Kadett C -79

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Maalaanko etuhiekkapellin edelleen mustaksi, vai mennäänkö kokonaan punaisella?

Musta
0
Ei ääniä
Punainen
4
100%
 
Ääniä yhteensä : 4

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Kesä 05, 2013 2:51 am

Kyllähän ne luultavasti on enemmän tai vähemmän tarpeelliset.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Kesä 11, 2013 1:32 pm

Nyt on vesiletkut ja polttoainelinjastot kasattu. Pakoputkikin on tehty taka-akselin yli, enää äänenvaimennin puuttuu. Koekäynnistys ihan piakkoin..
Hälyttimestä luovuin kun en saanut sitä toimimaan, voi olla ohjausboksissa vikaa kun on seissyt säiden armoilla Calibrassa yli vuoden. Ajonestot toimivat miten sattuu ja sotki suuntavilkkuja.

edit. meinasipa unohtua jotta tilasin eilen isolohkon etujarrut (jarrulevyt, satulat, jarrupalat ja asennussarjan). Pitäisi tulla viikonloppuun mennessä..
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä Ti Kesä 11, 2013 2:15 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Kesä 12, 2013 4:47 pm

Muista sitten kun auto kasassa.
1. Aja ulos tallista
2. Pese
3. Vahaa
4. Kuvaa ja ehottomasti tänne jokunen kymmenen kuvaa heti :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Kesä 13, 2013 1:08 pm

Noh noh, eihän mennä asioiden edelle :)

Pari päivää oon yrittänyt saada tuloksetta käyntiin. Ei tullut kipinää. Tänään kahvitauolla autoa katellessa hoksasin katsoa virranjakajan kannen alle ja huomasin että se on aivan paskana. Töiden päätteeksi ajelin varaosaliikkeeseen ja huomenissa kokeilen uudestaan..

Jarrutkin tuli tänään :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Kesä 14, 2013 2:27 pm

Nyt on uusi virranjakajan kansi, ja heti antaa kipinää. En tosin saanut vieläkään autoa käymään, pitänee tarttua seuraavaksi polttoaineen syötön puolelle kun tulpat näyttää aivan rutikuivilta.. Epäilen, että olen kytkenyt polttoaineen tulo/paluulinjat imusarjaan väärinpäin. Ei olisi yllätys :P

Tämän viikonlopun tavoitteina olisi saada etuakselisto renkaita vaille kasaan ja saada moottori ainakin lupailemaan käynnistymistä.. Jos aikaa jää niin hitsaan pohjaan taka-akseliston kallistuksen vakaajan kiinnitykset.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Kesä 29, 2013 3:58 am

Nyt ei ole reiluun viikkoon tapahtunut mitään, liikaa hommia ja liian kuuma.. Ja lisäksi olen odotellut jakoketjukotelon tiivisteitä, jotka vihdoin eilen tulivat. En siis saanut autoa käyntiin, ja huomasin että olin kasannut moottorin aavistuksen väärään ajoitukseen, toivottavasti venttiilit on vielä ehjät...

Tässä kuitenkin kuvasatoa:

Kuva
Kuva
Takakallistuksen vakaajan kiinnitykset hitsattu.

Kuva
Takajarrut kasassa

Kuva
Ketjukotelo hävisi...

Kuva
Vanha jarrulevy

Kuva
Vanha ja uusi jarrulevy

Kuva
Etujarrut läjässä

Kuva
Peilit on paikallaan. Jouduin laittamaan aika lähelle laseja kun halusin välttämättä saada vanhojen reikien päälle..
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä Ke Syys 24, 2014 2:19 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » La Kesä 29, 2013 1:05 pm

Hyvältä tämä tulee näyttämään, ootan kyllä yleiskuvia pirssistä sitten kun saat nippuun kokonaan :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Kesä 30, 2013 3:18 am

Saat oottaa vielä, otti eilen lisää takapakkia :P Piti ottaa kansi irti jotta saan ketjukotelon takaisin paikalleen. Näin ollen pitää tilata uudet kansipultit ja kannentiivisteen. Kunpa ei olis niin pirun kuuma niin jaksais töiden jälkeenkin tehdä jotain...
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Heinä 06, 2013 1:25 pm

En ole vieläkään saanut moottoria käyntiin. Ajoitukset laitoin olevinaan kohdalleen, kasasin mutta ei onnistu. Mittasin puristukset ja huomasin että kolmospytyssä alle 4 kiloa. Muissakin vähän heittoa mutta 7-9 väliin kuitenkin. Ensin ajattelin että ihan susi moottori mutta tajusinpa kuitenkin tutkia ajoituksia ja vieläkin ovat pielessä. Tänään putosi vielä yksi pultti ketjukotelosta moottorin sisään, on jo menossa öljypohjaan. Toivottavasti saan sen ongittua sieltä pois...

Mutta jotain positiivistakin on, nyt on takasivuikkunat tummennettu ja huomenna pitää yrittää taiteilla takaikkunakin tummaksi.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Heinä 07, 2013 10:30 am

Pitänee alkaa tutkimaan venttiileitä, ajoitukset on nyt mielestäni kohdallaan mutta sylinteripuristus ei noussut kuin vajaaseen 5 kiloon. Pitää huomenna rakotulkilla katsella välyksiä.. Toivottavasti ei ole tehnyt tuhoja kun oli ajoitukset väärin. Voip olla et joutuu laittamaan kannen huoltoon :P
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Heinä 13, 2013 10:45 am

Autosta on nyt saatu savut irti, sain sen käymään tyhjäkäynnillä mutta ei mennyt pitkään kun alkoi ottamaan kierroksia ja sammui. Ilmeisesti polttoaineen saanti loppui. Bensapumppu kuitenkin toimii ja bensa kiertää, paluuletkusta lorisee ainetta takaisin, mistä siis hakea vikaa? Pystynkö testaamaan ruiskusuuttimia mitenkään?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » La Heinä 13, 2013 11:48 am

Tuli mieleen että pelaako suuttimien johdotukset, eli liikkuuko siellä virtaa ollenkaan? Suuttimia voi testata siten että otat ne irti ja työnnät sen vaikka johonkin läpinäkyvään pulloon ja starttaat, sittenhän sen näkee että ruikkiiko se ja kun kaikki testaa niin näkee että onko ruiskumäärissä eroa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Heinä 13, 2013 1:34 pm

Kaksi suutinta vilkaisin tuohon tyyliin, mitään ei tullut. Lueskelin tässä joutessani että jos on liian suuri polttoainepaine niin suutin ei välttämättä edes avaudu. Ja mullahan on Calibran pumppu joka saattaa sitten tehdä juuri tuon.. pitää kaivella tuo 2.0E:n oma pumppu, pitäis sekin mulla jossain laatikossa olla.

Tarvittava paine olisi 2,3-2,7 barin väliltä ja Calibran pumppu tuottaa käsittääkseni yli 3 baria.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » La Heinä 13, 2013 3:02 pm

Eipä sillä pumpun paineella ole väliä, polttoaineen paineensäädinhän sen paineen määrää..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Heinä 13, 2013 4:02 pm

Olisiko sitten muita ideoita? Mulla nimittäin loppuu..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » La Heinä 13, 2013 5:48 pm

Oisko suutinten sähköpuoli vilkasta läpi, jos et oo jo tehnykin?
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » La Heinä 13, 2013 7:00 pm

Suuttimille on sulake, olisko se palanu, jos osaat käyttää yleismittaria niin mittaa tuleeko suuttimien liittimille +12v.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Heinä 14, 2013 3:54 am

Ei muuten tule.. Outoa, sulake on ehjä ja rele tuntuu kuitenkin kytkevän. Eli se siis on kuitenkin sähköpuolella se ongelma.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Su Heinä 14, 2013 6:44 am

Kuinka mittasit? Pitää ottaa huomioon että ECU maadoittaa suuttimia, eli mittaus tarvii tehdä niin, että maa otetaan auton rungosta ja toisella mittarin piikillä kokeillaan suuttimen liittimestä kumpikin pinni, toisesta pitää löytyä se +12v kun virrat päällä.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Heinä 14, 2013 3:41 pm

Kahtelin virtakynällä kun jäi volttimittari kotia.. Molemmista pinneistä syttyy valo, eihän se nyt niin pitäisi olla vai mitä?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Heinä 14, 2013 4:47 pm

[quote=""HEka--""]
Kahtelin virtakynällä kun jäi volttimittari kotia.. Molemmista pinneistä syttyy valo, eihän se nyt niin pitäisi olla vai mitä?
[/quote]

Jos johdot kiinni, niin kyllä. Kynä vähän huono, koska näyttää myös paluuvirran maajohdossa. Sitten on eriasia, jos mittaat suoraan irtonaisesta liittimestä. Silloin ei pitäisi kuin toisen liittimen sytyttää valo. Mittasitko kaikista suuttimista liittimet ja miten teit mittauksen?
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Heinä 14, 2013 4:55 pm

Alkoi selviämään mikä mättää. Mulla on ilmeisesti L-jetronicin imusarja(harmaat suuttimet) ja loput osat LE-jetronicista. LE-jetronicissa on keltaiset suuttimet, ja nämä eivät ole keskenään käypäisiä koska L-jetronicissa on matalan ohmin suuttimet kun taas LE:ssä korkeaohmiset. Lienenkö jo särkenyt suuttimet... Täytyy metsästää LE imusarja jostain tai sitten ostaa kokonainen L ruiskusetti jota saa noin 200-300 eurolla. Ostan vaikka kokonaan toisen koneen kunhan vaan saan äkkiä tulille :P

Kiikarissa on jo 20E moottori LE ruiskusetillä, kyselin myiskö osaa erikseen. Jos ei, pitänee harkita ajaako kurikkaan asti hakemaan.. Noin 500km matkaa. Tulisipahan samalla käytyä kahtelemassa kaivinkoneita firmalle.
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä Su Heinä 14, 2013 4:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Heinä 14, 2013 5:35 pm

Voihan se olla että on rikki mennyt, en tiedä voiko niitä jotenkin mitata.. Noh, matalaohmiset saa kuitenkin pelittämään kun laitat vain vastuksen sarjaan sen suuttimen kanssa. En ole yhtään varma mutta oliko korkeaohmisen suutin vastusarvo jotain 16 ohmia ja matalaohmisen joku 5 ohmia? Tällöinhän 10 ohmin vastus riittäisi saamaan homman pelittämään, jossei ole suuttimet rikki.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Heinä 15, 2013 3:11 am

Eikös noita voine mitata yleismittarilla. Mutta tein sellaisen ratkaisun että varasin täydellisen ruiskusetin, 200â¬. Kyseessä on L-jetronic, joten voin kokeilla ihan käytännössä vieläkö ne suuttimet pelaa. Oikeastaan hyvä näin koska nyt saan alkuperäisen imuletkun ja oikean tyhjäkäyntiventtiilin joita olen kaipaillut jo joulukuusta asti :P Saanen osat vielä tälle viikolle joten pian nähdään rupeeko onnistumaan..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Heinä 15, 2013 6:58 am

Joo saahan ne, jäin suuttimen sisuksia miettimään mutta eihän ne tosiaan monimutkassia ole. :D Äkkiähän nuoki mittaisi ja laittasi sen vastuksen sarjaan, oikeat vastusarvot kannattaa sitten jostain selvittää, en ihan varmaksi nuita muista.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Heinä 18, 2013 2:24 am

Ensi viikon maanantaina pitäisi ruiskupaketin tulla matkahuoltoon.

Auton pohja on nyt massattu, ja enää tarvitsee muutama pultti kiristellä, polttoaineletku laittaa kunnolla ja viimeistellä käsijarruvivusto niin saa pyörät alle. Tuon lisäksi tavoitteena on sunnuntaihin mennessä saada konepelti vihdoin maalattua ja sisustaan viimeset kamppeet paikalleen. Takaikkunan tummennus epäonnistui, pitää yrittää uudelleen uuden kalvon kanssa. Jos sekin epäonnistuu niin kipaisen paikalliseen mainosritykseen ja teetän siellä :) Perjantaina alkaa kahden viikon loma jonka aikana on tarkoitus saada auto ulos, ehkä jopa katsastettua loman lopussa... Jos ei ongelmia tule.

Jospa laitan kuvia vasta sitten kun auto on ulkona... :P
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Heinä 20, 2013 10:25 am

Tuleepahan nyt kuitenkin uusia kuvia:

Tuliterät renkaat, vähän sovittelua autoon..
Kuva

Kartaanin kiinnitykset
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä Ke Syys 24, 2014 2:26 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Heinä 20, 2013 5:36 pm

Alkaa jo näyttää autolta. Hienot vanteet. Tuo oranssi on värinä sitten vai?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Heinä 20, 2013 5:51 pm

Kyllä se punainen on, salama vääristää :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Heinä 20, 2013 5:52 pm

No kyllä sitten vääristääkin ja paljon. Oranssina olisi pirteän retro kyllä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa