Sivu 7/27

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Kesä 05, 2013 2:51 am
Kirjoittaja Leksa
Kyllähän ne luultavasti on enemmän tai vähemmän tarpeelliset.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Kesä 11, 2013 1:32 pm
Kirjoittaja HEka--
Nyt on vesiletkut ja polttoainelinjastot kasattu. Pakoputkikin on tehty taka-akselin yli, enää äänenvaimennin puuttuu. Koekäynnistys ihan piakkoin..
Hälyttimestä luovuin kun en saanut sitä toimimaan, voi olla ohjausboksissa vikaa kun on seissyt säiden armoilla Calibrassa yli vuoden. Ajonestot toimivat miten sattuu ja sotki suuntavilkkuja.

edit. meinasipa unohtua jotta tilasin eilen isolohkon etujarrut (jarrulevyt, satulat, jarrupalat ja asennussarjan). Pitäisi tulla viikonloppuun mennessä..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 4:47 pm
Kirjoittaja Leksa
Muista sitten kun auto kasassa.
1. Aja ulos tallista
2. Pese
3. Vahaa
4. Kuvaa ja ehottomasti tänne jokunen kymmenen kuvaa heti :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2013 1:08 pm
Kirjoittaja HEka--
Noh noh, eihän mennä asioiden edelle :)

Pari päivää oon yrittänyt saada tuloksetta käyntiin. Ei tullut kipinää. Tänään kahvitauolla autoa katellessa hoksasin katsoa virranjakajan kannen alle ja huomasin että se on aivan paskana. Töiden päätteeksi ajelin varaosaliikkeeseen ja huomenissa kokeilen uudestaan..

Jarrutkin tuli tänään :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Kesä 14, 2013 2:27 pm
Kirjoittaja HEka--
Nyt on uusi virranjakajan kansi, ja heti antaa kipinää. En tosin saanut vieläkään autoa käymään, pitänee tarttua seuraavaksi polttoaineen syötön puolelle kun tulpat näyttää aivan rutikuivilta.. Epäilen, että olen kytkenyt polttoaineen tulo/paluulinjat imusarjaan väärinpäin. Ei olisi yllätys :P

Tämän viikonlopun tavoitteina olisi saada etuakselisto renkaita vaille kasaan ja saada moottori ainakin lupailemaan käynnistymistä.. Jos aikaa jää niin hitsaan pohjaan taka-akseliston kallistuksen vakaajan kiinnitykset.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Kesä 29, 2013 3:58 am
Kirjoittaja HEka--
Nyt ei ole reiluun viikkoon tapahtunut mitään, liikaa hommia ja liian kuuma.. Ja lisäksi olen odotellut jakoketjukotelon tiivisteitä, jotka vihdoin eilen tulivat. En siis saanut autoa käyntiin, ja huomasin että olin kasannut moottorin aavistuksen väärään ajoitukseen, toivottavasti venttiilit on vielä ehjät...

Tässä kuitenkin kuvasatoa:

Kuva
Kuva
Takakallistuksen vakaajan kiinnitykset hitsattu.

Kuva
Takajarrut kasassa

Kuva
Ketjukotelo hävisi...

Kuva
Vanha jarrulevy

Kuva
Vanha ja uusi jarrulevy

Kuva
Etujarrut läjässä

Kuva
Peilit on paikallaan. Jouduin laittamaan aika lähelle laseja kun halusin välttämättä saada vanhojen reikien päälle..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Kesä 29, 2013 1:05 pm
Kirjoittaja Leksa
Hyvältä tämä tulee näyttämään, ootan kyllä yleiskuvia pirssistä sitten kun saat nippuun kokonaan :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Kesä 30, 2013 3:18 am
Kirjoittaja HEka--
Saat oottaa vielä, otti eilen lisää takapakkia :P Piti ottaa kansi irti jotta saan ketjukotelon takaisin paikalleen. Näin ollen pitää tilata uudet kansipultit ja kannentiivisteen. Kunpa ei olis niin pirun kuuma niin jaksais töiden jälkeenkin tehdä jotain...

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 06, 2013 1:25 pm
Kirjoittaja HEka--
En ole vieläkään saanut moottoria käyntiin. Ajoitukset laitoin olevinaan kohdalleen, kasasin mutta ei onnistu. Mittasin puristukset ja huomasin että kolmospytyssä alle 4 kiloa. Muissakin vähän heittoa mutta 7-9 väliin kuitenkin. Ensin ajattelin että ihan susi moottori mutta tajusinpa kuitenkin tutkia ajoituksia ja vieläkin ovat pielessä. Tänään putosi vielä yksi pultti ketjukotelosta moottorin sisään, on jo menossa öljypohjaan. Toivottavasti saan sen ongittua sieltä pois...

Mutta jotain positiivistakin on, nyt on takasivuikkunat tummennettu ja huomenna pitää yrittää taiteilla takaikkunakin tummaksi.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2013 10:30 am
Kirjoittaja HEka--
Pitänee alkaa tutkimaan venttiileitä, ajoitukset on nyt mielestäni kohdallaan mutta sylinteripuristus ei noussut kuin vajaaseen 5 kiloon. Pitää huomenna rakotulkilla katsella välyksiä.. Toivottavasti ei ole tehnyt tuhoja kun oli ajoitukset väärin. Voip olla et joutuu laittamaan kannen huoltoon :P

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 10:45 am
Kirjoittaja HEka--
Autosta on nyt saatu savut irti, sain sen käymään tyhjäkäynnillä mutta ei mennyt pitkään kun alkoi ottamaan kierroksia ja sammui. Ilmeisesti polttoaineen saanti loppui. Bensapumppu kuitenkin toimii ja bensa kiertää, paluuletkusta lorisee ainetta takaisin, mistä siis hakea vikaa? Pystynkö testaamaan ruiskusuuttimia mitenkään?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 11:48 am
Kirjoittaja Mikko
Tuli mieleen että pelaako suuttimien johdotukset, eli liikkuuko siellä virtaa ollenkaan? Suuttimia voi testata siten että otat ne irti ja työnnät sen vaikka johonkin läpinäkyvään pulloon ja starttaat, sittenhän sen näkee että ruikkiiko se ja kun kaikki testaa niin näkee että onko ruiskumäärissä eroa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 1:34 pm
Kirjoittaja HEka--
Kaksi suutinta vilkaisin tuohon tyyliin, mitään ei tullut. Lueskelin tässä joutessani että jos on liian suuri polttoainepaine niin suutin ei välttämättä edes avaudu. Ja mullahan on Calibran pumppu joka saattaa sitten tehdä juuri tuon.. pitää kaivella tuo 2.0E:n oma pumppu, pitäis sekin mulla jossain laatikossa olla.

Tarvittava paine olisi 2,3-2,7 barin väliltä ja Calibran pumppu tuottaa käsittääkseni yli 3 baria.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 3:02 pm
Kirjoittaja RST
Eipä sillä pumpun paineella ole väliä, polttoaineen paineensäädinhän sen paineen määrää..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 4:02 pm
Kirjoittaja HEka--
Olisiko sitten muita ideoita? Mulla nimittäin loppuu..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 5:48 pm
Kirjoittaja Leksa
Oisko suutinten sähköpuoli vilkasta läpi, jos et oo jo tehnykin?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 7:00 pm
Kirjoittaja RST
Suuttimille on sulake, olisko se palanu, jos osaat käyttää yleismittaria niin mittaa tuleeko suuttimien liittimille +12v.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2013 3:54 am
Kirjoittaja HEka--
Ei muuten tule.. Outoa, sulake on ehjä ja rele tuntuu kuitenkin kytkevän. Eli se siis on kuitenkin sähköpuolella se ongelma.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2013 6:44 am
Kirjoittaja RST
Kuinka mittasit? Pitää ottaa huomioon että ECU maadoittaa suuttimia, eli mittaus tarvii tehdä niin, että maa otetaan auton rungosta ja toisella mittarin piikillä kokeillaan suuttimen liittimestä kumpikin pinni, toisesta pitää löytyä se +12v kun virrat päällä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2013 3:41 pm
Kirjoittaja HEka--
Kahtelin virtakynällä kun jäi volttimittari kotia.. Molemmista pinneistä syttyy valo, eihän se nyt niin pitäisi olla vai mitä?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2013 4:47 pm
Kirjoittaja Zigu
[quote=""HEka--""]
Kahtelin virtakynällä kun jäi volttimittari kotia.. Molemmista pinneistä syttyy valo, eihän se nyt niin pitäisi olla vai mitä?
[/quote]

Jos johdot kiinni, niin kyllä. Kynä vähän huono, koska näyttää myös paluuvirran maajohdossa. Sitten on eriasia, jos mittaat suoraan irtonaisesta liittimestä. Silloin ei pitäisi kuin toisen liittimen sytyttää valo. Mittasitko kaikista suuttimista liittimet ja miten teit mittauksen?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2013 4:55 pm
Kirjoittaja HEka--
Alkoi selviämään mikä mättää. Mulla on ilmeisesti L-jetronicin imusarja(harmaat suuttimet) ja loput osat LE-jetronicista. LE-jetronicissa on keltaiset suuttimet, ja nämä eivät ole keskenään käypäisiä koska L-jetronicissa on matalan ohmin suuttimet kun taas LE:ssä korkeaohmiset. Lienenkö jo särkenyt suuttimet... Täytyy metsästää LE imusarja jostain tai sitten ostaa kokonainen L ruiskusetti jota saa noin 200-300 eurolla. Ostan vaikka kokonaan toisen koneen kunhan vaan saan äkkiä tulille :P

Kiikarissa on jo 20E moottori LE ruiskusetillä, kyselin myiskö osaa erikseen. Jos ei, pitänee harkita ajaako kurikkaan asti hakemaan.. Noin 500km matkaa. Tulisipahan samalla käytyä kahtelemassa kaivinkoneita firmalle.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2013 5:35 pm
Kirjoittaja Mikko
Voihan se olla että on rikki mennyt, en tiedä voiko niitä jotenkin mitata.. Noh, matalaohmiset saa kuitenkin pelittämään kun laitat vain vastuksen sarjaan sen suuttimen kanssa. En ole yhtään varma mutta oliko korkeaohmisen suutin vastusarvo jotain 16 ohmia ja matalaohmisen joku 5 ohmia? Tällöinhän 10 ohmin vastus riittäisi saamaan homman pelittämään, jossei ole suuttimet rikki.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Heinä 15, 2013 3:11 am
Kirjoittaja HEka--
Eikös noita voine mitata yleismittarilla. Mutta tein sellaisen ratkaisun että varasin täydellisen ruiskusetin, 200â¬. Kyseessä on L-jetronic, joten voin kokeilla ihan käytännössä vieläkö ne suuttimet pelaa. Oikeastaan hyvä näin koska nyt saan alkuperäisen imuletkun ja oikean tyhjäkäyntiventtiilin joita olen kaipaillut jo joulukuusta asti :P Saanen osat vielä tälle viikolle joten pian nähdään rupeeko onnistumaan..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Heinä 15, 2013 6:58 am
Kirjoittaja Mikko
Joo saahan ne, jäin suuttimen sisuksia miettimään mutta eihän ne tosiaan monimutkassia ole. :D Äkkiähän nuoki mittaisi ja laittasi sen vastuksen sarjaan, oikeat vastusarvot kannattaa sitten jostain selvittää, en ihan varmaksi nuita muista.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Heinä 18, 2013 2:24 am
Kirjoittaja HEka--
Ensi viikon maanantaina pitäisi ruiskupaketin tulla matkahuoltoon.

Auton pohja on nyt massattu, ja enää tarvitsee muutama pultti kiristellä, polttoaineletku laittaa kunnolla ja viimeistellä käsijarruvivusto niin saa pyörät alle. Tuon lisäksi tavoitteena on sunnuntaihin mennessä saada konepelti vihdoin maalattua ja sisustaan viimeset kamppeet paikalleen. Takaikkunan tummennus epäonnistui, pitää yrittää uudelleen uuden kalvon kanssa. Jos sekin epäonnistuu niin kipaisen paikalliseen mainosritykseen ja teetän siellä :) Perjantaina alkaa kahden viikon loma jonka aikana on tarkoitus saada auto ulos, ehkä jopa katsastettua loman lopussa... Jos ei ongelmia tule.

Jospa laitan kuvia vasta sitten kun auto on ulkona... :P

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 10:25 am
Kirjoittaja HEka--
Tuleepahan nyt kuitenkin uusia kuvia:

Tuliterät renkaat, vähän sovittelua autoon..
Kuva

Kartaanin kiinnitykset
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 5:36 pm
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Alkaa jo näyttää autolta. Hienot vanteet. Tuo oranssi on värinä sitten vai?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 5:51 pm
Kirjoittaja HEka--
Kyllä se punainen on, salama vääristää :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 5:52 pm
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
No kyllä sitten vääristääkin ja paljon. Oranssina olisi pirteän retro kyllä.