Kadett C -79

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Maalaanko etuhiekkapellin edelleen mustaksi, vai mennäänkö kokonaan punaisella?

Musta
0
Ei ääniä
Punainen
4
100%
 
Ääniä yhteensä : 4

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Marras 06, 2013 4:50 pm

Meni puihin se moottorin vaihto joten nostelin nykyisen pois ja raahasin sen lämpimään tilaan. Aukaisin öljypohjan ja heiluttelin vähän konetta niin aika reippaasti tuntuis väljää olevan kiertokangen laakereissa, yhden otin irti ja kuluneelta omaan silmään näyttää. Sihti näyttää olevan myös tukossa ja öljypohjassa on paksua massaa, ihan niinkuin alustamassaa...

Laitan nyt muutaman kuvan ja videon välyksestä. Kertokaapa sitten mielipiteet, oletan kuitenkin ettei tuollainen pitäisi olla :)


Kuva

Laakeri.
Kuva

Mössöä pohjalla.
Kuva

Sihti on aika tukkoisen näköinen.
Kuva


Video:
http://www.youtube.com/watch?v=uCeUQSUV ... e=youtu.be
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Marras 06, 2013 5:22 pm

Kyllähän videossa ainakin on laakereissa selvästi väljyyttä. Ainaki mun silmään :D veikkaisin että öljypohjan mössökin olis noista peräisin.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Ke Marras 06, 2013 5:57 pm

Toi musta mönjä on pikeentynyttä öljyä, eli ajettu huonolaatuilla öljyillä liian pitkään.. Tukkii tosiaan imusihdin aika tehokkaasti..


Ainakin noi kk laakerit on entiset, melkein kannattas käyttää kampura konestamolla mittauksessa, ettei oo kaulat liian kuluneet.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Marras 07, 2013 4:09 am

Hmm.. Mistä lie tullut kun öljy oli hyvälaatuista ja ehkä noin 2 km ajettua :P Kaippa ne nuo laakerit sen teki tosiaan. Ei siis välttämättä laakereiden vaihdolla selviä, kävisiköhän kampura 1,9l moottorista? Mulla on nimittäin sellainen lohko ja laakerisarjatkin myydään 1.6-2.0 litrasille koneille. Meikäläisen maalaisjärjen mukaan sen pitäisi käydä..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » To Marras 07, 2013 4:49 am

Oliko sulla öljypohja auki ennen ku koneen paikoilleen nostit?
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Marras 07, 2013 5:10 am

Autoon laittaessa? Kyllä Se oli jo kiinni siinä kohtaa..
mut kävi Se kyllä auki kun uudet laakerit vaihdoin.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » To Marras 07, 2013 6:51 am

Nii juu, siis sitä tarkoitin että se oli sulla auki, en muistanu että olit vaihtanu uudet laakerit koneeseen..

1.9:n kampuran käymisestä en ole ihan varma, jos on sama iskun pituus niin sitten käy..

Onko öljypumppu tarkistettu?
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Marras 07, 2013 7:18 am

Mie vähän epäilen että oon laittanut laakerit väärin. Työkaveri sanoi kuvan perusteella että laakerit on mennyt paskaksi, pitäisi olla ura keskellä. Kuinka öljypumppu tarkistetaan?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » To Marras 07, 2013 12:18 pm

No aukaisemalla pumppu ja mittaamalla välykset, sen kyllä näkee silmälläkin jos on kovin kulunut.
Onko runkolaakereissa vaan toisella puollella ura?
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Marras 07, 2013 12:55 pm

Kävin tänään tilaamassa sekä runkolaakerit että kiertokangenlaakerit..

Lisäys: Irroittelin tuosta 1,9l koneesta kampuran ja kokeilin siihen vanhaa laakeria, istuu kuin tyyne valokuvassa. Eli voisko sitten olla niin että se kampura on niin väljäksi kulunut... Ura on runkolaakereissa ja se näkyy olevan keskellä.
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä To Marras 07, 2013 2:08 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » To Marras 07, 2013 2:37 pm

Juu, jos kampuran on kauloiltaan kulunut karkaa ö-paine välistä ja muutenkin kk-laakerit menee äkkiä, kannattaa tosiaan mittuttaa se 1.9:n kampura, ja tietty tarkistaa että iskun pituus on tosiaan sama 1.6 ja 1.9 kampuroissa..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Marras 07, 2013 4:32 pm

Ainakin rissen sivuilla myydään tehdasuutta kampuraa joka käy 1.6 - 2.0 joten oletan että passaa.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » To Marras 07, 2013 5:03 pm

No niin, ei sit muuta kun 1.9 kampura mitattavaksi..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Marras 07, 2013 5:47 pm

Enköhän mie lyö sen suoraan paikalleen :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » To Marras 07, 2013 6:20 pm

Ei kyl kannattas ettei käy taas huonosti ;)
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Marras 08, 2013 4:25 am

Ei varmasti.. Mutta en kehtaa, kun täällä ei ole kuin yksi paja ja jos sinne vien niin saan sen vasta keväällä niinkuin kävi olka-akseleiden kanssa :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Pe Marras 08, 2013 7:05 am

Voithan sä mitata ne kyl itekkin, hommaat vaan mikrometrin ja tiedon paljonko kaulojen mitta on.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Marras 08, 2013 8:25 am

Niinpä muuten teenkin.. Kiitos vinkistä. Tiedot onneksi löytyy haynesin kirjasta :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Marras 09, 2013 5:03 pm

Alustavasti mitat mätsää sekä iskun pituudessa että kaulan paksuudessa 1,9l kampiakselissa. Tiistaina tulee mikrometri joten sitten otan tarkemman mitan kauloista. Vanhassa kampurassa on millin ohuemmat kaulat, vaikka ne ei näytä kyllä kuluneelta.

Puhdistelin ja maalasin tänään öljypohjan mustaksi. Puhdistelen koko moottorin ja maalaan mustalla miranolilla.. Punainen saa väistyä paskaantumasta.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » La Marras 09, 2013 5:45 pm

Eli vanha kampura olis hiottu jo 2 kertaan..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Marras 09, 2013 6:28 pm

Oliskos siinä ollut paksummat laakerit?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Su Marras 10, 2013 7:30 am

Juu, totta kait siinä pitää sillon olla paksummat laakerit jos kampura on hiottu alimittaan.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Marras 11, 2013 9:24 am

Juuh, aina sitä oppii uutta.. Välillä vaikean kaavankin mukaan :)

Kävin ostamassa litran purkin miranolia ja ohuen pensselin, jos sillä saisi tänään jotain sotkettua..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Ma Marras 11, 2013 3:24 pm

Niissä laakereissa yleensä lukee selkäpuollella onko ne STD vai ylikoko..

Vaikuttaa muuten aika paljon ö-paineeseen jos esim. runkoset on 0.25 väljät, ekana menee tietty kk-laakerit sohloks kun ö-paine kulkee runkolinjan läpi kk-laakereille..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Marras 15, 2013 4:42 pm

Jotain uutisia autosta. Moottoria ja osia olen maalaillut pitkin viikkoa, ja kampura laakereineen on paikallaan. Nyt pitäisi odottaa vielä maalin kuivumista jotta pääsee kasaamaan, tuntuu kestävän.. Joutunee vielä kannenkin irrottamaan jotta saa ketjukopan kiinni, eikun ostamaan kansipultteja ja pahvia neljättä kertaa :P
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Marras 16, 2013 8:27 am

Joitakin kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Marras 16, 2013 2:34 pm

Komean näkönen tullee. Toivottavasti saat sen pellaamaan.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » La Marras 16, 2013 3:46 pm

Hyvältä näyttää..
Ite kyl suosin lohkossa muuta kun mustaa, onhan se tietty hyvä kun vuodot ei näy mutta siinä on myös se huono puoli..
Haluun ainakin haluan nähdä jos jotain vuotoja ilmenee..

Onko täs tosiaan venyvät kanspultit? Mä hommaisin kyl jostain pulttikaupasta kovat pultit.
Viimeksi muokannut RST päivämäärä La Marras 16, 2013 3:49 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Marras 16, 2013 4:16 pm

Musta oli miun ratkaisu kun tuossa punaisessa näkyi kaikki paska :)

Kyllä siinä taitaa olla venyvät, en ole alkanut metsästämään kovia kun ei nuo pultit niin kalliita ole.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Marras 17, 2013 8:03 am

Itse suosin alkuperäisiä pultteja nykyään, kun nuita kovia tuli aikansa kaivettua ulos tuon Sierran takanurkasta... Jos se jämähtää kiinni ja katkeaa ni on aivan hirveitä yrittää irrottaa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa