Kadett C -79

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Maalaanko etuhiekkapellin edelleen mustaksi, vai mennäänkö kokonaan punaisella?

Musta
0
Ei ääniä
Punainen
4
100%
 
Ääniä yhteensä : 4

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Tammi 06, 2015 3:16 pm

Yhä edelleen näyttää mun silmään pirun hyvältä. Odottelen siis valmistumista ja KUNNON kuvia kuin joulua pikkupoikana :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Tammi 06, 2015 4:55 pm

Sie oot sitten innostuneempi kuin mie itse :D
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Tammi 07, 2015 5:21 am

Komea on!
Kannattaa kyllä tosiaanki tehä mahollisimman paljon kerrala valhmiiksi ennen kassausta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Zigu » To Tammi 08, 2015 7:33 am

Hyvältä näyttää. Punainen on kyllä hieno väri, kun se on uusi/kunnossa. Paljon sinulla on tuolla tallissa lämpöä, kun työskentelet ja millä lämmität tilaa?
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Tammi 09, 2015 5:34 pm

En ole mittaillut lämpötiloja mutta kyllä se äkkiä t-paitalämpöiseksi lämpenee kun 29kw hallilämmitin pöhisee.. Tulee kuumakin :)
Pikkupakkasilla myös pysyy lämmittämättä plussan puolella pitkän aikaa.

Tuossa on vastaavanlainen, itsellä on vanhempi niin muotoilultaan vähän erilainen.
http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=59/641
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Tammi 13, 2015 2:01 pm

Eilen oli muuten merkkipäivä, 5 vuotta siitä kun kadetti tuli pihaan  :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 15, 2015 5:22 am

:)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Tammi 22, 2015 12:41 pm

Laittelen tälle kesää vähän originaalimpaa varustetta. Alkuperäinen kojelauta tulee ja kromipuskurit. Etupuskuri oli vähän likainen..

Kuva
Kuva

Sain laitettua tankin paikalleen ja polttoainelinjat nippuun ja käytin tänään autoa. Lämpömittari heittää tappiin edelleen, vaikka asensin uuden anturin ja varmistin vielä että siinä on arvot kohdallaan. Vanha anturi näytti ohmit ihan pieleen, mutta heti auton mittariin kytkettyä näyttää myös uusi anturi.. Jokin tuossa auton mittarissa mättää että se rikkoo anturin, voiko olla mahdollista? :S
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » To Tammi 22, 2015 2:44 pm

Mulle tulee Tanariin kans taakse kromipuskuri :D
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Tammi 31, 2015 6:04 am

Joo'o, kromia jokapaikkaan :P

Nyt on penkkien verhoilu(jonka aloitin ehkä 2 vuotta sitten?) saatettu päätökseen. En ole ihan tyytyväinen lopputulokseen mutta on ne nyt paremmat kuin ne yleismalliset rievut :) Kuvia laitan sitten kun ovat paikallaan. Ennen sitä pitää ostaa ja laittaa kattoverhoilu, hankala laittaa jos on jakkarat tiellä.

Mittaristo kävi sähköhuollossa, se jännitteentasaaja on oikosulussa. Ei osannut korjata. Löysin netistä aika selkeät ohjeet jolla saan tehtyä 5v jännitteentasaajan :) Tai itse asiassa sellaisen pikkunippelin voi ostaa ihan suoraan mutta se kuulemma kuumenee niin paljon että pitää tehdä jäähdytys ja kytkeä kondensaattori väliin. Sillä pitäisi ruveta taas mittareiden pelaamaan :) Tilasin siis tasaajan, kondensaattorin ja jäähdytysrivan. Alle 5 meni osiin, ja löysin saksasta myynti-ilmoituksen jossa myydään valmiita 53 eurolla :D Siinä on jo katetta hinnassa..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Helmi 06, 2015 3:30 pm

Pientä puuhastelua.

Mittariston ongelmat korjattu omatekoisella jännitteensäätimellä :)
Kuva

Hienosti toimii, nyt mittari näyttää noin 90 asteen lämpötilaa ja anturi pysyi ehjänä!
Kuva

Ostin myös uuden autogaugen kierroslukumittarin, ja purin samantien kuoret pois.
Kuva

Kierrosmittari löysi paikkansa mittaristosta :) Saattaa olla kirkkaampi kuin muut mittarit, tässä tapauksessa pitää tehdä tuohonkin jännitteenalennus..
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Pe Helmi 06, 2015 4:59 pm

Hyvin istuu kellon paikalle..
Monesti noissa mittareissa on valmiina piuha mistä saa taustavalon himmenemään kun valot pistää päälle, merkattu Dimm tai Dimmer tekstillä.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Helmi 06, 2015 5:12 pm

Niinpäs muuten onkin, kiitos vinkistä :) Olevinaan katselin kytkentäohjeet mutta en tuota sitten tajunnut ollenkaan.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Helmi 07, 2015 6:20 am

Käytin mittaristoa paikallaan. Kaikki näyttää toimivan muuten mutta mittarin taustavalo ei kyllä himmene, oli sitten se johto paikallaan tahi ei. Toinen ongelma on sitten että vaikka auton kierrokset on tasaiset niin mittari heittelehtii ja nykii kierrosten noustessa. Pitää tarkastella vielä maadoitusta, epäilen että siinä voi olla jotain ongelmaa.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Helmi 07, 2015 10:15 am

https://www.youtube.com/watch?v=-6j3glUtecY

Tuossa videossa on aivan sama ongelma, pitänee hankkia 10k vastus ja kokeilla mitä se tekee.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » La Helmi 07, 2015 5:32 pm

Siihen dimm johtoon pitää kytkeä +12v esim. Valokytkimeltä tai mittarinvalojen johdosta.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Helmi 08, 2015 4:53 am

Joo, se oli olevinaan kytkettynä mutta olin kytkenyt huonosti ja ei saanut kontaktia. Nyt se on kiinni, mutta ei se himmene läheskään tarpeeksi, ja kun himmenee niin jää väpättämään ärsyttävästi. Ajattelin vaihtaa alkuperäisten mittarin lasikantapolttimoiden tilalle ledit jos se vaikka vähän tasaisi tilannetta..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Helmi 09, 2015 3:30 pm

Ei tuo vastus auttanut yhtään. Huomasin samalla että tuo mittari näyttää muutenkin väärin, kierrokset sen mukaan nousee kevyesti yli 7-8 tonnin, vaikka maksimi pitäisi olla moottorille noin 6000rpm. Taitaa joutua myöntämään että oli hukkarahaa ja vaihtamaan entisen valkeapohjaisen mittarin tilalle :(
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Helmi 09, 2015 4:51 pm

[quote="HEka--"]
Ei tuo vastus auttanut yhtään. Huomasin samalla että tuo mittari näyttää muutenkin väärin, kierrokset sen mukaan nousee kevyesti yli 7-8 tonnin, vaikka maksimi pitäisi olla moottorille noin 6000rpm. Taitaa joutua myöntämään että oli hukkarahaa ja vaihtamaan entisen valkeapohjaisen mittarin tilalle :(
[/quote]

Itsellä myös samankaltainen Autogaugen mittari, ja toimivuus on vähän niin ja näin... Kierroksia näytti 4-syl-asennossa koko ajan liikaa, mutta se korjaantui kun vaihtoi 8-syl-asentoon, sen napin rundikellon takaa, oot varmaan jo kokeillu...? Toinen ongelma tuon mittarin kanssa on ettei se reagoi tarpeeksi nopeasti, esim. kun kiihdytin rajoittajaan viisari oli vasta 5000 kohdalla ja alkoi pudota 4500:aan, vaikka rajoittaja 6000:ssa.
Viimeksi muokannut RalliArttu päivämäärä Ma Helmi 09, 2015 4:52 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 392
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Helmi 09, 2015 5:40 pm

En ole kokeillut vielä, se olikin oikeastaan vielä viimeisenä oljenkortena mielessä :) Pitää huomenna tehdä testi. Tuo pieni nyplääminen tyhjäkäyntikierroksilla nyt ei niin paljon haittaisi, kun vain kutakuinkin oikein näyttäisi.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Helmi 10, 2015 3:39 pm

Kyllä se siinä 8-sylinterisen kohdalla tosissaan toimii paljon paremmin. Huomasin myös vähän samaa vaivaa kuin RalliArtulla eli on vähän hitaanlainen..
Nyt se näytti korvakuulolla noin 500rpm liian vähän niin käänsin vain viisaria sormella ylöspäin :P Pitää kyllä biltemasta ostaa yleismittari jossa on kierroslukutesteri niin näen mitä kierroksia se moottori todellisuudessa käy kun en yhtään luota tuohon mittariin(tai omaan korvaan).

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Digitaalinen-yleismittari-auton-15292/

Toinen vaihtoehto olisi ostaa tuollainen bilteman mittari, jotenkin on sellainen kutina että saattaisi vanhassa autossa toimia jopa paremmin.. Lisäksi tuokin kävisi kadetin mittaristoon hyvin.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Auton-mittauslaitteet/Kierroslukumittari-32241/
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä Ti Helmi 10, 2015 3:42 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Helmi 10, 2015 7:46 pm

Huhujen mukaan nykyään Bilteman myymissä rundikelloissa sama ongelma, ettei pysy mukana neula.. Piti ihan itsekin tonkia asiaa, ja webin syövereistä löytyi keskustelua aiheesta, jossa mainittiin että Equus-merkkisissä ei tätä ongelmaa olisi, noita Equus-mittareita en ole ainakaan täälläpäin nähnyt varaosaliikkeissä, mutta näköjään joku niitä tänäpäivänäkin myy -> http://www.autovarustevaasa.fi/KIERROSL ... /pC460543/
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 392
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Helmi 11, 2015 5:37 pm

Siulla on paremmat hakutaidot kuin miulla :D

Pitää muistaa tuo Equus merkki, ainakin ulkomailta niitä taitaa saada helpommin. Saapi nyt toistaiseksi välttää tuo mikä nyt on, meinaa rahat loppua :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Helmi 13, 2015 3:34 pm

Nytpähän on testattu bilteman mittarilla kierroksia ja kyllähän se mittari näyttää ainakin lähelle oikein. Tuntuu vain vaihtelevan välillä se tarkkuus, saa välttää nyt ainakin jonkun aikaa tuommoisenaan.

Huomasin tuossa sellaisen yllätyksen jotta öljykorkkiin on kertynyt valkoista möhnää joka ei kyllä kieli hyviä uutisia.. Ihan toimivana ajosta kuitenkin jätin auton talviseisontaan, voisiko olla vain kondenssivettä kyseessä? Öljyt nyt on jokatapauksessa menossa vaihtoon keväällä.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RST » Pe Helmi 13, 2015 4:02 pm

Vaihtelevat kelit ja koneen huohotus saattaa aiheuttaa tuon moskan kertymisen korkkiin. Jos öljyssä ei näy merkkejä jäähdytysnesteestä eikä nestettä häviä niin ei aiheuta ongelmia.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Helmi 15, 2015 5:07 pm

Joo, toisinaan öljypohjaan päätynyt kondensivesi saattaa aiheuttaa tuota majoneesia korkkiin (joka sitten näyttää samalta kuin olisi kansivikainen). Se on yksi syy miksi siellä on huohotussysteemit :D  Jos öljy ei ole maitokahvin väristä eikä tee painetta/kuplia paisariin (korkki auki ja kone käynnissä), niin ei pitäisi olla ongelmaa kannessa/kannentiivisteessä.
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 392
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Maalis 22, 2015 3:44 am

Täällä homma on edennyt niin, että oikeastaan enää puuttuu autosta lasit, lokasuojat, ovet, takakontti ja taka-akseli. Lisäksi toki pikkunippeliä..
Lasit pyrin asentelemaan heti kun vain saan siihen hommaan kaverin, ei se oikein yksin tahdo onnistua. Voi se kaverin saaminen vain olla haasteellisempaa kuin itse lasien asennus :D Ellen taas käytä lasiliikkeen ukkoja..

Pari kuvaa(kuvista poiketen molemmat etupenkit on kyllä kiinni)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuluneen viikon aikana sitten purettiin tallista uuni pois. Vähän lähti pölyä :D Mutta tuli myös tilaa..

Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Huhti 04, 2015 2:53 am

Uunin purku hoidettu alta pois, ja pääsin maalaamaan autosta loputkin osat eli ovet ja pienet peltiläpykät takimmaisista pilareista(tällä kertaa nekin korin väriin eikä mustaksi).
Enää ei ole jäljellä kuin kasausta. Toki taka-akseli puuttuu yhä, ja ikkunantiivisteitä en taida edes raskia ostaa tälle kesää joten yritän vielä liimata vanhat.

Kuvat kertokoon loput:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut HEka-- päivämäärä La Huhti 04, 2015 2:55 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Huhti 07, 2015 5:06 am

Kyllä! Nyt näyttää maalipinta hyvältä :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Huhti 07, 2015 5:19 am

Hyältä näyttää! Mielenkiinnola ootan että saat tämän taas kassaan. Tullee nimittäin varmasti hieno peli.
Pääsispä itekki maalaihleen jo :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa