Sivu 8/27

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 6:49 pm
Kirjoittaja HEka--
Tässä vielä kuva ilman salamaa, vastaa enemmän todellista väriä.

[img width=800 height=533]http://img534.imageshack.us/img534/4076/91ek.jpg[/img]

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 8:34 pm
Kirjoittaja Leksa
Hyvältä näyttää, oot kyllä hienosti jaksanu käydä läpi tuon!

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 3:24 am
Kirjoittaja HEka--
Kiitos :) Uutta projektia en varmaan enää aloita, en ainakaan noin huonokuntoisesta vehkeestä ja tekniikanvaihdot unohdan kokonaan... Tulipahan kokeiltua :P Nyt on loma, joten tulevan viikon aikana saan auton aika pitkälti katsastusvalmiiksi... :)

Tehtävälista:

- Konepellin maalaus ja asennus
- Ruiskusarjan asennus, koekäyttö ja pakoputken vuototarkastus
- Vesipumpun tiivististys, vuotaa vähän
- Sähköjen viimeistely
- Turvavyön asennus
- Bensapumpun viimeistely(nyt vaan roikottaa takakontissa)
- Apukuskin puolen parkkipolttimon korjaus, tarvitsee toisen umpion josta voi muovisen kiinnikkeen vaihtaa tilalle
- Takalasin tummennus, sivulasit on jo valmiit
- Lasien asennus, jättäväni tämän aivan viimeiseksi ja hommaavani ammattilaisasentajan laittamaan
- Etukallistuksenvakaajan viimeistelytyöt
- Apukuskin sisälokasuojan asennus
- Jarrunesteen lisäys ja ilmaus

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 7:52 am
Kirjoittaja HEka--
Konepellin maalaus meni jo kolmannen kerran pieleen. Alkaa olemaan pinna kireällä. Tilasin devilbiss ruiskun niin ei pitäisi enää laitteiston temppuilla..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 11:48 am
Kirjoittaja Mikko
Komialta se jo näyttää. 8) Mitenkä kalliita tuollaiset ruiskut on?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 1:37 pm
Kirjoittaja Zigu
Hyvältä kyllä näyttää. Viimeiset rutistukset vielä, niin pääset nauttimaan työn jäljestä. Millaisella ruiskulla maalasit aikaisemmin? Itse maalaan myös Devilbiss:n ruiskuilla pinnat, sekä lakat. Muuten maalaan n. 50⬠ruiskulla paksummat pohjat. Tämä siksi, koska neula on isompi soveltuen paremmin korkea tieheyksisille maaleille. Tällöin pohjista tulee myös huomattavasti paksummat. Tietty Devilbissiin saa myös eri neuloja. Hinnat noilla pyörii 200⬠aina 700⬠asti. Toinen tunnettu ruiskumerkki on SATA. Tästä merkistä ei ole omakohtaisia kokemuksia. Devilbissillä olen nyt maalannut yli 5v eikä ole valittamista kunhan muistaa puhdistaa ja huoltaa ruiskua säännöllisesti.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 1:39 pm
Kirjoittaja RST
Noi Festival vanteet käypi kyl ku nyrkki silmään.. Kyllä se sit palkitsee kun pääsee Opelixilla ajelemaan :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 2:15 pm
Kirjoittaja HEka--
Mulla oli paikallisesta rautakaupasta ostettu yaman ruisku, maksoi suunnilleen 80â¬. Siitä halkesi nyt sitten suutin niin jälki on sellaista että sama olisi pensselillä vedellä. Pohjamaaleille on sitten kolmen kympin suihkutin isolla suuttimella.
Tuo Devilbiss maksoi 165⬠automaalit.netistä, sitä oon jo pari vuotta haaveillut mutta en ole raskinut ostaa..

Hyvin käy festivaalit, vaikka itse olin hyvinkin skeptinen ja ajattelin että kunhan nyt tämän kesän ajelee mutta saattaapi jäädä lopullisesti auton alle :)

Epäonnistuin myös takalasin tummennuksessa toistamiseen, huomenna marssin paikalliseen mainostoimistoon lasin kanssa niin saa ammattilaiset tehdä :) Saa nähdä kuin käy asennusten kanssa sitten.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 4:34 pm
Kirjoittaja Leksa
Hei ja muuten hieno pääkallo tallin seinässä ;)

Festivaalit on kyllä nappi valinta kadettiin! Mikä kalvon laitossa epäonnistu ja onko mitä kalvoa?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 6:00 pm
Kirjoittaja HEka--
Ei oo miun tekemä, paikan entinen omistaja on ollut asialla... :P

Ensimmäisellä yrityksellä ikkunalastan terävä reuna repäisi kalvon rikki keskeltä lasia eikä se muutenkaan halunnut asettua kunnolla. Toisella yrityksellä koitin kuumailmapuhaltimen avulla muotoilla sen ulkopinnalla ensin ja sitten asentaa mutta ei sekään ihan nappiin mennyt, molempiin sivuihin terävät rypyt niin ei se sitten halunnut tarttua.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Heinä 23, 2013 3:44 am
Kirjoittaja HEka--
Uusi ongelma, jarrut. Takapäähän tulee nestettä vain vähän ja etupäähän ei sitäkään vertaa. Ilmeisesti jarrupääsylinteri on tukossa.. Otin etujarrujen putket irti jarrupääsylinteristä ja isä poljeskeli jarrua niin ei sieltä tullut jarrunestettä tippaakaan, vain ilmaa. Pitää huomenna käydä koittelemassa paineilmalla herkistellä, tänään ei taida ehtiä kun lähden keskisuomeen koeajamaan kaivinkonetta. Niin sitä vaan joutuu töitä tekemään lomallakin :P

Etukallistuksen vakaajan madallus on nyt valmis, ei ota enää moottoriin kiinni :) Vein myös takaikkunan mainosfirmaan tummennettavaksi, olis pitänyt heti alkuunsa viedä niin olis säästynyt vaivalta :) 80 tekee, sanoi että on hankalampi tummentaa irrallaan.. Mutta edullisesti kuitenkin, listahinnaksi takalasin tummennukselle oli määritelty kuitenkin alkaen 110.

Pienimuotoinen ongelma katsastuksen kannalta on myöskin se, että toinen turvavöistä ei toimi. Saksasta saa kyllä turvavöitä, mutta sivuston henkilöstö on ilmeisesti lomalla ensi kuun alkuun asti ja siihen kun lisätään vielä parin viikon toimitusaika niin elokuun puolelle menee pitkälti... :( Pitää yrittää löytää suomesta käytettynä, luulisi löytyvän..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Heinä 23, 2013 6:21 am
Kirjoittaja Leksa
Osaa sullakin kyllä vastustaa tämän kans.. Tsemppiä, kyllä se palkitsee vielä!

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Heinä 23, 2013 6:50 pm
Kirjoittaja HEka--
Eipä tuo nyt niin paha, ajattelin vaihtaa jarrupääsylinterin uuteen ja näkyy saavan ihan yleismallin turvavöitäkin tuohon :) Tänään tuli ruiskusetti moottoriin, pitää huomenna heti aamusta mennä virittelemään.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 9:13 am
Kirjoittaja HEka--
Käyntiin lähti :) Heti tosin löytyi seuraava ongelma, tyhjäkäynti. Kierrokset huitelee korvakuulolla noin 2000rpm:n nurkilla, nyt pitäisi keksiä mistä sen syytä sitten lähtisi etsimään.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 9:17 am
Kirjoittaja RST
Imuvuoto jossain tai sit on tyhjäkäyntiventtiili jumissa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 2:42 pm
Kirjoittaja HEka--
Testasin Calibran tyhjäkäyntiventtiilillä, sama homma. En tosin tiedä pelaako se tuossa ollenkaan kun on kuitenkin erilainen.. Suoraan pistokkeeseen virtaa annettuna tuo Calibran venttiili aukeaa mutta tuo Kadetin oma ei, eli se siis on jumissa?

Sain jarrut pelaamaan. Purin pääsylinterin ja aivan tukossahan se oli. Tunnin sorkittuani eri tikuilla ja puhdistusaineilla se viimein aukesi :) Puhaltelin vielä reilusti paineilmaa sisään että varmasti roskat häviää. Ilmattiin sitten isäukon kanssa jarrut ja nyt on jo eturenkaat paikallaan. Yritän saada auton huomenna laskettua maahan :)

Edit. Tulin vaan tuossa ajatelleeksi että muuttaako tuo vapaavirtaussuodatin ilmansaantia mitenkään runsaammaksi tms. ? Tuossakun näkyy olevan jonkintyyppinen ilmansaannin säätöruuvi, että pitäisiköhän sitä ruuvata johonkin suuntaan. Mukana tuli kyllä alkuperäinen ilmansuodatin mutta kun se ei oikein mahdu kunnolla. Ehkä miun pitäisi yrittää sitä alkuperäistä patentoida paikalleen.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 7:08 pm
Kirjoittaja Mikko
Kyllä suosittelen sitä alkuperäistä, ihan riittämiin sitäkin kautta ilmaa tulee, paljon puhtaampana kuin vapaavirtaussuodattimen läpi. Jos kuitenkin vapaavirtaussuodattimen ostat, niin elä osta mitään bilteman suodatinta, varsinkaan sellaista mistä näkee läpi. Kyllähän niistä ilmaa kulkee, mutta kun tulee kaikki paskakin läpi.. Krossihommissa käytettiin pestäviä suodattimia, ne piti kaiken paskan pihalla mutta meni pieneen tilaan. En muista merkkiä mutta ei ollu halpoja, kesti ikuisesti. Vapaavirtausuodattimellekkin kannattaa sellainen boksi sitten tehdä, niin ei kaikki kura lennä suoraan tiestä suodattimeen. Itse laittaisin kuitenkin alkuperäisen jos vaan mahdollista.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 7:34 pm
Kirjoittaja RST
Eikös se tyhjäkäyntivena oo letkujen välissä, laitat tukkoon sen venalta imusarjaan menevän letkun ja katot miten tyhjäkäynnin käy..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Heinä 25, 2013 11:44 am
Kirjoittaja HEka--
Ei tullut muutosta tyhjäkäyntiin kun laittoi letkun tukkoon. Ei myöskään vaikuttanut alkuperäisen ilmanputsarin laitto.

Tuli lisääkin ongelmia.. Taka-akseli oli 2-3cm liian paljon kuskin puolella -> rengas tuli ulos lokasuojasta. Löysinkin jo syyllisen, liian pitkä panhart tanko. Se kun on nyt madallettu niin se panhartti pistää vastaan, lyhensin sitä jo pari senttiä ja passailin taka-akselin kutakuinkin kohdilleen.

Toinen ja isompi ongelma on se, että kun moottori on käynnissä niin vettä pulppaa ulos ketjukotelon reiästä, joka pilkottaa puolittain kannen alta...  :'( Lisäksi tarvitsen kaksi pitkää pulttia jotka pultataan kannen läpi ketjukoteloon kiinni... Niitä ei ole ja tiiviste vuotaa siitä. Erikoiskierteet joten eipä kaupastakaan saa.

Alkaa näyttämään siltä että en saa autoa tielle tänäkään kesänä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Heinä 25, 2013 5:28 pm
Kirjoittaja Leksa
no voihan paska :( oisko sulla kierretulkkia jolla saisit katottua mikä kierre siinä on?

Periaatteessahan jos ei muuta vaihto ehtoa vois jollain koneistamolla teettä pultit.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Heinä 26, 2013 3:32 am
Kirjoittaja HEka--
Ei ole kierretulkkia. Yritän kysellä ooppelifoorumin myyjiltä löytyiskö pultteja :) Veikkaan että kierteet on jotain tuumakokoja.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Heinä 26, 2013 10:32 am
Kirjoittaja HEka--
Parantelin vanteiden keskimerkkejä, poistin Opel merkit keskeltä ja maalasin mustat alueet mattamustalla ja merkit hopealla, entinen maali oli jo aika kulahtanut. Ei tullut otettua "ennen" kuvaa..

Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Heinä 26, 2013 11:49 am
Kirjoittaja Leksa
Siistit tuli :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Heinä 26, 2013 6:32 pm
Kirjoittaja Zigu
Noi erikoispultit välillä ärsyttää, koska niitä on yllättävän hankala saada mistään nopeasti. Toivottavasti jaksat viedä tämän hienon projektin maaliin asti.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 27, 2013 3:34 am
Kirjoittaja HEka--
Pakkohan tämä on loppuun asti viedä, on siihen jo niin monta tonnia palanut :) Rahaa, hikeä ja verta.

Nyt on vihdoin konepellissä sellainen pinta mikä miulle välttää, viides kerta toden sanoo :P

Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Heinä 27, 2013 8:23 am
Kirjoittaja Sierramies
Harmittaahan se lo vielä loppumetreilä vastustaa. Hieno projekti ja tsemppiä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2013 5:05 am
Kirjoittaja HEka--
Kiitos tsempistä, jaksetaan vielä :)

Turvavyö bongattu! Nyt vain pitäisi ne pultit löytää.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2013 11:22 am
Kirjoittaja HEka--
Uusia kuvia :

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2013 11:52 am
Kirjoittaja Leksa
Toisessa, ja varsinkin kolmannessa kuvassa väri näyttää oikein hyvältä. Odotellaan kuvia sitten kun saat tämän ulos tallista ;)

Mites nuo etu-umpiot, onko eri paria kun viimeisessä kuvassa näyttä erilaisilta? Entäs karvanopat, eihän ne kuulu lopulliseen versioon? :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2013 2:08 pm
Kirjoittaja HEka--
Etulokasuoja ja ovi pitää maalata kuskin puolelta, siihen on roiskahtanut jarrunestettä niin on ihan karseet jäljet.

Umpiot on kyllä ihan samaa paria, liekö valaistus ja salamavalo tekee tuommoisen efektin.. Karvanopat saattaa vaikka jäädäkin tuohon..