Sivu 8/9

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 6:48 pm
Kirjoittaja RST
Siis aivan sika siisti :D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 6:58 pm
Kirjoittaja Zigu
Hienompia vanteita saa hakea! Nämä täytyy nähdä kyllä myös livenä.

Hienoa Leksa, kun jaksoit kunnostaa nämä kunnolla! Pidä tuo linja.

ps: maalataan tuo lokari oikeaan sävyyn, ettei hyppää silmille. Se toisi kunniaa muuten niin hienolle maalipinnalle. Tuo värikin on vielä tosi hieno ja poikkeaa kivasti nyky autojen värisävyistä.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 7:42 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote="Zigu"]ps: maalataan tuo lokari oikeaan sävyyn, ettei hyppää silmille. Se toisi kunniaa muuten niin hienolle maalipinnalle. Tuo värikin on vielä tosi hieno ja poikkeaa kivasti nyky autojen värisävyistä.
[/quote]

Sanoinhan sulle jo aiemmin ku v****ilit tuosta lokarista "Maalaa se" :D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 8:46 pm
Kirjoittaja Sierramies
Hienot!

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 1:48 am
Kirjoittaja HEka--
Työ tekijänsä palkitsee :) Onnittelut onnistuneesta vanneprojektista!

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 9:45 am
Kirjoittaja Leksa
Tänään vielä ohjelmassa pientä alustajumppaa, jota kyllä harrastin jo eilenkin. Pitää vielä hieroa molemmin puolin täysin samaan korkeuteen. Takapää myös vaati modifikaatiota. Renkaat raapii takana kun ajaa pikku kiven yli. On tuo Jomin alusta niin lötkö takaa... Tehdä ensin pieni muutos sinne ja katsoa sitten tarviiko tilata jäykemmät jouset.

Etupäätä kun painaa niin ei saa liikkumaan edes senttiä. Takapää tippuu alas ku kärpänen istuu katolle :(

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 6:41 pm
Kirjoittaja Leksa
Tänään tuli hiukkasen annettua rakkautta golfille. Sisustan putsaus, vahaa yms. Ensin ajattelin että käytän pikapesussa ja kuumavahauksessa kun sitä vanhat jäärät kehuu maailman parhaaksi ja eihän sitäpaitsi kukaan nykypäivänä pese autoa käsin, hullun hommaa kuulemma. Päädyin kuitenkin tekemään homman käsin :D . Hommat meni jotenkin näin:

1. Sisustan imurointi
2. Muovi/vinyyli osien puhdistus Autofinessen Total2:lla (luulin että sisusta olisi ollut kohtuu puhdas, mutta kojelaudan jälkeen keltainen MF oli jo musta)
3. Edellä mainittujen suojaus Autofinesse Sprtizillä
4. Lasien puhdistus Stjärnagloss GB:llä
5. Total2:sta penkkeihin
6. Perään märkää MF:ää pariin kertaan ja märkäimurilla suurimmat vedet pois (tämä menetelmäkin näköjään toimi, aika kuraisen näköistä vettä lähti)

7. Auton pesu Pineline ja Insta Finish Maxi Sudsilla
8. Kuivaus ja noin puolen tunnin odottelu
9. Kaksi kerrosta FK1000P:tä maalipinnalle
10. Muovi/kumiosille Gtechniq T1
11. Laseille Stjärnagloss GB
12. Kaikkiin laseihin Gtechniq G5, paitsi toiseen takasivulasiin kokeeksi FK1000P

(MF = mikrokuituliina.) Sitten niitä kuvia taas:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tuo lattiamatto on kyllä pakko metsästää uusi, ihan karmean näköinen

Kuva

Ei kukaan muuten sattuis tietään jotain hyvää konstia nukanpoistoon? Tuossa on kaikissa kangas pinnoissa inhottavasti nukka pystyssä  :?

EDIT: Aijoo, rälläköin aamusta lisää tilaa renkaille takapäähän, loppu se raapiminen.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Kesä 20, 2014 6:14 pm
Kirjoittaja Leksa
Käytiin tänään pojan ja vaimon kanssa koko porukalla golfilla Oulussa ja olipas vaimon velikin samassa kyydissä jonkin aikaa. Huomioita reissulta:

1. Pakoputki korjattava, 100:sen vauhdissa meteli on korvia huumaava. Makaa myös taka-akselissa kiinni jos takapenkillä porukkaa.
2. Jäykemmät takajouset hommattava, yksikin ihminen takapenkille ja renkaat on kaarissa kiinni koko ajan..
3. Etupäähän pitää myös louhia tilaa renkaille, ottaa turhan helposti kiinni nekin. Rälläkälle töitä.
4. Taka-akselin puslat loppu, samaan syssyyn vaihtaa eteen kallistuksen vakaajan puslat ja iskareiden yläpään laakerit

Nuillahan se kesäloma kivasti alkaakin :) Jokunen ruutu tarttui Oulusta puhelimeen (ylläri, järkkäri kotona)

Kuva

Kuva

Kuva

Koska nuo nyt on olevinaan muka hienompiakin kuvia niin klikkaamalla isommaksi :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2014 11:21 am
Kirjoittaja Leksa
Eilen aamulla sain tiputettua taka-akselin pois ja putsattua ruosteet. Illalla sitten maalailin osat ja tänään onkin ollut kasaus päivä. Uudet puslat paikallaan, samoilla liukkailla vaihtui uudet jarruputket, takapyörien laakerit ja takajarrujen sisuskaluja.

Huomenissa varmaan akseli paikalleen ja pakoputken korjausta sekä kannatinkumien vaihtoa.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2014 7:37 pm
Kirjoittaja Leksa
Tänään sain taka-akselin siihen kuntoon että huomenna saa nakata autoon takaisin paikalleen, jos ja kun maali ehtii kunnolla kovettua. Ehkä turha postaus sen puolesta etten tajunnut ottaa "valmiista" akselista kuvia.. No jotain kuitenkin.

Kuva
Akselissa maalit kuivumassa.

Kuva
Maalasin myös jarrusylintereiden rungot.

Kuva
Nippu osia sitruunahappo kylvyssä.

Hiukkasen tänään vastusti. Jarrukilvet sattui vasta kolmannella kerralla oikein päin. Laitoin ensin paikoilleen ja istahdin alas. Heti pisti silmään että käsijarruvaijerin reikä oli taakse päin. Noh eikun irti ja uudestaan paikalleen. Istuin taas alas ja lämäisin itteä kämmenellä otsaan. V**** laitoin ne sitten samoin päin paikalleen uudestaan :D Taas irti ja sitten pitikin tehdä homma jokaista liikettä tarkasti harkiten ja 10 kertaa varmistellen että josko kolmannella kerralla sattuisi oikein. Nyt ne kuitenkin on paikallaan ja tulipahan ainakin harjoiteltua kilpien vaihtoa. Huomenna tosiaan akseli kiinni, jarrujen ilmaus, testilenkki ja toivotaan että nitinät ja kolinat hieman helpottais..

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 7:35 am
Kirjoittaja Leksa
Ruiskin aamusta Ferrexin päälle kirkaslakan, jäi ilman sitä jotenkin pehmeän oloiseksi. Oli kuitenkin jo 2 vrk kuivunut. Nyt jotain kuvia taas.

Kuva
Akselista yleiskuvaa.

Kuva
Kuva
Kunnostetut jarrukilvet, uudet pultit ja uudet maalatut jarrusylinterit.

Kuva
Jarrurummut, ompahan ainaki mustat vaikkei lähellekään priimat olekaan.

Kuva
Välihommina sain vänkärin puolelle helma"teipin" laitettua. Vaikka helmojen maali oli aika karussa kunnossa, oli se kuitenkin kaikin puolin ehjä. Joten ei muuta kuin teippiä päälle. Ihan semifiksusti tuli vaikka yksinään olikin hieman haasteellista laittaa.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 2:45 pm
Kirjoittaja HEka--
Hyvää jälkeä :) Mulla on itse asiassa tasan sama projekti menossa Passatin kanssa, paikallaan oleva akseli on vinoutunut ja hain tänään matkahuollosta käytetyn mutta todella ruosteisen akselin.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2014 10:54 am
Kirjoittaja Leksa
Taka-akselin kunnostus projekti saatettu päätökseen. Useampi päivähän tuossa meni, mutta lopputulos on onnistunut. Ennen tunsi selvästi että akseli pääsi lonksahtamaan kun vaihtoi vaihdetta hieman äkäisemmin ja muutenkin takapäästä kuului kaikkea epämääräistä. Ei akseli lonksu enää ja uusien pakoputken kannattimien myötä putkikin nousi noin 5cm ylöspäin eikä heilu enää juurikaan. Ei siis enää kolise akseliinkaan. Ainoat äänet takapäästä kuuluu kun takatolpissa pää- ja apujousen välissä oleva muovi hankaa tolpan kierteisiin, pitänee laittaa apujousi yläpuolelle niin loppuu sekin.

Briteistä on tulossa osia etupäätä varten. G60 mallin iskareiden yläpäiden laakerit, kallistuksen vakaajan yhdystangot, kallistuksen vakaajan puslat ja muita hommia varten pussillinen muoviklipsejä. Nuo kun vielä vaihtaa niin edessäkin on kaikki kuluvat osat uusia. Pitäis parantua ajotuntuma aikalailla sekä tietty ylimääräiset äänet poistua. Takapään laitolla äänet vähenivät jo noin 90-95% :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 5:41 am
Kirjoittaja Leksa
Eilen illalla nettiä selaillessa tuli taas tilattua golffiin vaikka mitä. Nykyiset radioon liitettävät aux-in hilppeet on arsesta. Esimerkiksi puhelimen tai ipodin kautta musiikkia kuunnellessa on äänenvoimakkuus tooooodella pieni. 80 vauhdissa juuri ja juuri kuulee, eikä suuremmalle saa. Tästä tulistuneena tilasin TÄMÄN, eli Dension Gateway Lite BT:n. Tuohon saa usb tikun kiinni, löytyy aux-in ja ipodille liitäntä. Lisäksi puhelimella voi streamata musiikkia bluetoothin kautta. Toivottavasti on hyvä. Saa tuolla rakennettua bluetooth handsfreenkin, mutta sitä tuskin laitan toimintaan.

Samalla kun muutenkin alettiin "hifi" hommiin niin ajattelin laittaa äänentoistoon muutakin pientä parannusta. Pienellä budjetilla siis aktiivisubbari etsintään ja vastaan tuli TÄMÄ, Enhance 8 Active Underseat Subwoofer. 8" elementti ja 2x60W RMS. Pitäisi riittää näihin tarpeisiin. Tarkoitus ei olekaan alkaa peltejä heiluttelemaan, mutta vanhana autohifi/äänenpaine harrastajana korva alkoi vaatia jotain lisäpanostusta.

VWheritageltakin tuli viestiä että tilaus on tulossa kohti Suomea ja ebaystä hommattu uusi kasettitelinekin on nyt tulossa. Pian pääsee siis taas askartelemaan :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2014 7:53 am
Kirjoittaja Leksa
Tuli pestyä golffi ja kierreltyä ympäriinsä järkkärin kans. Yleisilme koheni potenssiin 10 helma teippien myötä 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Klikkaamalla isommaksi, niin ei tarvi suurennuslasia :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Su Heinä 06, 2014 4:58 pm
Kirjoittaja Leksa
Golffi sai melko pitkälti ollakin rauhassa loppu loman ajan. Eilen tuli tosin thetyä pieni löytö kun avasin oven ja vilkaisin jalkatilaan.

Kuva
Eiköhän taas ollut satanut vettä pari päivää. Lopputulos näkyy yllä.

Kuva
Syykin löytyi heti. Tiivistetty raitisilma kotelo oli kyllä pitänyt, mutta vedenpoisto reikä oli jälleen ummessa. Oli vedenpinta sen verran korkealla että raitisilmasuodatin ui vedessä. Sieltähän sitä oli sitten tullut sisälle asti. Kuvassa jo rassattu vedenpoistoreikää auki, hieman laskenut jo pinta.

Kuva
Tällä kertaa selvisi matkustajan puolen kuivatuksella, ei tarvinnut purkaa kaikkia pois. Yön yli oli vielä lämppäri huutamassa autossa.


Samalla kun vänkärin penkki oli irti, ajattelin asennella subbarin penkin alle. Tässä ei mitään ihmeellistä, bongasin vapaana olevan läpiviennin rintapellistä. Siitä piuha sisälle, soittimen takaa heräte ja HI-In piuhat ja rokkaa.

Kuva
Vähän juuri jäi näkyviin. Pitäisiköhän joskus koittaa piilottaa maton alle tai jotain??

Kuva
Aiemmin mainitsin että olen tilannut uuden kasettitelineen. Tässä alla vanha ja yllä uusi, aika paljon paremman näköinen mun mielestä. Lampun ja ja sen piuhan oli saksalainen pussihousu purkanut tuosta pois joten valaistusta ei tässä vaiheessa ole, mutta tulee kunhan löytää jostain orig. lampun tai tekee sopivan patentin.

Lopuksi muutama kuva sisustasta, kun taas rätin kanssa siellä heiluin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: To Heinä 10, 2014 12:29 pm
Kirjoittaja Leksa
Golffiin jälleen pientä huoltoa.

1. Huohotinletku vaihdettu, tarvikemalli vaihtui alkuperäiseen.
2. Kallistuksenvakaajan linkit vaihdettu uusiin.
3. Eteen iskareiden yläpäät vaihdettu G60 mallisiin. Ovat kuulemma vahvemmat ja madaltavat hieman.
4. Vesipumpun hihnapyörä vaihdettu uuteen, kun hihna ui melko syvällä.

Edessä vielä tänään.

5. Rälläkällä tilaa renkaille eteen.
6. Sisälokasuojien muokkaus.
7. Etupään korkeuden hierominen.

Huomenna käyttää takatolpat irti ja heittää apujouset pääjousen yläpuolelle. Eiköhän se tästä :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Heinä 11, 2014 1:13 pm
Kirjoittaja Leksa
Tänään oli operaationa takapäässä apujousien heitto pääjousien yläpuolelle. Ajomukavuus parani potenssiin 10, kun loppui armoton narina joka tosiaan johtui jousien välissä olevasta muoviholkista. Hankasi tolpan kierteisiin.

Kuva
On ilmeisesti hangannut ihan tosissaan...

Samalla ruuvasin takaa 5mm kierteitä alaspäin, tippui juuri ja juuri silmillä havaittavasti.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Elo 02, 2014 7:44 am
Kirjoittaja Leksa
Tuli hieman kokeiltua jalustan ja kaukolaukaisimen kanssa kuvailua. Perä ruuvattu ylemmäs, kun tahtoo niin pahasti sorvata kaaret kumia pois. Totesin että ei kannata Jomeihin alkaa jousia tilailemaan, ajellaan perse pystyssä siihen asti että on varaa parempaan alustasarjaan. Nyt sitten niitä kuvia:


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva

Ensimmäistä kertaa kokeilin siis jalustan myötä kunnolla leikkiä valotusten kanssa. Älkää siis heti ampuko :D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Elo 02, 2014 12:49 pm
Kirjoittaja HEka--
Minusta näyttää fiksummalta perän noston jälkeen :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2014 4:38 am
Kirjoittaja Sierramies
Sammaa mieltä HEka:n kans. Hienoja kuvia.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2014 12:31 pm
Kirjoittaja RST
Luukin guud :D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2014 6:09 am
Kirjoittaja Leksa
Palikkaa tilattu taas. VWheritagelta uusi sisätilanpuhallin moottori vanhan rikkinäisen tilalle. Samaan pakettiin eksyi myös uudet moottorin kannatinkumit ja erinäisiä "98 octane only" yms. Alkuperäishenkisiä tarroja.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: To Elo 21, 2014 6:15 pm
Kirjoittaja Leksa
Hyvin pieni päivitys, mutta päivitys kumminkin.

Vanha asiakirjakotelo oli aikalailla tiensä päässä:

Kuva

Joten hommasin uuden:

Kuva

Pitää sisällään nämä ja rekisteriotteen:

Kuva

Semmosta  :)  Pitäis hommata toinen huoltokirja, vanha täynnä ja jatkettu rustaamista takakanteenkin ;D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Elo 22, 2014 2:36 pm
Kirjoittaja Zigu
Hieno tasku manuaaleille ja huoltokirjalle!

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Su Syys 21, 2014 12:04 pm
Kirjoittaja Leksa
Golfissa on kuskin ovi temppuillut jo pidemmän aikaa. Ollut täysin arpapeliä suostuuko se aukeamaan vaiko ei. Tutkimisen jälkeen tulin siihen johtopäätökseen että lukitusmekanismi on tiensä päässä koska kahva on uusittu, samoin lukitustappi uusittu ja säädetty oikeaan kohtaan. Tilasin Volkswagen classic partsilta uuden ja laitoin paikalleen. Nykyään ovi aukeaa että POPS vaan.

Kuva
Uusi mekanismi lähikuvassa. Pitää vielä maalata mustaksi kunhan jaksaa.

Vanhat kumiset lattiamatotkin näyttivät siltä että ovat tosiaan olleet paikallaan vuodesta -91. Pitkän aikaa mietin uusien kumimattojen ja kangasmattojen välillä. Päädyin loppujen lopuksi tilaamaan kangasmatot, tässä kohti ulkonäkö ratkaisi vaikkakin käytettävyys ehkä mahdollisesti laskee hieman. Noh, kunhan muistaa kopistella roskat kengistä ennen sisään menoa :) Matot tilasin briteistä Autostyleltä. Hintaahan matoille tuli aikalailla, 96 puntaa postikuluineen mutta istuvuus olikin 100%

Kuva
Custom made in Great Britain ja sen kyllä huomaa. Istuvat kuin nenä päähän ja lisäksi todella paksut ja laadukkaan oloiset.

Lopuksi vielä kuva ulkoa. Varmaankin viimeisiä kuvia kesätassuilla tänä vuonna :(

Kuva

Kettu kuittaa.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 10:57 pm
Kirjoittaja Leksa
Pitkään on ollut Golffin kanssa hiljaiseloa, ajettu ja nautiskeltu. Toissapäivänä oli aika tyrkyttää kotteroa leimalle ja setä antoi hylkylapun mukaan. CO arvot hyvät tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla heittää liian korkealle. Ensimmäisenä koittaa korjaantuuko tulppien ja ilmansuodattimen vaihdolla.. Samoin apurunko vaatii hieman hitsiä. Tietääkö kukaan varmistaa kun itse kattelin että taitaa tuo apurunko olla sen verran jämäkämpää tavaraa etten ala Migiä metsästämään vaan korjaan raakasti puikolla?

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Huhti 17, 2015 12:01 pm
Kirjoittaja Leksa
No niiin, 4 päivän mittainen yövuoro rupeama jälleen takana ja viikonloppu edessä. Jos ehdin niin tänään haen tulpat ja ilman suodattimen valmiiksi ja huomenna alkaa hitsausoperaatiokin.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2015 5:40 pm
Kirjoittaja Leksa
Päivitystä. Leiman sain vihdoin ja viimein, tosin itkun ja hampaiden kiristyksen avulla. Apurungon korjasin, 5mm latasta reilut paikkapalat päälle ja puikolla kiinni. Päästöt kävin mittauttamassa ennen uusinta katsastusta, saatiin lappuun juuri ja juuri raja-arvojen sisään menevät lukemat. Katsastusmies kuitenkin mittasi päästöt uudelleen ja nehän oli aivan päin p******ä.. Leima kuitenkin irtosi. Taitaa olla katti tiensä päässä, nyt on kuitenkin vuosi aikaa tutkia :D

Kesätassutkin on taas alla, ja joskus aiemmin mainittu kattoteline on nyt hitsattu ja maalattu, odottelee kuivumista. Kuvia ehkä vielä jopa tänä iltana, viimeistään huomenna :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Pe Touko 15, 2015 7:40 am
Kirjoittaja Leksa
Eipä oo tullutkaan otettua kuvia kotterosta kokonaiosuudessaan.. Kuitenkin jotain taas tapahtuu, laitan nyt auton seisontaan 5-6 viikon ajaksi työreissujen vuoksi. Samallahan on tietysti hyvä vapaapäivinä ropata hieman. Jäähdytinnestettähän tämä hukkaa edelleen johonkin joten ajattelin tarkastaa lämmityslaitteen kennon. Kojelautaa ei ole pakko purkaa, mutta teen samalla muitakin juttuja niin purin kaikki pois edestä..

Kuva

Tuohon kuntoon sisusta jäi eilen illalla. Kaikki tarpeellinen purettu pois. Yksi syy miksi purin koko kojelaudan on se että kuopasta ajettaessa kojelauta "pärähtää" ikävän kuuloisesti. Syykin tähän löytyi jo.

Kuva

Kaksi tärkeintä kojelaudan kannaketta oli tässä kunnossa, ei ihme että pääsee hypähtämään...

Kuva

Hätä ei kuitenkaan ollut tämän näköinen, sulattelin kolvilla palikat takaisin paikalleen. Testasin kestävyyden pitämällä pultista kiinni ja roikotin ja hyppyytin kojelautaa sen varassa. Tuntui kestävän :)

Kuva

Lämmityslaitteen kennon totesin ehjäksi, mutta raahasin kaikki irti olevat palaset sisälle ja tänään pesen kaikki osat desinfioivalla aineella. Mukaan lukien puhallin kanavien sisäpuolet yms yms..


Eli, pientä kevät siivousta siis :D Jäähdytin nesteen vuoto on siis konehuoneen puolella, tästä on hyvä jatkaa. Seuraavaksi kai syyläri irti ja vedellä pikku paine sisälle..