VW GOLF 1,8CL -91

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Loka 22, 2013 4:30 pm

Kolopallo ehti olla melkein viikon "telakalla" kun laturi sanoi sopimuksensa irti. Nyt on sekin vaihdettu ja hurjimus ajossa pitkästä aikaa :) Pääsee taas meidän perheen ykkösautolla liikenteeseen.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Marras 20, 2013 3:46 pm

Pakkolomalla on kiva harrastaa, varsinkin kun talliakin on nyt saatu fiksattua parempaan kuntoon :)

Hieroin golfiin eilen ja tänään erkkasarjaa paikalleen, tänään sai otettua jo ensisavut. Diskanttien kiinnitys vielä työn alla mutta ehkä huomenna.

Kuva
Jakosuotimille menevät johdot.

Kuva

Kuva

Kuva
Jonkin verran joutu kompromissia tekemään ja jättämään jakosuotimet näkösille. Kuitenki hyvä päästä säätöihinkin käsiksi tulevaisuudessa. Midi sujahti oveen mukavasti piiloon, eikä tarvinnut paneeliakaan leikkoa midin takaa niin kuin aluksi luulin vaan tila riitti juuri ja juuri. Jakosuotimen päälle vois joskus värkätä mustan ja umpinaisen kotelon niin ei niin paistais nuo sisuskalut silmiin :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » To Marras 21, 2013 3:55 pm

No niin, saimpas diskantitkin paikalleen. Ei mennyt ihan alkuperäisen suunnitelman mukaan vaan laitoin ne nyt näin:

Kuva

Jäi vielä yhdet kaiutinritilät (parempi kuntoiset) ehjiksi niin saa laitettua joskus vielä fiksummin nuo. Nyt ei ollu materiaalia eikä työkaluja tehdä paremmin.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Marras 25, 2013 8:50 am

Eilen repaisin golfista vaihdekepin irti. Lontoolaisilta foorumeilta löytyi ohje hommaan, puhuivat pojat totta siellä "It's bit of a fiddle, but can be done". Eli vaati aikalailla nitkuttelua ja vääntelyä sekä tupakkaa että sai kepin ja hilut ulos autosta, noin tunti meni pois ottoon.

Kuva
Purettuna pois, ei oo kovin rakettitekniikkaa :)

Kuva
Pallon saa kepin päästä irti esim. näin. Nippusiteellä tai jollain vetää pallo jousta vasten, jolloin saa lyötyä päässä olevan sokan pois.

Kuva
Vanhat hilut purettu irti kepistä. Pallossa ja kupissa selvää kulumaa aikalailla. Tätähän ei tietenkään saanut Lumialla vangittua jaypegiksi..

Kuva
Vanhat rasvat ja moskat pesty pois sekä uudet hilut vieressä.

Joku päivä kävästä työpaikalla katkaisemassa 4-5cm kepistä pois ja vääntää uudet kierteet. Itellä oli m12 kierrepakka, mutta ilmeisesti jotain sekundaa kun ei mennyt kierteille jotka kepin päässä ovat :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Marras 25, 2013 3:12 pm

Olikos siulla joku syy miksi irroitit vaihdekepin? Ihan vain tekemisen ilosta? :) Hyvältä näyttää!
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Marras 25, 2013 6:49 pm

Tarkoituksena saada vaihteensiirrosta mahdollisimman jämäkkä. Ei tuo aiemminkaan oo ollu paha, mutta pientä välystä ollu havaittavissa kepissä. Samalla kun vaihdan ton pallon ja "kupin" niin lyhennän keppiä, niin ei paista enää rauta nupin ja pussin välistä.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » La Joulu 14, 2013 7:39 am

Eilen löyty postilaatikosta uudet teipit golfin helmoihin. Tuossahan oli alunperinkin helmoissa mustat tekstuuripinnalla olevat teipit sivuhelmoissa. Olivat kulahtaneet joten tilasin uudet. Samalla kattoa helmat läpi kun vanhat teipit irrottaa. Vänkärin puolen helman kävin jo läpi. Ruosteet veks ja maalia pintaan, sama vielä kuskin puolelle ja uudet teipit paikalleen 8)

VW-Heritageltakin lähti golfille/itselle joululahjapaketti tulemaan viime viikonloppuna. Uudet kumit polkimiin, uudet etuvilkut, VW-Classic parts t-paita (virallinen remppapaita) ja takahyllyn kannatus "kumit", nyt hattuhylly on naru patenteilla lunkassa kiinni..

GZ:n erkkasarja on ainakin tähän mennessä ollut pettymys. Midi osasto on ihan uskomattoman hengetön. Voi tietysti johtua myös soittimesta ja sen antamista onnettomista tehoista. Blääh...
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Tammi 06, 2014 10:15 am

Jotain pientä päivitystä golfin osaltakin pitkästä aikaa.

Kuva
Uudet poljinpinnat, kohtalaisen hyvälaatuiset.

Kuva
Ei muuta kuin paikalleen. Kylläpäs salama paljastaakin hyvin että on paskanen jalkatila  :(

Kuva
Hattuhyllyn kannattimet.

Kuva
Tässä edelliset, aikas hieno patentti kyllä.

Kuva
Uusi vs. vanha etuvilkku (vanha vielä paikallaan). Vanhoista oli ajan mittaan tiivisteet hapristuneet, joka oli sitten päästänyt vettä sisään ja aiheuttanut liittimien ja heijastin pinnan reippaanlaista hapettumista.

Kuva
Tämä päällä kehtaa golffia ruuvata  8)

Golfissa on ollut myös pientä mystistä käynnistymis ongelmaa. Aina on lähtenyt käyntiin, mutta joka kerta tuntui kuin juuri ja juuri viimeisillä voimilla starttaisi. Lääkkeksi uusi akku, sekä siitä uudet piuhat laturi/starttiosastolle.

Kuva
Das Varta.

Parani aika paljon, mutta toisinaan tekee yhä samaa. Akussa on jännitettä ja startinkin uusin olikohan keväällä vaiko kesällä. Voisko olla tarvike startti jo valmiiksi paskana??
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Tammi 06, 2014 3:42 pm

Vähän epäilyttää että olisi uusi startti jo valmiiksi viallinen.. Eihän sitä tietysti tiedä. Pystyyköhän sitä mittaamaan mitenkään? Esimerkiksi sitä että vaatiiko se virtaa suhteettoman paljon pyöräyttääkseen moottoria tai jotain tällaista?

Sullahan tuo kohta vastaa jo uutta autoa :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Tammi 06, 2014 5:13 pm

On nuita startteja kuulemma ollu maanantai kappaleitakin. Pitää vielä kokeilla kattoa kaikki maadoituspaikat läpi ja jos ei ala pelaamaan kunnolla pitänee hommata uus startti (taas...).

Pitäis vielä vaihtaa kaikki loputkin alustan osat (raidetangot, kallistuksen vakaajan ja taka-akselin puslat, ohjaustangon puslat jne.) kun tahtoo 100km/h ja siitä yli olla aika hervoton ajaa :D (ja hommata uudet talvirenkaatkin vanteineen)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Tammi 17, 2014 12:09 pm

Sehän vastustaa.. Kaikki tilatut helmojen teipit ovat olleet täyttä kuraa, suunnittelin myös että laittaisin 16v gti:n muovihelmat, mutta se taas vaatisi gtin muovikaaret ja ne maksaa maltaita.. Helmat on vielä pohjamaaleissa, voi olla että vaan maalaan ne.

Mystinen starttivika selvisi, startti oli paska. Takuuseen uusi, joka vaihdettiin pihalla 23 asteen pakkasessa että pääsi töihin. Pääsin sitten töihin ja olin laittamassa ovia lukkoon niin lukkopesä kahlasi ovesta ulos avaimen mukana. Saakohan näihin kokonaisia lukkosarjoja jostain?

Kuskin ovikin on ilmeisesti alkanut roikkua uudestaan vaikka saranan korjasinkin, taas saa vetää ja paiskoa kiinni ihan raivona. Eikä kuskin ikkunakaan aukea kunnolla. Melkoisesti saa laittaa voimaa veivin pyörittämiseen.

Eiköhän tämä tästä taas joskus...
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Tammi 17, 2014 12:57 pm

Uutta murhetta tulee vanhojen poistuessa :) Tuttu tunne.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Tammi 19, 2014 9:59 am

Lisäystä edelliseen, nyt lauantai aamuna noin kello 06.30 aikoihin olin lähdössä töistä 12 tunnin yövuoron jälkeen ja ihmettelin että ompas golffi oudossa asennossa. Kiersin auton ympäri ja eiköhän ollut kuskin puoleinen eturengas tyhjä. Ajoin auton hallille sisään ja tuuttasin ilmaa kumiin, kuului vaan komea sihinä ja selvä reikähän siinä oli. Eikun kiroilun saattelemana vararengas paikalleen ja kuuttakymppiä kotia kohti. Nyt sitten odotellaan maanantaita että pääsee hakemaan uudet talvirenkaat. Ajattelin samaan konkurssiin laittaa kaikki uudet kun viime vuonna jo katsastuksessakin mainittiin nuista renkaista. Jemmasta löytyy yksi satsi 14" peltivanteita (volkkarin omat) joten samalla pääsee nuista 13" eroon. Jättekiva sanon minä.

Nyt kolopallo onkin tallissa sulamassa, tallissa lämmöt täysillä ja auton sisällä lisäksi puhallin lämmittämässä. Luulis kohmeisen olemuksen katoavan volkkari raukan hartioilta.

Asiasta kolmanteen, en ole muistanut mainitakaan että laitoin golffiin konepellille "ilmanohjaimen" kiinni. Näyttää jokseenkin tältä:

Kuva
Kuva
Saa nyt olla ainakin talven yli paikallaan. Katsotaan sitten kesällä kuinka tuohon on tykästynyt. Jos joku kysyy miksi laitoin moisen kauhistuksen kiinni autoon vastaus löytyy heti lärpäkkeen alta, konepellin alapuolelta.

Kuva
Kerää ihan v*****i lunta tupaan. Tuosta 10 senttiä oikealle päin majailee ECU boksi....
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Tammi 28, 2014 11:31 am

Palikkaa tulossa, tilailin internetin ihmeellisestä maailmasta golffiin uudet jakopään suojamuovit, kun vanhat hieman repsottaa, sekä uudet rekisterikilven valot ja uuden tupakansytyttimen kun sekään ei toiminut. Kaikki em. osat genuine vw :)

Löysin myös täydellisen lukkosarjan uusine avaimineen. Ei vaan ollut nyt varastossa joten pitää hetki odotella.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Zigu » Ti Tammi 28, 2014 1:14 pm

Parhaat osat laatu autoon pitää olla. Onko muuten jakopäätä rempattu koska viimeksi? Pitäisi nuo lukot omastakin uusia... Hienoa harrastaa autoja, lompakko kiittää...
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Ti Tammi 28, 2014 1:43 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Tammi 29, 2014 10:38 am

Jotenkin semmonen muistikuva että olis aika vasta vaihdettu remmi, tätä puoltais sekin että remmi näytti oikein hyvältä kun sitä kattelin.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Helmi 12, 2014 3:51 pm

Kolopallo koki pientä roplausta viikonloppuna. Zigu tuli etelästä viikonlopuksi arkea pakoon ja halusi tehdä jotain autoihin liittyvää. Asiapa siis selvä, ei muuta kuin golffi talliin.

Ensimmäisenä korjattiin golffiraukan maksavaurio, eli pissikalvot lähti keulalta:

Kuva


Seuraavaksi laiteltiin uudet jakopään suojamuovit paikalleen:

Kuva
Kuva


Suojamuovien kanssa taistellessa tuli tehtyä, missäs on jäähdytin nesteet??? Vika kuitenki löyty helposti, paisuntasäiliö halki.

Kuva


Tarratkin väheni:

Kuva
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Helmi 12, 2014 5:00 pm

Isosti peukalot pystyyn valokalvojen poistosta :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Zigu » To Helmi 13, 2014 6:40 am

Ulkonäkö +10! Perus remppaa taas -90 lukulaisen kanssa. Korjaat yhden, niin toinen vika löytyy  ;D
Onneksi oli helppo vika tällä kertaa.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 13, 2014 8:01 am

Hyvältä kyllä näyttää. Paljon olet tehnyt tälle kaikkea isoa ja pientä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Helmi 14, 2014 5:50 pm

Tänään otin työn alle postissa saapuneen lukkosarjan asennuksen, joka ei todellakaan mennyt kuin elokuvissa. En voi kyllä suositella tuota kyseistä sarjaa kenellekään...

Aloitin homman purkamalla vanhan lukon pois takakontin kannesta ja kuola roiskuen jo asentelin uutta paikalleen. Muuten homma meni ihan hyvin, mutta testasin tietty lukon toimintaa ennen kuin laitoin kontin kiinni ja siinä vaiheessa lukosta katkesi lirpukka joka painaa lukon auki. Todella huippulaatua sanon minä. Onneksi oli vielä tallessa kuskin oven vanha lukkopesä, jossa itse lukossa ei ole muuta vikaa kuin että kierteet paskana, joilla pesä tavallaan kiinnittyy kahvaan. Otin yhden kappaleen uusia lukkopesiä ja siirsin vanhasta haittalevyt siihen. TOIMII  8)

Loput lukot nakoin suoraan roskiin, v***u mitä pashaa. Plussana kuitenkin tuossa sarjassa oli todella jämäkät ja laadukkaan (myös painavan) oloiset kahvat, jotka löysivätkin paikkansa golfista. Samoilla liukkailla käytin kaikki vanhat lukot irti virtalukkoa myöten. Käytin kaikista haittalevyt pois, putsasin bräkleenillä ja laitoin uudet rasvat.


Huomenna vois ruuvata uudet kilven valot paikalleen ja laittaa uuden tupakansytyttimen myös.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Helmi 14, 2014 7:27 pm

Onko jäähdytysnestettä hävinnyt?
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » La Helmi 15, 2014 4:28 pm

Jäähdytysnesteen määrä pudonnut viikossa maksimista minimiin  ;D Toivotaan että tulis paisari äkkiä.

Asiasta kolmanteen. Tänään ruuvailin kilven valot paikalleen ja laitoin uuden tupakan sytyttimen. Kilven valot oli plug and play, mutta sytytin ei... Uudessa oli erilainen liitin kuin vanhassa ja eihän mulla mitään sopivaa ollut. Joudun häpeäkseni kertomaan että piti sortua laittamaan abikot. Toinen vaihtoehto olis ollut kolvata johdot suoraan kiinni mutta jätin tämän kortin kääntämättä  ;D

Kuva
Uudet vs. vanhat valot. Jotain pientä eroa havaittavissa.

Kuva
Uudet tupakansytyttimen hilut.


Seuraavana olikin vuorossa pitkästä aikaa sisustan putsaus. Imuroin joka kolon, pyyhin pölyt ja lopuksi kävin höyrypesurilla KAIKKI pinnat läpi jotta sais pöpöjä tapettua. Sitten kävin vielä joka paikan läpi tällä aineella:

Kuva
Jos tuosta huomenna kirjottelis jotain tuotetestausta.


Jotenkin tekemisen puute puski vielä päälle. Joten vilkaistuani ulkolämpötilaa ja todettuani sen olevan lähellä nollaa kaivoin pesuvehkeet naftaliinista ja peruutin golfin tallista ulos. Esipesuaineet, shampoot ja muut niskaan. Äkkiä takas talliin, lämpö täysille ja kuivaus. Annoin kolopallon kuivua tunnin pari tallissa ja kaivoin pari purkkia esiin:

Kuva
FK1000P ja Karhu merkkinen olut. Molemmat hyviä vahaukseen  8)

Golffiinhan laitoin kesällä Gtechniq C1 pinnoitteen, joten suojaahan tuossa on pinnassa vielä moneksi vuodeksi mutta kiva se on autoa hipistellä välillä. Pinta oli hyvä jo ennen mitään toimenpiteitä. Ehkä aavistus tuli lisää lasisuutta pinnalle. Tuotetestaus tulossa tuosta sardiinipurkistakin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Hyvin tarkeni tallissa  ;)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Helmi 16, 2014 8:19 am

Tämän viikonlopun viimeinen etappi golfin kanssa oli lattimattojen siisitiminen. Pesin matot eilen illalla tiukalla pineline seoksella ja kuivattelin saunassa. Alku tilanteesta ei ole kunnon kuvaa, mutta eiköhän sen muutamasta ensimmäisestä kuvasta huomaa. Välineinä random mikrokuituliina, Vlet Pron harja ja Gtechniq T1.

Kuva
Brushailu menossa. Kävin jokaisen "nyppylän" erikseen läpi.

Kuva
Samasta aiheesta tärähtänyt kännykamera kuva.

Kuva
Kuskin matto käsiteltynä.

Kuva
Vänkärin matto myös.

KuvaKuva
Takajalkatilan matotkin ehostettuna.

Brushailin siis T1:sen pintaan reiluna kerroksena ja annoin imeytyä jotain 20-30 minuuttia jonka jälkeen kävin matot läpi liinalla. Tulos on ihan ok, uudet matot tuo silti kaipaa jossain vaiheessa.

Tarkoitus oli ajaa auto tallista ulos ja näpsiä järkkärillä kuvia tänään, mutta sataa sen verran lunta että jääköön ottamatta...
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » La Maalis 01, 2014 6:59 am

Jäänyt kertomatta, että jäähdytin nesteen karkailu on saatu kuriin. Zigun kans tosiaan paikallistettiin vuoto paisuntasäiliöön, jonka sitten tilasin uuden.

Kuva
Vanha paisari, käyttötunnit täynnä.

Kuva
Kuva
Uusi vs. vanha. Uudessa näyttäisi olevan jollekin anturille tai vastaavalle paikka. Osaako joku valaista tästä?

Kuva
Kuva
Uusi paikallaan.

Aluksi oli tarkoitus laittaa vanhat nesteet takaisin, mutta kun näky oli seuraavanlainen teki kummasti mieli vaihtaa nesteet:

Kuva
Astiassa oli hieman vanhaa öljymoskaa pohjalla, mutta ulos laskiessa näki jo silmällä ettei nuita tulla takaisin laittamaan. Aikalailla ruskeaa oli. Pussihousujen iloksi uudet nesteet ovat mallia genuine VW. Tarkemmin ajateltuna olisi pitänyt nyt laittaa jotkin halpis nesteet, sillä tarkoitus olisi kesällä tehdä perusteellinen huuhtelu järjestelmälle, mutta kun ei se aina raksuta. Putelista ei tullut otettua kuvaa ja taitaa olla jo kaatopaikalla, mutta jotakuinkin vastaavaa:

Kuva
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja RST » La Maalis 01, 2014 7:41 am

Joissakin malleis on jäähdytysnesteen pinnan korkeuden anturi, tuo liitin liittyy siihen toimintoon.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Maalis 07, 2014 4:32 pm

Ilmeisesti tämän voi nyt julkistaa kunnolla kun saksan poijalta tuli jo DHL:n seurantakoodit lähetyksille. Eli tilasin golffiin kesävanteet, saa jättää levipellit varastoon tai vaikka myydä.

Vanteet ovat siis mallia BBS RM012, halkaisija 15" ja leveys 6,5". Ovat 2-osaiset, eli ulkokehän saa purettua erikseen irti. Keskiö ja sisäkehä ovat kiinteästi yhdessä. Kyseisiä vanteita on ollut saatavina golffiin mm. Edition One ja Limited Edition malleihin. Vanteet ovat myynti-ilmoituksen mukaan ihan kohtuullisessa kunnossa, ensimmäisenä vain käyttää vanteet pajalla niin saavat varmistaa että ovat suorat. Keskikupit nuista puuttu, täytyy ne ostaa jostakin. Tämän kesän varmasti rullailen vanteilla tommosenaan mutta jos ensi talvena purkais osiksi, maalauttais ja ostais sitten leveämmät ulkokehät.

Kuva

Muiden silmissä tämä ei välttämättä vaikuta yhtä sik ja oossomilta mutta nämä kun on itselle ensimmäiset ihan oikeat laatuvanteet niin fiilis on aika korkealla :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja RST » Pe Maalis 07, 2014 4:50 pm

Hienot vanteet tulossa..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Maalis 07, 2014 5:50 pm

Muisti on hyvä... Ois voinu tietty samassa viestissä mainita että vanteiden lisäksi oon tilasin uuden VW merkin maskiin ja taakse uuden GOLF tekstin, hopeisina. Taakse tulevaa VW merkkiä ei löydy mistään. Vanhempaa versiota, joka on halkaisijaltaan pienempi kyllä löytyy mutta ei uudempaa mallia. Pitää siis joko teipata tai maalata hopeiseksi se. Paitsi jos joltain löytyy varastosta hyvä kuntoinen yksilö niin voi koittaa kaupata :)

Ebaystä löytyi myös ratti. Oisko joku GTI16VG60skäbädäbä mallin ruori. Tämmöinen:

Kuva

Paikallaan nykyään tällainen:

[img height=296 width=397]http://www.wagenwheels.co.uk/car_images/mk2lth.jpg[/img]

Mun mielestä aika oaljon paremman näköinen ja kuitenkaan ei ole mikään aftermarket rimpula :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Maalis 08, 2014 6:59 am

Ei tuo ihan hirveästi eroa mutta ei yhtään huononna :) Vanteet on kyllä hienot :) Minkä kokoiset ne levitetyt pellit olikaan?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1199
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron