Sivu 4/7

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 10:13 am
Kirjoittaja Sierramies
Nyt on viimisekki lenkit laitettu. Toisela puolela oli lavasa vähän reikää, mutta meni se lenkki laittaa vielä kuiten kiinni.

Käytin tuosa katastuksessa tuota ja vähän häätys hitsailla lokaria ja runkopalkkia. Ja sitten käsijarru ei ottanu tarpheeksi oikealta puolelta ja pakoputkea häätys parsia liitoksesta.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2012 5:02 pm
Kirjoittaja Sierramies
Olisko kelhään mittään havaintoa miten tuota käsijarrua sääethän? En saanu jarrurumpua irti (vielä) ja ainoa mitä löysin oli se että sielä oli sellanen jarrukenkien etäsyyssäätö "hammasrattaalla" eli pyöritettävä ruuvi. Sitä kait häätyy pyöritellä, mutta kumphaan suunthaan?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 3:51 am
Kirjoittaja Sierramies
Ilmeisesti se nyt viimein sitten suostu kiristymään. Eli ruuvia häätyy pyöritellä siten että hampaita kääntellee ylöskäsin. Systeemi on sama kuin esim. BMW:ssä.
Säätöaukko (soikea, pitkä) siis löytyy jarrukilven alaidasta takapuolelta ja on peitetty kumitulpalla.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 7:08 am
Kirjoittaja Mikko
Eikö tässä sitten oo ollenkaan itte vaijerissa kiristys"ruuvia" kuten esim. Sierroissa?

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2012 10:33 am
Kirjoittaja Sierramies
On seki, mutta tuolla voi säätää puolittain kireyttä. Ilmeisesti tommonen on oltava ko systeemi on niin monimutkanen.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2012 5:01 pm
Kirjoittaja Mikko
Nii onhan se Sierroissakin tuommonen lisäksi, mietin vaan onko kaikissa vaijereissa säätöä. Sierroissahan tuo jarrukenkien etäisyys rummusta kiristyy automaattisesti aina kun nykäset käsijarrusta.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 10:23 am
Kirjoittaja Sierramies
Joo, niihän son. Olen kerran purkanu eellisestä Sierrasta takajarrut (soli siis rummuila, nykynen ei). Nissanisa tullee eka vaijeri kahvalta (vaihoin viimekesänä). Sitten on liitos- ja kiristyskohta auton alla, josta toinen vaijeri jatkaa taakse. Ja tämä taempi vaijeri käyttää tankojen välityksellä vipumekanismeja, jokka käytät sitten nuita jarrukenkiä. (Monimutkasta...)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 11:00 am
Kirjoittaja Sierramies
Tuosta sitten petti nippa käsijarruvaijerin päästä alkukesästä. Nyt on korjattu jotenki. Vasen etukaari on hitsattu kunthon ja muita ruosteita korjailtu vähäsen. Yhen nissanispesialistin kanssa tuota muutenki vähän ihmetelty, muttei ole ehitty tehä ihmeempiä, ko aika on menny Sierran kimpusa.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 2:42 pm
Kirjoittaja Mikko
Näissä japsiautoissa kyllä monesti riittää ruostetta, kun ei ole taidettu aikoinaan ruostesuojata kunnolla. Jaappanissa ei vissiin isommin sellasia aikanaan harrastettu? Tiiä onko sitte tänä päivänä asia muuttunu.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2012 9:19 am
Kirjoittaja Sierramies
Alkaa ottaa päähän nuot huonot iskarit tuossa (hyppii ja pomppii ja tärisee), mutta ku ei kehtais sijottaa yli 200 euroa niihin. Etupään jousiaki pitäs vissiin kiriä vielä vähän (kolmesti kiriny jo). Liekkö väsyhneet.
Pienellä kauhulla/jännityksellä ootan tulevaa talvea, että miten tämä nyt pellaa. Toivottavasti saan Sierran kassaan ennen talvea...
Olen alkanu käyttään 95e10 bensaa tässä ja vielä on toistaseksi toiminu ilman ongelmia. Jos sitä pääsis vähän pienemmälä bensalaskula näin.
Vänkärin puolen napalukko pitäs aukasta ja huoltaa ennen talvea, mutta aika on niin kortila että saa nähä miten ehtii.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2012 8:35 am
Kirjoittaja Sierramies
Katkojan käret vaihettu. Heitti nykimästä ja käy nätisti kaikila. Oli vähä kuluhneet käret ja kärkiväliki heikoila. Napalukot huollettu ja näyttivät olevan kunnosa. Kaverilta vois saaha käyttämättömät iskarikki, mutta häätyy kattoa. Mettäsä vaikutti kulkevan hyvin, ko ajelin eile vähän poluila.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2012 11:45 am
Kirjoittaja Sierramies
Eilen korjailtiin taas käsijarruvaijeria. Tälläkertaa hitsattiin vaijerin päähän mutteri. Että jos se nyt alkais pysyhmään kiinni...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 5:12 am
Kirjoittaja Sierramies
Hankin tähän lumiketjut. Kohta näkkee miten net auttaa uppolumela :)
Katoin jo tuosa ketjuja hankkiesa, että menevät isommilekki renkhaile. Ei, en ole laittamasa tähän isompia renkhaita vaan (lähi)tulevaisuuvesa häämöttää ehkä vaihto uuteen Ford Rangeriin.

Häätyy sanoa että kesärenkaitten jälkheenki nuot hakkapeliitat on miehleiset ajeleskella. Oli hyä ostos.

Alkuperäsiin (kantikkaat) lisävaloihin vaihettiin umpiot ja lasit, ko kaverila oli hyllysä ylimääräset. Näkkee taas vähän paremmin (ei tosin veä vieläkkään vertoja sierrale).

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 6:24 am
Kirjoittaja Zigu
No nyt ei hevin luulis jäävän kiinni tällä. Hyvinkö on muuten pelaillut?

Ostin itsellekkin nyt uudet hakkapeliitat Sierraan. Tässä sitä odotellaan kunnon talvikelejä, että pääsis kunnolla testaamaan pitoja ja ajo-ominaisuuksia :)

Voin kyllä allekirjoittaa tuon viimeisen  :D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 10:05 am
Kirjoittaja Sierramies
No pellaa miten kuten. Ajelee, mutten luota kovin kauheasti tuohon pakkastoimivuuteen. Saapa sitten nähän. Tietysti onhan tuosa kaikkea pientä. Ainakin nopeusmittarin taustavalot vois vaihtaa, niin näkis aamusin ja iltasinki että kuinka lujjaa menhään :)

Ne hakka7:t on kyllä minusta ihan oikeasti hyät renkaat. Sierraki mennee niilä jonkulaisesa lumesa ko tyhjää vaan ja muutenki pitoa riittää, ja ajettavuuski on hyä. Tässä nissanisahan on tietysti niista vielä se SUV-versio.

Niin, ettei ole Sierran valojen voittanutta :D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2012 5:25 am
Kirjoittaja Sierramies
Kerkesimpä vaihtaan viimeinki tuon vikisevän laturin remmin. Se alko uliseen eilen kokoajan, niin meinas vähän ottaa luonnolle ajeleskella tuolla.
Viikonloppuna pääsi vähän ajeleskelleen lumela, muttei ollu lunta niin paljoa että olis oikeasti päässy testaileen...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Tammi 02, 2013 5:49 am
Kirjoittaja Sierramies
Testasin lumiketjuja alle. Näyttivät passaavan. V-loppuna vois päästä kokkeihleen. Olis tarkotus lähteä laukottaa koiraa mettämaile, niin siinä vois samala pyöhräyttää jolaki mettätielä. Sielä pitäs olla jo kohta 40 cm lunta...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Tammi 07, 2013 6:43 am
Kirjoittaja Sierramies
Osa auraamattomista teistä oli "sulettu" auraamalla liittymän etheen korkea lumivalli, niin ei ollu niile asiaa. Ja sitten ainaki yhelä auraamattomala pätkälä solis ehkä muuten mennykki, mutta alla oli peilijää... No pääsi sitä kuiten vähän testaileen ja vaikuttas että kyllä se mennee, kunhan vaan alla on pitoa vähän enämpi.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 7:57 am
Kirjoittaja Sierramies
Nyt päästiin ehkä tuon kovahkolla pakkasella esiintyvän moottorin huonohkon toiminnan jäljille.
Vaihoin termostaatin, jotta moottori varmasti lämpeää. Kun nyt mittari ei ilmeisesti ole noussu tarpeeksi ylös. Tällöin moottori lämpiää riittävästi ja rikastin ei jää päälle kun ajetaan pitempää matkaa -> polttoaihneen kulutus laskee.
Sitten rikastin kuulemi antaa ehkä liikaa polttoainetta, jolloin kylmäkäynnistykselä kastellee herkästi nelosen tulpan -> käy kolmela. Kaveri lupas kattoa tämän joku päivä.
Tämä tuli kaverile miehleen ihan yhtäkkiä ko poristiin tuosta, että oli ollu taas ongelmia tuon käynnin kans.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Helmi 14, 2013 6:36 am
Kirjoittaja Sierramies
Ronklattiin tuota kaasari yks päivä ja käytännösä se lienee ollu jumisa. Vaimo sitten kävi viimiperjantaina oulusa ja ko se tuli takas, niin oli puota pe*****lleni ko katoin tankin mittaria. Aiemmin tuo ei ollu kuluttanu nuin vähhää oikein etes kesälä! Eli tilanne parani merkittävästi. Samoin kylmäkäynnistys ja -toiminta ongelmat katosit sen siliäntien.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 6:03 am
Kirjoittaja Sierramies
Hmmm.... "Korjattiin" oikean jarruvalon lasi eilen. Tänhään katastus. Emmie taija kehata ees laittaa tänne kuvvaa siitä jarruvalosta, onse niin komia :) Meinattiin kuolla nahuruun ko saima sen paikoilhen :D

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Huhti 15, 2013 5:49 am
Kirjoittaja Sierramies
Takavalosta ei tullu huomautusta, mutta kaikkea muuta paskaa soli keksiny.
Esim. lava ei kuulema ole kiinni rungossa, kun lavan pohjaan hitsatut kiinnikkeet (3 kpl kiskoja lavan laidasta laitaan) olit ruostunheet irti lavasta n. 5 sentin matkalta toisesta päästä. Entäs sitten net jäljellä olevat n. 95 cm, eikös net piä sitä lavvaa sitten kiinni ollenkhaan....
Nyt on purettu lavalta laisikuitulaijat sekä turkkilevypohja pois, niin pääsee hitsaileen ruosteet...
Sitten vasemman ajovalon "valokuvio epäselvä", seinää vasten näyttää ihan normaalilta joten en vielä ryntää vaihtamhaan umpioita.
Noh neljästä asiasta pompauttanu ja kolmesta korjauskehotus. Oli kuulemi nyhlänny sen kimpussa iät ja ajat, vissiin ettimällä ettiny kaikkea... Olihan sielä toki oikeaaki korjattavvaaki, mutta oli turhastaki huomautettu.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2013 7:39 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin kardaanin tukilaakeri on vaihettu. Olipa seki erhäänsortin homma. Tarvikeosahan ei tietenkhään voinu mitenkhän olla samanlainen ko alkuperänen. Joutu irrottelleen alkuperäsestä "pedin" sille laakeri + tukikumi -paketille ja sitten rakentamhaan henkselin sille että sen sai kiinni myös yläpuolelta.

Lisävaloja riisuin vähemmäksi.. Onneksi nyt ei tartte ajeleskella pimiällä.

Lavasta rälläköin jo ruostepaikkoja vähemmäksi, mutta laikka loppu kesken. No nyt on taas uusia laikkoja.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2013 5:10 am
Kirjoittaja Sierramies
Nyt on päästy jo lavan hitsauksen makkuun ja kesärenkhaakki on vaihettu alle. Niin ja noppeusmittari oikutteli, mutta nyt on seki korjattu. Lisäksi kiinnittelin irronheita roiskeläppiä takasin.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Touko 13, 2013 5:55 am
Kirjoittaja Sierramies
Nyt on lava ja muutki kohat paikottu ja käytetty jälkitarkastuksessa. Kävi sielä sitten ilmi, että oltiin korjattu lavasta väärä paikka, eli ei sitä, mistä huomautus oli kirjotettu. No tällä kertaa oli kuiten eri katastusmies, joka totesi että tuo korjattavan kohan kuvaus oli huono ja päästi läpi. Sano kuiten että korjata sitten seki paikka.
Eli lapussa luki että lavan kiinnitys huono vasemman pyöräkotelon kohalta. Toellisuuessa vika oli lavan vasemmassa etunurkassa oleva lavan tukirungon ruostunu palkki, jonka näki vasta ku auto oli ylläälä ja kohtaa katto valon kans. Palkki siis oli pyöränkotelon kohala auton pituussuunnasa (eli periaatteessa takavaloki on tällä logiikalla pyöräkotelon kohala) eikä liittyny lavan kiinnitykseen, vaan lavan runkoon.
Eelleenki ihmettelen tämän alkuperäsen katastajan asennetta, kun hän oli toennu vaimole että ei ite uskaltaisi ajaa ko. autolla, kun lava on irti...

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Touko 20, 2013 4:44 am
Kirjoittaja Sierramies
No niin nyt on lavalla taas kaikki rompheet kasasa ja kiinni. Innostuinpahan tuosa vähän leikkimhään mustan maalin kans ja maalailin parkkivalojen kehykset takasin mustiksi, net kun olit päässeet muuttumhaan valkosiksi. Muutenki tuossa alkaa olla nuita mustia kohtia, kun olen maalaillu ruostekorjatut aluheet mustalla, eli esim. vasemman etulokarin alaosa on nyt musta.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ma Heinä 08, 2013 4:38 am
Kirjoittaja Sierramies
Alkaa jouset vissiin olheen tästä vähin lopuneelä. Kuskasin tuosa v-loppuna vajjaan kuution kevyehköä puuta, niin takajouset olit suorana eikä net ilman lastia paljoa häävimmästi ole. Etupääki on taas laskeutunu viimikesäsistä sääjöistä. Uuet jousekki on aika kovisa hinnoisa.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 8:00 pm
Kirjoittaja Sierramies
Korjailin tänhään vähän ruosteita ja maalailin kylkeä vähän "komeammaksi":
Kuva

Ja kiristin etujousia:
Kuva

Sitten kokkeilin hiontatahnaa sumurajoihin ja vahasin osan konepellistä.

Joku toinen päivä sitten lissää vähän vanhempia kuvia kevhään korjailusta. Nyt muuten huomasin pienennellä nuita kuvia :)

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 8:30 am
Kirjoittaja Sierramies
Iteasiassa tuo kylki (ja ehkä toinenki) olis tarkotus maalata josaki välisä tuon pokkauksen alta kokohnaan mustaksi, jos ehtii ja on sopiva paikka, keli ja motivaatiota...
Tuosa edellisen viestin ylemmäsä kuvasa näkkyyki tuota koemielesä käsiteltyä lokaria.

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 12:47 pm
Kirjoittaja Sierramies
No niin nyt niitä kuvia lavasta lasikuitujen ja turkkilevyn poiston jälkheen ennen hitsausta:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tuossa ei näy koko homman laajuutta, mutta antaa suuntaa. Nämät on siis hitsailtu kaikki umpheen ja ruostesuojattu.

Sitten samasa yhteyvesä pesin hiekkoja lavalta turkkilevyn ja lasikuitujen alta:
Kuva
Tuota hiekkaan oli useamman sentin vahvusesti maassa.

Ja sitten se katastukseen korjattu takavalo :)
http://i1335.photobucket.com/albums/w66 ... 033a28.jpg

Nämä siis kevvään satoa. Tosiaankaan tällä ei ole tarkotus hifistellä vaan pittää käyttökunnossa ja ehkä vähän testailla kaikennäköstä.