Sivu 17/26

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Syys 25, 2014 2:55 am
Kirjoittaja HEka--
Nyt saa porukka päättää etuhiekkapellin kohtalon äänestyksellä, mustaa vai punaista? :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Syys 25, 2014 9:15 am
Kirjoittaja RalliArttu
Mä sanoisin että punaisella muun korin väriin niin olisi täydellinen old school- lookki 8)

E: Vielä tuli sellainen mieleen että.. en tiedä menisikö jo liikaa 80-luvulle jos laittaisit takuluukun päälle jonkun mustan kumispoilerin?
E2:Muokkasin vähän, asia virhe lipsahti ;D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Syys 25, 2014 12:41 pm
Kirjoittaja HEka--
En mie oikein siitä kumilirpakkeesta välitä, ei istu tuohon korimalliin :) Coupessa se voisi toimiakin..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Syys 25, 2014 6:23 pm
Kirjoittaja RST
Ehdottomasti punainen :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Syys 26, 2014 4:32 am
Kirjoittaja Leksa
Punainen  on pop!

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Syys 26, 2014 7:00 am
Kirjoittaja Sierramies
Punanen!

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 02, 2014 12:14 pm
Kirjoittaja HEka--
Punaiseksi se siis tuleepi :) Eipähän tarvitse ostaa mustaa maalia lojumaan.

Aikä vähän edistystä lokasuojien jälkeen. Kuskin oven peilinreiät on nyt paikattu.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten vielä sama homma toiselle puolelle ja pinnat maaliin.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 02, 2014 12:59 pm
Kirjoittaja Leksa
Hyvältä näyttää niinkuin tähänkin asti. Mites sulla tulee peilit tämän jälkeen?  :o

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 02, 2014 1:24 pm
Kirjoittaja HEka--
Ne siirtyy vähän alemmaksi kylkeen :) Aikaisemmin kun laitoin liian ylös kun halusin välttämättä saada entisiin ruuvinreikiin punottua, jäivät ikkunoihin kiinni.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Loka 08, 2014 7:06 am
Kirjoittaja RalliArttu
Looking good 8) Ymmärsin että tekniikkaa on kaiketi aikomus piristää, millaista nokka-akselia olet kaavaillut vakio-ruiskun kaveriksi? Ainakin Fordissa jossa samainen L-jettiin pohjaava ruutta, ei voi päästöjen puolesta kovin jyrkkää laittaa, kun tuo massamittari sekoaa jos liian suuri overlap, eli miedot asteet mutta enemmän nostoa on ollut hyvä resepti. Mitä olen ymmärätänyt niin tämän aikakauden Opelien moottorit/kannet on ilmeisesti aika viritys ystävällisiä vapari käytössä...?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 09, 2014 2:58 am
Kirjoittaja HEka--
Nyt mie olen varmaan ilmaissut itseäni väärin, kun ei ole tarkoitus virittää moottoria :) Sen sijaan viimeistä hienosäätöä on toimivuuden suhteen, kuten venttiileiden kanssa jotka eivät tahdo pysyä säädöissään.

Jos virittämään jostain syystä päätyisin niin varmasti kaikkein helpoin tapa olisi vaihtaa tekniikkaakin vähän tuoreempaan. Jos olisi pätäkkää niin Opelin C20XE olisi haave, mutta siinä on jo liikaa tehoa suhteessa painoon(muistaakseni vajaa 140hv mitä tuohon voi maksimissaan laittaa). Silti tiedän, että suomessa liikkuu kadetteja tuolla koneella, en vain tiedä kuinka se on saatu katsastuksesta läpi..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 09, 2014 9:50 am
Kirjoittaja Zigu
[quote="HEka--"]
Opelin C20XE -->  Silti tiedän, että suomessa liikkuu kadetteja tuolla koneella, en vain tiedä kuinka se on saatu katsastuksesta läpi..
[/quote]

Kaverillani oli aikoinaan GSI Kadetti, jossa mielestäni oli juuri tuo kone. Kone oli luonnollisesti asennettu jo tehtaalla autoon ja se oli vakio tehoiltaan 150HV:nen. Suomessahan voi asentaa samankaltaisen moottorin autoon, kuin malliin on ollut saatavilla.
Perjaatteessa myös Sierraan voisi asentaa V8 koneen, koska XR 8:ssa on 5 litrainen V8 kone :)
Käytännöstä en sitten tiedä onnistuuko moinen...

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 09, 2014 10:07 am
Kirjoittaja HEka--
Siinä on ollut kyseessä E-Kadett, jota tosiaan on tullut 16-venttiilisenä :) Mutta puhutaan 10 vuotta tuoreemmasta autosta.. Tehoraja tuntuu olevan tuossa omassa autossa 138,72hv, perustuen OCF foorumin tietoihin.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 09, 2014 10:52 am
Kirjoittaja Zigu
Sinunhan täytyy verrata oman mallin vastaaviin moottoreihin. Eli toisin sanoen C Kadetin. Sieltä kun katsot tehokkaiman version ja lisäät 20% tehoon, jonka saa ilman muutoksia tehdä. Siitä pitäisi saada lukema, minkä mukaisen koneen saat autoon asentaa. Koneen valmistajalla ei tietääkseni ole väliä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 09, 2014 10:58 am
Kirjoittaja Zigu
Tällaisen moottorin löysin C-Kadetista:

2.0 - rivi-4 CIH, 115 hv (GT/E) --> siihen 20% lisää --> 138 hv  ;D


Tällöin voisit asentaa autoon esim. Sierran 2.0 DOHC koneen vink vink  ::)  :))

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 09, 2014 6:22 pm
Kirjoittaja RST
Omavalmiste moottorina sen pystyy C malliin laittamaan, eli vaatinee ns. 8 venasen lohkon ja 16v kannen sekä jonkun aftermarket ruiskun, sit vaan penkkilappu missä tehot sen 138hp..

Zigu, XR8 ei ole euroopan Ford malli, ennen sai poikkeusluvalla 5l V8:n Sierraan mutta nykyään aika vaikeeta, teho ja tilavuus rajojen puitteessa saa vieläkin laittaaa Roverin 3.5l V8:n.. Siihen saa jenkkilästa aika jännää palikkaa :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Loka 09, 2014 7:37 pm
Kirjoittaja Sierramies
Työkaveri mietti joskus laittavansa Granadaan BOB:n tai BOA:n.
Ajatus meni suunnilheen siten että "kuristaa " sitä turbolla, jolloin solis muuttunu myös ilmeisesti omavalmisteeksi.
Joo häätyy tosiaan olla vartailukohteena sama mallisarja ja ylheensä nuot muitten maanosian vehkeet laskethaan eri sarjoiksi. Ja Cossuhan ei sitten käy myöskään normi-Sierran verrokiksi tietääkseni...

Tämä meni kyllä nyt ehkä vähän OT.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Loka 10, 2014 2:23 am
Kirjoittaja HEka--
Tuo Cih 2.0E on jo 5hv vaille mallisarjan tehokkain, eli 110hv. Miulle riittää se :) Toki saisin ilmaiseksi isäukon b vectrasta reilu 200tkm ajetun x20xev(136hv) moottorin, ja se olisi vielä suhteellisen simppeli sujauttaa pellin alle kun briteistä saa ostettua suoraan C-kadetille tehdyt moottorikannakkeet. Mutta ei oikein nappaile ruveta enää parinkymmenen hepan takia virittelemään :) Meinaa jo nyt tulla harmaita hiuksia siitä että miten mie talven aikana ehdin tekemään yksin kaikki mitä oon suunnitellut.

Edit. Ebay:ta selatessa löysin upouudet mutterit venttiileihin, niillä pitäisi pysyä säädöt kohdallaan.. :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2014 3:09 am
Kirjoittaja HEka--
Aika hidasta on ollut homma, mutta auto on ollut nyt kotvan tallissa. Ovia en saanut maalattua. kun maalien saapumisessa kesti pitkään. Kiire painoi päälle ja kurvasin autolla talliin jotta saan edes jotain tehtyä. Sittenpä ne maalitkin tuli.. :) Noh, ehtii ne keväälläkin maalata.
Itse auto on nyt sisäpuolelta purettu, puhdistettu ja näkyviin jäävät peltiosat pohjamaalattu. Takakonttikin on putsattu joten sinnekin saadaan ihan oikeasti maalia tällä kertaa.. Tosin sinne vetelen pensselillä kun ei viitsi ruveta hifistelemään tavaratilaa ja aikakin on kortilla.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2014 11:09 am
Kirjoittaja Leksa
Tätä voi jo hyvällä omalla tunnolla sanoa kunnon projektiksi! Niin kuin aina, pikkuhiljaa se kadetti jalostuu ja parempaan suuntaan mennään koko ajan :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Marras 23, 2014 9:19 am
Kirjoittaja HEka--
Kiitokset vain :)

Kontissa on nyt väriä. Melkein litra meni pensselillä vedeltynä, mutta onpahan ainakin paksu kerros..
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2014 5:31 am
Kirjoittaja Sierramies
Hyältä näyttää!

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2014 6:30 am
Kirjoittaja Zigu
Millaista maalia käytit maalaamisessa? Tuliko erillistä pohjamaalia?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2014 5:57 pm
Kirjoittaja HEka--
Käytin samaa ruiskumaalia mitä olen käyttänyt tuon auton kanssa, joten sävykin on sama. Tuli toki myös ruostepohjamaalit alle, pitäisi kyllä tovin kestää :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Marras 26, 2014 6:05 pm
Kirjoittaja HEka--
Nyt on loputkin näkyviin jäävät sisäpinnat maalattu, ruiskulla tällä kertaa. Alla kuvia, tosin salamavalo teki hallaa värisävyille..
Ei tullut priimaa, jälleen kerran kiireen takia. Emäntä ja poika odottelivat tallin ulkopuolella että isi saa hommat tehtyä..

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 01, 2015 3:55 pm
Kirjoittaja HEka--
Vihdoin on nyt sitten väriä pinnassa muuallakin. Jälki ei ole edelleenkään priimaa mutta ensisilmäyksellä ainakin tasaisempi sävy kuin ennen(ei tummia läiskiä).

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 01, 2015 10:30 pm
Kirjoittaja Sierramies
Hyvältähän tuo näyttää. Pääsispä itekki jo tuohon vaiheesseen.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 03, 2015 10:41 am
Kirjoittaja HEka--
Etköhän sie ennen pitkää pääse :)

Lisää maalauksia:

Kuva
Kuva

Nytpä pääseekin sitten kuorimaan suojauksia pois ja kasaamaan autoa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 03, 2015 1:13 pm
Kirjoittaja Leksa
Ai että, äkkiä kasaan! Hyvältä näyttää :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Tammi 06, 2015 10:42 am
Kirjoittaja HEka--
Elä hoputa :P Aikaa kyllä on.. Nyt pitäisi kerätä rahaa ja hankkia tarvikkeita. Nyt vain Passatti on syönyt vähän liikaa rahaa ja syö vielä lisää kun 15tkm päästä pitäisi tehdä jakohihnan vaihto.

Ainakin ostoslistalla on:

- Parempi lattiaverhoilu, ovien sisäkahvojen taustat ja muutamat muovilärpät penkkien kiskoihin(hieron kauppoja noista) ~40
- Uusi kattoverhoilu ~100
- Mahdollisesti taka-akselin laakerointi (eli laakerit saksasta) ~350 - 500 ja asennukset ?
- Takaikkunoiden tiivisteet ~200

pari uutta kuvaa
Kuva
Kuva
Kuva