Nissan King Cab -88

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Kesä 01, 2011 5:28 pm

Ei kuulu ko siis ihan parkkeeraus yms. pyörityksessä lähinnä paikoiltaan. En ole kyllä testannu vääntää raattia ääriasentoihin isommissa vauheisa :) Tarkemmin aatellessa siihen ääneen tappaa liittyä ylheensä joku kuoppa tms.
Joo onhan tuosa vissiin erillisjousitus. Tai siis vääntötangot siinä on. Pitäs kait olla samanlainen ko Tombbulillaki, ko sama koppahan tuo on, eri motti vaan keulila.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Ke Kesä 01, 2011 6:01 pm

Erillisjousitus näissä ikävä kyllä on. Epäilisin ensimmäisenä murrosta, se kyllä paukkaa takavetokin päällä paikallaan, jos poikittaisvälystä on. Se voi myös olla joku ohjauksen pallonivel yms.?
Moottori pitkittäin, auto poikittain!
Avatar
Tombbuli
Rekisteröityneet
 
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:40 am
Paikkakunta: Tuusniemi

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Kesä 01, 2011 6:09 pm

En tarkottanukkaa että pitäs jossai 100 km/h vauhissa vetästä ratti linkkuun että selviäis ;D Lähinnä sitä että paukkuuko pienessä vauhissa vai sillonki ku auto on aivan paikallaan. Joku nivelhän siellä on väljä, se on selvä. Ei ku vääntelemmään jollai rautakangella ja paikallistammaan, vetarithan pyörii oli sulla etuveto päällä eli ei jossei sulla oo napalukkoja. Sen verta paljo siellä on erilaisia kuluvia ja liikkuvia osia että hankala tälleen alkaa veikkailemmaan mikä ois. Auto pukkien päälle ja vääntelet ni pitäs paikallistua.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Kesä 06, 2011 7:27 am

Mitä ihmeen murrosta? Mie en nyt niin kauheana käsitä näitten pääle...
Kyllähän tuosa minun käsityksen mukkaan häätys napalukot olla. Sitten tiä kuinka toimivat net on. Automaattiset kuiten. Tuttu sano että net häätys avata ja rasvata, että jatkaa toimintaikkään kummasti.
Piru ko meinaa keretä ottaa sierraakaan työn alle tästä nyt puhumattakkaan...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Kesä 06, 2011 8:14 am

Murros on sieltä eturenkaan lähettyviltä löytyvä sellane nivel tyyppinen juttu, vetariin kuuluva nivelosa. Tässä on kuva landruiserin murroksesta: http://www.ipefix.fi/data/storage/attachments/ec6efeaaec38c753cf6efb3e82104594.jpg Menet vaan sinne auton alle vääntelemmään eturengas ylläällä ja katot missä on jottain väljää tai rikkinäistä ja vaihat sen. Kyllä sieltä joku väljä paikka pitäs löytyä.

Kyllä ne napalukot kuulus olla aika monessa nelivedossa. Kannattaa avata ja rasvata jos on tunne että ovat vähällä rasvalla mutta ainakin landcruisereissa ovat sen verta monimutkaset että niitte kanssa saa olla varovainen ettei kassaa väärin..

Tällästä se on, koskaa ole aikaa rassata mittää ja pitäs muutaki tehä elämässä ku autoja.. ::)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Kesä 06, 2011 9:57 am

No häätyypä katella miltä siellä näyttää jahka kerkeää. Nyt on muutto ja tuo sierra yms. vähän niinko etusijala näisä hommisa, että saa nähä millon ehtii.

Hyvin tuo kuiten tuntu kulkevan tuomosella vähän heikommala mettätielä. Jotaki neljääkymppiä siinä ajeltiin ja lujempaaki olis voinu mennä, mutta sölkä ei oikein ittelä meinannu kestää sitä menoa :) Tie on siis semmonen oikeasti kuoppanen ja kivinen, että siinä ei ihan kaikila henkilöautoila etes pääse ja muilaki mennee kivien ja kuoppien kiertelyksi. Nyt ei tarvinnu kuiten pelätä pohjakosketuksia yms :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 05, 2011 10:38 am

Jaa, päivitelläämpäs nyt tätäki vähän kiireen keskelä.

Viimeaikoina ei ole nuita narinoita ja paukheita enhään pahemmin kuulunu. Syytä en tiä, mittään en ole alustalle tehny paitsi ajanu. Tämä onki nyt minun pääasiallinen käyttis sierran rempan ajan (ajan siis tällä suunnilheen kerran viikosa :) )

Laitoin halvala ostetut käytetyt lisävalot tuohon keulile sunnuntaina ja nyt pitäs vielä kytkeä piuhat. Olis kiva jos net tois etes hieman lissää valoa pimeyteen. Ohan tuosa toki net yhet jo olemasa, mutta ei nekkään mikkään mahtavat ole.

Kakkosvaihe on alkanu pittään välilä jottain ääntä. Toivottavasti se ei menaa hajota. Häätyy käyttää vissiin varovaisemmin jatkosa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Heinä 06, 2011 7:29 am

Tarkista laatikosta öljyt jossei oo tarkistettu lähiaikoina, ulina voi johtua siitäki että pyörii kuivana.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 06, 2011 8:10 pm

Joo häätyypä tehä se. Mitähän öljyä tuonne menis laittaa? Kelpaako mikä vaan manuaalilaatikon öljy?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Heinä 06, 2011 11:55 pm

Kyllähän sinne monesti mitä erilaisempia suositellaan, sierranki laatikkoon ei mikä tahansa öljy suositusten mukkaan käy vaan pittää olla jottai ommaa, mutta kyllä se pitäsi ainaki jotenkute toimia millä tahansa, parempi se joku varmasti on ku ei mittää..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 07, 2011 5:48 am

Joo näinhän se on.
Sierran laatikosta (MT75) puhheenollen, olen ite laittanu sinne joko Red Linen MTL syncroa tai ML-90:ä, en nyt muista kumpaa, joka on Red Linen suositus tuolle laatikole. Ainaki viimetalven pelas ihan moitteetta niillä öljyilä, vaikka sinne varmasti jäi vielä paskoja vanhoistaki öljyistä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 07, 2011 8:02 am

Paljonkohan sitä öljyä tuonne mennee noin suunnilheen?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » To Heinä 07, 2011 9:59 pm

Joku 4 litraa vois olla, en kyllä tiiä. Nuihin maastovehkeisiin tuntuu uppoavan öljyä ku on normaalin laatikon lisäksi vielä jakolaatikkoa ja joissain vielä voiman ulosottolaatikkoa..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Heinä 08, 2011 5:08 am

Tulipahan vaihettua net öljyt. Laitoin teboilin EP 80W-90 -öljyä ihan siitä syystä, että sitä sattu olehmaan paikallisessa teboililla 20 litran kanisteri kohtuu huokeaan hintaan. Vaihoin samala jakolaatikkoon(?) (siinä vaihelaatikon takana) samat öljyt. Vaihelaatikko hiljeni hieman ja tuntuis lyhyen koeajaon jälkheen hieman paremmalta ku ennen öljyjen vaihtoa.
Osa äänistä tulee kytkintä käytettäessä, joten kävi mielesä että olisko kytkimesä jotaki häikkää, mutta se kyllä toimii muuten normaalisti.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 12, 2011 12:29 pm

Kuuleman mukkaan tuo pakin ääntely kertoo särkyneestä pakkirattaasta, joka sinällään on myös vaihettavissa oleva osa, mutta työ on aika kova. Vaihelaatikkoa ei kuulema käytäkkään niin vaan irrottaa ja ottaa pois, vaan joutuu löysäämään etujouset yms. runkoon kiinnitettyä palikkaa. Ite en ainakkaan ala käyttään sitä irti, ko ole vehkeitä ja aikaa, enkä varhmaan etes ossaís vaihtaa sitä pakkiratasta.
Toki takuukorjattu laatikkoki kuulostais hyvältä ko tuo työ on niin iso. Tiä sitten mitä tuomosseen autoon kannattaa sijottaa. Toki nuot lienee muuten ihan hyviä vehkeitä, että olis siinä varhmaan autoa vielä hyväksi aikaa tuon rempan jälkhiin, kuhan vain pittää huolen ettei lahoa pahemmin.
Häätynee lähteä kysehleen, mitä paikalliset sepät tahtoo tuosta hommasta...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Heinä 12, 2011 9:19 pm

Jos se ratas tosiaanki on hajonnu niin siellä laatikossa saattaa olla rattaasta irroneita metallinpalasia rikkomassa muita rattaita. Millasta ääntä se pakki äänttää?

Tunttuu juu olevan laatikonvaihot aika isoja hommia, nää japsit kyllä muuten tekniikaltaan yleensä normaalissa käytössä helevetin pitkää ku öljyjä muistaa vaihtaa mutta meinaavat lahota aika perusteellisesti.. :(
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 13, 2011 4:53 am

Paukkuu (ja nykii vähän). Silloin ko vaihoin sinne öljyt, niin sieltä tuli joitain pienehköjä metallinkappaleita ulos. Eli ilmeisesti hammasrattaan hammas tms.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 18, 2011 8:49 am

Olisko mittään järkeä hommata tuosta vaihelaatikko tilale?:
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=13996169
Vai onko mittään järkeä yrittää hommata siihen pakkirattaita ja vaihattaa pelkästään net?

Tuosa maksaa laatikko 850 ⬠ja jostain etelä-Suomesta sais takuukorjattuja 800 eurola, mutta net on niin kaukana. Tuon vois käyä hakemassa ite.
Kevhäälä tosin oli paikallisela romiksela yks tommonen king cabbi osina, joten siitäki vois kysyä. Varaosa-autoa tuskin löytyy kovin helpola läheltä. Tosin voisin käyä kysymäsä yhtä, joka näyttäs pääasiasa seisovan yhesä pihasa.

Diesselisä lienee sama laatikko ko bensasaki?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Heinä 19, 2011 7:00 am

Sierroissa ainakin on diisselin ja bensan välillä muistaakseni eroja välityssuhteissa, kytkinakslissakin saattaa olla eroja, joku NIssanimies varmaan tietäs paremmin miten on king cabbien kohalla, mutta sierroissa ainakin on pieniä eroja bensan ja diisselin välillä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 19, 2011 9:07 am

Eikös sierroissa ainaki mt75 ole vain bensakonheile käytetty laatikko.

Mie mietiskelin tuota asiaa ja aattelin että jos ostaa toisen laatikon niin siinä on isompi riski uuvelleen hajoamisele kuin vanhan korjaamisessa. jos tuon korjaa, niin silloin kait sillä ajeleskellee kohtuu pitkään taas. Samala vois vaihattaa kakkosen synkronirenkhaan, niin seki saattas toimia paremmin. Eikös nuisa muutenki ole voimalinjan heikoin kohta tuo pakki ja vitosvaihe?

Lisäksi tuosa laatikon korjauksesa taitaa olla suurin työ laatikon irrotuksesa ja takasin laitosa, joten siitä laatikon vaihosta vois tulla hyvinki kallis kokonaisuus.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Heinä 19, 2011 12:51 pm

Mt-75 laatikkoa oon tavannu vaan doch-koneisissa, mutta ohc sierroissa on type 9 laatikko ainaki yleensä jota on tietääkseni käytetty myös dieseleissä, ja bensan ja diisselin välillä kuulemma on eroja välityssuhteissa ja kytkinakselissa.

Eihän sitä tiiä millo se varalootakin hajoaa, uudet rattaat on aina uusia..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 20, 2011 4:32 am

Joo tämönen käsitys mulaki on sierran laatikoista.

Nyt on varattu nissanille aika pajale kahen viikon päähän. Sovittiin että laatikko pois ja auki. Sitten katothaan mitä sieltä löytyy ja tillaillaan osia.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 27, 2011 7:22 am

Nyt on hankittu nissanhiin "uuvet" penkit. Kävin lauantaina Onnelan matkailumaatilalta Vuolijoelta hakemasa parin kipattavia sierran etupenkkejä huokeaan hintaan. Elikkäs tästäki kuuluu kiitos Mikole, ko kerto paikasta. Korjasin samala taltheen muutaman merkin sierran perästä.
Häätyy josaki välisä puhistaa penkkien päälliset ja parhiin paikhaan saapi lyä vähän nahkaa korjaukseksi (vanhasta nojatuolista jäi yli :) ) ja öljytä mekanismit. Sitten ko nissani on käytetty korjuula, niin vois alkaa rakentelheen kiinnikheet kohilheen.

Paikkana tuo Onnela oli oikein hieno (ja lauantaina sieläki oli helkatin kuuma), ja mikä parasta siellä pääsis ajahmaan rallia sierroila :) Se vaikutti olevan toellinen sierraharrastajan unelmapaikka, ko sielä oli "muutampi" sierra oottamasa muuntamista ralliautoksi ja valmiitaki oli jo pääle pari kymmentä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Heinä 27, 2011 10:01 am

Kiva kuulla että löyty sopivat penkit, todellakin hieno paikka ja monesti olen itsekin käynyt ajamassa siellä. :) Ajot ja käytetyt hyväkuntoset varaosat on siellä erittäin huokeita, ei voi ku suositella kaikille ;)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Elo 06, 2011 7:48 pm

Nyt on sitten nissani pajala vaihelaatikko irrotettuna ja oottaa lootan aukasua, että näkkee missä on vika. Ens viikola näkkee sitten mitä sinne häätyy vaihtaa. Kakkosen synkronointirengas vois olla myös yks kohe.
Kytkimen vois vaihattaa samala.
Sitten vois alkaa kathoon niitten penkitten kiinnitystä ja konepellin äänenvaimennusta ja se yks reikäki häätys paikata...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Elo 06, 2011 10:18 pm

Nissani Sierraistettu. Oikea meininki.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Elo 08, 2011 9:49 am

Laatikosta oli  kuulema menny laakerit kohtuu pahasti paskaksi. Eli kuulema ei kannata korjata, ko ei voi taata että tullee kunthoon.
Joutuu siis ostaan uuven lootan. Vanhasta saa sitten rattaita yms. varaosiksi. Eihän siinä muuta, mutta aika kallis tuollanen laatikko.

Ko tietäs vielä että käykä siihen esim. diisselin loota vai häätyykö olla bensakonneisen... Onko kelhään mittää varmaa tietoa asiasta?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Elo 10, 2011 4:19 am

Nyt on sitten, toivottavasti, ehjempi laatikko haettu. Oli dieseliauton kytkinkopaton laatikko ja vaikutti olevan samanlainen. Toivottavasti on ehjä, joutuu siihen kuiten kaks laakeria vaihtaan. Laatikosa tuli mukana jakolaatikko.
Romismiehelä kävi virhearvio irrottamisen suhteen ja se myi sen mulle hintaan 130 ⬠laatikon ollesa vielä kiinni autosa. Sitten siinä irrottamisessa oliki menny tovi...

Kytkintä olen yrittäny samala ettiä ja se ei olekkaan mikhään ihan yksinkertanen homma. Olishan se hyä vaihtaa uutheen samala ku loota on irti.
Tuosa autoa tutkiskellesa on alkanu vaikuttaan että sonki 2,4 litrasela konheela (auton tietojen mukkaan) eikä 2,0 litrasela, niinko myyjä sano. Joku varhmuus tuohon olis kuiten kiva saaha. Eipä tuo sinälhään haittaa, vaikka kone oliski luultua isompi, mutta se ei valitettavasti lissää tehoja :) Tosin mietityttää, että saisko tuosta helposti lissää tehoja irti ja kulutusta pienemmäksi vaihtamala kaasarin ruiskuun :)
Tosin se harmittais, jos auto olis 2,4 litrasen tiedoila ja 2,0 litrasela konheela...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Elo 10, 2011 5:19 am

Koita kattella joskus sieltä lohkon kylestä moottorikoodia ni siitä pitäs selvitä moottorin koko. En tiiä missä sijaittee mutta lohkossa se pitäs olla..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Elo 10, 2011 11:35 am

No häätyypä katella joskus josko se sieltä jostaki löytys.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron