Sivu 18/27

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Tammi 06, 2015 3:16 pm
Kirjoittaja Leksa
Yhä edelleen näyttää mun silmään pirun hyvältä. Odottelen siis valmistumista ja KUNNON kuvia kuin joulua pikkupoikana :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Tammi 06, 2015 4:55 pm
Kirjoittaja HEka--
Sie oot sitten innostuneempi kuin mie itse :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Tammi 07, 2015 5:21 am
Kirjoittaja Sierramies
Komea on!
Kannattaa kyllä tosiaanki tehä mahollisimman paljon kerrala valhmiiksi ennen kassausta.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 7:33 am
Kirjoittaja Zigu
Hyvältä näyttää. Punainen on kyllä hieno väri, kun se on uusi/kunnossa. Paljon sinulla on tuolla tallissa lämpöä, kun työskentelet ja millä lämmität tilaa?

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Tammi 09, 2015 5:34 pm
Kirjoittaja HEka--
En ole mittaillut lämpötiloja mutta kyllä se äkkiä t-paitalämpöiseksi lämpenee kun 29kw hallilämmitin pöhisee.. Tulee kuumakin :)
Pikkupakkasilla myös pysyy lämmittämättä plussan puolella pitkän aikaa.

Tuossa on vastaavanlainen, itsellä on vanhempi niin muotoilultaan vähän erilainen.
http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=59/641

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 2:01 pm
Kirjoittaja HEka--
Eilen oli muuten merkkipäivä, 5 vuotta siitä kun kadetti tuli pihaan  :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 15, 2015 5:22 am
Kirjoittaja Sierramies
:)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 22, 2015 12:41 pm
Kirjoittaja HEka--
Laittelen tälle kesää vähän originaalimpaa varustetta. Alkuperäinen kojelauta tulee ja kromipuskurit. Etupuskuri oli vähän likainen..

Kuva
Kuva

Sain laitettua tankin paikalleen ja polttoainelinjat nippuun ja käytin tänään autoa. Lämpömittari heittää tappiin edelleen, vaikka asensin uuden anturin ja varmistin vielä että siinä on arvot kohdallaan. Vanha anturi näytti ohmit ihan pieleen, mutta heti auton mittariin kytkettyä näyttää myös uusi anturi.. Jokin tuossa auton mittarissa mättää että se rikkoo anturin, voiko olla mahdollista? :S

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: To Tammi 22, 2015 2:44 pm
Kirjoittaja RST
Mulle tulee Tanariin kans taakse kromipuskuri :D

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Tammi 31, 2015 6:04 am
Kirjoittaja HEka--
Joo'o, kromia jokapaikkaan :P

Nyt on penkkien verhoilu(jonka aloitin ehkä 2 vuotta sitten?) saatettu päätökseen. En ole ihan tyytyväinen lopputulokseen mutta on ne nyt paremmat kuin ne yleismalliset rievut :) Kuvia laitan sitten kun ovat paikallaan. Ennen sitä pitää ostaa ja laittaa kattoverhoilu, hankala laittaa jos on jakkarat tiellä.

Mittaristo kävi sähköhuollossa, se jännitteentasaaja on oikosulussa. Ei osannut korjata. Löysin netistä aika selkeät ohjeet jolla saan tehtyä 5v jännitteentasaajan :) Tai itse asiassa sellaisen pikkunippelin voi ostaa ihan suoraan mutta se kuulemma kuumenee niin paljon että pitää tehdä jäähdytys ja kytkeä kondensaattori väliin. Sillä pitäisi ruveta taas mittareiden pelaamaan :) Tilasin siis tasaajan, kondensaattorin ja jäähdytysrivan. Alle 5 meni osiin, ja löysin saksasta myynti-ilmoituksen jossa myydään valmiita 53 eurolla :D Siinä on jo katetta hinnassa..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Helmi 06, 2015 3:30 pm
Kirjoittaja HEka--
Pientä puuhastelua.

Mittariston ongelmat korjattu omatekoisella jännitteensäätimellä :)
Kuva

Hienosti toimii, nyt mittari näyttää noin 90 asteen lämpötilaa ja anturi pysyi ehjänä!
Kuva

Ostin myös uuden autogaugen kierroslukumittarin, ja purin samantien kuoret pois.
Kuva

Kierrosmittari löysi paikkansa mittaristosta :) Saattaa olla kirkkaampi kuin muut mittarit, tässä tapauksessa pitää tehdä tuohonkin jännitteenalennus..
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Helmi 06, 2015 4:59 pm
Kirjoittaja RST
Hyvin istuu kellon paikalle..
Monesti noissa mittareissa on valmiina piuha mistä saa taustavalon himmenemään kun valot pistää päälle, merkattu Dimm tai Dimmer tekstillä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Helmi 06, 2015 5:12 pm
Kirjoittaja HEka--
Niinpäs muuten onkin, kiitos vinkistä :) Olevinaan katselin kytkentäohjeet mutta en tuota sitten tajunnut ollenkaan.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Helmi 07, 2015 6:20 am
Kirjoittaja HEka--
Käytin mittaristoa paikallaan. Kaikki näyttää toimivan muuten mutta mittarin taustavalo ei kyllä himmene, oli sitten se johto paikallaan tahi ei. Toinen ongelma on sitten että vaikka auton kierrokset on tasaiset niin mittari heittelehtii ja nykii kierrosten noustessa. Pitää tarkastella vielä maadoitusta, epäilen että siinä voi olla jotain ongelmaa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Helmi 07, 2015 10:15 am
Kirjoittaja HEka--
https://www.youtube.com/watch?v=-6j3glUtecY

Tuossa videossa on aivan sama ongelma, pitänee hankkia 10k vastus ja kokeilla mitä se tekee.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Helmi 07, 2015 5:32 pm
Kirjoittaja RST
Siihen dimm johtoon pitää kytkeä +12v esim. Valokytkimeltä tai mittarinvalojen johdosta.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Helmi 08, 2015 4:53 am
Kirjoittaja HEka--
Joo, se oli olevinaan kytkettynä mutta olin kytkenyt huonosti ja ei saanut kontaktia. Nyt se on kiinni, mutta ei se himmene läheskään tarpeeksi, ja kun himmenee niin jää väpättämään ärsyttävästi. Ajattelin vaihtaa alkuperäisten mittarin lasikantapolttimoiden tilalle ledit jos se vaikka vähän tasaisi tilannetta..

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Helmi 09, 2015 3:30 pm
Kirjoittaja HEka--
Ei tuo vastus auttanut yhtään. Huomasin samalla että tuo mittari näyttää muutenkin väärin, kierrokset sen mukaan nousee kevyesti yli 7-8 tonnin, vaikka maksimi pitäisi olla moottorille noin 6000rpm. Taitaa joutua myöntämään että oli hukkarahaa ja vaihtamaan entisen valkeapohjaisen mittarin tilalle :(

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Helmi 09, 2015 4:51 pm
Kirjoittaja RalliArttu
[quote="HEka--"]
Ei tuo vastus auttanut yhtään. Huomasin samalla että tuo mittari näyttää muutenkin väärin, kierrokset sen mukaan nousee kevyesti yli 7-8 tonnin, vaikka maksimi pitäisi olla moottorille noin 6000rpm. Taitaa joutua myöntämään että oli hukkarahaa ja vaihtamaan entisen valkeapohjaisen mittarin tilalle :(
[/quote]

Itsellä myös samankaltainen Autogaugen mittari, ja toimivuus on vähän niin ja näin... Kierroksia näytti 4-syl-asennossa koko ajan liikaa, mutta se korjaantui kun vaihtoi 8-syl-asentoon, sen napin rundikellon takaa, oot varmaan jo kokeillu...? Toinen ongelma tuon mittarin kanssa on ettei se reagoi tarpeeksi nopeasti, esim. kun kiihdytin rajoittajaan viisari oli vasta 5000 kohdalla ja alkoi pudota 4500:aan, vaikka rajoittaja 6000:ssa.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ma Helmi 09, 2015 5:40 pm
Kirjoittaja HEka--
En ole kokeillut vielä, se olikin oikeastaan vielä viimeisenä oljenkortena mielessä :) Pitää huomenna tehdä testi. Tuo pieni nyplääminen tyhjäkäyntikierroksilla nyt ei niin paljon haittaisi, kun vain kutakuinkin oikein näyttäisi.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Helmi 10, 2015 3:39 pm
Kirjoittaja HEka--
Kyllä se siinä 8-sylinterisen kohdalla tosissaan toimii paljon paremmin. Huomasin myös vähän samaa vaivaa kuin RalliArtulla eli on vähän hitaanlainen..
Nyt se näytti korvakuulolla noin 500rpm liian vähän niin käänsin vain viisaria sormella ylöspäin :P Pitää kyllä biltemasta ostaa yleismittari jossa on kierroslukutesteri niin näen mitä kierroksia se moottori todellisuudessa käy kun en yhtään luota tuohon mittariin(tai omaan korvaan).

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Digitaalinen-yleismittari-auton-15292/

Toinen vaihtoehto olisi ostaa tuollainen bilteman mittari, jotenkin on sellainen kutina että saattaisi vanhassa autossa toimia jopa paremmin.. Lisäksi tuokin kävisi kadetin mittaristoon hyvin.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Auton-mittauslaitteet/Kierroslukumittari-32241/

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Helmi 10, 2015 7:46 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Huhujen mukaan nykyään Bilteman myymissä rundikelloissa sama ongelma, ettei pysy mukana neula.. Piti ihan itsekin tonkia asiaa, ja webin syövereistä löytyi keskustelua aiheesta, jossa mainittiin että Equus-merkkisissä ei tätä ongelmaa olisi, noita Equus-mittareita en ole ainakaan täälläpäin nähnyt varaosaliikkeissä, mutta näköjään joku niitä tänäpäivänäkin myy -> http://www.autovarustevaasa.fi/KIERROSL ... /pC460543/

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ke Helmi 11, 2015 5:37 pm
Kirjoittaja HEka--
Siulla on paremmat hakutaidot kuin miulla :D

Pitää muistaa tuo Equus merkki, ainakin ulkomailta niitä taitaa saada helpommin. Saapi nyt toistaiseksi välttää tuo mikä nyt on, meinaa rahat loppua :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Helmi 13, 2015 3:34 pm
Kirjoittaja HEka--
Nytpähän on testattu bilteman mittarilla kierroksia ja kyllähän se mittari näyttää ainakin lähelle oikein. Tuntuu vain vaihtelevan välillä se tarkkuus, saa välttää nyt ainakin jonkun aikaa tuommoisenaan.

Huomasin tuossa sellaisen yllätyksen jotta öljykorkkiin on kertynyt valkoista möhnää joka ei kyllä kieli hyviä uutisia.. Ihan toimivana ajosta kuitenkin jätin auton talviseisontaan, voisiko olla vain kondenssivettä kyseessä? Öljyt nyt on jokatapauksessa menossa vaihtoon keväällä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Pe Helmi 13, 2015 4:02 pm
Kirjoittaja RST
Vaihtelevat kelit ja koneen huohotus saattaa aiheuttaa tuon moskan kertymisen korkkiin. Jos öljyssä ei näy merkkejä jäähdytysnesteestä eikä nestettä häviä niin ei aiheuta ongelmia.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Helmi 15, 2015 5:07 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Joo, toisinaan öljypohjaan päätynyt kondensivesi saattaa aiheuttaa tuota majoneesia korkkiin (joka sitten näyttää samalta kuin olisi kansivikainen). Se on yksi syy miksi siellä on huohotussysteemit :D  Jos öljy ei ole maitokahvin väristä eikä tee painetta/kuplia paisariin (korkki auki ja kone käynnissä), niin ei pitäisi olla ongelmaa kannessa/kannentiivisteessä.

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2015 3:44 am
Kirjoittaja HEka--
Täällä homma on edennyt niin, että oikeastaan enää puuttuu autosta lasit, lokasuojat, ovet, takakontti ja taka-akseli. Lisäksi toki pikkunippeliä..
Lasit pyrin asentelemaan heti kun vain saan siihen hommaan kaverin, ei se oikein yksin tahdo onnistua. Voi se kaverin saaminen vain olla haasteellisempaa kuin itse lasien asennus :D Ellen taas käytä lasiliikkeen ukkoja..

Pari kuvaa(kuvista poiketen molemmat etupenkit on kyllä kiinni)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuluneen viikon aikana sitten purettiin tallista uuni pois. Vähän lähti pölyä :D Mutta tuli myös tilaa..

Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2015 2:53 am
Kirjoittaja HEka--
Uunin purku hoidettu alta pois, ja pääsin maalaamaan autosta loputkin osat eli ovet ja pienet peltiläpykät takimmaisista pilareista(tällä kertaa nekin korin väriin eikä mustaksi).
Enää ei ole jäljellä kuin kasausta. Toki taka-akseli puuttuu yhä, ja ikkunantiivisteitä en taida edes raskia ostaa tälle kesää joten yritän vielä liimata vanhat.

Kuvat kertokoon loput:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Huhti 07, 2015 5:06 am
Kirjoittaja Leksa
Kyllä! Nyt näyttää maalipinta hyvältä :)

Vs: Kadett C -79

ViestiLähetetty: Ti Huhti 07, 2015 5:19 am
Kirjoittaja Sierramies
Hyältä näyttää! Mielenkiinnola ootan että saat tämän taas kassaan. Tullee nimittäin varmasti hieno peli.
Pääsispä itekki maalaihleen jo :)