Sierra cosworth 4x4 -92

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Huhti 29, 2013 4:44 am

Fiksunnäkönen on. Onko tuo valkonen ja onko se alkuperänen väri?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Huhti 29, 2013 5:51 am

Zigun puolesta vastaan ettei ole valkoinen, vaan juuri semmonen perus vaalea harmaa mitä kattoverhoilut yleensäkin ja kuulemma mahdollisimman lähelle alkuperäistä vastaava.

Hehkutetaampas vielä itekki että oli tosissaan hienon näkönen katto nyt. Kyllä kannatti.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ke Touko 01, 2013 5:20 pm

Tänään tuli taas tehtyä pieni askel eteen. Vaihdoin rikkinäisen hansikaslokeronkahvan ehjään. Kiitokset Sierramiehelle uudesta kahvasta.


Kuva

Rikkinäinen

Kuva

Uusi
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Heinä 26, 2013 5:40 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Touko 03, 2013 5:08 am

Kuva siis hämäsi. Aattelinki että nuissa kaikissa ttuonikäsissä sierroissa pitäs olla samanväriset kattoverhoilut.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Kesä 14, 2013 6:35 pm

Pesasin naiset

Kuva


Tein samalla tilapäisen mittaritelineen Upo uunin taustapellistä cossuun ja kytkin laajakaistan käyttöön, hyvin kulkee bitti  :D


Kuva


Vaikuttaisi seokset olevan ihan kohdillaan. Eikun ehkä hieman rikkaalla, hmm... ehkä isompaa hyrrää    ::)
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Heinä 26, 2013 5:38 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Kesä 14, 2013 6:35 pm

Ja tässä vähän eye Candyä  :P

Kuva
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Heinä 26, 2013 5:39 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Kesä 14, 2013 7:16 pm

Hyvä kuva ja komealta näyttää muutenkin :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » La Kesä 29, 2013 9:59 am

Auto siirretty säilytykseen ja todennäköisesti vasta ensi vuonna jatketaan projektia...

Kerran ehdittiin käydä jätelöllä, eikä muuten ehtinyt tuutti paljoa sulata  ;D
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä La Kesä 29, 2013 10:05 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Kesä 29, 2013 10:06 am

Eipähän pääse auto paljoa kulumaan :P
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » La Kesä 29, 2013 1:06 pm

Kannattaa vaan laittaa penkkeihin jotku liukuesteet jäätelönhaku reissuja varten. Voin kokemuksesta sanoa että saattaa tötterö livetä käsistä kiihdyttäessä kun  nahkapenkit luistaa :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Heinä 14, 2013 4:40 pm

Tuollaisen jakokopan teetätin väliaikaiseksi ratkaisuksi.

Kuva
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Heinä 26, 2013 5:35 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Heinä 14, 2013 5:03 pm

Komea koppa.. Ihan oikeaa hiilikuitua?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Heinä 14, 2013 5:08 pm

[quote=""HEka--""]
Ihan oikeaa hiilikuitua?
[/quote]

Aitoa on  8)
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 15, 2013 5:49 am

Joo-o, komia on...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Heinä 20, 2013 6:01 pm

No ohho. Onpas komia.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ke Huhti 09, 2014 5:06 am

Eilen tuli varattua autolle katsastusaika tulevalle lauantaille. Vähän kyllä jännittää, koska autoahan ei ole vielä kertaakaan määräaikaiskatsastettu Suomessa. Selvä hylkäävä syy on ne ABS -jarrut, koska en ehtinyt viime kesänä niitä korjata. Mittasin kyllä antureiden vastusarvot, joiden mukaan niiden pitäisi olla ehjät. Täytyy yrittää tuolla katkaisijalla, jos saisi leiman ja jatkaa vian etsintää myöhemmin. Onneksi olen hamstrannut nuita antureita. Lisäksi ohjainboxi, sekä pumppu löytyvät omasta hyllystä tarpeen mukaan.
Toinen mistä saattaa tulla hylky on päästöarvot. No ei pidä mennä asioiden edelle... Tähänkin olen varautunut jo hieman ostamalla orig. osia konehuoneeseen.
Eipä ole tullut nähtyä edes koko autoa yli puoleen vuoteen. Onkohan se edes enään siellä tallissa.  ;D
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Huhti 09, 2014 6:39 am

Toivottaan parasta. Sulla on vissiin vähän hankala päässä rassaihleen sitä hetimmiten, jos ei mene läpi? Meinasikko katastaa säilytyspaikkakunnala?
ABS-merkkivalon ko sammutat niin ei pitäs tulla hylkyä. Ainaki mulla meni niin sillon ko ABS:sät ei toiminheet. Vastusarvo kertoo että anturin kela on ehjä, mutta sitten on vielä se vaihtoehto että se ei saa signaalia. Se taas mitattaan siten että pyöritettään rengasta ja mitattaan virtaa.

Iteläki polttelis taas ostaa Cossu (ja toinen ghia :) ), muttako ei ole rahhaa :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Huhti 09, 2014 1:57 pm

Peukut pystyyn katsastukseen :) Yhdyn siihen jotta poistat vaan polttimen absin merkkivalosta niin kaikki on hyvin sen osalta ;>
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Huhti 13, 2014 7:32 am

Auto käytetty nyt katsastuksessa. Mitään huomautettavaa ei löytynyt muualta, kuin päästöistä. Tämä olikin jo hyvin arvattavissa. Katalysaattorissa oli myös pieni reikä, josta putki vuotaa. Tämä täytyy hitsata kuntoon.
Päästö arvot tosiaan olivat sen verran pahasti pielessä, että luultavasti lastussa on nyt ongelma. Olin onneksi aikaisemmin jo selvittänyt speksit lastusta. Lastun ohjelmassa on väärä turbo ja välijäähdytin. Lisäksi tiedän, että siitä puuttuu closed loop toiminto, joka liittyy lambda ohjaukseen. Todennäköisesti myös auto on keploteltu Ruotsissa päästömittauksista läpi. Lisäksi on mahdollista, että aikaisempi sytytystulppa ongelma on voinut vaurioittaa katalysaattoria.
Totesin, että nyt on järkevintä ensiksi hommata 100% oikea lastu autoon noille osille. Englannissa on yritys nimeltä Motorsport Developments, joka toimittaa hyviä Evolution lastuja cossuihin. Koska vähäpäästöisiä cossuja on saatu läpi nuilla osilla, on ohjelmassa nyt varmasti jotain vikaa ja onkin. Lambda anturin kunto kannattaa myös tarkistaa mittaamalla.
Vein auton pajalle, koska itsellä ei ole välimatkan takia helppoa mahdollisuutta päästä korjaamaan autoa. Sovimme, että he mittaavat lambdan ensiksi ja korjaavat katalysaattorissa olevan reiän. Tämän jälkeen menee lastu vaihtoon ja mahdollisesti koko katalysaattori. Noiden vaiheiden jälkeen ei olekaan enää, kuin veden lämpötila anturin vika mahdollisuus, joka voi sekoittaa päästöt.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Huhti 13, 2014 11:17 am

No toivottavasti tullee kohtuuvela kunthoon. Kuulostaa nimittäin kalliilta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Huhti 13, 2014 11:45 am

[quote="Sierramies"]
Kuulostaa nimittäin kalliilta.
[/quote]

Cossuun kaikki on kallista. Tai ainakaan minä en ole löytänyt mitään halpaa vielä :)
Onneksi voi hiljalleen laittaa, niin ei tule konkurssia. Ihmetyttää, että mikä on ollut syynä, kun on valittu vääränlainen lastu? Lisäksi pahoja epäilyksiä tuo se, että auto on vasta lastutuksen jälkeen alkanut vaihtamaan omistajaa tiheämpään. Lastutus oli tehty vuonna 2008 Ruotsissa, jolloin auto on vietykin sinne.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Huhti 13, 2014 3:20 pm

Helpommalla pääsee kun ei lähde virittelemään :P Tosin et ole niihin itse päässyt vaikuttamaan.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Huhti 14, 2014 4:59 am

[quote="HEka--"]
Helpommalla pääsee kun ei lähde virittelemään :P Tosin et ole niihin itse päässyt vaikuttamaan.
[/quote]

Siinä olet ihan oikeassa. Olenkin hommannut alkuperäiset palikat koneeseen, jos alkavat nuo "räpellys" osat ärsyttämään liikaa.
Kyselin vähän muilta alan harrastajilta syytä tuohon väärän lastun valintaan ja suoraa vastausta ei osannut kukaan antaa. Ehkä koneesta on ollut tarkoitus ottaa vieläkin enemmän tehoja irti, mutta rahat ovat loppuneet puolessa vaiheessa =puuttuu se isompi turbo ja välijäähdytin. Toinen voi olla, että on todellakin varmistettu, että seokset eivät mene laihalle missään vaiheessa.
Cosworthin L8 Marellin ECU:ssa on seosruuvi takana, josta pystyy pientä säätöä tekemään. Tässä pitää vain olla tarkkana, koska se vaikuttaa koko seoskarttaan. RST:lle suuret kiitokset, kun patistit minut ostamaan tuon seosmittarin. Nyt se on kultaakin arvokkaampi.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Ma Huhti 14, 2014 11:22 am

Tuli muuten mieleen että jos orkkis vähäpäästöisen L8 ECU niin siinä ei ole seosruuvia, eli olisko sit punakantisen ECU mikä selittäis miks lastussa ei ole closed looppia..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Huhti 14, 2014 1:06 pm

ECU:a tutkin silloin kerran ja omassa on joku ihme tulppa sen seosruuvin kohdalla. En edes tiedä onko siellä takana mitään ruuvia. Sit mulla on toinen vihreä koppanen ECU, jossa on taas ruuvi. Nyt voisi joku vähän tarkentaa miten asia on oikeasti :)
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Ma Huhti 14, 2014 1:16 pm

Se missä on tulppa on orkkis vihreekantisen (eli siis vähäpäästöisen) ECU, en kyl tiedä mistä se vihreä koppanen vois olla, yleensä nuo ECU:t on saman värisiä, ainakin mulla ovat olleet.. Olisko sulla kuvaa siitä vihreestä boxista?
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Huhti 14, 2014 1:32 pm

Tarkennan hieman, kun kirjoitin huonosti. Tarkoitin sitä vihreätä tarraa siinä kotelon päällä. Ei ole siis kirjaimellisesti vihreä. Osaako RST kertoa voiko alkuperäistä Weberin b.paineensäädintä säätää? Vois sillä pudottaa päästöt laittamalla seokset laihalle mittauksiin.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Ma Huhti 14, 2014 2:29 pm

Kyllä pystyy paineita säätämään, siinä säätimen päällä on sellainen pieni metallinen sinetti, sen kun poistaa niin alta löytyy muistaakseni kuusiokoloruuvi millä painetta säädetään.. Varmaan kannattais laittaa mittari tulolinjaan ennen säädintä, helpottaa säätämistä huomattavasti.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ke Huhti 16, 2014 6:23 am

Päivitetään tilanne. Autoon tulossa MSD:ltä uusi Evolutionin lastu, jossa on mukana tuo closed loop toiminto. Ongelma on nimenomaan tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Tällöin juuri lambda ohjauksella on suuri merkitys. Seokset ovat olleet todella hyvät vedoissa. Matalilla kierroksillahan turbon tai välijäähdyttimen koolla ei ole mitään vaikutusta seoksiin, koska imusarja on alipaineinen tuolloin.
Mikäli tämä ei riitä ruuvataan auton b.paineita sen verran alemmaksi, että seos laihentuu päästöihin vaadittuun tasoon. Tankkiin voi myös laittaa etanolia, jolla päästöt putoavat.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ke Touko 14, 2014 5:00 am

Uutta lastua päästiin eilen kokeilemaan viimein. Auto läpäisi kirkkaasti päästömittaukset ja pystyin huokaisemaan helpotuksesta, ettei tullut tuon kalliimpi asia. Katalysaattorina toimi vanha race-cat, joten uusi lastu vaikuttaa hyvältä. Ainoa ongelma oli sovittaa uusi fyysisesti suurempi lastu ECU boxiin, joten ihan "plug and play" asennus se ei ollut.
Ongelmana oli, että uusi lastu tuli sen verran korkeammalle, jolloin ECU boxin kansi ei olisi enään mahtunut kiinni. Ongelmaan olisi ollut kaksi ratkaisua:

1. Leikata piirilevyn kulmasta pala, johon lastu tulee. Lisäksi piirilevyn toinen laita olisi pitänyt laittaa yhden n. keskellä olevan piirilevyn kiinnikkeen alle. Tällöin piirilevy olisi saatu sen verran vinoon toisesta laidasta, että kansi olisi mahtunut kiinni. Huonona puolena tässä on, että piirilevyn pohjassa olevat juotokset tulisivat huomattavan lähelle koteloa.

2. Muokata ECU boxin kantta, johon lopulta päädyttiin. Kanteen prässättiin pieni kohouma lastun kohdalle, jolloin kansi mahtui kiinni ilman väkivaltaa.


Koska rahaa säästyi nyt paljon pystyin tilaamaan ilmastointijärjestelmään vuototestauksen. Saa sitten kuulla millainen rahareikä siellä odottaa...  :-\

Tulevana perjantaina viedään auto uudestaan leimalle, mutta tällä kertaa hyväksytyn päästölapun kanssa  8)
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Ke Touko 14, 2014 5:02 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron