Civic 1.4i Sport -96

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Civic 1.4i Sport -96

ViestiKirjoittaja pran » Ke Heinä 27, 2011 2:49 pm

uusi auto käytössä niin aihe päivitetty 12.11.2011
Viimeksi muokannut pran päivämäärä La Syys 01, 2012 11:06 am, muokattu yhteensä 1 kerran
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Heinä 27, 2011 9:39 pm

Millä kunnolla muuten sytkäpuoli on? Esim. tulpanjohdot (mittaa resistanssi, ei sais olla ku jonku 30-40 tuhatta ohmia maksimissaan yleensä).
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » To Heinä 28, 2011 3:13 am

milläkohtaa yleismittarin namiska on oltava kun noita mittailee?  ja tehdäänkö se käytönnössä niin että auton ollessa sammuksissa otetaan tulpanjohto irti tulpasta ja mittarin musta johto runkoon ja punainen tuohon tulpanhohtoon? että ei sen kummempaa?
Viimeksi muokannut pran päivämäärä To Heinä 28, 2011 3:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 28, 2011 5:09 am

Korjakkaa jos olen vääräsä, mutta yleismittari resistanssipuolele (eli ohmipuolele sopivale asteikole (tuhannet tai kymmenet tuhannet)). Sitten ko auto on sammuksisa, niin tulpan johto irti ja mittaat päitten välisen resistanssin. Ja mittaa samala puolalta tuleva johto. Jos mittaat rungon kautta, niin pitäs näyttää jotakuinki ääretöntä. Näin siksi koska tulpan johtoa kulkee positiivinen virta, joka tullee laturilta. Kun taas rungossa on maa eli negatiivinen.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Mikko » To Heinä 28, 2011 7:18 am

Juurikin näin ku Sierramies kerto, jossei kymmenet tuhannet riitä näyttämään mittarissa vastusta, on vastus todennäkösesti vielä suurempi. Onko tää kaasari vai ruisku? Tuli mieleen kato että jos on kaasari ni voisko olla menny myös jottain roskaa tyhjäkäyntisuuttimen tms. eteen? Epätodennäköstä kyllä jos on suodatin polttoainelinjassa..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » To Heinä 28, 2011 8:31 am

[quote=""Sierramies""]
Korjakkaa jos olen vääräsä, mutta yleismittari resistanssipuolele (eli ohmipuolele sopivale asteikole (tuhannet tai kymmenet tuhannet)). Sitten ko auto on sammuksisa, niin tulpan johto irti ja mittaat päitten välisen resistanssin. Ja mittaa samala puolalta tuleva johto. Jos mittaat rungon kautta, niin pitäs näyttää jotakuinki ääretöntä. Näin siksi koska tulpan johtoa kulkee positiivinen virta, joka tullee laturilta. Kun taas rungossa on maa eli negatiivinen.
[/quote]

"mittaat päitten välisen vastuksen",siis tulpanjohto molemmasta päästä irti ja mittaa vastuksen niistä päistäkö eli sillä näkee onko tulpanjohdot kunnossa?
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Heinä 28, 2011 9:25 am

Joo. Eli tulpanjohto irti molemmista päistä. Ja sitten mittaat johdon vastuksen siten, että mittarin toisen piuhan pää toiseen tulpanjohon päähän ja toinen mittarin piuha toiseen. Tällöin sulle selviää se että millanen vastus tulpanjohon päitten välisä on, ja tällä vastuksella on merkitystä auton toimintaan. Sitten toistat mittauksen kaikille tulppien johoille.

Ja tervetuloa foorumille. Olet näköhjään uus täälä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » To Heinä 28, 2011 2:12 pm

joo,kiitos kiitos:) ja kiitos avusta, täytyy tänään mitata mitä nuo johdot näyttää..
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Leksa » To Heinä 28, 2011 2:33 pm

Jep, toivottavasti vika löytyy. Ja minunki puolesta tervetuloa foorumille :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 29, 2011 5:06 am

Tämä nyt on ihan vain ideaa. Itselläni nyki ja vaihdoin tulpat sekä tulpanjohdot, ei auttanut. Seuraavaksi vaihdoin sytytyspuolan. Ei auttanut. Vika oli lambda-anturissa :) Kyseessä Mondeo vm. -96.

Ja tervetuloa!
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Heinä 29, 2011 9:19 am

Nonni wikipediasta sain tiedon että tää on siis kaasari, muuten vois johtua lambdasta mutta kaasareissa ei normaalisti ole lambdaa (kuulemma joissain erikoistapauksissa kyllä on), joten jos tässä sellanen on niin kannattaa se tarkastaa.

Mulla on kaasutinvehkeissä nykimiset aina johtunu jostain roskasta kaasarissa, tai sytkäpuolen ongelmista.
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Pe Heinä 29, 2011 9:21 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » Pe Heinä 29, 2011 7:20 pm

mittauksia tuli suoriteltua tosiaan mittari oli 20k Ohm asennossa
4syl näytti 2.55
3syl näytti 2.89
2syl näytti 3.85
1syl näytti 3.82

et miltä nuo kuulostaa? itse ymmärrän vaan sen et kun 4 on pisin johta ja 1 lyhin niin näköjään arvo laskee mitä pidempi johto on,mutta 1 kohdalla arvo on alhaisempi kun kun 2..

tuossa vielä kuva konehuoneesta:

Kuva

eikös tuossa pakosarjassa näytä olevan joku lambdan tyylinen?

pystyykö sen toiminnan testaamaan myös tuolla mittarilla jotenkin?
Viimeksi muokannut pran päivämäärä Pe Heinä 29, 2011 7:32 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » La Heinä 30, 2011 3:54 pm

[quote=""pran""]
mittauksia tuli suoriteltua tosiaan mittari oli 20k Ohm asennossa
4syl näytti 2.55
3syl näytti 2.89
2syl näytti 3.85
1syl näytti 3.82

et miltä nuo kuulostaa? itse ymmärrän vaan sen et kun 4 on pisin johta ja 1 lyhin niin näköjään arvo laskee mitä pidempi johto on,mutta 1 kohdalla arvo on alhaisempi kun kun 2..

tuossa vielä kuva konehuoneesta:

Kuva

eikös tuossa pakosarjassa näytä olevan joku lambdan tyylinen?

pystyykö sen toiminnan testaamaan myös tuolla mittarilla jotenkin?
[/quote]

Kyllähän sen osittain pystyy testaan, eli tuleeko sinne virtaa ja kuinka paljon. Tosin auton tarvii olla tällöin käynnissä. Ja tarvii testata liitin kiinni, eli onnistua tuikkiin mittarin anturit  sinne väleihin tai raakasti johosta läpi ja erkkaria sitten päälle. Suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa.
Ja maadotus kannattaa ekaks katsoa.
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Heinä 31, 2011 5:58 am

Hyviltä kuulostaa vastusarvot, ei ainakaan siinä vikaa.

Kun mittaat lambdaa, elä mittaa virtaa, mittaa jännitettä. Lambdat ilmottaa seossuhteen jännitteellä. Ilmota tänne sitten ku oot mitannu että millasen jännitteen sait mittailtua ni pähkäillään lissää. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » Su Heinä 31, 2011 8:20 am

menee loppuviikolle ennenkun ehdin mittaamaan kun pitää lähteä käymään kotipaikalla nytten,mutta ilmoittelen sitten
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » Ma Elo 01, 2011 6:54 pm

nyt on  kuulema ilmenny sellainen homma et mittariston kaikki valot on pimentyny,sulakkeet olis kuitenkin ilmeisesti ehjät kun ne oli tarkastettu mitkä vois olettaa olevan mittariston.. vai tietääkö joku minkä sulakkeen alla nuo mittariston polttimot on?
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Elo 01, 2011 8:03 pm

En tiiä civicistä mutta sierroissa sulakerasiassa on nopeusmittarin näkönen kuvake, siinä on muistaakseni kaikkien kojelautojen valojen yhteinen sulake.

Jos se sulake on ehjä ni voisko olla että on maapiuha esim. irronnu tai hapettunu ja siks valot pimeenä?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Elo 02, 2011 4:52 am

Vahvistan Mikon muistikuvan.
Voisko mittariston valojen liitin (joku piuhahan sinne tullee) olla irti?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » To Elo 04, 2011 1:43 pm

noniin pääsin mittaamaan:)

kun aloitin mittauksen auto oli lähes käyntilämpöinen, niin mittari näytti kovimmillaan 0.45V mutta pääosin pyöri 0.2-0.3V.
kun kone sit lämpeni ihan kunnolla että flektikin lähti pyörimään niin sit mittari alkoi näyttämään vaan 0.07V- 0.05V

miltä kuulostaa?
Viimeksi muokannut pran päivämäärä To Elo 04, 2011 2:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Mikko » To Elo 04, 2011 9:20 pm

Vissiin lambdan arvot nyt kyseessä? Lähes käyntilämpösenä kuulostaa hyvälle, kunnolla lämpinä kuulostaa vähän laihahkolle.. Tuo 0.45 vois olla ihan sopiva seos (n. 14.2) mutta 0.2 ja 0.3 menee myös (15.0 molemmin puolin). 0.07-0.05 volttia mennee jo pikkusen liian alas, voi olla tuolla seoksella jonki verran tehoja katteissa mutta en tiiä pitäskö vielä nykiä noilla seoksilla, mahollista kyllä hyvinki..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » La Elo 06, 2011 6:47 am

kävin nyt sit hakemassa yleismalli lambdan tarvikkeelta,kun tuo laihalla käyminen ei kuulosta hyvältä.. niin vaikuttaisi siltä nyt että nykiminen katosi, auto on myös aavistuksen pirteämmän tuntuinen vaikkei ihan yhtä nopea ole kun subaru :)
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » La Elo 06, 2011 10:22 am

mittariston valotkin pelaa nyt oli polttanu sulakkeen ja sille paljastui syyksi soittimen vaihto,soittimen maapiuhaa ei voi kytkeä auton johtosarjan maapiuhaan näköjään,piti laittaa erillinen suoraan runkoon menevä maajohto
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Elo 06, 2011 7:21 pm

Joskus nuita jälkiasennussysteemejä on parempi maadotella suohraan runkhoon ko johonki johtosarjan maajohtoon paremman maadotuksen vuoksi, ainaki jos on virtasyöpömpi vehje. Muttei mulla ole kyllä koskhaan tullu vasthaan tarvetta maadottaa soitinta suohran runkhoon... Mielenkiintosta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Elo 06, 2011 10:20 pm

Sama mulla oli, että auto nyki eikä ottanut kerroksia kunnolla ja sitten meni siihen, ettei lähtenyt käyntiin avaimesta ollenkaan. Lambda vaihtoon ja lähti pelittämään.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: vm92 1.3l honda civic nykii matalilla kierroksilla,miksi?

ViestiKirjoittaja pran » Ma Elo 08, 2011 1:41 pm

mahtaako muuten kellään olla hajua noista vanhoista hondista että onko niissä kaikissa siis 1.3, 1.5 ja 1.6litraisissa sama pakosarja ja putkisto?
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic öljyvuoto

ViestiKirjoittaja pran » Pe Elo 12, 2011 12:34 pm

uusi kiusa mikä tuntuu pahenevan.. eli kone vuotaa öljyä,venakopan tiiviste uusittu,mutta vuotaa edelleen,pitäisikö purkaa ja kasata massan kanssa se? vai mikä muu tuossa voisi vuotaa,se öljy tosiaan tulee ihan ylhäältä asti
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic öljyvuoto

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Elo 12, 2011 9:03 pm

Tulleeko mistäpäin venttiilikoppaa vuoto? Mietin voisko olla joku hihnapyörän stefa? Uuella tiivisteellä pitäs kyllä pittää jos on pinnat suorat, kato ettei oo mittään vanhoja tiivistejäämiä pinnoissa ja että venakoppaa ei oo kiristetty liian tiukkaan (menee pulttien kohalta epätasaseksi). Venakoppa on helppo naputella suoraksi kun laittaa väärinpäin ja sen kiinnityspultin reiän laittaa jonku pöyän kulmalle ja napauttaa vasaralla (en ossaa paremmi ny selittää, toivottaa että tolkkua saat), ainaki Sierroissa ja Golffeissa on venakopat ohutta peltiä ja menee helposti kieroon, mutta myös oikenee helposti.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: vm92 1.3l honda civic öljyvuoto

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Elo 13, 2011 7:00 am

Dohc-koneessa (sierra) tuo on muovia.
Kirimisen tasasuuvelaki on merkitystä tuohon, että vuotaako. ELi kiristele niitä pultteja tasasesti.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: vm92 1.3l honda civic öljyvuoto

ViestiKirjoittaja pran » La Elo 13, 2011 7:25 am

joo pinnat putsattiin kyllä huolella että ei jäänyt mitään väliin ja  kiristettiin pultit tasaisesti,liian tiukalle niitä ei voi laittaa kun mutterit pohjaavat silloin kun kansi on oikeassa tiukkuudessa ja tuo on tosiaan jonkun sortin alumiini seosta kai tuo kansi tuossa. en purkaessa arvannut alkaa katsomaan että onko se suora,kai se täytyy irroittaa sit uudestaan.

öljyä on tosiaan niinkun imusarjan seudulla mutta sitä on laatikon päällä reippaasti ja koko koneen etuosassa,venakopan tiiviste ei kyllä näytä vuotavan koneen etuosasta että voiko se öljy kiertää tuossa sitten konbeen takapuolelta etupuolelle?
pran
Rekisteröityneet
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 2:45 pm

Vs: vm92 1.3l honda civic öljyvuoto

ViestiKirjoittaja Mikko » La Elo 13, 2011 8:50 am

En kyllä ny oikkee ossaa sannoo että mistä muualtakkaa se vois tulla ku venakopasta, kiristysjärjestys kannattaa myös muistaa oikein venakopassa (keskeltä sivuille, niinku sylinterikannessa). Mulla on tuollaset vuodot aina johtunu venakopasta.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron