joka muuten tippuu sylhiin mettäteilä. Netistä löysin venheesseen tarkotettuja vastaavia verkkotaskuja ja myös jostaki rallikaupasta löyty vastaavia. No eihän net tieten halpoja olheet eikä just sopivan mallisia.

Päätin siis että vois askarrella ite tommoset. Sopivaa kuminauhaa löysin jo. Jäykät sivut aattelin tehä paksusta kuparilangasta, ko sitä pitäs olla. Sitten häätys vielä ostaa sitä semmosta tavaratilhaan tarkotettua tavaraverkkoa ja ruuvattavia kiinnikkeitä. Jos sitä sais syssyksi jotaki valhmiiksi.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2014 4:47 am
Kirjoittaja Zigu
Kuulostaa hyvältä toi verkko juttu. Omassa sierrassakin on vähän vastaava takakontissa ruokaostoksille. Olen kyllä pitänyt sitä todella hyvänä.
Laita ihmeessä kuvia, jos alat itse tekemään.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2014 6:54 pm
Kirjoittaja Sierramies
Joo semmosesta samanlaisesta (jos muistat niin mieki laitoin semmosen ommaan) mie tuon ajatuksen alunperin sainki. Ja semmosta meinaan käyttää materiaalina tuohonki.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2014 5:16 am
Kirjoittaja Sierramies
Turvavyö tuli laitettua kunthoon tuosa viimiviikola. Hitsaihleen en ole vielä kerenny.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Su Huhti 27, 2014 7:36 pm
Kirjoittaja Sierramies
Kesärenkhaat vaihettu. Pintaa oli vielä ja koht tasasesti kuluhneekki ja tuntuivat pyöhreiltä. Ovat siis nissanin omila (valkosila) vantheila ja entistäki leveämmät (245/70*16). Eiköhän nuila vähän aikaa ajeleskele. Nämät oli siis net syksyset hankinnat.
Jos nuita aikos pittää pitemphään, niin haluttas maalata vantheet, mutten taia vaivautua. Kromiset olis nyt sitten jouten. Häätys saaha myytyä poijes.

Kattelin samala paikkoja mitä pitäs hitsaila. EI näyttäny pahalta, illan tai parin homma.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Touko 08, 2014 9:21 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen hitsailthiin tuonne paikkoja. Oli pari hankalampaaki. Tänhään häätyy maalailla ja massailla ja huomena leimale ko on viiminen päivä.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Touko 09, 2014 12:36 am
Kirjoittaja Leksa
Onnea leimalle!

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: La Touko 10, 2014 9:00 am
Kirjoittaja Sierramies
Läpi meni, vaikka oli kuulemi hitsailtu vähän väärästä paikasta. Noh häätyy tässä ottaa vielä uusiksi, ko ei tuo ollukhaan paha paikka, mikä oli jääny. Samala laittaa tuo kuskinpuolen tukivarren takakiinnikekki kunthoon.
Nytpä pääsee sitten askartelheen SIerranki kans pitkästä aikaa, ko ei ole tuo isommin haitoila.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Touko 12, 2014 5:18 am
Kirjoittaja Zigu
Hyvä, että sait leimattua. Nyt vain kovaa ajoa.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Touko 12, 2014 12:05 pm
Kirjoittaja Sierramies
Joo, paikkailuja ja ajoa. Vakkautti muuten kulkua tuo tukivarren kiinnikheen korjaus, eikä ihme ko näki sen :)

Askartelin muuten ekan tavaraverkon tuosa ja asensin sen vänkärin ovheen. Häätys vaan vielä löytää sitä lissää verkkoa ja laitella kathoon semmonen isompi. Häätyy laittaa kuva tuosta jahka ehtii.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Touko 15, 2014 12:01 pm
Kirjoittaja Sierramies
Kuva tuosta ovveen näperretystä verkkotaskusta
Kuva

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 5:29 am
Kirjoittaja Sierramies
Tuli jo vähän päivitystä tuohon verkkoon.
Tuo wetterin kuitti on toiminu testikappahleena ja totesin että tuota alalaitaa häätyy vähän kiristää. Lisäsin sinne 2 ruuvia ja ostin patenttinauhaa, josta väsäsin kiinnikheet. Lisäksi vaihoin nuihin ylimphiin paikkoihin iteporrautuvat ruuvit, eli väänsin net pelthiin kiinni että pyssyy. Nuot alalaijan ruuvit sattu johonki muohviin tms. kiinni (ainaki tuntu siltä), ylimmät on siis pellisä ja keskimmäiset vain pahvisa.

Tutustuin samala kathoon, ja totesin että sinne häätyy laittaa jota prikkaa tms. taakse että kestää kiinnittää tuon verkon. Ja siihen saan verkon toennäkösesti täsä alkuviikosta. Pääsee näpräihleen (jos ei sitten mene kaikki aika Sierran kimpusa).

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Kesä 04, 2014 4:44 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen sain verkon tuota katon verkkoa varten. Häätyy vielä hakea jostaki rosterilankaa/tankoa.
Tuli tuosa mennäviikola taas vähän herkisteltyä kaasaria ko ryyppy meinaa taas hirttää. Pitäs vissiin ottaa vielä joku päivä uusiksi... Laitoin myös tankkiin kaasarinpuhistusainetta, josko sillä olis jotaki vaikutusta.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Kesä 10, 2014 4:00 am
Kirjoittaja Sierramies
Tuosa suunnittelin että 5 mm rosteri tanko vois olla tuohon verkon kehykseen sopevaa tavaraa. Häätys vaan käyä rautakaupasa ja taivutella siitä sitten sopeva kehikko.