Sivu 12/27

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Marras 17, 2013 8:25 am
Kirjoittaja HEka--
Aivan varmasti.. Mulla menis kansi metallinkeräykseen ja uus tilalle :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Marras 18, 2013 5:15 am
Kirjoittaja Leksa
Kyllä muuten näyttää hyvältä. Toivottavasti alkais ongelmat pikkuhiljaa loppumaan :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Marras 18, 2013 6:30 am
Kirjoittaja HEka--
Tällä hetkellä ei ole ongelmia, ja jos tulee niin jyrätään yli:P maalikin alkoi kuivumaan kun nostin lämmöt reiluun 20 asteeseen.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Marras 25, 2013 3:14 pm
Kirjoittaja HEka--
Sen verran on nyt päästy eteenpäin jotta öljypohja ja jakokoppa ovat nyt paikallaan. Muutaman osan vielä ruuvaan ja sitten siirtelen sen tuonne auton eteen oottamaan nostoa. Pitää vielä konehuoneesta laittaa ensin puhaltimenmoottorin suojamuovit siistimmin ja vaihdekepin ympärykset viimeistellä, kun laskin siitä reikää pari senttiä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Marras 29, 2013 5:56 pm
Kirjoittaja HEka--
Sinnepä se moottori alkoi taas paikalleen luiskahtaa... Melkoista nyhräämistä yksinään laittaminen. Ei tuo pakkanen ja flunssakaan helpota asiaa.

Siitäpä sitten jatkuu kardaanin, pakoputkiston yms. pikkunippeleiden nakertelulla. Jotain pitäisi tehdä myös takaäänenvaimentimelle kun tuntui aika hyvin kolistelevan pohjaan koeajoilla.

Sitten sopii toivoa että koekäynnistys menee nappiin :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Marras 30, 2013 5:56 pm
Kirjoittaja HEka--
Kävin biltemasta ostamassa ripustusrautoja takapöntölle niin jospa niillä saisi sen siististi nippuun :) Harmittaa vähän kun tänään puhalteli tuuli niin oli tuiskunnu talliin lunta ja roskaa puolilleen oven alta..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Joulu 28, 2013 8:24 am
Kirjoittaja HEka--
Nytpä on auto käynnistetty. Pitää tänään säätää sytytystä tarkemmaksi ja käyttää lämpimäksi jonka jälkeen kannen lopullinen kiristys. Kesäkelit, here we come! :)

Edit. Sytytystä fiksailtu. Metallinen kilke on miun mielestä hävinnyt remontin jälkeen, tilalla on uusi hieman puhaltava nakutus :) Epäilen vahvasti että pakoputkistossa on vuoto, ehkä pakosarjan tiiviste tai sitten pakosarjan ja pakoputken välinen tiiviste. Kunhan vähän pakoputki jäähtyy niin pitää vilkaista pulttien kireys.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Joulu 29, 2013 7:22 pm
Kirjoittaja HEka--
Muutamia pieniä ongelmia:

- Tyhjäkäyntiventtiili ilmeisesti vaihtoon kun kierrokset noin 1500rpm kun se on kytkettynä, johto pois niin laskee noin 900rpm tuntumaan.
- Jostain pakosarjan kupeelta vuotaa, ilmeisesti liitos jossa pakosarja muuttuu pakoputkeksi. Ei pääse kiristämään, pitää ottaa pakosarja ja imusarja irti ensin.
- Tekee pienehköä painetta syyläriin.. Normaalia? Ei paina mitään ulos kuitenkaan ja lämmöt ok. Pienen lueskelun jälkeen jäähdytinjärjestelmässä tulee olla pieni paine, mutta olis hyvä saada varmistus :)
- Ääni ihan hirveä, pakoputkesta kuuluu hirveä lotina ja lätinä tyhjäkäynnillä ja kun nostaa kierroksia, paukuttaa palautuessa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 04, 2014 2:30 pm
Kirjoittaja HEka--
Kone käy nyt hyvin, mutta kun meinasin lähteä testiajolle niin eipä saa vaihdetta silmään. Kytkin ei tunnu vapauttavan.. Vaijerissa tuntuu olevan hirveästi löysää vaikka ei pysty enempää kiristämään. Voiko vaijeri löystyä noin paljon? Ennen koneremppaa kytkin kuitenkin toimi hyvin...

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 04, 2014 4:03 pm
Kirjoittaja RST
Onko sama kytkin kun vanhassa setupissa?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 04, 2014 4:52 pm
Kirjoittaja HEka--
Kytkin on sama, ja se on ihan uusi paketti. Kytkinkäpäläkin on samassa kohtaa kuin ennen, eikä ole löysän tuntuinen. Vaijeri vain tuntuu ihmeellisen pitkältä, kun siinä tuntuu olevan 5 senttiä ylimääräistä joka tuntuu aivan käsittämättömältä.. Tilasin jo uuden vaijerin jos multa on vaikka jotain hävinnyt siitä välistä vaikkei kyllä siltä näytä(10, ei paljon kokeilu maksa). Korjausoppaan mukaan vaijeria pitäisi pystyä säätämään yläpäästä muttei tuossa kyllä näytä olevan mitään säätömahdollisuutta.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 04, 2014 5:31 pm
Kirjoittaja RST
Hmm, aika ihme juttu, ei se vaijeri itsestään veny..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Tammi 05, 2014 7:08 am
Kirjoittaja HEka--
Se tuntuu miustakin kyllä hyvin oudolta.. Pitää vähän tutkia tilannetta.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Tammi 05, 2014 1:01 pm
Kirjoittaja HEka--
Nyt toivottavasti on homma ratkaistu. Katkaisin vaijerin ja tein uuden lenkin polkimen päähän :P Tuli ainakin napakka. Sain lyhennettyä kytkinkäpälän ja kotelon välisen mitankin oikeaan määrään (remonttikirjan mukaan 10,9mm). Veikkaan että toi vaijeri oli syksyllä jotenkin väärässä asennossa niin se tuntui napakalta, ehkä se kuori ei ole ollut kunnolla paikallaan. Vaijeri oli ainakin 100% kunnossa kun käytin sen irrallaan suojakotelostaan. Illemmalla sitten pitää kömpiä auton alle katsomaan kytkinkäpälän liikettä kun saan jonkun polkemaan kytkintä, ja jos kaikki näyttää hyvältä niin auto alas ja testilenkki pihamaalla :)

Edit. Ei toiminut, ei saanut puristettua vaijeria tarpeeksi tiukkaan. Nyt pitää odotella uutta vaijeria ja tehdä odotellessa väliholkki joka tavallaan lyhentää vaijeria.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Tammi 06, 2014 10:07 am
Kirjoittaja Leksa
Yllättävästi ne pienetkin jutut vastustaa...

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Tammi 06, 2014 3:34 pm
Kirjoittaja HEka--
Kyllähän ne mutta tekemällä niistä yli pääsee :) Nyt siinä on uusi patentti ja alkaa kytkin liikkumaan. Kiristin tosin vissiinkin liikaa kun painaa kytkin polkimen pohjaan niin kuuluu ilkeä särinä eikä vaihde mene päälle. Sitten kun vähän löysää poljinta niin vaihdekin menee silmään. Pitää löysätä kytkintä kun seuraavan kerran saan autoa ylös :) Käytin jo autoa pihalla, ja ensimmäisen kerran kun jarrua polkaisin niin takapyörä meni aivan lukkoon :P Piti irroitella pyörä ja herkistellä vähän mutta jäykäksi jäi silti. Pitää keväällä vielä käydä takajarrut uudestaan läpi ja laittaa vaseliinia kunnolla jarrukengän ja jarrukilven väliin..

Aloitin vuosi sitten uuden keskikonsolin tekemisen lasikuidusta, ja eilen tein sen vihdoinkin loppuun. Pari kuvaa siitä, ei tosin ole vielä kiinni kun pitää vähän miettiä minkälaisen kiinnityksen keksin sille.
Kuva
Kuva

Tekisi mieli tilata saksasta kaarilevitykset:
http://www.ebay.de/itm/Kotfluegel-Verbreiterungen-4-tlg-GFK-alle-Opel-Kadett-C-13-Zoll-Coupe-Limo-City-/370938066941

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Tammi 06, 2014 5:15 pm
Kirjoittaja Leksa
Konsoli on aivan asiallisen näköinen ja kaarilevikkeet ois härskit. Ei muuta ku tilaukseen ;)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Tammi 06, 2014 6:12 pm
Kirjoittaja HEka--
Tekis mieli tilata :) Mutta vaatisi heti uudet vanteetkin.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Tammi 08, 2014 3:56 pm
Kirjoittaja HEka--
Nyt alkaa olemaan kytkin säädetty ja tuntui toimivan oikein ainakin tallissa :) Nyt alkaa olemaan teknisesti kuosissaan jarruja ja pientä vesiletkuvuotoa lukuunottamatta. Ostin eilen uuden 2,5 tonnin tunkin joka nostaa 45senttiin, helpotti hommaa huomattavasti. Sitä tosin ei enää kantele ympäri tallia kun painaa niin pirusti...

Tursuttelin myös tiivistysaineen tuulilasiin, vielä pitäisi takalasi tiivistää.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 09, 2014 5:56 am
Kirjoittaja Sierramies
Tuohan kuulostaa jo hyältä :)
Kunnon tunkki on tosi hyä varuste. itekki investoin tuossa muutampi vuosi sitten kunnollisen ja olen ollu tyytyväinen. Hieman raskaitahan net toki on.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 4:16 am
Kirjoittaja HEka--
Käytetty lisäilmaluisti paikannettu, jos nyt sais sen tyhjäkäynnin paremmin toimimaan vähän fiksummin. Jos vain on toimiva yksilö :) Olisin halunnut samalta hepulta myös GTE Mantan ratin mutta kuulemma liian painava lähettää... Right.. No, en alkanut siitä vääntämään kun tuon lisäilmaluistin sain halvalla, eikä tuo entinen rattikaan ihan hirveä ole.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 8:48 am
Kirjoittaja Leksa
Hyviä syitä olla lähettämättä :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 1:39 pm
Kirjoittaja HEka--
Tein ostoksia, tällä kertaa tulee Vauxhall Cheveten koelauta. Chevette on Kadetin brittiversio, ja muotoilultaan hieman erilainen.

Linkki vastaavaan: http://www.flickr.com/photos/a-flickr-of-interest/6175415033/

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 16, 2014 4:00 am
Kirjoittaja HEka--
Nyt saattais olla kiikarissa A Mantan taka-akselisto. Se on tuota nykyistä B-Asconan akselia kapeampi, vastaa aika pitkälti Kadetin omaa. Heitin jo YV:tä myyjälle, vastausta odotellessa.. Jos ei ole kallis niin on pakko ostos. Toivottavasti kykenee lähettämään kun olisi aika pitkä matka hakea Kokkolasta :S

Edit. Tais jäädä ostamatta. Myyjä ei vastannut tarjoukseen joten kyselin että eikö riitä. Heti vastasikin että kun on niin paljon ostajia, ilmeisesti nyt sitten venyttää hintaa. Meninkin tarjoamaan 300 siitä, alkaa olemaan kipukynnyksellä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Tammi 17, 2014 1:02 pm
Kirjoittaja HEka--
Uusi kojelauta on saapunut :) Muuten priimakunnossa mutta vasemmalta puuttuu ilmasuulake, pitää patentoida joku tulppa siihen.

Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 4:55 pm
Kirjoittaja HEka--
Nytpä olis kojelauta mittaristoa lukuunottamatta paikallaan. Ilmaröörejä varten piti leikellä dremelillä tilaa auton runkoon mutta muita modifikaatioita ei tarvinnut :)
Kuva
Kuva
Kuva

Tuohon puuttuvan paneelin tilalle mallailin nahalla päälystettyä vanerinpalaa. Ei paha, pitää kevätlämpimillä tehdä parempi versio.
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 4:35 pm
Kirjoittaja RST
Toi chevellen kojelauta näytää vähän samalle kun c asconan vastaava..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 5:25 pm
Kirjoittaja HEka--
On tuossa joo vähän samaa tyyliä :) Paljon karumpi ja suorakulmaisempi vain. Mutta "modernimpi" mitä vanha Kadetin kojelauta :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Tammi 22, 2014 12:26 pm
Kirjoittaja HEka--
Kyllä se A Mantan akseli nyt taitaapi tulla Kadettiin :) Alustavasti kaupat sovittu. Erinomaista, aukaisee aivan uuden mahdollisuuden eri vannemahdollisuuksille kun ei ole niin pirun leveä taka-akseli.

Viime päivinä en ole saanut mitään aikaiseksi, on ollut liian kova pakkanen ja flunssankin heitti juuri kun viikon ehdin toipua poskiontelotulehduksesta.

Tällä hetkellä to do listalla:

- Tulevan taka-akselin tarkastus, puhdistus, maalaus ja asennus
- Takaikkunan tiivistys
- Sisustan viimeiset kasaukset(mittaristo, keskikonsoli)
- Konepellin takaisinasennus
- Pakoputkiston liitosten tiivistys

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 25, 2014 4:30 pm
Kirjoittaja HEka--
Nytpä olis kojelauta ja mittaristo valmiita ajoon, samoten keskikonsoli. Sisältä ei oikeastaan puutu enää kuin potkupaneelit jalkatiloista ja siivous. Noiden lisämittareiden kohtalo on harkinnan alla, jos alkuperäinen lämpömittari toimii niin lisämittari on turha ja kierrosmittari saisi olla vähän isompi, tai sitten pitäisi ostaa mustapohjainen ja modata suoraan mittaristoon vaihdekaavion tilalle.

Kuva
Kuva
Kuva