Sierra cosworth 4x4 -92

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » La Loka 20, 2012 8:37 pm

Hei kaikille pitkästä aikaa. Minulla tosiaan ollut pitkä tauko tänne foorumille autoharrastuksen motivaation puutteesta. Nyt tässä tuli sitten hankittua uusi projekti, jonka myötä saatiin taas uutta intoa tähän autoharrastukseen.

Kaikki alkoi siitä, kun haaveilin aidosta "cossu" Sierrasta. Niitä on tullutkin pienestä pojasta asti seurailtua ja kuolailtua. Yhtenä viikonloppuna, kun oli tylsää tein sen perinteisen Cossu tarkistuksen netistä. Sieltähän löytyikin mairean näköinen yksilö Ruotsin mantereelta. Ajattelin huvikseen kysyä, olisiko kyseisessä yksilössä kaikki varusteet mistä olin haaveillut. Ajattelin tietysti, että jotain siitä varmaan taas puuttuu ja autoa ei tarvitse lähteä hakemaan.

Seuraavana päivänä oli tullut mailia Ruotsista ja viestistä selvisi, että kyseisessä mallissa oli kaikki herkut! Malli oli vielä uudempaa cossua, jossa netin ja huhujen mukaan piti olla n. 70% parannettuja osia verrattuna aijempiin cossuihin. Tästä sitten innostuneena sitä oli jo tullut tilattua lentoliput Ruotsiin.

Kohta sitä istuttiinkin jo lentokoneessa ja mielessä vain yksi nainen, "Sirpa", eikä mikä tahansa sellainen  ;)

Perillä Ruotsissa menin tarkistamaan auton kuntoa ja selvisi, että "Sirpahan" oli ikäisekseen hyvässä kunnossa, lisäksi "Sirpa" oli käynyt sen verran plastikkakirurgilla, että naamaan oli heitetty botoxia erään Stage 3 kitin muodossa.

Kuva

Botoxin istutus on ollut varsin onnistunut operaatio  :)

Autoa käytiin testaamassa ja se tuntui varsin jämäkältä. Sisusta oli myös erittäin hyvässä kunnossa ikäisekseen. Koeajojen jälkeen fiilis oli katossa ja kauppoja päästiin hieromaan. Kolmen tunnin paperisodan ja kielimuurin ylityksen jälkeen olimme päässeet kauppoihin. Tästä sitten nainen "Sirpa" kainalossa kohti koti Suomea. Pitähään sitä nainen koeajaa, ennen kavereille näyttämistä  ;)

Ensimmäinen työ Suomessa oli laittaa auto talvi kuntoon. Autolla tosiaan ei oltu aijemmin ajettu talvella. Auto oli ollut Italiassa vuoteen 2008 asti, jonka jälkeen se oli tuotu Ruotsiin. Ruotsissa auto oli aina laitettu seisontaan talvella ja tämä kyllä piti paikkansa, kun alustaa tarkasteltiin. Tästä syystä en itsekkään tällä raskisi talvella ajaa 4x4:sta huolimatta.

Puunaus aloitettiin auton perusteellisesta imuroinnista. Tämän jälkeen auto pestiin ja vahattiin.

Kuva

Vahaa pintaan.

Kuva

Paklattu nainen


Puhdistuksen jälkeen auto siirrettiin talviteloille talliin. Autosta poistettiin lattiamatot, sekä tavaratilan verhouilu. Lisäksi takapenkit kaadettiin ja sivuikkunat jätettiin raolleen paremman ilmankierron vuoksi. Myöhemmin olisi vielä tarkoitus laittaa sisälle kosteuden poistajia ja käsitellä penkit hoitoaineella.


Tässä vielä kuvia uudesta ja väljäksi poljetusta naisesta.

Kuva

Kaksi "Sirpaa".


Kuva

Sama jatkuu.


Ensi keväänä olisi tarkoitus kunnostaa naiset salonki kuntoon  :) JATKUU...
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Heinä 26, 2013 5:43 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » La Loka 20, 2012 8:41 pm

Olihan tuo mukava päästä elämäni ensimmäistä kertaa Cossua vahaamaan, varsinki nuin hyvä kuntoista yksilöä. Tosin vahaamisen riemu ei vetänyt vertoja kyydissä istumiselle, AI MUN NISKA!!!! :D

PS. Zigu hirveäsä kännisä kirjotteli niin muokkasin vähän kirjotusvbirheitä... Eikäkö... Karhumettäpkpe mars!!!!
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Loka 21, 2012 12:57 am

Makia! Aina ittekki haaveillu Cossusta, mutta oo ollu sellassiin varraa. Nuitten 4x4 Cossujen tekniikka on kuulemma lähes täysin erilaista ku 2wd Cossun, esim. öljypumput on aivan erilaisia jos koneesta aloitetaan, ja on hankala kuulemma löytää senkaltaisia osia..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Loka 21, 2012 3:46 am

No nyt on sellainen Sierra jolla itsekin voisin ajaa, ja missä kunnossa vieläpä, onnittelut huippukaupoista! :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Su Loka 21, 2012 6:45 am

Ai jai jai, ny ollaan villakoiran ytimessa, hyvä Zigu..  8)

Suosittelisin laittamaan jakohihnakopan paikoilleen, jos sattuu apulaitehihna poikimaan niin ei tule kallista remonttia.

Tosiaan 4WD kone eroa paljonkin 3WD koneesta. Mainittu ö-pumppu on eri sekä männät, ö-pohja, vesipumppu, termarikotelo, imu ja pakosarja sekä apulaitehihna (2WD:ssä on tavan kiilahihnat ja 4WD:ssä moniurahina), voimansiirto on myös täysin eri kun 2WD.

Lohkona on kestävämpi 200 numeroinen.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Loka 21, 2012 8:11 am

[quote=""RST""]

Suosittelisin laittamaan jakohihnakopan paikoilleen, jos sattuu apulaitehihna poikimaan niin ei tule kallista remonttia.

[/quote]

Se oli tarkoituskin laittaa paikalleen, mutta edellinen omistaja oli hukannut sen jonnekkin/myynyt sen. Pitää talven aikana metsästää jostain sellainen tuohon. Onko 2WD:ssä muuten samanlainen koppa?
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Loka 21, 2012 8:21 am

Kiitoksia kaikille vastauksista. Tosiaan auto on todella hyväkuntoinen ikäisekseen. Itsekkin nuita olen selaillut useamman vuoden jo ja harvoin on tullut yhtä hyvä kuntoista vastaan, ainakaan myynnissä! Mielestäni se ruotsalainen kaveri oli hullu, kun luopui tuosta!  :D

Tietysti tämän ikäisissä on aina jotain laitettavaa, eli täydellinen tämäkään vielä ei ole. Sisustassa on esim. kattoverhoilu vähän päässyt repsahtamaan. Lisäksi apukuskin puolella olevasta lokerosta oli saatu kahva hajalle. Tekniikka puolella taas isoin vika taitaa olla pieni nykiminen koneen ollessa lämmin. Tämä oikeastaan onkin se pahin ongelma, joka pitäisi ratkaista ensimmäisenä.

Jo koeajoissa huomasin, että kone ei vetänyt aina tasaisesti, vaan se alkoi nykimään. Muutaman kiihdytys kokeilun jälkeen kone taas veti normaalisti. Myyjä meinasi, että hänen aikana se ei olisi koskaan tehnyt kyseistä nykimistä, tiedä siitä sitten.

Vähän olen asiaan jo perehtynyt ja viaksi ollaan epäilty alkuperäistä puolaa. Lisäksi Suomessa huomasin, että ilmansuodatin oli melko likaisessa kunnosssa. Myös lastua olen alkaut epäillä. Suuttimien vaihdon myötä myös bensapumppu voisi olla jäänyt kokoa liian pieneksi. Myyjä oli kuitenkin vaihtanut uuden pumpun hiljattain...  :-

Tekniikka keskustelu jatkuu omassa osiossa... http://carenthusiasm.net//viewtopic.php?t=2
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Su Loka 21, 2012 8:59 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Loka 21, 2012 4:10 pm

Tänään tuli tilattua Briteistä helmoihin suojapalikat tunkin nosto kohtiin. Olivat kelvanneet aijemmat Ruotsissa jollekkin, eikä ihmekkään, kun kysyin niiden hintaa Wetteriltä. Sanoivat siellä, että et varmaan halua tilata näitä, no pyysin kuitenkin ilmoittamaan hinnan ja se oli 90â¬/kpl. Autossa niitä on neljä, joten jätin tilaamatta  :)

Briteistä hinta oli sen 74⬠posteineen 4 kpl:lle. Vielä meni niellen tuo, mutta ei nuitakaan viitsi huvikseen tielle kylvää.

Vielä pitäisi löytää se jakohihnan suojakoppa. Katselin yhtä hiilikuituista ja toista kromista. Alkuperäisiä ei pistänyt yhtään silmään pikaisella haulla. No onneksi on koko talvi aikaa selvittää ongelmia ja hommata tarvittavat osat kevääseen mennessä.  8)
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Su Loka 21, 2012 6:09 pm

Multa puuttuu kans 2 niitä tunkinlätkiä, meinasin tehä ne alumiinista ja laittaa kiinni nassumassalla.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Su Loka 21, 2012 6:37 pm

Kannattaa muuten hommata laajakaista seosmittari, turvaa koneen jos jotain sattuu bensan saannin suhteen..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Loka 22, 2012 4:34 am

Voi vitsi. Nyt on kyllä komea peli! Itsellänikin Sierrakuumetta kun omasta luovuin, eikä tämä yhtään helpota ;)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 26, 2012 4:53 am

Laitettaampa vielä tätki kautta onnittelut kaupoista :) Komia on menopeli! Sinun häätyy käyttää minua kattomasa tuota ihan paikanpäälä.
Mane sano ekana, ko kuuli että nykii, että ilmanputsari on toennäkösin syypää.

Voipi olla että nyt joutuu sitten itallekki ostaan tommosen parin vuojen sisäle, jos varallisuus piisaa... Onhan nuoita kuolattu jo ainaki sen kymmenen vuotta :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Loka 26, 2012 6:28 am

[quote=""Sierramies""]
Mane sano ekana, ko kuuli että nykii, että ilmanputsari on toennäkösin syypää.[/quote]

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Eiköhän se keväällä saada kuntoon.

[quote=""Sierramies""]
Voipi olla että nyt joutuu sitten itallekki ostaan tommosen parin vuojen sisäle, jos varallisuus piisaa... Onhan nuoita kuolattu jo ainaki sen kymmenen vuotta :)
[/quote]

Kyllä se on niin, että Cossu kuume on aina ja siihen ei ole, kuin yksi lääke  ;D
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Pe Loka 26, 2012 3:27 pm

Se on kyl niin totta, mut pitää vaan varoa ettei lähe mopo käsistä, vakioon tottuu turhan nopeasti :)
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Loka 29, 2012 6:38 am

Ei saa vain ajjaa liian ussein :) Kait son niin että miltei kaikkeen tottuu, jos sillä ajelee lähes päivittäin. Nyt ko on ajeleskellu kuukausitolkula nissanila, niin sitten ko saa Sierran kuntoon, niin se tuntuu varsinaiselta urheiluautolta :D
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » To Huhti 04, 2013 8:54 am

No niin, Sierra tuli kaivettua  tallista laitettavaksi vihdoin. Tuskainen on ollut odottavan aika  ;D  Osaa on tullut talven aikana kuitenkin haalittua ihan kivasti, mutta silti pieniä puutteita yhä on.
Mainittakoon uusista osista puola, startti, PLX laajakaista lambda + mittari, tunkin peittolätkät, etulista, vilkut, ajovalot, antureita, sytytystulpat, flektit, abs-antureita, muoviosia, cossun vanteella oleva rengas (vararenkaaksi), etupuskurinlista, hansikaslokeron uusi kahva, tiivisteitä yms...  ::)

Auto oli tarkoitus ottaa tallista vasta huhtikuun loppu puolella, koska kelit täällä eivät ole kuitenkaan vielä niin lämpimät. Aiemmin talvella kuitenkin löysin läheltä ammattiverhoilijan, joka tekee töikseen verhoiluja. Hänelle oli tulossa pitkä äitiysloma, jonka vuoksi verhoilu oli saatava hänelle ennen huhtikuuta. Muuten joutuisin viemään osat verhoiltavaksi jonnekkin muualle ja esim. katto-osan lähetys postissa/matkahuollossa ei oikein houkutellut. Tästä syystä auto haettiin jo aijemmin.

Ehdin jo kaverin kanssa tiputtaa kattoverholun alas, sekä irroittaa c-pilarien muoviosat, joissa oli verhoilut myös huonossa kunnossa. Nämä osat vietiin ensisijaisesti heti verhoiltaviksi.
Lisäksi kattoverhoilun irroitus paljasti vikoja. Edessä olevan muoviosan alta, jossa on karttavalot paljastui yllätys. Sieltä löytyi 2 irtojohtoa, joissa oli kuparit esillä. Tietysti, kun virrat laitettiin pälle tuli näihin johtoihin +12v. Johdot olivat lisäksi erittäin lähellä kattopeltiä. Johtojen "liitokset" oli tehty kuorimalla alkuperäisistä johdoista suojakuorta auki ja tämän jälkeen kiedottu säikeet pyörittämällä kiinni toisen johdon säikeisiin. Sitten vain teippiä päälle, et silleen  :o Korjasin tämän järkyttävän patentin, jolla ei ollut mitään virkaa.

Myös jälkiasennus kytkimet tuli selvitettyä. Penkinlämmittemen kytkimen paikalla oleva vipu oli tyhjä, joten siitä selvittiin säikähdyksellä. Tuhkalokeron yllä olevan lokeron päälle oli jälkiasennettu levy, johon oli näitä patentteja laitettu myös. Positiivistä oli, että tämä levy oli kiinnitetty vain 2-puoleisella teipillä kiinni, eikä ruuveilla alkuperäisiin muoveihin. Tässä levyssä oli kiinni 3 vipua ja ahtopainemittari. Ilokseni sain taas todeta, että yksi näistä vivuista oli tyhjä, HUH  :P Toisen vivun toiminta oli jo entuudestaan tuttu, siitä sammui ABS:n varoitusvalo (tainnu ollu jollain ongelmia katsastuksessa  ;D) Ajattelin, että tämän voisi jättää, jos itselläkin joskus alkaisi vastustaan katsastuksessa, niin olisi pika korjaus lähellä  ;D Älkää kuiteskaan hermostuko, olen oikeastikkin korjaamassa ne ABS:t kuntoon, I promise! No kolmannen vivun alta löytyi vain ledille ohjaus, joka oli asennettu valaisemaan tätä hienoa jälkiasennus levyä  :D Asennus oli tehty niin siististi, että en itsekkään koko lediä osto vaiheessa huomannut. Takana oleviin johtoihin oli lisäksi laitettu teippi, jossa luki LED+, ei paha (joku kerrankin tehnyt siististi) ;) Ajattelin, että tämä ledi voi myös jäädä ja sopiihan se Sierran mittariston väreihin, kun se on vihreä  ;D

Eli tuloksena oli syvä helpostus, koska aluksi pelkäsin pahinta noiden vipujen kanssa. Lopputuloksena oli 2 tyhjää paikkaa ja loput on nyt selvillä, mitä niistä tapahtuu. Tämä jälkiasennus levy tullaan teettämään uusiksi ammatti metallimiehellä  ;D ;) Tarkoituksena on asentaa uusi seosmittari levyyn ja nämä 2 tomivaa kytkintä ja ahtopainemittari. Tämä lokeron paikka on varsin hyvä paikka Sierrassa ylimääräisille mittareille ja kytkimille. Se ei ole suoraan silmissä vaan hieman alempana, kuitenkin melko selvässä paikassa, jolloin paneelin seurantakin onnistuu niskoja katkaisematta.

Seuraavaksi, kun kelit vain lämpenevät alan mittomaan tuota ABS-järjestelmää. Sen jälkeen varmaan antureiden uusimista ja flektien vaihto. Lisäksi se startti pitäisi vaihtaa... No katsotaan miten mennään, hitaasti eteenpäin kesää kohti  8)
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä To Huhti 04, 2013 9:04 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » To Huhti 04, 2013 5:14 pm

Nyt muuten löysin sopivaa alumiinilevyä sitä uutta "paneelia" varten. Laitoin jo talteen, että alas ilmotella kokoja mitä reikiä siihen tarvit :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Huhti 05, 2013 3:40 am

Paljon on jo osia löytynyt :) Mikä on putjetti verhoiluun?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Huhti 05, 2013 4:43 am

Jaa, aika vähällä solet sevinny nuitten kytkimitten kanssa tosiaan :) Mullahan oli ghiassa otettu se ABS-valon piuha irti, ko ei oltu kehattu selvittää vikkaa. (Niin, mulla on sitten ylimääränen ABS-keskusyksikköki.)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » La Huhti 06, 2013 4:14 pm

[quote=""HEka--""]
Mikä on putjetti verhoiluun?
[/quote]
Kauheita summia verhoiluun ei tarvitse käyttää, koska osia ei ole tarkoitus verhoilla millään nahalla vaan pyritään säilyttämään mahdollisimman alkuperäisenä. Varmaan alta 300⬠mennään.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » La Huhti 06, 2013 4:19 pm

[quote=""Sierramies""]
Jaa, aika vähällä solet sevinny nuitten kytkimitten kanssa tosiaan :)  (Niin, mulla on sitten ylimääränen ABS-keskusyksikköki.)
[/quote]
Tosiaan helppoja olivat, mutta mahdollisuudet järkyttävälle sotkullekkin oli. 2wd boxi ei käy 4x4 malliin, siinä on eri boxi, kiitos kuitenkin ehdotuksesta.
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Su Huhti 07, 2013 7:47 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Huhti 06, 2013 6:35 pm

Tämä on sitten sellainen proggis mitä en suostu mistään hinnasta seuraamaan ilman kuvia.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Su Huhti 07, 2013 6:21 am

Multa löytyy sit 2wd ja 4wd ABS boxit jos tarvista..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Huhti 07, 2013 7:31 am

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Tämä on sitten sellainen proggis mitä en suostu mistään hinnasta seuraamaan ilman kuvia.
[/quote]
Hyvin sanottu. Nerubia voin lohduttaa sillä, että hommasin uuden luurin, missä on ihan hyvä kamera. Jos niitä kuviakin tulisi sitten paremmin otettua.
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Su Huhti 07, 2013 7:35 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Huhti 07, 2013 7:36 am

[quote=""RST""]
Multa löytyy sit 2wd ja 4wd ABS boxit jos tarvista..
[/quote]
Hyvä tietää, kiitos.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Huhti 08, 2013 10:22 am

Onko siis niin että kun kyse on tavallisen (takaveto) Sierran/Scorpion yksiköstä, niin se ei käy minkään nelivetosen järjestelmään, vai onko tämä vain Cosworthien erilaisista systeemeistä johtuvaa?
Eikös periaatteessa jarrutettaessa ole aikalailla sama onko auto neli- vaiko takaveto, jos kyse ei ole "jäykästä" nelivedosta (Sierroissahan neliveto ja osa tasauspyörästön lukoista toteutettu viskolla?) Maastoautot sitten taas erikseen...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Huhti 28, 2013 4:48 pm

[quote=""Sierramies""]
Onko siis niin että kun kyse on tavallisen (takaveto) Sierran/Scorpion yksiköstä, niin se ei käy minkään nelivetosen järjestelmään, vai onko tämä vain Cosworthien erilaisista systeemeistä johtuvaa?
Eikös periaatteessa jarrutettaessa ole aikalailla sama onko auto neli- vaiko takaveto, jos kyse ei ole "jäykästä" nelivedosta (Sierroissahan neliveto ja osa tasauspyörästön lukoista toteutettu viskolla?) Maastoautot sitten taas erikseen...
[/quote]

4wd mallin boxissa on erinlainen liitin. Lisäksi boxi hoitaa itse katkomisen 2wd:n releiden sijasta. Muuta eroa boxilla ei ilmeisesti ole. Ilmeisesti boxi hajoaa, jos sen kytkee väärään autoon.
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Su Huhti 28, 2013 5:01 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Huhti 28, 2013 4:58 pm

KUVIA NY #U¤R=(¤TGN!!!
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Huhti 28, 2013 5:00 pm

Tänään tuli tehtyä taas yksi askel autoa valmiiseen päin. Kävin hakemassa kattoverhoilun ja c-pilarien päälle tulevat muovit verhoilijalta. Verholija oli tehnyt oikein hyvää jälkeä ja olin kyllä tyytyväinen.

Kuva

Verhoilu


Ulkona oli tänään niin hyvä ilma, että sain avopuolisoni kanssa kahdestaan laitettua myös osat paikalleen.

Kuva

Valmiina paikallaan


Tulokseen voi olla erittäin tyytyväinen. Kattoverhoilu on nyt jämäkkä, eikä roiku takaa, niin kuin aikaisemmin. Lisäksi kangas on puhdas. Parantelin myös kattoverhoilun kiinnitystä takaa, koska siellä kiinnikkeitä keskellä ei ole lainkaa. Liimasin vahvaa vaahtomuovia katto-osaan takapuolelle kontaktiliimalla. Ennen asennusta laitoin sitten liimat kattoon vaahtomuovin kohdalle, sekä vaahtomuoviin kosketuspinnalle. Lopuksi painoin vaahtomuovin kohdalta verhoilua ylöspäin, jolloin se tarttui kattoon. Näin sain yhden hyvän kokoisen kiinnityspinnan lisää. Seuraavaksi varmaan on vuorossa ABS:n korjaus...
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Heinä 26, 2013 5:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Huhti 29, 2013 2:55 am

Tulipas siistinnäköinen katto :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1200
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa