Kadett C -79

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Maalaanko etuhiekkapellin edelleen mustaksi, vai mennäänkö kokonaan punaisella?

Musta
0
Ei ääniä
Punainen
4
100%
 
Ääniä yhteensä : 4

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Syys 24, 2016 6:51 am

Kuvasatoa tältä syksyltä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Posteljooni toi saksasta tilatut lattiamatot.
Kuva
Kuva
Kuva

Oli yön aikana tullut takalasiin mielenkiintoinen kuvio..
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » La Syys 24, 2016 8:29 am

On se nätti kuin sika pienenä!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » La Syys 24, 2016 1:40 pm

Aina kun tällaisia kuvia katsoo, alkaa itse ihan miettiä, että jos sitä ottais seuraavaksi projektiksi ooppelin eikä Sierraa tai vanhakoppa-escoa :) :thumbup:
Toki edellyttäen että tosiaan sais nuo nykyiset projektit liikkumaan.. omin voimin mrgreen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 407
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Syys 24, 2016 4:20 pm

Kiitoksia!

En kyllä näe mitään syytä sille miksi Ooppeli olisi yhtään parempi projektikohde mitä Fordi :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Syys 26, 2016 5:45 am

On kyllä hienon näkönen yksilö
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Syys 30, 2016 10:36 am

Ongelmia jälleen. Nyt on alkanut ajossa tulemaan merkillinen tasainen räpätys joka voimistuu kun painaa kytkintä. Kävin auton alla kuuntelemassa niin sieltähän se ääni tulee kytkinkopan sisästä.. Ei ole vanhat kytkimen osat, joko ne nyt antaa periksi :/
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Loka 02, 2016 1:39 pm

Olettaen että kytkin toimii muuten normaalisti (ei luista ja irrottaa hyvin), veikkaisin painelaakeria syypääksi. Joillakin ilmeisesti hajonnu ennen aikojaan jos syystä X pyörii pitkiä aikoja asetelman mukana (tuhansia kilometrejä). Tuossahan on aika pienet toleranssit, eli painelaakerin kuuluu kyllä olla poljin ylhäälläkin iholla muutaman satkun päässä, mutta sen ei kuitenkaan olisi hyvä pyöriä asetelman mukana kokoaikaa. Yksi potentiaalinen tekijä voisi olla mahdollisesti, moottoria asentaessa, että olisi paineasetelmasta vääntyny yksi sakara vähän ulommas, jolloin painelaakeri pyörisi kokoajan, itsellä näin kävi, mutta mulla alko sitten kytkinkin luistaa kovissa vedoissa -> 4-vaihde ja yli 3500rpm, huomasin tosin em. syystä vian, pysy painelaakeri ehjänä vaikka kytkinlevy ja asetelma menikin vaihtoon ;D Kyse siis käyttis-harrasteena toimineesta ruisku-Sierrasta :)

Josko tästä mun villistä teoriasta jonkun selvän sai? :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 407
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Loka 02, 2016 4:18 pm

Kyllä mie suunnilleen selvän siitä sain :D Kytkin toimii ja vaihteet toimii kyllä, itselläkin sen painelaakerin toiminta epäilyttää. Itsehän ne vehkeet sinne kasasin, ei ole oikeastaan minkään näköistä hajua että onko mennyt oikein tai väärin :D Jotain siinä on saattanut mennä vikaan.

Auton laitoin jo seisontaan, pitää tässä myöhemmin syksyllä ottaa moottori vaihteistoineen pois autosta ja käydä tutkimaan.

Asentelin sitten vielä Cheveten kojelaudan takaisin, ihan vaihtelun vuoksi :P
Kuva

Kojetaulun kulmassa oli ikävä kuluma:
Kuva

Pikafiksinä pala toisesta kojelaudasta ja mustaa sikaa halkeamiin :D
Kuva

Aika hyvin se siihen sulautuu
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Marras 08, 2016 11:53 am

Kadettihan on nyt ollut jo jonkun aikaa tallissa, ja pikkuhiljaa olen sitä purkanut. Eilen oli vuorossa sylinterikannen irroitus, ja samantien muuttuivat suunnitelmat. Sylinterit taitaa vaatia koneistamokeikkaa, joten siihen uponnee tämän talven budjetti..

Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Marras 11, 2016 5:34 pm

En käytä lohkoa koneistamolla, vaan kahden viikon päästä käyn ostamassa Valkeakoskelta valmiiksi ylikokoon poratun lohkon. Ei ole juuri porattu, mutta kuvista päätellen on kyllä huomattavasti siistimmässä kunnossa mitä omani..

Alkaa muuten olemaan aika hiljainen foorumi :D
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » La Marras 12, 2016 12:04 pm

HEka-- kirjoitti:Alkaa muuten olemaan aika hiljainen foorumi :D


Se on tämä talvi... mrgreen Mut joo, ilmeisesti käyntihäiriöidenkin syy johtunu väljistä pytyistä? Tuliko tuohon ylikokoon poratun lohkon mukaan muutkin alakerran hilut; männät, veivit, kampura, ö-pumppu jne? Vai siis pelkkä lohko? :) Aattelin että jos kasaat uusilla renkailla niin varmaan kannattaa kevyt hoonaus teetättää (tai tehdä) pytyille, jos ei enää aiemmat hoonijäljet erotu. Myöskin kampiakselin kaulat kannattaa kattoo, että onko mitoissaan, Fordin koneissa heittoa sai olla 0,01mm, jonka ylittyessä pitäisi hioa alikokoon, tai etsia STD-kampiakseli. Tämmösiä mä ainakin tutkisin varoiksi, ennen niputusta :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 407
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Marras 12, 2016 1:07 pm

Kohtuu hyvin tuo kävi sen jälkeen kun vaihdettiin se paineentasaaja :) Mutta kenties ne sivuäänet voi sitten tuolla selittyäkin.. Mene ja tiedä, tarkistelen kyllä kytkimenkin kunhan puran sinne asti.

Kyllä minun käsityksen mukaan se myydään kokonaisena alakertana, kaikki on paikallaan. Mäntiin on kuulemma kasvatettu venttiilinkoloja. En luultavasti mäntiä ota koloistaan jos hoonijäljet on vielä ihan järkevän näköiset, laakerit saatan tarkastaa vaikka myyjän mukaan lohko on laakeroitu. Ei myyjän mukaan ole hammastustakaan sylintereissä. On sillä vissiin noita lohkoja kolme joten lienee vara vähän valita paikan päällä..

Katsotaan mitä nyt tästäkin tulee :D Se on ainakin selvä että tuolle vanhalle alakerralle en tee mitään, ei huvita alkaa metsästämään ylikoon mäntiä ja raahata sitä jonnekin hevonkuuseen porattavaksi kun valmiiksi tehtyäkin löytyy. Tosin en kyllä raski heittää metalliromuunkaan..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Marras 13, 2016 3:27 pm

Näyttäisi olevan sylinterikansikin halki
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Marras 22, 2016 9:36 pm

HEka-- kirjoitti:Näyttäisi olevan sylinterikansikin halki


Autsista.. Menee siis koko setti uusiksi?
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 407
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Marras 23, 2016 3:30 pm

Käytännössä juu.. Lauantaina siis menen hakemaan sekä alakertaa että kantta :) Kansi on muuten täydellinen, mutta siitä puuttuu nokka-akseli. Kansi on varustettu jäykemmillä jousilla ja sitä on laskettu 1mm. Taidan joutua pihistelemään vähän ja laittamaan tuon entisen kannen nokan toistaiseksi paikalleen, mutta en kyllä kiirehdi sen kanssa.. Muulta osin se on identtinen entisen kannen kanssa, merkintöjä myöten.
Jossain määrin typerältä tuntuu ajaa 1000+km yhden moottorin takia :D

Autosta itsestään olen jo purkanut moottorin ja vaihteiston pois, ja muutenkaan moottoritilassa ei ole enää kuin yksittäisiä osia paikallaan. Loputkin pitää raivata pois että pääsen maalaamaan sitä korin väriseksi.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Marras 30, 2016 7:01 am

Joitakin kuvia. Moottorin alakerta ja kansi on haettu pihaan, olipahan mielenkiintoinen reissu kun satoi lunta niin perkeleesti. Näyttäisivät äkkiseltään monta kertaa siistimmiltä mitä entiset värkit.. Kannesta puuttuu nostajat, nokka ja keinut. Nostajat ja keinut siirrän entisestä kannesta, mutta harkitsen edelleen sen virinokan hankkimista. Lähinnä kiinni siitä että raskiiko.

Kuva
Kuva
Kuva

Siirsin moottorinohjausyksikön paikan moottoritilasta hanskalokeron alle.
Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Joulu 01, 2016 12:15 pm

Kadettiin tuli lasikuidusta tehty kopio SR/GTE keskikonsoli, tuota pitäisi alkaa soveltamaan paikalleen :)

Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Joulu 05, 2016 6:08 am

Onpa siinä taas rojektia sulla... No jos se sitten tuon jälkeen pellais paremmin. Äkkiseltään tuntus että jos pytyt on väljiä ja kansi halki, niin siinä tullee jo monenlaista häikkää helposti. Miten noin ylheensäottaen näihin löytyy vielä (moottorin) osia?
Sielä oli vissiin Itä-Suomesa tuolloin 30.11. kohtuu pyrynen keli. Oottelin nimittäin sillon illala helsinki-vantaala iltakonetta kotiakohti ja soli kuulemi myöhäsä eelliseltä keikalta lumipyryn takia.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Joulu 06, 2016 8:38 am

Sellasta se on.. Ite jumppasin vuoden sisään toisesta Sierrasta kolme kertaa koneen irti ja paikalleen, lisäksi öljypohjaa käytin irti kerran alakautta/koneen ollessa paikallaan :D Sen jälkeen mentiin kolmen vuoden rääkki, ilman suurempia murheita, kunnes kansipahvi otti itseensä ;D

Tuohon konetilan maaaukseen liittyen; jos haluaa välttyä ylimääräiseltä välihionnalta ja rasvanpoistolta, niin kannattaa vetää ns. non-stoppina eli märkää märälle. Periaatteessa tarvii vaan hioo/karhentaa kerran konetila ja poistaa rasva, jonka jälkeen täyttävä epoksi, antaa kuivua mataksi (n.45 min) johon voi vetää suoraan pinnan. Toki miinuksena on että epoksiin mahd. tulevia valumia ei pysty korjaamaan, jos aletaan hifistellä mrgreen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 407
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Joulu 06, 2016 5:44 pm

Kyllähän koneeseen löytyy osia erittäin hyvin, se vain riippuu paljolti siitä että mitä niistä on valmis maksamaan :) Oli todellakin sankka lumipyry, meinasi isolta mieheltä itku päästä ajaessa.

En todennäköisesti epoksia ala hankkimaan tuohon, poistan kaikki maalit mitä kehtaan raapia ja menen sitten happopohja->hiontapohja->väri maalauksella. Jos edes happoa kehtaan laittaa, kun sitäkin pitäisi ostaa.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Joulu 18, 2016 4:42 am

Moottoritila suurinpiirtein putsattu. Pari mätäpaikkaakin löysin, ne on nyt hitsattu ja samalla hitsasin kaikki ylimääräiset ruuvinreiät ja sen sellaiset umpeen. Pitänee alkaa vähän kittailemaan siistimmäksi ja katsastelemaan mitä kaikkea sitä pitää tilata maalien lisäksi.

Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Joulu 18, 2016 2:05 pm

Hyvältä näyttää jälleen kerran! On sulla vaan ongelmia ollut, mutta hyvä siitä vielä tulee! :)
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Joulu 19, 2016 3:00 pm

En koe tässä olleen ongelmia enää aikoihin, lähinnä käänteitä auton tarinassa ;D
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Joulu 23, 2016 5:06 pm

Nyt hierotaan jälleen kauppaa 5-vaihteisesta getrakista kardaaneineen... Olis iso upgrade vanhaan nelivaihteiseen.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Joulu 31, 2016 12:15 pm

Getraggi saatu talliin. Onhan tuossa vielä näpräämistä että saapi edes sovitella autoon :)

Kuva

Vaihdekepin telineestä puuttui kiinnike
Kuva

Sitähän piti lähteä kulmaraudasta rakentamaan
Kuva

Kyllähän se nyt viimeistelyä vaille valmis olisi
Kuva

Tuohan on tietysti on vielä arvoitus, että passaako keppi suoraan pohjan reiästä sisään.. Mutta ei se pikaisella silmäyksellä hyvin kaukana ole. Tuota kepin jalustaahan joku on jo muokannut niinkuin hyvin näkee.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Tammi 01, 2017 12:22 pm

Nyt alkaa olla upspeksaamista! :) Mitä oon ite kuullu, niin ilmeisesti aika lujia ovat nuo Getragit ja vissiin ihan h*lvetinmoinen väännönkesto? Joutuuko tuohon teettämään jonkun custom-kardaanin jatkoksi?
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 407
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Tammi 01, 2017 1:35 pm

Sen mitä itse olen lukenut ajan saatossa, niin aika hyvin noiden pitäisi kestää vääntöä ja rasitusta :) Mutta ajan hammas puree, alkaahan nuo olemaan aika vanhoja laitteita.
Kardaani tuli kyllä mukaan, mutta sitä pitää lyhennyttää noin 10cm.. Eikä se vaihdekeppikään satu kohtaansa, se 10cm pitää sitäkin taaksepäin siirtää :) Samoten vaihteiston kiinnityspisteitä auton pohjaan pitää rassata.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Tammi 03, 2017 6:22 am

Onko tuosa kepin jalustasa mithään värinänvaimennusta? Sierrasa tup on muistaakseni kumipuslila kiinni laatikosa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Tammi 04, 2017 5:22 pm

Sierramies kirjoitti:Onko tuosa kepin jalustasa mithään värinänvaimennusta? Sierrasa tup on muistaakseni kumipuslila kiinni laatikosa.


Ei ole tässä laatikossa mitään vaimennuksia tuossa kepinjalustassa.. En ainakaan ole missään kuvassa nähnyt. Koriin kyllä tulee kannattimien väliin kumipuslat.

Nyt on vähän sellainen suvantovaihe rojektissa, kun etsin muokkaamatonta keppitelinettä tuohon. Kun mieluummin alkuperäistä muokkaisi lyhentämällä sopivaksi, kun tuota lähtisi työstämään jatkamalla. Mutta ostoilmoituksesta huolimatta ei ole tärpännyt, taitaa joutua vain jatkamaan tuota nykyistä telinettä.. Sitä taasen ei voi tehdä ennen kuin saan saksasta tilaamani kannatinkumipuslat jotta saan tehtyä kannatinmuutokset, ja sitäkään en sitten saa tehtyä ilman lyhennettyä kardaania :clap:

Kardaani on nyt toimitettu sorvaajalle lyhennettäväksi, toivottavasti tällä kertaa ei ota useita viikkoja...
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Tammi 06, 2017 4:46 pm

Kepin siirtoa kävin jo tekemään. Pitää vielä vahvistella ja jatkaa välitystanko laatikkoon, mutta homma jatkuu vasta sitten kun on laatikon kannatintarvikkeet tulleet.

Kuva
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron