Uutta lastua päästiin eilen kokeilemaan viimein. Auto läpäisi kirkkaasti päästömittaukset ja pystyin huokaisemaan helpotuksesta, ettei tullut tuon kalliimpi asia. Katalysaattorina toimi vanha race-cat, joten uusi lastu vaikuttaa hyvältä. Ainoa ongelma oli sovittaa uusi fyysisesti suurempi lastu ECU boxiin, joten ihan "plug and play" asennus se ei ollut.
Ongelmana oli, että uusi lastu tuli sen verran korkeammalle, jolloin ECU boxin kansi ei olisi enään mahtunut kiinni. Ongelmaan olisi ollut kaksi ratkaisua:
1. Leikata piirilevyn kulmasta pala, johon lastu tulee. Lisäksi piirilevyn toinen laita olisi pitänyt laittaa yhden n. keskellä olevan piirilevyn kiinnikkeen alle. Tällöin piirilevy olisi saatu sen verran vinoon toisesta laidasta, että kansi olisi mahtunut kiinni. Huonona puolena tässä on, että piirilevyn pohjassa olevat juotokset tulisivat huomattavan lähelle koteloa.
2. Muokata ECU boxin kantta, johon lopulta päädyttiin. Kanteen prässättiin pieni kohouma lastun kohdalle, jolloin kansi mahtui kiinni ilman väkivaltaa.
Koska rahaa säästyi nyt paljon pystyin tilaamaan ilmastointijärjestelmään vuototestauksen. Saa sitten kuulla millainen rahareikä siellä odottaa...
Tulevana perjantaina viedään auto uudestaan leimalle, mutta tällä kertaa hyväksytyn päästölapun kanssa