Sivu 4/9

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Kesä 24, 2013 4:20 pm
Kirjoittaja Leksa
Tänään sain vanteet käsiin, vaatiihan nuo töitä ennen kuin pääsee väriäkään vaihtamaan, mutta motivaatio ois huipussaan!!!

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Vannekset%20ku%20ilvekset/WP_20130624_001.jpg?img=img900[/img]
Suoraan talliin kannettuna, värihän on sieltä ja syvältä mutta tosiaan vaatinevat hiekkapuhalluksenkin koska hiukkasen päässy ruostumaan niin ihan sama. Hintakin oli kohillaan :)

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Vannekset%20ku%20ilvekset/WP_20130624_004.jpg?img=img900[/img]
Keskilätkät vaihtuu tommosiksi mikä on tässä oikealla puolen ja värikin luultavimmin ihan perushopea hileellä tai sitten astetta tai kahta tummempi.

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Vannekset%20ku%20ilvekset/WP_20130624_005.jpg?img=img900[/img]
Takavanteessa on jonku verran "huultakin"

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Vannekset%20ku%20ilvekset/WP_20130624_006.jpg?img=img900[/img]
On sitä eessäkin :)

Nuista pitäis tässä tehdä soivat pallot vielä, alkaa ekana selvitteleen missä sais puhallettua kohtuu hintaan nuo  8)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Kesä 25, 2013 4:47 am
Kirjoittaja Sierramies
Peltivanteet. Käväseppä kysäsemässä PJ-metallilta. Pojila on hallila vehkeet.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Kesä 25, 2013 4:02 pm
Kirjoittaja Leksa
Ziguki jo mainitsi PJ:n, olivat kuulemma siltä ottaneet 20e/2 vannetta. Ehtis vielä käymään jossain vaiheessa. Noh, eiköhän sitä ku ens viikolla alkaa loma.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Kesä 29, 2013 8:02 pm
Kirjoittaja Leksa
Päivä menikin tänään golfin kimpussa, aloitetaampas tarina kuvalla:

Kuva

Auto oli juhannuksena seisonut viikonlopun ajan, ja vettäkin oli tullu ihan reippaasti. Tämä näky odotti kun avasi vänkärin oven. Siinä vaiheessa ei sitten ehtinyt muuta kuin äyskäröidä auton tyhjäksi ja lähteä töihin. Lämpöpuhallinta huudatin autossa monta päivää, mutta eihän se kuivannut ja alkoi haista jo beduiinin sandaalille.

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130629_002.jpg?img=img900[/img]

Mikäpäs sen mukavampi tapa aloittaa kesäloma kuin purkaa autosta sisusta pois ja alkaa kuivattelemaan äänieristeitä.. Huomenna pitää tutkia kaikki vedenpoisto reiät sekä tiivistää raitisilmakotelon ympärystä, kun on kuulemma yleinen vuotopaikka näissä.

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130629_001.jpg?img=img900[/img]

Onneksi kuitenkin tuli purettua, saa samalla tämänkin kuntoon :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Su Kesä 30, 2013 3:22 am
Kirjoittaja HEka--
Mikähän näissä Volkkareissa on kun niin monet tuntuu vuotavan jostain kohtaa :) Omakin teki lammikon apukuskin jalkatilaan kun käytin pesussa kevättalvella.. En tosin ole tähän päiväänkään mennessä kerinnyt irrotella lattia pehmusteita kuivatellakseni sitä.

Mut on kyllä siistin näköinen lattia Golffissa, terveen näköistä peltiä :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Su Kesä 30, 2013 10:28 am
Kirjoittaja Leksa
On kyllä ilahduttavan tervettä tuolla, pitää raputella vanhat bitumit pois lattiasta vielä kun lähtevät ihan meisselillä tökkimällä. Vesi tehnyt niihinkin tehtävänsä, eli ovat ihan irti jo valmiiksi. Ne kun saa pois, voi tarkistella kokonaan lattian ja pitänee sitten laittaa uutta bitumia tilalle. Kaikki nuo "huopa" äänieristeet menee roskiin, ovat sen verran ottaneet kosteutta että haisevat niin pirun pahalle ja lisäksi ovat aikalailla hajallaankin. Niidenkin tilalle sitten jotain.

Hidastaa hieman hommaa kun aloin tänään tallia siivoamaan että sais yhden seinän kaadettua ja pikkasen laajennettua tallia sitä kautta. Lisätilaa tulee jotain 4-5 neliötä ja onneksi sivulle niin mahtuu golfin kokoista autoa sitten rassailemaan sielläkin mukavammin :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Heinä 01, 2013 2:01 pm
Kirjoittaja Leksa
Tänään sitte satanu vettä koko päivän.. Kuitenki hetken aikaa oli tuossa äsken ettei satanut ihan hirveästi, joten pääsin testaamaan mahtuuko uudet vanteet golffiin alle.. Takavanteet lähinnä hirvitytti, kun leveyttä kuitenki se 8,5"

Takapää:


[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130701_001.jpg?img=img900[/img]
Kuva
[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130701_004.jpg?img=img900[/img]

mun mielestä aika muikean näkönen takaa päin  <!-- s8) -->8)<!-- s8) -->

Kuva

Tuossa olikin ainoa ahdas paikka, jäähän siihen kuitenki 5mm akselin ja vanteen väliin niin ei paniikkia!

Etupää:

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130701_005.jpg?img=img900[/img]
[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130701_007.jpg?img=img900[/img]

Eteenkään ei olis periaatteessa haitannu vaikka olis ollu myös 8,5" eikä 8", jää ehkä jopa hieman kaaren sisään.

Mahdollisesti ens viikolla puhallukseen vanteet ja maalia niskaan, sitten tallin perukoille kovettumaan ja tilaamaan kumeja. Nuo kun saa alle, voikin alkaa ruuvaamaan alustasta senttejä pois  <!-- s8) -->8)<!-- s8) -->

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Heinä 09, 2013 5:43 pm
Kirjoittaja Leksa
Nyt ei pitäisi enää tulla golffiin vettä sisään. Paikallistin veden tulon tuonne raitisilma suodattimen koteloon, jossa olikin tiiviste kovettunut. Korjauksena paksulti liima-tiivistemassaa tiivisteen tilalle.

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130702_001.jpg?img=img900[/img]
[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130702_003.jpg?img=img900[/img]
[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130702_004.jpg?img=img900[/img]

Onhan se kumma jos tuosta menee vielä vesi sisään!!

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130708_002.jpg?img=img900[/img]

Tässä kuvassa onki pohjassa jo uutta bitumimattoa, ruiskuttelin huvin vuoksi reuna paikkoihin vielä alustamassaa reippaan kerroksen.

[img width=800 height=449]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Kakkis%20nro2/WP_20130708_003.jpg?img=img900[/img]

Lattiamatolle sama temppu kuin toisessakin golffissa, eli mastonilla mustaksi ja paikalleen. Penkkejä odottelee..

Vanteisiinki on maalit jo valmiiksi tallissa oottamassa, vielä ku ehtis käyttää puhallettavana. Samaten uus startti odottaa asennusta, loppuis se ainainen startin solenoidin naputtelu kun auton sammuttaa jonnekin.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Heinä 13, 2013 3:11 pm
Kirjoittaja Leksa
Kaivelimpas tässä tästäkin golffista vähän tietoa ulos:

PRCode: 1AF = Power brake
PRCode: 1C2 = Antifreeze up to -35 degree celsius tolerance up to -40 degree C
PRCode: 1H1 = Load-sensitive proportioning valve
PRCode: 1MB = Sports steering wheel (hollow rim)
PRCode: 1TB = Fuel tank vent line with gravity valve and PVC breather hose
PRCode: 3D1 = Center console
PRCode: 3NC = Rear seat bench/backrest split folding
PRCode: 4GF = Windshield in heat-insulating glass
PRCode: 4KC = Side and rear windows in heat-insulating glass

PRCode: 5J0 = Without rear spoiler
PRCode: 8F2 = Side turn signal lights
PRCode: 8J2 = Hand brake warning light w/o low brake fluid level warning light a. inscription
PRCode: 8M1 = Rear window wiper and washer system with intermittent control
PRCode: 8TC = Rear fog light for driving on the right
PRCode: 8U0 = Without additional instruments for distance measurement
PRCode: 8X1 = Headlight washer system

Huomioikaa erityisesti lihavoidut kohdat, LÄMPÃÄ ERISTÄVÄT LASIT herran jumala on niitä varusteita  8) 8)

Nyt on myös uus startti paikallaan ja uusi laturin hihna. Ilmansuodatin oli väärä joten joutuu käymään vaihtamassa. Jos samalla ottais uudet tulpat ja johdot.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Heinä 15, 2013 2:59 pm
Kirjoittaja Leksa
Kolopallolla tehty tänään pisin reissu pitkään aikaan. N.100km yhteensä ja suurimmaksi osaksi 100km/h, josta seuraavia huomioita:

1. Pakoputki pitää uusia vaikka sitä korjailin. Pitää tuossa vauhdissa jo semmosta meteliä ettei pää kestä.
2. Putken pöminän yli kuului myös muuta jurinaa, jonka järkeilin kuuluvan takarenkaiden laakereista. Ostoslistalle nekin.
3. Ovitiivisteet pitää uusia, niistäki tuuli suhisee läpi aika pahasti.
4. Takapäässä muutenki kolisee, ainaki ne taka-akselin puslat on loppu. Pitäs nosturilla päästä vielä kattoon että hakkaako pakoputkikin jonnekki..

Muuten matka meniki lepposasti :D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Heinä 15, 2013 4:42 pm
Kirjoittaja Sierramies
Nuot tivisteet on aika tyyhriitä osia. Kerroppa sitten ko olet löytäny net, että mistä ja mihin hintaan.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Heinä 15, 2013 6:47 pm
Kirjoittaja Leksa
Tähän mennessä halvin on ollu Volkswagen Classic Parts, olikohan 60⬠per ovi.. Suomessa halvin 83â¬/ovi. Nuo siis alkuperäsiä tiivisteitä. Pitää vielä kattoa löytyskö metritavarana jostain profiililtaan edes lähelle saman näköistä.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ma Heinä 15, 2013 10:31 pm
Kirjoittaja Mikko
Jos löydät jostain metritavarana niin kerro pikasesti sitten, että mistä. Tarvitsisin mm. peräkärryn tiivistämiseen tuollaista ja pitäsi nimenomaan metritavarana löytää, mistään en ole vielä löytänyt.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2013 4:16 am
Kirjoittaja Sierramies
Siepä olet halvala löytäny. Olen yrittäny ettiä Sierraan, mutta tuntuu olevan kiven alla ja kovisa hinnoisa (merkkiliikkeestä toki saa).

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2013 8:59 am
Kirjoittaja Leksa
Ettei fordilla olis mitään samantapaista kauppaa kuin tuo volkkarin Classic Parts Center? Siellä on kyllä kilpailukykyseen hintaan romua myynnissä vanhempiin malleihin.

EDIT: Tänään pitäs käyttää vanteet puhallettavana ja eikun maalia niskaan :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2013 1:11 pm
Kirjoittaja Mikko
Saksalainen liike nimeltä motomobil (linkki suoraan Sierran kataloogiin) näyttää myyvän jos jonkinlaista tiivistettä oviin. 30,46⬠per 4 metriä eli 7,6 ⬠metri ja päälle postit suomeen. Tuolta varmaan pitänee tilata jossei muualta löydy. En tiedä sopivuudesta sitten muihin autoihin, Sierraan tuon sanotaan sopivan.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 17, 2013 4:38 am
Kirjoittaja Sierramies
Ai niin. Olenhan mie itekki kaivanu tuon tuolta katalookista. Nuoki olis tietty hyä vaihtaa.
En tiä miten Golfisa, mutta Sierrasa enemmän tuohon tuulen suhinaan vaikuttaa kuitenki (oman kokemuksen perusteela) kaks muuta tivistettä: Eli ovien väliset "kumilaput" (näitä ei tietty ole kaksovisesa) (wetteriltä ostin, hinta joku kymppi/kpl) sekä ovien ylälaitaa kiertävä korhiin kiinnitetty tiviste (hinta wetterilä n. 140 e, en ostanu)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 17, 2013 7:08 am
Kirjoittaja Leksa
@ Täpinöissään... Iltapäivällä saa hakea vanteet, pitäis silloin olla puhallettuna. Maalaustelineetki olis jo valmiina, ja maalit ja rasvanpoisto aineet :) :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 17, 2013 6:03 pm
Kirjoittaja Leksa
Nyt on vannekset ku ilvekset maalattu. Keskilätkät jäi hötäkässä maalaamatta kun oli vaan hoppu saada paljaat pellit maalin alle. Väriksihän loppupeleissä valikoitui vanha kunnon vannehopea buustattuna REILULLA lakkakerroksella. Ite maalasin, ihme kyllä ei tullu lakkausvaiheessa valumia, sen verran rutkasti sitä tuli ruikittua. Roskiahan nuihin tuli, mutta ei niitä onneks kukaan niin tarkkaan kato auton alla.

[img width=800 height=450]http://leksa.kuvat.fi/kuvat/Vannekset%20ku%20ilvekset/2-Kuvan-otsikko....jpg.jpg?img=img900[/img]

Kuva

Kuvat jälleen kerran taattua Lumia laatua (paskaa), mutta jos sitä sitten kattelis järkkäri hommia kunhan saa gummit ja auton alle nuo, ja laskettua alaspäin pirssiä ja ja ja ja :D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: To Heinä 18, 2013 2:28 am
Kirjoittaja HEka--
Onnistuneelta näyttää :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: To Heinä 18, 2013 4:11 am
Kirjoittaja Sierramies
Hyältä kyllä näyttää :) Lakkaaki olet ilmeisesti käyttäny nuukailematta.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 5:54 pm
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Tosi hyvältä näyttää. Eikä tuo Lumialaatukaan mikään kauhean surkea ole...

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 8:27 pm
Kirjoittaja Leksa
Juu lakkaa laitoin ihan reippaasti, pitäähän nuo saada vielä vesihiottua ja kiillotettua ennen alle laittoa ;) Pitäis saada kumit tilattua mutta ei raaski ihan nyt tässä tilanteessa heti niitä tilata...

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 2:55 pm
Kirjoittaja Leksa
Nyt peukut pystyyn, hieroskelen kauppoja parista gti sisustasta :)

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 3:07 pm
Kirjoittaja Zigu
[quote=&quot;Leksa&quot;]
Nyt peukut pystyyn, hieroskelen kauppoja parista gti sisustasta :)
[/quote]

Oi joi joi. On se porvari ku tollasia katselee  ;D Lähdetäänkö tätä siis rakentamaan? Leksan perus sanonta aina ku se hommaa uuden biilin "tähän sit ei laiteta muuta kuin vanteet"  ;D

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 3:12 pm
Kirjoittaja HEka--
Heh :) Ainakin miulle on tullut sellainen käsitys että tämä on nyt sitten vihdoin "the harrasteauto" eikä osittain käyttöauto :) Onnea kauppoihin!

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 3:22 pm
Kirjoittaja Leksa
Noh, kyllähän tätä vois jo sanoa harrasteautoksi, joka kuitenkin on päivittäisessä käytössä :D Tosin sen verran tätä voi rakennella oman maun mukaan kun emäntä ei tällä halua ajaa ;)

EDIT: Käyttö tällä on kyllä lähinnä sitä että ajan aamulla töihin ja iltapäivällä pois. Ainakin suurimmaksi ajaksi näin.

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 4:28 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote=&quot;Zigu&quot;]
"tähän sit ei laiteta muuta kuin vanteet"  ;D
[/quote]

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin tätä en oo golffista koskaan sanonu ;) kai..

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 8:37 pm
Kirjoittaja Leksa
Toinen gti sisusta oli mennyt.. Ootellaan tietoa toisesta. Odotellessa ostin tämmösen:

http://imageshack.us/photo/my-images/809/nz6i.jpg/

golfin alkuperäinen kasettiteline  8) cool!

Vs: VW GOLF 1,8CL -91

ViestiLähetetty: To Elo 01, 2013 2:27 am
Kirjoittaja HEka--
Mittee sie tuommosella? :P