Kadett C -79

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Maalaanko etuhiekkapellin edelleen mustaksi, vai mennäänkö kokonaan punaisella?

Musta
0
Ei ääniä
Punainen
4
100%
 
Ääniä yhteensä : 4

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » La Tammi 25, 2014 8:45 pm

Konsolista tuli ihan fiksu, mutta perusteellisen siivouksen kadetti tosiaan tarvii :)

Eihän viimeisessä kuvassa vasemmassa reunassa näkyvien teippien alla ole abikoja???
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Tammi 25, 2014 9:55 pm

Kyllähän siellä apikoliitoksia on.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Tammi 26, 2014 3:54 pm

Kolvia, tinaa ja kutistesukkaa kehiin ;)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Tammi 26, 2014 4:08 pm

Pitää kesällä kokeilla. Mie en oo koskaan osannut kolvata edes helppoja liitoksia.. saatikka sitten noin hankalasta paikasta. Yleensä ne miun tinaliitokset on ollut epävarmempia mitä apikot. On tuossa vehkeessä muitakin asioita mitä miun pitää tehdä paremmin, mm. maalipinta.

Mulla on suunnitteilla pihapiirin vanhan asuinrakennuksen muutos tallitiloiksi. Arvelin jotta puran siitä puulattian pois, kaivan hyvän rasvamontun auton alle ja valan betonilattian tilalle, kylkeen sitten nosto-ovi. Sinne saa hyvät valaistukset ja eristeet seinissä jo valmiiksi. Homma ei ole mitenkään valtava, isoin homma taitaa olla tyhjennys kun on vuosien varrella kertynyt kaikenlaista rojua :)
Sittenpähän pystyy kyhäilemään autoa rauhassa talvipakkasillakin...
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä Su Tammi 26, 2014 4:37 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Tammi 27, 2014 3:25 am

Kuulostaa suunnitelmalta. Piru kun ei itellä ole mitään tarkoitukseen sopivaa piharakennusta tontilla josta voisi tehdä kunnon tallin, ropataan siis 25 neliön kopissa :D

Pikkuhiljaa se opeliksista hyvä tulee :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Tammi 27, 2014 6:40 am

Hyvältä näyttää. Tosiaan minäkin suosittelen poistamaan nuo ko. apikoliitokset. Kaupoista saa huomattavasti parempia liittimiä KATSO NÄITÄ

Mikäli sinulla ei ole tarvetta irroittaa johtoja, voi ne kolvata yhteen ja suojata kutistesukalla.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Ma Tammi 27, 2014 1:24 pm

Yks pikku pointti tuohon tinaamiseen.. Jos johdoissa kulkee enämpi virtaa niin kannattaa ihan kunnon liittimet laittaa.. Saattaa tinaus lämmetä ja johtaa arvaamattomiin ongelmiin, varsinkin jos siinä on kutistesukka päällä..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Tammi 27, 2014 1:51 pm

Kiitokset vihjeistä :) Jääpi nuo yritykset kesään jokatapauksessa, kun ei nuo pakkasilla onnistu jos ei meinaa onnistua helteilläkään. Pitänee sijoittaa parempaan kolviinkin ennen pitkää..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Tammi 27, 2014 1:56 pm

[quote="RST"]
Yks pikku pointti tuohon tinaamiseen.. Jos johdoissa kulkee enämpi virtaa niin kannattaa ihan kunnon liittimet laittaa.. Saattaa tinaus lämmetä ja johtaa arvaamattomiin ongelmiin, varsinkin jos siinä on kutistesukka päällä..
[/quote]

Tällainen tilanne tulee kyseeseen, jos on syntynyt oikosulku. Tätä vartenhan on sulake... Muulloin johdon lämpötila nousee tuskin lähellekkään kriittisiä arvoja. Tinaus kestää yli 50 asteen lämmön vielä ilman suurempaa heikentymistä. Toki on käytettävä riittävän vahvuista johtoa ja liitoksen on oltava hyvä. Siinä olet oikeassa, että tinaus ei sovellu joka kohteeseen. Tinaus aiheuttaa myös resistanssin muutoksen, jolloin sitä ei voida soveltaa esim. lambda-johtimien liittämiseen. Sanotaanko, että maalaisjärjellä miettii mitä alkaa juottamaan, niin pärjää hienosti. Käynnistyskaapeleita, startin johtoa yms. paljon virtaa nopeasti ottavissa kohteissa olevia johtoja ei siis kannata juottaa.
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Ma Tammi 27, 2014 2:13 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Helmi 08, 2014 4:53 pm

Nyt ei olisi enää muuta vaille kuin konepellin paikalleen ruuvaamista ja taka-akselin takaisin pulttaamista. A Mantan akselista hieron kauppaa edelleen, myyjä on vähän hitaamman sorttinen mutta on tässä aikaa :) Oli kuulemma saanut pudoteltua sen autosta pois joten ehkä sen ensi viikolla saisi liikkumaan tänne itä-suomen suuntaan.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Helmi 23, 2014 9:11 am

Noniin, nyt on A Mantan akseli pihassa ja kovakuoriselta vaikuttaa :) Puhdistelen ja tutkin akselin tarkemmin, lopuksi heitän maalia suojakerrokseksi ja eikun auton alle.
Mittasin jo että tuo on noin 6cm kapeampi kuin edellinen akseli, tulee tekemään ison eron ^^


Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä Su Helmi 23, 2014 10:10 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Helmi 25, 2014 1:09 pm

Puhdistusta viety eteenpäin, tähän mennessä kulunut 3 tuntia ja vasta tuon verran puhtaana >.<
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Helmi 25, 2014 3:33 pm

Ai että kun tulee hyvä kun saat puhtaaksi ja kunnolla maalia niskaan, thumbs Up!
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Ti Helmi 25, 2014 5:25 pm

Ilmeisesti soodalla puhaltelet?
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Helmi 25, 2014 6:08 pm

En, vaan hiekalla.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Helmi 25, 2014 7:09 pm

Onko sulla semmonen pieni ns. kohdepuhallin joka puhaltaa pienen kumitötterön läpi hiekan?
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Helmi 26, 2014 4:06 am

Ei ole kun mulla on tuo: http://www.ikh.fi/tuotehaku/hiekka#!tid43432

Muuten pätevä vehje mutta mulla ei kompura ihan pysy perässä, vaikka kohtuullisen iso on. Sen takia on hidasta kun joutuu välillä odottamaan :) Ja pitää kyllä happeakin haukata kun on aika pieni koppi missä mie puhallan, pölisee väkisinkin.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Helmi 28, 2014 4:20 am

Eilen sain perämurikan alapuolelta puhtaaksi : Kuva
Tänään saanen lopun ja sitten toinen puoli.. Ilmankosteus aiheutti parina päivänä liikaa tuskaa kun lumi suli nopeasti. Eilen oli jo parempi puhaltaa. Vedenerotin on käytössä mutta siitä huolimatta räkii pisaroita mukaan.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Maalis 06, 2014 4:08 pm

Taka-akselin laitto alkaa olemaan loppusuoralla. Puhdistuksen sain eilen loppuun, nyt se on ruostepohjissa ja seuraavaksi pitäisi ruveta levittelemään miranolia pintaan.. Tähän mennessä hommaan mennyt noin 17-18 tuntia.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Maalis 07, 2014 4:09 am

Siinä nyt alkaa olemaan viimeistä pintaa

Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Maalis 07, 2014 5:31 am

Tullee kyllä kieltämättä hyännäköstä jälkeä.
Alko polttelleen maalata Sierranki alustan osia :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Maalis 07, 2014 8:49 am

siistiä jälkeä
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Maalis 08, 2014 7:10 am

Tämän päivän projektina oli tehdä panhart akselille kiinnitys. Aikaisemmassa akselissa olin vain kiristänyt pultin siitä läpi mutta eihän se pidemmän päälle ollut hyvä.. Piti saada kiinteämpi ratkaisu. Syy koko hommaan on se, että asconassa ja mantassa tappi on eripuolella kuin kadetissa.

Tällainen on alkuperäinen tappi:
Kuva

Tässä on uusi mallattavana:
Kuva

Hitsimällillä kiinni(kuvassa jo ruostepohjamaali):
Kuva

Sovitus:
Kuva

Tällainen käsijarruvaijeriprikka pitäisi löytää..:
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Maalis 09, 2014 8:01 am

Uusi akseli on nyt auton alla, kuskin puolelta jo jarrukin kasattu. Vähän sellaista nikkarointi että saa naitettua käsijarruvaijerin toimivasti kun on aavistuksen erilainen läpivienti sille mutta eiköhän siitä hyvä tule :) Enää toisen puolen jarru, jarruputket, panhart-akseli ja öljyt sisään.. Jotain pikkuviilausta päälle. Ei olis paljon hommaa enää :P Ihan oudolta tuntuu.. Sulais vain nyt nuo tiet niin pääsis katsurin puheille :>
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Maalis 09, 2014 8:45 am

Niin ne hommat vaan edistyy, loppuun aati jatkat samaan malliin niin luulis setääkin konttorilla hymyilyttävän :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Maalis 09, 2014 2:07 pm

Pari kuvaa:

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Maalis 09, 2014 4:15 pm

Isot peukut, hyvältä näyttää yhä edelleen :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Maalis 13, 2014 1:32 pm

Nyt on auto kaikin puolin läjässä. Päätin tosin että ennen kuin vien auton katsastukseen, uusin pakoputkiston täysin kun on niin seula tuo itse tehty versio jo heti ensimmäisestä liitoksesta lähtien. Karmea käyntiääni ja vihellystä ja puhallusta joka puolelta. 300 investointi joten menee pitkälle kevääseen ennen kun kärsii hommata.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Maalis 14, 2014 2:17 pm

Tuoreita kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Maalis 14, 2014 7:36 pm

Aivan siisti vekotin ainaki samsungin näytöltä katsottuna :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa

cron