Sivu 3/7

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 4:14 am
Kirjoittaja Sierramies
Laakerit on nyt tulosa Tamgearsilta, mutta niillä ei ollu kytkintä tuohon. Häätyy vissiin vettää arvala joku pensakonheellisen kytkin tuohon.
Vaihtoehtoina olis tilata netistä 2,4 litrasen ruiskubensakonneellisen kytkin hintaan 118 euroa. Tai sitten hankkia paikallisesta tarvikeliikkeestä joko 2,0 litrasen (en tiä on 4wd vai 2wd) tai 2,4i 4wd:n kytkin hintaan 180â¬. Molemmisa täsmää vuosimallihaarukat.
Eli oli tuo kytkin sitten kummasta vain niin ei ole takkeita että se soppii tuohon, joka on 2,0 tai 2,4 litranen kaasari neliveto  :(

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Kirjoittaja Mikko

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 11:31 am
Kirjoittaja Sierramies
Siis bensakonehan tuossa onki. Ihan perus kaasari ilman turboa vieläpä, ettei pitäs olla liikaa vääntöä normikytkimelle :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 9:13 pm
Kirjoittaja Mikko
Eikunnii, jotenki tottunu siihen että kaikki maasturit on aina diisseleitä, mulla ku ei koskaa ole bensakonneellista ollu.. :-[ No tuolta löytyy bensakonneittenki kytkimiä josset oo ulkomailta katellu vielä: Numero 1 Numero 2  Numero 3 Numero 4 Vähän alempaa sivulta löytyy tiedot mihin koneeeen tarkalleen sopii, käviskö joku näistä sitten varmasti tuohon? Jos vaan viittii Englannista tilata (suosittelen PayPalia maksuun) ni tuolta varmaan löytyy vaikka mitä.. :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 7:07 am
Kirjoittaja Sierramies
Näyttäs tulevan halvemmaksi (jahelpommaksi) Suomesta. Ssain melko varman tiedon että 2,0 ja 2,4 samassa ikähaarukassa on samat kytkimet. Häätyy joskus selvittää sitten mikä kone tuosa on, mutta tähän asiaan se ei vissiin vaikuta kuiten.
Kiitos kuitenki Mikolle avusta jälleen kerran :)

Tuolla kytkimen laadulla, eli onko huippumerkki vai ei, ei liene tässä niin merkitystä, koska jos alkuperäsellä on ajettu lähemmäs 300 tkm, niin vaikka uus kestais vain 150 tkm, niin se ei luultavasti kerkeä haitata minua.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2011 4:35 am
Kirjoittaja Sierramies
Noniin nyt nissani saatu taas liikentheesseen :) Häätyy sanoa että sehän on ko uus auto, vaihteekki menhee silhmään ihan ko tyihää vain :D Samoin äänet ja melut vähenit ja piän että saattaa näkyä jopa polttoaihneen kulutuksesa.
Hintaahan tuole tuli jonkuverta, mutta kohtuu huokeaa tuo kuiten oli, ko sai sen lootan niin halvala. Lisäksi nyt on ylimääränen jakoloota ja vanhan vaihelootan ehjiä hammasrathaita yms. jouten varaosiksi.
Nytten pääsee taas huristelheen turvallisesti mettäteilä. Sierrastahan kerkes irrota v-lopun aikana yhelä mettäreisula mittarinvaijeriki. No se onneks meni paikoihleen helposti ko näytti vähän sokkapihtejä.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2011 5:02 am
Kirjoittaja Sierramies
Taas voinee toeta että tekevälle sattuu. Asentelin tuosa ennen korjaamole vientiä nissanhiin toiset lisävalot haarottamalla (tinaten tietysti) piuhat eellisten johoista. No ehän siinä mittään, mutta siinä innoissani unohin että ehkä se sulakekki kaipais vaihtoa. Niitä valoja kesti testaillakki sillon. Eilen illala meinasin testata uusiksi ja kappas sehän otti ja palo, sulake nimittäin.
Aattelin että kun tuosa on tällä hetkelä (uskoakseni) 4 kpl 55 W lisävaloja, joille on oma rele ja sulake, niin riittäskös siihen 20 A:n sulake (4 x 55 W = 220 W ja 220 W / 12 V = 18,3 A). Jännitehän vaihtellee lampuila tosin varhmaan 12 - 13,5 V ja valojen sytytyksessä virtaa kulkee varmasti enämpi ku lamppujen palaesa, mutta riittäskö tuo noin 1,7 A:n vara, vai kannattaako laittaa suohraan 25 A:n sulake?
Kokkeilemalahan tuo selviää, mutta jos jollakulla on suora vastaus tähän niin otan miehluusti tiedon vasthaan.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2011 1:45 pm
Kirjoittaja Mikko
Kyllä pitäs 20A sulake riittää, 13.5 voltin jännitteellähän virtaa menee 16.2A. Oletan että käynnistät valosi vasta kun auto on käynnissä, jolloin aika nopeaa on tuo 13.5 volttia sähköjärjestelmässä. :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Syys 08, 2011 4:25 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo, eipäs nuita tosihaan poltella paljoa auto sammuksisa :) Laitoinki eilen sen 20 A sulakkeen ja testailin jo vähän, en tosin pimeälä.

Häätys ottaa kuva tuosta valopatteristosta ja laittaa se tänne, ko kerkeäis. Ehän tuo nyt vielä paljoa ole, mutta nuila alkaa jo näkkeen jotaki.

Vaihoin eilen Sierrasa noin vuojen olheet osramin +90 % polttimot Nissanniin ja kyllä seki vaikutti selvästi (olis pitäny ottaa kuva ko toisesa oli normipolttimo ja toisesa tuo +90 %). Sierrasa on nyt paikoilhaan philipsin x-treme vision H4:t (+100 %) ja net tuntuu vielä paremmilta.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2011 4:31 am
Kirjoittaja Sierramies
Tyttökaveriki kehu valoja. Soli ajeleskellu torstai-iltana myöhään oulusta kotia, niin oli kuulema nähny pitkilä vähän paremmin ko mitä civicillä ajeleskellesa :)

Nyt v-loppuna oli taas ilo ajeleskella tuola partiokämpän suunnala ja metästysmaisemisa huonoja mettäteitä, ko ei tarttenu pölätä huonompiakkaan paikkoja :)

Sanokaapas viisaammat että miten nuita etupään vääntötankojousia saahaan kiristettyä ja jos niitä kiristää, niin vaikuttaako se keulan korkeuteen?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2011 5:26 am
Kirjoittaja Mikko
Kyllä niillä voi muuttaa kuulemma korkeutta, täältä käy lukasemassa yksityiskohtaset ohjeet kuinka niitä säädetään: http://www.autowiki.fi/index.php/V%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6sauvajousituksen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2011 5:08 am
Kirjoittaja Sierramies
Kiitokset Mikolle.

V-lopun aikana alko mietityttään toinen asia joka harmittaa pitkillä matkoilla tuola vaaramaisemisa ja aiheuttanee turhaa polttoaineen kulutusta.
Eli kun moottori on lämmennyt ja etenki kun autolla on ajanut jo pitkän matkaa, niin kytkin pohjassa tai vaihe vappaala rullattaesa tyhjäkäynti on harmittavan korkea. Välillä se laskee 1250 rpm, mutta toisinaan se on jopa 2000 rpm. Yleisimmiten kuitenki 1500 - 1750 rpm. Joskus se rauhottuu kun pysähtyy hetkeksi (eli lienee kyse vain siitä että se saa olla tyhjäkäynnillä tarpeeksi kauan) joskus vasta sammuttamalla. Uudelleenkäynnistämisen jälkeen tyhjäkäynti on kuitenki normaali.
Tämähän on toki "tyypillistä" kaasarikonheelle, mutta onko sille tehtävissä jotaki? Kaasareissahan tuo mennee kuitenki niin että rullaamiset kannattaa tehä vappaala toisin kuin ruiskuvehkeelä, koska polttoaihneen syöttö ei katkea automaattisesti?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2011 8:15 pm
Kirjoittaja Mikko
Kuulin joskus jotain mutinaa että jossain Nissaneissa olis joku tällänen "ominaisuus", ainaki joissain ruiskuissa. Jos sulla kaikki läpät, vaijerit jne. liikkuu normaalisti eikä jumita, eikä ole imuvuotojakaan niin mitään keinoa tuon korjaamiseksi en kyllä osaa sanoa. Ei mulla kaasarivehkeissä kierrokset ole koskaan jääny tuolleen päälle, paitti yhdessä Sierrassa jää joskus korkeammille kierroksille kun kaasarin vivusto ei oikein pelitä, täynnä paskaa ku on... Vaan pierburg 2E2 on sellanen kaasari mistä voin sanoa että sisältää tuollasen omituisen sähköhärdellin joka katkasee polttoaineen kulun kokonaan moottorijarrutuksessa, aiheuttaa vaan sammuiluja ku se saattaa jumittaa päälle vaikka puoleksi vuodeksi kuten omalle Golffille kävi.. ::) Siinä se vielä seisoskellee ja odottaa uutta kaasaria tai jottain..

Onko sulla mittään sähkövempaimia siinä kaasarissa, kuten tuossa mk2 Golffin pierburgissa tai Sierrojen Weber DFTH:ssa on? Vai onko täysin mekaaninen?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Syys 21, 2011 4:28 am
Kirjoittaja Sierramies
Häätyy alkaa perehtyyn siihen kaasariin tarkemmin jahka kerkeää. En vielä ossaa sanoa onko se raakasti mekaaninen vai "sähköavustettu".
Ilmeisesti kannattaa kuiten ekana tarkastaa kaikki letkut jne. ja sitten tutkia että toimiiko sielä kaikki mekaaniset jutut hereästi?

Saa nähä sitten koska tuolle kerkeää tehä jotaki, ko taas on muutto eessä. No jos sitä tällä kertaa sais kuiten semmosen asunnon, jonka pihalla tai tallissa viittis ja mahtuis tekkeen jotaki.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Loka 26, 2011 8:47 am
Kirjoittaja Tombbuli
Mulla olisi tuo toinen elintenluovuttaja myynnissä, tai siis puran siitä mitä ikinä porukka haluaa ostaa. Jos on tarvetta jollekin osalle, kysele! Moottorista nyt ei käy oikein mikään, mutta sisätiloista/ohjauksen osista vois käydä!

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2011 5:38 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo, häätyy kattoa.
Mittari tuosa on oikutellu. Tahtoo jumittaa satasen nopeuksissa (ilmeni rempan jälkhiin). Se on toki vetristyny, eli ilmeisesti jumittunu hieman ku rapeaan kuukautteen ei oltu ajettu. Trippimittari ei tosin ole toiminu kunnola sinä aikana ko olen tuon omistanu. Pyörii siis vähän aikaa hithaasti ja sitten pysähtyy kokohnaan.
Muuten tuosa ei nyt ole kait ihmeemmin tarvetta osille, paitsi että ruosteita häätys korjata. Mutta häätyy vielä kattoa läpi.

Onko sulla alkuperästä lavakaarta jouten? Oli ajatuksena tehä lavan takaosaan irrotettava kaari suksien kuletusta varten, mutten ole kerenny rakentelheen.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2011 11:39 pm
Kirjoittaja Tombbuli
Ei ikävä kyllä ole lavakaarta. Äkkiäkös tuommosen tekevä mies tekee ite.  :D  ;D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Marras 01, 2011 8:33 am
Kirjoittaja Sierramies
Äkkiä tekkee kyllä, mutta pitäs ensin ehtiä hakea tavaraa ja sitten vielä keretä tehä se. olen aatellukki tehä sen ite, mutta ei ole ehtiny. Tälle viikole pitäs yrittää saaha laitettua se lavapressu.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 10:47 am
Kirjoittaja Sierramies
V-loopuna mettätiellä pyöritellesä tarttu kuskinpuolen etukaaren levikemuovi taimikkoon kiinni ja otta vähän siipeensä. Eli kun lokari on laho kaaren kohalta, niin kiinnitykset ei kestäny. Eli nyt pitäs laittaa kaari uusiksi ja jostaki pitäs löytää tuollanen ehjä levikemuovi. Hitsuri on jo saatu ja ehkä saattaa löytyä peltiäki, mutta se ei ole vielä varmaa.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 9:37 am
Kirjoittaja Sierramies
Tulipas kopastua v-loppuna "jätepuuta" kasa mettästä. Ihan hyvin tuolla pyöritteli vähän tieltä lähemmäs puita ja illan hämärtyessä tuli toettua tuo työvaloki mahtavaksi keksinnöksi :) Toki kannot esti pääsyn niin pitkälle kuin olisin halunnu, mutta hakkas tuo silti henkilöauton mennen tullen.
Tiellekki pääsi takasin ihan kivasti vaikka auto ja pikkukärri oli täynnä rankaa. Hääty vaan varoa kytkimen kans, ku oli hias neliveto päälä. Tuntu lähinnä siltä että auto olis kiikkunu puuhun jos ei olis ollu varovainen :)
On kyllä näin mettänomistajalle aika ehoton peli tuommonen lavamaasturi, jos meinaa hyödyntää tommosta jätepuuta.

Hain viikola uuven laturin hihnan ja sytytystulpat. Nyt häätys alkaa vaihtaan net. Lokarillekki on hitsuri tiedosa ja lupas jopa pokata siihen pellinki.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Su Joulu 18, 2011 5:35 pm
Kirjoittaja Sierramies
Nyt on sytystulpat ja hihnat vaihettu. Auton toiminta tuntui sparantuneen, mutta jompi kumpi hihnoista jäi ilmeisesti liian löysälle, kun alko vinkumaan vielä. Häätyy tarkastaa...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2011 6:47 am
Kirjoittaja Sierramies
Hihnat tiukattu jo aikaa sitten eikä valittamista enhään. Ilmanputsarin vois vielä vaihtaa...

Eilen tuli käytyä mettälä. Uusia renkhaita en ole vielä kerenny (/raaskinu) hommata ja niinpä tuo auton etenemiskyky ilman lumiketjuja oli hieman huono. Autonjäleläki tahto kaivattaa ja sitten ummela meni kunnes tuli poikittainen kelkanjälki vasthaan. Sitten se istu siihen kiinni, tosin lähti kohtuuvela takasin käsin. Lunta tosin oli sen verta että pohjapanssari jätti selvän jälen. Toki vaikuttas muutenki siltä jo että häätyy vaihtaa suksikeihnoon tuola maastosa. On nimittäin kohtuu raskasta kahloa hangesa ko paikoin lunta on yli polvien. Mutta olis kiva päästä autola uria myöten ainaki jos niilä on jo jälkiä.
Eli uuvet renkhaat ja lumiketjut lienet hankintalistala. Muutoinki tuo nuitten vanhoitten renkhaitten pito tiellä, jossa on vähän lunta, on kohtuu kehno. Olen täsä nyt kallistumasa hakkapeliitta 5 SUV -renkhaitten kannale. Häätys vielä käyä kyselemäsä hinnat.

Tietysti keulan jousituski häätys kiristää että saapi keulan vähän ylemmäs. Auto on nimittäin nyt vähän etukenosa.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2012 5:08 am
Kirjoittaja Sierramies
Perjantaina tuli laitettua uuet renkhaat alle, Nokian Hakkapeliitta 7 SUV koosa 235/70-16. Nyt tuntuu pitävän hyvin lumela ja tielä. Eilen testasin vähän auraamattomala parkkipaikala ja meno alko hyytyyn vasta ko keulan etteen kassaantu lumipatja. Puskurin alin osa oli siis noin 15 cm alempana ko lumen pinta. Sais melkein olla joku aurra tuosa :) Mutta tosiaan tilanne parani huomattavasti kaikin puolin ja renkhaat tunnut tosi hyviltä.

Asentelin tuosa viikola myös ulko-/sisälämpömittarin autoon, mettäautosa kätevä varuste.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2012 7:44 am
Kirjoittaja Sierramies
Pakkaskauvela meni nissanista nelospytyn tulppa, ko ei halunu käyä ku kolmela (muutenki tuon toiminta oli vähän tiukasa kylmemmälä kelilä). Vaihoin sen nyt tuosa v-loppuna ja samoin tulpanjohon ja taas menhään. Vaihoin tulpat syksylä ja huomasin tuota käyntihäiriötä tutkiesa, että kaikki muut tulpanjohot oli vaihettu joku aika sitten, paitti tuo nelospytyn. Jollaki oli ilmeisesti iskeny nuukuus...
No tänäaamuna oliki sitten tuo nissani taas tarpheen, oli nimittäin tullu sen verran lunta että Sierrala ei olis mitenkhään päässy aurausvallista yli.
Renkaat olit ihan hyä ostos, mutta perän lukko tuntuu luistavan. Häätys vissiin kokkeila öljynvaihola, josko se auttas asiaa...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2012 8:22 am
Kirjoittaja Mikko
Millanen lukko näissä on? Onko ihan 100% vai joku kitkalukko?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2012 12:54 pm
Kirjoittaja Sierramies
Kitkalukko takana, eessä avoin automaattisila napalukoila ja keskelä mekaaninen ku pikkupuoli päälä. Piän että sielä on peräsä vanhat ja huonot öljyt, niin siksi luistaa.
Tutun veljelä on vastaavanlainen, paitti Terrano eli koppimaasturi, Ruottin armejan jäämistöä ja siinon sähkölukot eesä ja takana. Häätyy myöntää että olen hieman katteellinen niistä :) Siinä on kyllä muitaki erikoisuuksia, kuten 2 sytytystulppaa per sylinteri, eli siinä on 2 sytytyspiiriä...

Eilen joutu aamula lapioihmaan lunta auton alta pois, ku se jäi auravallin pääle killumhaan pohjasta. Ei ole ollu oikein aikaa eikä kuntoa (flunssa) lapioija sitä vallia siittä poies. No illala sitten sain kuiten tehtyä siihen autonmentävän aukon, ettei tartte aina tulla pihasta ja mennä takas pikkupuoli päälä :) hyvin son kuiten menny siitä aina yli, paitti viimiselä kerrala, vaikka valli oli aika korkea.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2012 3:04 pm
Kirjoittaja Mikko
Kitkalukoille on oltava oma öljynsä joka on muuten normaalia peräöljyä, mutta sisältää lisäaineistuksen kitkalukkoa varten. Kait sen tiesit? Joskus meinaan itte vähän erehyin... ::) Kitkalukothan myös kuluu mitäenemmän levyt luistaa, jossei öljynvaihto auta niin kiristyshommia tiedossa...

Ilmanpainelukot ne ois makiat (haaveissa tuohon LC:hen), sähköllä tee mittään, ilmaa tai hydrauliikkaa pitää olla! 8)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2012 5:34 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo, kyllä tiän että vasitut öljyt häätyy olla ja että lukko kulluu käytön myötä. Kuulin vain eräältä offroad-mieheltä ettei nuila kilometreilä pitäs olla vielä ihan hirveän kulunu tuo lukko. Ãljykki olen kattonu jo valhmiiksi, että tietää mitä hakea ku kerkeää vaihtamhaan.

:)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2012 5:30 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin tulipa taas tehtyä jotaki tuollekki.
Käytin virranjakajan kannen auki ja totesin ettei ole halki ja että sytytys on käretön. Putsasin samala kontaktipinnat. Mutta ei siis löytyny sieltä vikkaa tuohon nelospytyn toimintahäiriöön. Seuraavaksi lienee vuorosa puolan vaihto (40 â¬).

Sitten hain perhään öljyt ja aattelin v-loppuna vaihtaa net.

Lopuksi vielä nostin keulaa kiristämällä vääntötankoja. Se oliki yllättävän helppo homma: Tarttenu muutako tunkata keula ylös ja sitten kirin molemmilta puolin yhtä paljon (3,5 kierr.), mikhän paikka ollu ees jumisa. Kesälä voi sitten mittoa, että tuliko molemmat puolet yhtä ylös. Nyt on kuiten keulasaki maavarraa ja renkhaat suorasa ja auton omila pitkiläki näkkee jo vähän jotaki. Samala keulasta tuli tietty kovempi (ei ihan yhtä mukava) ja ajomelu kasvo hieman.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2012 6:19 am
Kirjoittaja Sierramies
Peräöljyt (mobil) vaihettu ja tuntuu että lukko olis alkanu toimimhaan. Lavalle lisätty sidontalenkit nurkkiin pohjale. Vielä pitäs laittaa lenkit rengaskoteloitten kohile tässä joku päivä.

Sunnuntaina kävin ajelemasa ja olihan se meteli kauhea nastarenkhaila palhjaala maantielä.

Olen tuosa myös hieman perehtyny uuteen Ford Rangeriin (ei vielä myynnisä Suomesa) ja aattelin että joskus vois ostaa semmosen, jahka Nissani alkaa olheen vaihon tarpheesa jonku vuen päästä.