Sivu 16/27

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2014 5:09 am
Kirjoittaja Sierramies
Eiköhän tuo sen verran puhaltele että riittää :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 2:09 pm
Kirjoittaja HEka--
Ei oikein tunnu onnistuvan sitten millään :) Puhallinhan oli vääränlainen, se puhalsi eteen eikä suinkaan imenyt sisään konehuoneeseen. Mutta ei sillä ollut väliä, oli kuitenkin liian lähellä moottoria ja meni heti rikki hirveän kolinan saattelemana. Tilasin viikko sitten motonetistä ihan uuden, sain sen tänään ja asensin toki heti paikalleen. Piru vie sekin puhaltaa eteenpäin vaikka nimenomaan valitsin että IMEVÄ :D Olkoon PRKL... On tuokin parempi kuin se visko.

Sitten jarrupuolelle. Ei ole huvittanut ajaa senkään takia kun jarrut jumittaa yhä lukkoon noin kahden kilometrin välein. Tilasin aivan uuden jarrupääsylinterin paikallisesta varaosaliikkeestä, asensin viime perjantaina ja olin sillä mielellä että NYT se vihdoin toimii. Aloittelin jarrujen ilmausta, no eihän siinä tapahtunut puolen tunnin polkemisen jälkeen mitään :D Nyt olen viikon ajan rassautunut sen kanssa, ja koetin vielä viimeistä keinoa eli motonetistä tilaamaani paineilmalla toimivaa ilmauslaitetta, ja kyllähän se on nyt niin että etujarrupiireihin ei tule mitään painetta, eli sekin oli sitten susi jo ennen kuin edes käteeni sain. Onneksi on paketti ja kuitti tallessa, eikun takaisin liikkeeseen ja uutta odottamaan.

Taitaa se kesä mennä tässä... >.<

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 2:30 pm
Kirjoittaja Leksa
Kylläpä se perhana osaa vastustaa.. Noh, vaikeuksien kautta voittoon :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Kesä 28, 2014 3:59 am
Kirjoittaja HEka--
Sain töissä hyvän vihjeen.. Laita puhaltimen johdot toisinpäin. Testi, ja toimii! :D Mulla oli johdot väärinpäin eli se heitti puhaltimen pyörimään vikasuuntaan. Oppi taas uutta... Lisäksi ilmasin jäähdytysjärjestelmän paremmin niin eilisen koeajon aikana ei uhannut lämmetä liikaa kertaakaan. Vein eilen jarrupääsylkyn liikkeeseen ja maanantaina saan uuden :) Laitoin väliaikaisesti vanhan takaisin niin sillä voi viikonloppuna vielä jotenkin ajella. Toivottavasti loppuu tuo jarrunesteen kanssa läträäminen...

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2014 11:32 am
Kirjoittaja Sierramies
Meinasin just ehottaa tuota johtojen kääntämistä :)

Toivottavasti saat jarrut kunthoon. Kuulostaa kyllä vastustavan vähän turhanki paljon.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 2:42 am
Kirjoittaja HEka--
Saas nähdä :) Kyllä mie sillä jo eilen hyvän tovin ajelin, vaikka tuo vanha sylinteri tuntuu nyt sitten päästävän läpi ja valilla painuu pedaali pohjaan :D

Nyt kun alkaa nuo murheet olla selätetty, niin voinen vihdoin ruveta miettimään seuraavia.. Eli jonkintyyppistä to do listaa:

- Pyyhkijänvarret pitäisi uusia
- Nyt kun on lämpöongelmat kunnossa, pitänee laittaa termostaatti takaisin(missähän sekin lienee x)
- Takalasin tiiviste pitää uusia(vuotaa)
- Autoon pitäisi maalata hieman paksumpi kerros pintaväriä kauttaaltaan
- Perän ulvonta pitäisi saada kuriin
- Roiskeläpät pitäisi asentaa
- Periaatteessa koko auto pitäisi purkaa ja lähteä tekemään kaikki paremmin :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 5:32 am
Kirjoittaja Leksa
[quote=&quot;HEka--&quot;]
- Periaatteessa koko auto pitäisi purkaa ja lähteä tekemään kaikki paremmin :D
[/quote]

Ei paha rasti :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 10:56 am
Kirjoittaja HEka--
Nytpähän on taas jotain uutta autossa. Uudet pyyhkijänvarret löytyi italiasta ja offroad tyyppiset roiskeläpät, tuli aika härskin näköinen mutta toimii :D

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Heinä 28, 2014 5:22 am
Kirjoittaja Sierramies
Soppii kyllä tyyhliin :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Heinä 28, 2014 9:01 am
Kirjoittaja HEka--
Alkaa omakin silmä tottumaan :) Tänään tuli pieni ongelma eteen, kun meinasin vaihtaa lämpöanturin jos se vaikka olisi viallinen ja näyttäisi liikaa lämpöjä(lämpöongelmat tosiaan jatkuu).
Sepä sitten katkesikin kannastaan ja loppuosa jäi kierteisiin... Tyypillistä :P Pitänee käydä ostamassa katkenneen pultin irroitussarja kun edellinen on hukassa ja koittaa sillä nitkutella irti.
Kuva
Kuva
Mulle ei oikein jää enää muuta mieleen kuin jotta ei se vesi kierrä kunnolla, vaikka on ilmattukin jo monta kertaa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Heinä 28, 2014 2:19 pm
Kirjoittaja Leksa
Tuo on just niin tyypillistä. Jos joku voi mennä pieleen niin sehän myös menee :D Noh ei muuta kuin törinää tötteröön ja kohti uusia vastoinkäymisiä. Pikkuhiljaa hyvä tulee :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Heinä 28, 2014 5:55 pm
Kirjoittaja HEka--
Ei tuo ole kuin hidaste :) En saanut irti sitä pätkää, liian pehmyttä tavaraa.. Onneksi mulla oli varastossa toinen termostaattikotelo, vaihdoin sen jo paikalleen ukkosen laannuttua. Huomiseksi jää tosin letkujen ja muiden härpäkkeiden takaisin asentaminen, pitänee myös ostaa jäähdytinnestettä kun oli päässyt loppumaan.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2014 7:50 am
Kirjoittaja HEka--
Meinaa huumori käydä vähiin, mittailin vähän ohmeja tuosta lämpöanturista ja alkoi näyttää siltä että se näyttää vähän liikaa lämpöä. No kävin sitten ostamassa uuden anturin ja rupesin edellistä kiertämään irti, ja kuinkas ollakkaan kuului *NAPS*.. Ja läps otsalle.

Edit. Nyt on homma taas kasassa ja uusi anturi paikallaan. Silti lämpö nousee, eli ei sitten näytäkään väärin.. Ja se anturi nyt vuotaa kun kierteet meni aika huonoon kuntoon kun kaivoin entisen jämät pois. Laitoin tällä kertaa termostaatinkin paikalleen kokeeksi. Annoin moottorin käydä niin pitkälle mitä se lämpömittari vain näyttää, mentiin jo reippaasti yli punaisen. Silti näytti että termostaatti ei ollut edes auennut vielä, kun alaletku oli ihan kylmä ja jäähdyttimestä kuuma vain yläosa... Outoa minusta, termostaatin kyllä testasin toimivaksi. Huijaakohan tuo mittari sitten :P Kun autogaugen mittarilla katsottunakin lämpö nousee ihan samallalailla.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2014 12:05 pm
Kirjoittaja RST
Hommaa infrapuna lämpömittari ja katot mitä se näyttää syylärin yläpään pintalämmöksi kun mittari on punasella..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2014 2:51 pm
Kirjoittaja HEka--
Itse asiassa totesin jo että mittari näyttää omiaan, kun kävin tunnin ajolenkillä ja annoin sen näyttää mitä näyttää, ei sen suhteen mitään ongelmia. Sen sijaan moottori toimi kyllä tasaisemmin ja siistimmin.

Kotia tullessa avasin konepellin niin ei siinä muuten mitään mutta oli öljyssä koko kuskin puoli :D Näytti vähän siltä jotta olisi päässyt venttiilikopan tiivisteestä fuskaamaan kun kiristelin muutama päivä sitten kannenpulttien jälkikiristyksen. Tilasin jo motonetistä kolme uutta tiivistettä(niitä näkyy menevän, hyvä olla hyllyssä).

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2014 2:33 am
Kirjoittaja Leksa
No voi p*****e :D Kyllä osaa temppuilla.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2014 3:44 am
Kirjoittaja HEka--
Totta, mutta valoa tunnelin päässä kun alkaa tuo jäähdytysjuttu selkiämään :) Jarrutkaan ei ole jumitellut nyt vähään aikaan(toki laahaa vielä kun vähän savu nousee). Varmistin eilen jotta venttiilikopan tiiviste fuskaa kun pesin moottorin ja tuikkasin käyntiin niin sieltähän se ruiskusi kun antoi vähän kierroksia. Samalla pitää vaihtaa rättinivel ohjausakselista, se miun pikakorjauspatentti toimi tähän asti mutta tuo öljy teki sille jotain outoa kun se petti :) Onneksi ostin keväällä saksasta sen uuden nivelen-

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Elo 02, 2014 3:02 am
Kirjoittaja HEka--
Nyt on öljykatastrofi korjattu ja tänään vaihtuu rättinivel :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Elo 11, 2014 3:07 am
Kirjoittaja HEka--
Auto on taas ollut ajossa, ilman suurempia murheita. Eilen oli vähän pojan synttärikemuja ja auto pääsi vähän varastamaan huomiota kun kaikki halusi ajamaan tai kyytiin :D Onneksi ei vielä yksivuotias tajua että nyt menee huomio väärään paikkaan. Serkkutyttökin kävi ajelemassa ja olisi kuulemma pitänyt escorttiin vaihtaa päikseen, sanoin jotta 4000 väliä niin vaihtuu :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Elo 14, 2014 3:28 am
Kirjoittaja HEka--
Ooppelin mittaristoon tuli pieni päivitys, kello :D Seuraavaksi pitää yrittää saada noita lämpö- ja polttoainemittareita näyttämään paremmin. Eri mittaristolla on samat ongelmat joten antureissa on jotain häikkää..

Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Syys 15, 2014 1:55 am
Kirjoittaja HEka--
Ajokausi on Kadetin osalta ohi ja auto on poistettu liikenteestä. Periaatteessa ajokelejä vielä on mutta lomaviikkojen palkattomuuksien ja Passatin isojen huoltojen takia ei ole ollut varaa ajella joten sama sitä on alkaa purkamaan :) Talven aikana yritän joutaa parantelemaan autoa. Ainakin maalipinta ulkoa ja sisältä pitää korjata ja ikkunoiden tiivisteet uusia. Tekniikkaa ei tarvitse juuri säätää, venttiileitä lukuunottamatta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2014 3:40 am
Kirjoittaja HEka--
Muutaman päivän pohdiskelun jälkeen ainakin on seuraavat hommat mielessä talven varalle:

- Auton ulkopintaan uusi maalipinta(väri pysyy samana)
- Pohjan tarkistus ruostetäplien varalta
- Auton sisustan metallipinnat samaan väriin, takakonttia myöten. Uusi katon verhoilu
- Uudet ikkunoiden tiivisteet ja tiiveyden varmistus. Oviin uudet saranatapit
- Sisustan verhoilun lopetus(?)
- Sivupeilit oikeaan paikkaan(eli alemmas oven kylkeen)
- Moottorin venttiilien säätö ja lukitus
- Taka-akselin ulvominen kuntoon(?)
- Satunnaisten kuluneiden osien kunnostus ja tarvittaessa uusintaa

Kysymysmerkillä varustetut kohdat riippuu vähän rahatilanteesta :)
Tähän mennessä auton keula on aika pitkälti purettu. Lokasuojat, ovet, valot yms. on irti ja pitäisi peruuttaa auto toiseen talliin suojaan jotta voin ruveta maalailemaan irto-osia.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 5:51 am
Kirjoittaja HEka--
Lokasuojat on nyt ensimmäisenä maalattu. Jo Ehti joku ötökkäkin kiinnostua.. :) Seuraavana vuorossa ovet, sen jälkeen sitten koko korin kimppuun.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 8:14 am
Kirjoittaja RalliArttu
Mystinen tuo lämpöongelma.. Yläletku siis lämpenee, mutta heti vai vasta kun kone on käynyt sen 15min? Mutuilen vähän Fordin OHC:n pohjalta, eli aluksi pitäisi olla ylävesiletkun kylmä ja kun termari aukeaa alkaa kannesta tulla syyläriin kuumaa vettä ja letkulämpeää. Olikos tässä Opelin koneessa miten tuo lämppärinkennon letkut? Lähteekö imusarjalta letku kennolle ja paluu vesipumppuun? Miten nämä letkut lämpenee?

Yksi vaihtoehto, ehkä vähän kaukaa haettu, onko öljynpaineet varmasti ok, eli mitattu (baareina) kuumalla koneella? Ainakin Fordissa se kannuvalo syttyy vasta kun paine on laskenu miltei nollaan, joten sen varaan ei voi paljoa laskea..

Vai olikos tuo ongelma ratkaistu jo(?), kun pikaisesti lueskelin tämän ketjun :)

Ai niin, hyvää työtä maalauksen kanssa!

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 11:18 am
Kirjoittaja HEka--
Lämpöhomma on jo aika selevä juttu, mittari valehtelee :) Oon ajellut välittämättä siitä ollenkaan, vaikka se on ollut ihan tapissaan. Syytä sille häiriölle en tiedä, kun vaihdoin jo koko mittaristonkin... Ajattelin tässä talvella vielä tehdä sellaisen testin että laitan uuden anturin, ja erillisen lämpömittarin suoraan siihen kiinni ja katson kuin käy.

Öljypaineita en ole mitannut.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 11:27 am
Kirjoittaja RalliArttu
Ok, hyvin todennäköistä että tarvikeanturi ja mittaristo ei puhu ihan samaa kieltä, esim. mulla on tossa toisessa Sierrassa tarvikeanturi (valittu vielä vuosimallin mukaan) ja silti näyttää enemmän kuin todellisuudessa, eli lähinnä suuntaa antavasti.

Niin tässä kun oli ruisku, niin mitenkä toteutit tuon bensansyöttöpuolen? Kun ei näy enää nuo vanhimmat kuvat.. Laitoitko kerääjäsäiliötä väliin vai sellaisen turvatankin jossa lähdöt pohjalla?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 12:38 pm
Kirjoittaja HEka--
Voi se olla.. Miulla on varattuna motonetin anturi seuraavaa kokeilua varten kun entinen oli fixus liikkeestä. Voipi olla samaa tavaraa mutta ainakin paketti on erilainen.

Polttoaine tankki on entinen, josta lähtee korkeapaine bensaletku suodattimelle ja ruiskupumpulle ja siitä suoraa vetoa paineensäätimelle ja niin edespäin. Paluuletku on toteutettu vanhaa bensalinjaa hyödyntäen(paineeton kun on) ja sille tein letkuliitoksen tankkiin. Paluuletku pitää vaihtaa tässä talven mittaan kun ei tuo vanha bensalinja enää kovin vahvalta näytä.

Niinkö on jo asiat hullusti ettei vanhat kuvat näy.. :/ pitää katsoa saisinko asialle tehtyä jotain.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 1:21 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote=&quot;HEka--&quot;]
Niinkö on jo asiat hullusti ettei vanhat kuvat näy.. :/ pitää katsoa saisinko asialle tehtyä jotain.
[/quote]

Osa vanhojen kuvien näkymättömyydestä johtuu ainakin sivustolla jokunen aika sitten sattuneesta fatal errorista jonka seurauksena koko roska kaatui. Jostain syystä on nyt osaan viesteistä lisännyt linkkien eteen ylimääräisen http://:n.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 2:28 pm
Kirjoittaja HEka--
Voi rähmä, olisinpa huomannut aikaisemmin.. Kävin koko ketjun läpi ja virittelin noita kuvia uudelle serverille :D Aikaa meni mutta tulipahan tehtyä ja nyt näkyy ainakin suurin osa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 4:59 pm
Kirjoittaja Leksa
Ei kannata hätiköidä ;D noh. Pääasia että näkyy :)