Sierra cosworth 4x4 -92

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Touko 14, 2014 10:20 am

:) Ja sitten kovvaa ajoa. Nythän sie kerkeät pyörähthään täälä joku v-loppu ko on nopea autoki  ;D
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Kesä 02, 2014 5:23 am

Komiahan tuo oli ja kaikki ovet, vaihteet jne. tuntu pellaavan ko uuesa autosa ja muutenki oli semmosen jämäkän tuntonen.
Ja sitten se ajonautinto :D Eipä ole ennen päässy tekkeen nuin lähestä tuttavuutta Cossun kans :)

Mieki haluan tommosen!
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Kesä 06, 2014 7:16 pm

Auto kävi ilmastoinnin testauksessa. Vuotoja ei löytynyt onneksi. Ongelmaksi muodostui, että kompuralle ei mene sähköä. Viaksi epäillään painekytkintä tai ilmastoinnin relettä.

Katselin vähän nuita kytkimiä ja vaikuttaisi, että kaikki aftermarket kytkimet on 3:lla johdolla. Autossa olevassa alkuperäisessä on 4 johtoa. Pikaisen sähkökaavion tutkimisen tuloksena totesin, että tuskin tuonne ainakaan tuota 3 johtoista kytkintä voi soveltaa. Alkuperäinen kytkin 140  :(

Netistäkään ei löytynyt apuja tähän ongelmaan. Jatketaan siis mittailuja...
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Kesä 06, 2014 7:32 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Kesä 06, 2014 7:26 pm

Tässä vielä kuva tältä kesää Tuurista


Kuva
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Kesä 06, 2014 8:48 pm

No pääasia että ite järjestelmä on ehjä. Toki maksaahan net sähköosakki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Kesä 07, 2014 1:50 am

Aika arvokkaalta tuntuu pelkkä kytkin.. Ja kun väittäävät että pakasta vedettyihin autoihin on kalliit osat :D
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » La Kesä 07, 2014 9:43 am

Zigun kanssa monesti juteltu osien hinnoista tähän. Hyvin monet osat maksavat kolmin tai jopa nelinkertaisesti vrt. normi sierra :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » La Kesä 07, 2014 3:23 pm

Se on se Cossulisä :D
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » La Kesä 07, 2014 6:21 pm

Juuri se. Osta cossu, ota yhteyttä sossuun :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Kesä 07, 2014 8:12 pm

Kyllä sitä harvinaisemman auton harrastajjaa osathaan rahastaa. Onhan tuo toki ollu uutena 3 x kalliimpi, ko perusmalli (enkä siis puhu omasta Sierrasta :) ).
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » La Kesä 07, 2014 8:46 pm

Mä oonkin luuseri, ei riitä rahat Cossun ylläpitoon :D
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja RST » Ke Kesä 11, 2014 6:22 pm

öh..
Viimeksi muokannut RST päivämäärä Ke Kesä 11, 2014 6:25 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Heinä 30, 2014 6:57 am

Eilen pääsin tämän vehkeen ratin takana pyörähtämään ja onhan tämä varsin messevä peli :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Elo 22, 2014 3:01 pm

Tämän kesän ajokausi alkaa pikku hiljaa olla paketissa. Tältä kesää jäi hyvin mieleen alku kesän haasteet katsastuksessa. Ajamaankin ehdittiin jonnin verran kuitenkin. Auto on kiertänyt ympäri Suomea ja posiitivista palautetta on tullut paljon. Tuon kanssa olen huomannut, että pääsee/joutuu helposti eri keskusteluihin.

Ongelmitta ei kuitenkaan kesä mennyt. Ensimmäisellä pidemmällä reissulla levisi laturi. Tilasin Motonettiin vaihtolaturin, mutta se oli sitten vielä sopivasti väärän kätinen ja kiilahihnapyörällä. Se saatiin kuites palautettua ja laitoin uuden tulemaan vanhasta tutusta varaosaliikkeestä. No sen uudenkaan laturin saanti ei sujunut ongelmitta...

Tänään auto kävi "dopingtestissä" (päästömittauksessa) ja puhtaat paperit saatiin. Uusi lastu siis toimii ainakin moitteetta. Vielä olisi jäljellä katsastus ja talviteloille laitto.
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Pe Elo 22, 2014 3:03 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Elo 25, 2014 4:51 am

Se päästömittaajaki oli kuulema kehunu että on tosi siisti cossu.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Syys 21, 2014 10:58 am

Auto tuli tänään siirrettyä talviteloille. Katsastin auton nyt, joten ensi keväällä saankin sen heti käyttöön. Kilometrejä kertyi tältä kesältä noin 2500.
Rikkinäisen laturin ehdin vielä vaihtaa, sekä uuden akun. Edellinen akku ei enään pitänyt virtoja sisällään kovin hyvin. Ensi vuonna voisi jatkaa ilmastoinnin ja ABS:n korjauksesta.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Syys 22, 2014 6:42 am

Sie et vielä ollu ehtiny selvitellä tuota ABS-vikkaa tarkemmin? Sitä vois kaivella talven aikana tarkemmin että mitä testejä kannattaa tehä ensin. Ite veikkaan jonkusortin anturivikkaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Syys 22, 2014 10:59 am

ABS-vikaa ei ole tutkittu tänä kesänä ollenkaan. Pitää tehdä se jännite testi antureille seuraavaksi. Sinultahan me löydettiin siten se viallinen anturi.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Syys 22, 2014 11:42 am

Jovain. Se valo kertoo jotaki, mutta vastus- ja jännitetesti sitten tarkemmin.
Mie voin tulla pyörittelheen renkhaita :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Marras 24, 2014 9:11 am

Talven aikana pitäsi metsästää jostain kuvan mukaiset ns. "hainhammas vanteet", jotka ovat olleet autossa alunperin.

Kuva

Kyselin vähän Suomesta ko vanteita ja hinta ei oikein kohdannut omaa budjettia. Katselin myös, että löytyisikö vanteita Saksasta vielä uutena, mutta huonolta näytti sielläkin tilanne --> MOTOMOBIL.COM
Todennäköisesti tulen ostamaan vanteet Ruotsista, jossa hinnat eivät ole vielä karanneet taivaisiin. Yksi vaihtoehto olisi hakea vanteet myös Briteistä. Tilaaminen on vähän huono idea noiden kanssa, koska yleensä vanteet ovat melko kieroja. Parempi on, että pääsee itse katsomaan tuotteen paikan päällä ja vielä vie rengasliikkeeseen pyöritettäväksi. Näin toimin myös omien ns. "kaivonrengas" vanteiden kanssa.
Harvinaisempien vanteiden suorassa löytäminen on siis oma haasteensa, kuten myös Leksa tietää.  :)


Samalla voisi katsella, jos sattuisi silmään alkuperäistä mankka pakettia.

Kuva

Mitä olen nyt vähän nuita tutkinut, niin cossuissa on ollut melko erinlaisia yhdistelmiä nuista Radioista. Ilmeisesti FORD 2006 RDS olisi oikea alkupeinen malli Radiosta. Vähän tutkittua taas löysin, että joissain malleissa Radio olisi FORD 2008 RDS. Nyt pitäisikin selvittää miten asia on ollut oman auton kanssa, jotta se saadaan vastaamaan alkuperäistä. Tuolta katselin, että auto olisi radion ensiasennuslaitesarjalla 1, mitä se tarkoittaa on sitten eri asia. Ehkä asiaa voisi selvittää Fordilta.
CD-soittimia on lisäksi ollut viimeisissä malleissa ja sen tyyppi on FORD 2028. Lisäksi cossuissa ja Ghioissa on ollut yleensä erillinen vahvistin/equalisaattori Radion alla. Jotta asiaa ei tehtäisi liian helpoksi, niin Radioissa on lisäksi oma Key-Code, joka täytyy olla mukana. Muuten Radiolla ei tee yhtään mitään. Lisäksi kaiken tämän yhdistää oma johtosarja, joka tulee olla myös. Täytyisikin tarkistaa löytyykö omasta autosta alkuperäinen johtosarja Radiolle. Uskon kyllä, että sitä ei olla viitsitty purkaa.

Puuhaa siis riittää talveksi  ;D
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Ti Marras 25, 2014 11:01 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Marras 25, 2014 5:14 am

Veikkaan että tuo radiohomma voi olla varsin haasteellinen. Niitä voi olla aika vähän liikentheesä. Pitäsköhän kaivella itekki, että minkälainen radio Ghiassa on ollu.
Tuo equalisaattorihan (tai cd-soitin) on ollu sen lokeron tilalla, jos on ollu. ELi voinee päätellä että semmosta ei ole ollu, jos lokero on. Cossuisahan on joissain tapauksissa vahvistin myös penkin alla.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ti Marras 25, 2014 11:00 am

Lisää tietoa Radioista

Perussoitin on ollut 2007, 90-91 alkuun soittimessa pyöreet nupit ja vahvistin soittimen alla, 91-92 neliskanttiset napit ja vahvistin vänkärin jalkatilan oikeessa seinässä. 2007-mallia on näin kahta erilaista. Edestä ne näyttävät samoilta, mutta liittimet takana ovat erilaiset ainakin vahvistimen ja cd-soittimen osalta.
91-92 mallin johdoitus:
vänkärin jalkatilan oikeessa seinästä löytyvästä vahvistimesta löytyy kaiuttimien alkuperäinen liitin ja vahvistimen virtaliitin. Virtaliitin on leveä fordin liitin, mutta siinä on vain maa- ja virtapiuhat, ja viis tyhjää paikkaa.

Omassa tulisi siis olla näiden tietojen mukaan tuo Ford 2007 neliskanttisilla napeilla. CD-soittimesta ei ole tietoa ja tämän selvittäminen varmaan vaatii jo soittoa Fordille. Lisäksi on toki mahdollista, että autossa on ollut tuo uudempi Ford 2008 myös.

Vahvistimelta on tullut pitkä pyöreä harmaa kaapeli radiolle, se kiertää ecun takaa, ja radion päässä on punainen muovinen liitin.
Taajuuskorjain meinaa soitinta 2008, cd-soitin voi olla molempien kanssa, paitsi vanhemman 2007:n. Musta vahvistin vaihtui harmaaksi joskus 92, samalla kun 2008 sai kans neliskanttiset napit ja tuplavirittimen.

Vanhempi vahvistin malli, jollainen omastakin tulisi löytyä

Kuva


ja uudempi malli, joka ainakin löytyy Esco cossuista


Kuva
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä Ti Marras 25, 2014 12:42 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Marras 26, 2014 12:37 pm

Hienoa selvitystyötä!
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Maalis 16, 2015 5:54 pm

Vanteita ja radiota ei ole vielä löytynyt, mutta jotain kuitenkin...

Löysin alkuperäisen ilmastoinnin painekytkimen ja kuivaimen. Kesällä pääsee uudelleen yrittämään, josko nyt llmastoinnin kompressori alkaisi pyöriä.

Kuva
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Huhti 29, 2015 4:59 am

Jokos tämä nähjään vappuna liikentheessä?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Huhti 29, 2015 4:56 pm

Pikkulinnut lauloi että vappuna saattaa suhahdella ;)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Heinä 13, 2015 5:18 am

No onkos tämä saanu raitista ilmaa kesän aikana, ko ei ole mithään kuulunu?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » Ti Kesä 13, 2017 9:55 am

Päivitystä tulossa reilusti... (esim. sylinterien kansi on käynyt irti, uutta osaa yms...) To be continued ;)
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Re: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Zigu » To Kesä 22, 2017 5:48 am

TODO:

tilanne 16.05.2018

-ajovaloumpioiden korjaus (nykyisissä ei toimi korkeussäätö)
-ABS:n korjaus (vika paikallistettu etupään antureihin, uudet anturit odottaa hyllyssä)
-jarrulevyjen uusiminen + jarruremppa samalla (jarrut täristää, osat odottaa hyllyssä)
-ilmastoinnin korjaus, kompressorille ei tule sähköä (vika paikallistettu kennon jäätymisenestoanturiin, osa hyllyssä)
-lisämittareille uusi siistimpi teline (ei aloitettu)
-vänkärin puolen tukivarren puslan välyksen tutkiminen (pusla uusittu, mutta edelleen välystä) --> vika apurungon kiinnikkeessä, pultin reikä väljä, korjattu poraamalla isompi reikä ja asentamalla holkki
-turbon huolto/uusiminen
-vuosihuollon tekeminen (helpoin osuus)
-koelaudan vänkärin puolen alaosan uusiminen reiättömään versioon (osa hyllyssä)
-polttoainepumpun ja suodatintelineen ruosteiden korjaus
-startti ongelman paikallistaminen (startti ei aina pyörähdä, pitää mitata toimiiko virtalukko, vai onko startin solenoidi kabut)
-pesu ja vahaus
-heiluvan tyhjäkäynnin korjaus (vika vielä paikallistamatta)
-takavalojen välisen muovipaneelin vaihtaminen (osa hyllyssä)
-sivuhelmojen kiinnitysten parantaminen (alkuperäiset kiinnikkeet ei kestä, pitää miettiä vaihtoehtoista tapaa kiinnittää helmat --> alumiiniset kiinnikkeet?)
-alkuperäisten vanteiden toimittaminen oikaistavaksi (odottaa rahaa)
-sähköisesti korkeussäädettävien ajovaloumpioiden asentaminen (vaatii umpioiden pientä kunnostamista, alkuperäinen johtosarja ja säädin asennettu jo)
-takavalojen tiivisteiden uusiminen (nykyiset tiivisteet vuotaa = vettä peräkontissa = ei hyvä!)
-aurauskulmien säädättäminen
-takapään sisälokarin uusiminen (toisessa on pieni reikä = rengas ottanut kiinni ja syönyt palan) --> osa hankittu
-jäätelöllä käyminen ;D


Päivittelen tätä listaa, kun uusia asioita ilmenee tai saan jotain valmiiksi

Punainen = valmiit
Musta = tekemättä
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Re: Sierra cosworth 4x4 -92

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Kesä 22, 2017 6:53 am

Luulis että tuo jäätelöllä käyminen olis helpoin, mutta voi olla sielä eri homma :D
Oleks tarkastanu takavalojen kireyden? Ite puhistin aikoihnaan ensten tivistheet ja pinnat ja kiristin valot. Peräkonttiin tulevan veden päästi siis läpi löystyny takavalon kiristys vaikka tiivisteet olit ehjät.
Tässäkö ei ole pa-pumppu tankisa?
Mullaki on vielä umpiohomma eesä...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron